MotoGP Ανασκόπηση 2021: Η αυγή μας νέας εποχής
Το 2021 είναι μια χρονιά που θα μπορούσε να θεωρηθεί κομβική για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP. Η νέα γενιά αναβατών πέρασε στο επόμενο επίπεδο και δεν είναι πλέον «ταλέντα» με «προοπτικές» αλλά αποτελούν τους πρωταθλητές και τους διεκδικητές του σήμερα. Ταυτόχρονα, με την αποχώρηση του θρύλου Βαλεντίνο Ρόσι το MotoGP περνάει σε μια νέα εποχή, στην οποία δεν θα έχει πλέον το λαμπρότερο αστέρι του.
Είχαμε, λοιπόν, ένα νέο πρωταθλητή, στο πρόσωπο του Φάμπιο Κουαρταραρό. Ο Γάλλος αναβάτης της Yamaha εντυπωσίασε με την ταχύτητα και την ωριμότητα με την οποία προσέγγισε τη σεζόν και η στέψη του ήταν πέρα για πέρα δίκαια. Είδαμε την Ducati να αναδεικνύεται σε υπερδύναμη, καθώς η ιταλική ομάδα είδε τρεις από τους έξι αναβάτες της να παίρνουν νίκη μέσα στη σεζόν και άλλους δύο να ανεβαίνουν στο βάθρο. Ιδιαίτερα ο Φραντσέσκο «Πέκο» Μπανάια ήταν τρομερός στο δεύτερο μισό της σεζόν και έφτασε να διεκδικεί τον τίτλο μέχρι λίγο πριν από το τέλος. Η Ducati εξασφάλισε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και δείχνει έτοιμη να κυριαρχήσει τη νέα χρονιά αν οι αντίπαλοί της δεν αντιδράσουν σύντομα. Είδαμε επίσης τον Μαρκ Μάρκεθ να επιστρέφει από τον τραυματισμό του, να παίρνει δύο νίκες και μετά να ξανατραυματίζεται, βυθίζοντας στην αμφιβολία ολόκληρο το αγωνιστικό πρόγραμμα της Honda.
Επίσης, για άλλη μία χρονιά πρωταγωνιστής, εκτός από τους αναβάτες, τους μηχανικούς και τις μοτοσικλέτες, ήταν ο κορωνοϊός. Οι διοργανωτές του MotoGP κατάφεραν να ολοκληρώσουν τη σεζόν με 18 αγώνες να διεξάγονται σε διάφορα μέρη του κόσμου, ωστόσο το τελικό καλεντάρι ήταν αρκετά διαφορετικό από εκείνο που είχε ανακοινωθεί στο ξεκίνημα της χρονιάς. Συνολικά έξι Grand Prix δεν πραγματοποιήθηκαν ενώ αρχικά είχαν προγραμματιστεί. Οι αγώνες σε Αργεντινή, Φινλανδία, Ιαπωνία, Ταϊλάνδη, Αυστραλία και Μαλαισία ματαιώθηκαν. Για να μπορέσουμε να έχουμε 18 αγώνες, το πρωτάθλημα πήγε από δύο φορές σε Κατάρ, Αυστρία, Πορτογαλία και Μιζάνο. Ας ξετυλίξουμε όμως το κουβάρι της σεζόν.
Πλεονέκτημα Yamaha στο ξεκίνημα
Η χρονιά ξεκίνησε, όπως γίνεται παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια, με τον νυχτερινό αγώνα στο Κατάρ. Μάλιστα, στην πίστα της Λοσέιλ πραγματοποιήθηκαν δύο αγώνες σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα. Εκεί η Yamaha παρουσιάστηκε πιο έτοιμη από όλους, καθώς κέρδισε και στους δύο αυτούς αγώνες: Στον πρώτο με τον Μάβερικ Βινιάλες και στον δεύτερο με τον Φάμπιο Κουαρταραρό. Η Ducati, ωστόσο, ερχόταν με πολλές φιλοδοξίες και είχε μια πολύ γρήγορη μοτοσικλέτα, όπως φάνηκε από τον γεγονός ότι και στους δύο αυτούς αγώνες την pole position είχαν δύο δικοί της αναβάτες: ο Πέκο Μπανάια και ο Χόρχε Μαρτίν.
