BMW S 1000 RR: Έτοιμο για αγώνα
Όταν πριν από μια 10ετία και κάτι η BMW παρουσίασε την πρώτη γενιά του S 1000 RR έπιασε τον ανταγωνισμό -ευρωπαϊκό και ιαπωνικό- εξαπίνης, καθώς κανείς δεν περίμενε ότι μια εταιρεία χωρίς προηγούμενη εμπειρία στα μεγάλα superbike θα έφτιαχνε μια μοτοσικλέτα τόσο δυνατή και τόσο ικανή. Το S 1000 RR εκείνης της εποχής ήταν ήδη ένα απόλυτο εργαλείο, όχι μόνο γιατί ήταν το ισχυρότερο αλλά και γιατί ενσωμάτωνε πολλές και εξελιγμένες τεχνολογίες.
Όταν ήρθε η ώρα για τη τελευταία γενιά του μοντέλου, στην BMW πήραν λευκό χαρτί -ή λευκή οθόνη αν θέλετε- και σχεδίασαν το νέο S 1000 RR από την αρχή. Παρότι η φιλοσοφία του δεν άλλαξε, παραμένοντας ένα πανίσχυρο 4κύλινδρο σε σειρά suberbike, το νέο μοντέλο δεν έχει τίποτα κοινό με το παλιό. Και αυτό είναι καλό, γιατί το νέο S 1000 RR είναι σε όλα καλύτερο.
Και πρώτα απ' όλα ο κινητήρας. Το 4κύλινδρο σε σειρά σύνολο αποδίδει 207 ίππους και 113 Nm ροπής και ταυτόχρονα -σε μια κατηγορία που κάθε γραμμάριο μετράει- είναι ελαφρύτερος κατά 4 κιλά. Φτάνει σε υψηλό ρυθμό περιστροφής (μέχρι τις 14.000 σ.α.λ.) και είναι εφοδιασμένος με την καινούρια τεχνολογία της BMW που λέγεται shiftcam και ελέγχει το χρονισμό και το βύθισμα των βαλβίδων. Το αποτέλεσμα είναι να η βελτίωση της απόδοσης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές χωρίς να πλήττεται η ευστροφία και η απόδοση στις υψηλές στροφές.
Το επανασχεδιασμένο πλαίσιο, που είναι φυσικά αλουμινένιο, είναι δύο δοκών και χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον μέρος του. Οι αναρτήσεις είναι επίσης μελετημένες εκ νέου τόσο στη γεωμετρία τους όσο και στην κατανομή του βάρους που είναι 11 κιλά μειωμένο. Το S 1000 RR κενό ζυγίζει μόλις 197 κιλά.
Το εντυπωσιακότερο χαρακτηριστικό του S 1000 RR είναι η σουίτα των ηλεκτρονικών. Υπάρχουν 4 riding modes: Rain, Road, Dynamic και Race, ενώ με το προαιρετικό πακέτο Pro Modes, ο αναβάτης αποκτά 3 νέες που είναι πλήρως παραμετροποιήσιμες. Οι ρυθμίσεις που μπορούν να γίνουν είναι στην παρεμβατικότητα του traction control, του cornering ABS, στην καμπύλη απόκρισης του γκαζιού, στο wheelie control και στο φρένο του κινητήρα. Προαιρετικά, υπάρχουν διαθέσιμα launch control και σύστημα περιοριστή ταχύτητας στα Pits. Στο βασικό εξοπλισμό υπάρχει επίσης Quickshifter ενώ Καρδιά των συστημάτων αποτελεί ο αισθητήρας IMU 6 αξόνων.
Όλες οι πληροφορίες φτάνουν στον αναβάτη από τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT των 6,5 ιντσών και σε αυτήν βλέπει τα μενού μέσα από τα οποία μπορεί να κάνει όλες τις ρυθμίσεις, χρησιμοποιώντας τα πολύ βολικά χειριστήρια στο γκριπ. Για όλα υπάρχουν αρκετές επεξηγήσεις και η εκμάθησή τους γίνεται σε χρόνο μηδέν.
Με ένα τόσο εντυπωσιακό σύνολο προδιαγραφών το S 1000 RR δημιουργεί προσδοκίες, που κατά την οδήγησή του εκπληρώνει πλήρως. Η εργονομία της μοτοσικλέτας έχει μελετηθεί από την αρχή και οι κινήσεις πάνω της γίνονται πιο εύκολα και πιο φυσικά. Η τεχνολογία shiftcam σημαίνει ότι υπάρχει διαθέσιμη και εκμεταλλεύσιμη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών και τα πολλά riding modes επιτρέπουν στον αναβάτη να επιλέξει την καλύτερη για τις συνθήκες κάθε στιγμής. Σε συνδυασμό με τα πολλά και ρυθμιζόμενα ηλεκτρονικά, ο χαρακτήρας του S 1000 RR μπορεί να προσαρμόζεται στις επιθυμίες του αναβάτη του είτε κινείται στο δρόμο είτε στην πίστα. Το S 1000 RR βρίσκεται στην αφορά με σαφή στόχο να πρωταγωνιστήσει, σε ένα πεδίο που όλοι οι κατασκευαστές έχουν ρίξει την αφρόκρεμα των μοντέλων τους, και έχει τις προδιαγραφές αλλά και το χαρακτήρα που χρειάζεται για να είναι ο αδιαφιλονίκητος αρχηγός. Η τιμή του ξεκινά από τις 20.000 ευρώ.