Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατακτούν για πρώτη φορά την πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη
Μια ιστορική στιγμή για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το Σεπτέμβριο του 2021: To Tesla Model 3 ήταν πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη, αποδεικνύοντας ότι η η αυτοκίνηση αλλάζει ραγδαία
Οι κατασκευαστές που προσφέρουν περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά έχουν επηρεαστεί λιγότερο από την τρέχουσα κρίση, καθώς οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνεχίζουν να επωφελούνται από τα διάφορα κίνητρα και επιδοτήσεις που διατίθενται για αυτά τα οχήματα. Σε πλήρη αντίθεση, τόσο η έλλειψη τσιπ όσο και η αυξανόμενη σοβαρότητα της κλιματικής κρίσης έχουν προκαλέσει την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων οχημάτων ντίζελ. Τον Σεπτέμβριο, τα οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων σημείωσαν μηνιαία αύξηση 44%, στις 221.500 μονάδες, ενώ οι ταξινομήσεις των diesel μειώθηκαν κατά 51%, στις 167.000 μονάδες.
Ως αποτέλεσμα της έκρηξης των EV, το Tesla Model 3 ανέβηκε στην κορυφή της ευρωπαϊκής κατάταξης μοντέλων τον Σεπτέμβριο, με 24.600 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 2,6%. Είναι η πρώτη φορά που ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ηγείται της αγοράς και η πρώτη φορά που ένα όχημα που κατασκευάζεται εκτός Ευρώπης καταλαμβάνει την πρώτη θέση.
Λόγω της επιτυχίας αυτών των δύο μοντέλων, η Tesla οδηγεί στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μερίδιο 24%, μπροστά από τον Όμιλο Volkswagen με 22%, Stellantis με 13% και Hyundai-Kia με σχεδόν 11%. Η Tesla κατέγραψε επίσης περισσότερα νέα αυτοκίνητα από καθιερωμένες μάρκες, όπως η Fiat, η Nissan ή η Seat.
Πτωτική τάση τον Σεπτέμβριο
Ο Σεπτέμβριος ήταν ένας άλλος σημαντικός μήνας για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 25%, σε μόλις 964.800 μονάδες. Στο πρώτο 9μηνο του 2021, οι 26 αγορές της Ευρώπης συνέχισαν να έχουν καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με το 2020, ωστόσο η διαφορά έχει μειωθεί. Μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του έτους, οι συνολικές ταξινομήσεις ήταν 27% υψηλότερες από ό,τι το πρώτο εξάμηνο του 2020. Τα αποτελέσματα μέχρι τον Σεπτέμβριο δείχνουν ότι αυτή η διαφορά μειώθηκε μόλις στο 7%.
Η έλλειψη ημιαγωγών προφανώς ευθύνεται για αυτήν την εικόνα, όπως εξηγεί ο Φελίπε Μουνιόζ, αναλυτής της JATO Dynamics: «Οι αντιπρόσωποι συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη διαθεσιμότητα νέων αυτοκινήτων λόγω της έλλειψης chip. Ως αποτέλεσμα, πολλοί καταναλωτές είναι απρόθυμοι να περιμένουν περισσότερο από ένα χρόνο για ένα νέο αυτοκίνητο και έχουν στραφεί στην αγορά μεταχειρισμένων».
Τα SUV πλησιάζουν στο 50% της αγοράς
Τον Σεπτέμβριο, το 46,5% των επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη ήταν SUV - το υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς για την κατηγορία. Παρά την τρέχουσα κρίση που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές, αυτά τα οχήματα συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο χάρη στην άφιξη των EV και των plug-in υβριδικών εναλλακτικών, όπως το Model Y της Tesla. Αν συνεχιστεί αυτή η τάση, οι δρόμοι της Ευρώπης θα μπορούσαν σύντομα να μοιάζουν με εκείνους των ΗΠΑ, όπου περισσότερα από τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται είναι SUV. Σε αυτό το segment ηγήθηκαν ο Όμιλος Volkswagen, η Stellantis και η Hyundai-Kia και οι μεγάλοι νικητές του μεριδίου αγοράς τον Σεπτέμβριο ήταν ο Κορεάτης κατασκευαστής, η Tesla και ο Όμιλος Volkswagen.