Όταν όμως το MotoGP επέστρεψε στην Ευρώπη για τον τρίτο αγώνα της σεζόν στην Πορτογαλία, ο Φάμπιο Κοταραραρό πήρε μπροστά για τα καλά. Ο Γάλλον πήρε την pole position, που ήταν η πρώτη από 5 συνεχόμενες και τη νίκη στον αγώνα, για να μπει επικεφαλής της βαθμολογίας του πρωταθλήματος και να αρχίζει σιγά-σιγά να αποκτά τον τίτλο του φαβορί.
Αντεπίθεση της Ducati
Επόμενος αγώνας μετά την Πορτογαλία ήταν εκείνος στην πίστα της Χερέθ στην Ισπανία. Ο Κουαρταραρό ξεκίνησε πολύ δυναμικά και πήρε την pole position. Ωστόσο στον αγώνα, κι ενώ διατηρούσε μια άνετη πρωτοπορία, επανήλθε το πρόβλημα με το arm pump στο χέρι και άρχισε να χάνει θέσεις, για να τερματίσει τελικά 13ος. Ο Τζακ Μίλερ με την Ducati πήρε τη νίκη, με τον Μπανάια να είναι δεύτερος και την Ducati να αρχίζει να ελπίζει.
Επόμενος αγώνας στη Γαλλία ήταν ακόμα καλύτερος για τον Τζακ Μίλερ, που σε μεικτές συνθήκες, αφού στο μέσον της κούρσας έβρεξε, κέρδισε για δεύτερο συνεχόμενη φορά. Ωστόσο, ο Κουαρταραρό, που στο μεταξύ είχε κάνει χειρουργική επέμβαση στο χέρι του, έκανε μια φανταστική εμφάνιση για να ανέβει στην 3η θέση του βάθρου και να επιστρέψει στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος.
Ταχύτητα και σταθερότητα
Ο Κουαρταραρό συνέχιζε να βρίσκεται επικεφαλής της βαθμολογίας όσο περνούσαν οι αγώνες, εκμεταλλευόμενος τρεις πολύ βασικούς παράγοντες: την απίστευτη ταχύτητά του στις κατατακτήριες δοκιμές, τους πολύ καλούς τερματισμούς του σε κάθε αγώνα και τα λάθη των αντιπάλων του. Ένα τέτοιο εκμεταλλεύτηκε για να πάρει μια πολύ σημαντική νίκη στο Μουτζέλο, μέσα στην έδρα της Ducati. Εκεί ο Κουαρταραρό είχε την pole αλλά ο Μπανάια έδειχνε άπιαστος σε ρυθμό αγώνα. Ο Ιταλός όμως είχε πτώση και έτσι ο Κουαρταραρό κέρδισε και άρχισε να απομακρύνεται από τους αντιπάλους του στη βαθμολογία.
Ο Κουαρταραρό έμεινε στην πρωτοπορία ακόμα και μετά το GP Καταλονίας στη Βαρκελώνη, έναν αγώνα στον οποίο παρότι είχε την pole, για 5η φορά στη σειρά, δεν είχε την ταχύτητα να διεκδικήσει τη νίκη και στο τέλος τερμάτισε 6ος, έχοντας χάσει επιπλέον θέσεις γιατί στους τελευταίους γύρους οδηγούσε με ανοιχτή τη δερμάτινη φόρμα του. Στον αγώνα της Καταλονίας νικητής ήταν ο Μιγκέλ Ολιβέιρα της ΚΤΜ.
Η μεγάλη επιστροφή του Μάρκεθ
Ο Μαρκ Μάρκεθ είχε επιστρέψει στην ενεργό δράση από τον 3ο αγώνα της σεζόν αλλά τα αποτελέσματά του δεν ήταν καθόλου καλά. Φτάνοντας όμως στην πίστα του Σάχσενρινγκ για τον 8ο αγώνα της σεζόν, ο Ισπανός βρήκε το «μότζο» του, σε μια πίστα που τον βολεύει όσο καμία άλλη. Εκεί έκανε μια από τις γνωστές του τρομερές εμφανίσεις και πήρε τη νίκη, με τον Ολιβέιρα να τερματίζει 2ος και τον Κουαρταραρό στην 3η θέση. Στα αξιοσημείωτα αυτού του αγώνα ήταν ο τερματισμός στην τελευταία θέση του Μάβερικ Βινιάλες και οι δηλώσεις που έκανε εναντίον της Yamaha.
Πηγαίνοντας στην Ολλανδία για το GP στο Άσεν, μια πίστα που οι Yamaha παραδοσιακά έχουν προβάδισμα, ο Βινιάλες πήρε την pole position αλλά η νίκη πήγε στον Κουαρταραρό, με τον Βινιάλες στη 2η θέση. Κι ενώ τα πράγματα έδειχναν να πηγαίνουν λίγο καλύτερα για τον Ισπανό, την επόμενη μέρα ανακοίνωσε ότι δεν θα συνέχιζε να τρέχει με τη Yamaha μετά το τέλος του 2021, προκαλώντας ένα μικρό σοκ στον κόσμο του MotoGP.
To άστρο του Χόρχε Μαρτίν
Το πρωτάθλημα παρέμεινε στην Ευρώπη και για τους επόμενους δύο αγώνες μετακόμισε στο Red Bull Ring της Αυστρίας. Εκεί, ο τρομερός ρούκι Χόρχε Μάρτιν έδειξε για άλλη μία φορά το ταλέντο του, κυριαρχώντας όλο το 3ήμερο καθώς πήρε την pole και τη νίκη στον επεισοδιακό αγώνα, που στο ξεκίνημα διακόπηκε προσωρινά λόγω της τρομακτικής σύγκρουσης των μοτοσικλετών των Πεδρόσα και Σαλβαντόρι.
Ο δεύτερος αγώνας στην Αυστρία όμως ήταν ακόμα πιο επεισοδιακός, Ο Μαρτίν είχε και πάλι την pole αλλά στους τελευταίους γύρους έπεσε μια δυνατή βροχή, που έφερε τα πάνω κάτω. Ο Μπραντ Μπίντερ της ΚΤΜ πήρε τη γενναία απόφαση να μην αλλάξει μοτοσικλέτα και να συνεχίσει με σλικ ελαστικά, κάτι που τον δικαίωσε απόλυτα και του έδωσε την ευκαιρία για πανηγυρίσει τη νίκη στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας του.
Μετά την Αυστρία το MotoGP ανέβηκε στο Σιλβερστον για το GP της Μ. Βρετανίας. Ο Φάμπιο Κουαρταραρό ήταν ταχύτατος όλο το 3ήμερο και παρά το γεγονός ότι η pole position πήγε στον Πολ Εσπαργκαρό της Honda, ο Γάλλος αναβάτης της Yamaha δεν άφησε περιθώρια σε κανέναν να τον αμφισβητήσει και πήρε τη νίκη. Αυτή θα ήταν η τελευταία νίκη του Κουαρταραρό για το 2021.
Η κυριαρχία του Μπανάια
Από τον επόμενο αγώνα στο Αραγκον ο Πέκο Μπανάια άρχισε να κυριαρχεί Ο νεαρός Ιταλός είχε ταιριάξει με τη μοτοσικλέτα της Ducati, απέφευγε τα λάθη και τις πτώσεις και έδειχνε άπιαστος Σε Άραγκον και Μιζάνο, ο Μπανάια πήρε και την pole position και τη νίκη και άρχιζε λίγο-λίγο να ροκανίζει τη διαφορά στη βαθμολογία από τον Κουαρταραρό, ο οποίος όμως εξακολουθούσε να προηγείται. Το σημαντικότερο για τον Γάλλο ήταν ότι δεν έχανε πολλούς βαθμούς καθώς κατάφερνε να τερματίζει συχνά στις θέσεις του βάθρου, όπως στο Μιζάνο που ήταν 3ος πίσω από Μπανάια και Μίλερ.
Μπαίνοντας στο τελευταίο και κρίσιμο στάδιο του πρωταθλήματος, η Ducati και ο Μπανάια έκαναν την τελευταία τους προσπάθεια να πλησιάζουν τον Κουαρταραρό και να διεκδικήσουν τον τίτλο. Επόμενος αγώνας ήταν το GP ΗΠΑ στην πίστα του Όστιν. Σε μια επιφάνεια γεμάτη αναπηδήσεις, που έκανε πολύ δύσκολη τη ζωή των αναβατών, ο Μπανάια για άλλη μια φορά είχε την pole αλλά ήταν ο Μαρκ Μάρκεθ της Χόντα που πήρε τη νίκη. Πιο σημαντικό από αυτό όμως ήταν ότι δεύτερος τερμάτισε ο Κουαρταραρό, αφήνοντας στην 3η θέση τον Μπανάια.
Έχουμε πρωταθλητή
Το MotoGP επέστρεψε στο Μιζάνο για το GP Εμίλια Ρομάνια. Απέμεναν τρεις αγώνες για το τέλος και ο Κουαρταραρό εξακολουθούσε να προηγείται στη βαθμολογία. Ο Μπανάια όμως ήταν και πάλι πολύ γρήγορος και είχε την pole position. Στον αγώνα ο Μπανάια είχε την πρωτοπορία ενώ ο Κουαρταραρό βρισκόταν αρκετά πιο πίσω, στις θέσεις 6 έως 8. Λίγους γύρους πριν από το τέλος όμως ο Ιταλός της Ducati είχε πτώση, κάτι που έστεψε αυτόματα πρωταθλητή τον αναβάτη της Yamaha. Ο Κουαρταραρό έγινε ο πρώτος Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP.
Για την ιστορία, τον αγώνα κέρδισε τελικά ο Μαρκ Μάρκεθ της Honda, που είδε μάλιστα τον ομόσταβλό του Πολ Εσπαργκαρό να παίρνει τη 2η θέση, ενώ με θεαματικό τρόπο στο τέλος ο Ενέα Μπαστιανίνι με την προπέρσινη Ducati ανέβηκε στην 3η θέση και άφησε στην 4η τον Κουαρταραρό. Για τον προτελευταίο αγώνα το MotoGP ταξίδεψε για δεύτερη φορά στην Πορτογαλία, όπου ο Μπανάια πήρε άλλη μία εύκολη νίκη, ξεκινώντας από την pole position.
Αντίο «Βάλε», σε ευχαριστούμε για όλα
Ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς στη Βαλένθια της Ισπανίας, μετατράπηκε σε ένα τεράστιο πάρτι αποχαιρετισμού στον μεγαλύτερο των μεγάλων. Ο Βαλεντίνο Ρόσι έτρεξε για τελευταία φορά στην 26ετή καριέρα του στο MotoGP και όλοι ήταν εκεί για να τον δουν για τελευταία φορά. Ο «Γιατρός» συνέλλεξε τις ευχές φίλων, αντιπάλων, χιλιάδων κόσμου που ήταν στην πίστα και εκατομμύρια που παρακολουθούσαν από την τηλεόραση. Κανείς δεν ξέρει πώς θα είναι η επόμενη μέρα του MotoGP χωρίς τον Ρόσι, είναι βέβαιο όμως ότι τίποτα δεν θα είναι το ίδιο.
Στη Βαλένθια όμως υπήρχε και ένας αγώνας. Η Ducati κυριάρχησε και σε αυτόν, με τον Μπανάια να κερδίζει, τον Μαρτίν στη 2η θέση και τον Μίλερ στην 3η. Σε μια πίστα όπως το Σιρκουί Ρικάρντο Τόρμο, που παραδοσιακά πάντα δυσκόλευε τις Ducati, το 1-2-3 του ιταλικού εργοστασίου ήταν ένα πολύ ηχηρό μήνυμα για τη δυναμικότητά της ενόψει του 2022.
Η νέα σεζόν, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, θα ξεκινήσει στις 6 Μαρτίου 2022 στο Κατάρ. Με βάση όσα έχουμε δει, περιμένουμε μια πολύ συναρπαστική σεζόν με έντονο ανταγωνισμό. Ο Κουαρταραρό και η Yamaha έχουν να υπερασπιστούν έναν τίτλο. Η Ducati θέλει να δεν έναν αναβάτη της να στέφεται πρωταθλητής. Η Suzuki θέλει να φτάσει στο επίπεδο των αντιπάλων της και να εκμεταλλευτεί τον Ζοάν Μιρ. Η Honda δεν ξέρει ακόμα σε τι κατάσταση είναι ο Μαρκ Μάρκεθ. Όλα αυτά όμως θα τα δούμε να εξελίσσονται μέσα από τις σελίδες του Gazzetta, που και του χρόνου θα έχει την πιο πλήρη κάλυψη του σπουδαιότερου πρωταθλήματος μοτοσικλέτας.