Formula 1: Τα δέκα μεγαθήρια που κυνηγούν τον τίτλο
Παραδοσιακά τέτοια εποχή, όλοι βγάζουν μία κρυστάλλινη σφαίρα και επιδιώκουν να μαντέψουν το αγωνιστικό μέλλον. Όχι μακροπρόθεσμα, για τους δέκα επόμενους μήνες, την περίοδο που «τρέχει» ο μαγικός κόσμος της Formula 1.
Κι αν αυτό ήταν ανέκαθεν δύσκολο, ακόμα και τις τελευταίες σεζόν όπου ήξερες πως η Mercedes θα παρέμενε κάπου ψηλά και η Red Bull Racing θα ήταν κάπου κοντά της, φέτος ο βαθμός δυσκολίας έχει ανέβει κατακόρυφα. Το σπορ μπαίνει σε μία νέα εποχή, έχουμε ίσως τις μεγαλύτερες μαζεμένες αλλαγές στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Οι ομάδες ξεκίνησαν σχεδόν από λευκό χαρτί και παρότι ο νόμος του ισχυρού εν πολλοίς ισχύει και στη μετάβαση στο νέο κεφάλαιο (γιατί είχε τους πόρους να δουλέψει επαρκώς πάνω στο project εδώ και πολύ καιρό), τώρα είναι η ευκαιρία να ανακατευτεί η τράπουλα. Να κλείσει η ψαλίδα. Να αυξηθεί το θέαμα.
Ποιος θα πετύχει διάνα με τους νέους κανονισμούς και ποιος θα βρεθεί σε αδιέξοδο; Η απάντηση θα δοθεί στην πίστα. Μέχρι τότε, πάμε να δούμε μία προς μία τις ομάδες, τα στατιστικά και τις συνθέσεις τους αλλά και μία πρώτη εκτίμηση για όσα έχουν δείξει έως τώρα!
Mercedes-AMG Petronas F1 Team
#44 Λούις Χάμιλτον
#63 Τζορτζ Ράσελ
Μονοθέσιο: W13 E Performance
Κινητήρας: Mercedes M13
GP: 249
Νίκες: 124
Pole: 135
Βάθρα: 264
Ταχύτεροι γύροι: 94
Τίτλοι κατασκευαστών: 8
Τίτλοι οδηγών: 9
Η Mercedes μετρά 8 συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών. Ποτέ ξανά στην ιστορία του σπορ δεν υπήρχε ανάλογη κυριαρχία. Όμως όλες οι αυτοκρατορίες κάποτε πέφτουν, ειδικά όταν έρχονται σημαντικές αλλαγές κανονισμών. Όπως τώρα. Ωστόσο η γερμανική ομάδα αναμένεται να κάνει πρωταθλητισμό, είχε τις καλύτερες επιδόσεις στις δοκιμές της Βαρκελώνης και εντυπωσίασε με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό των sidepods στο Μπαχρέιν. Ξεκινά τη σεζόν με προβλήματα (βλέπε: porpoising) αλλά αν υπάρχει μία ομάδα που να μπορεί να ξεπεράσει δυσκολίες, αυτή είναι η Mercedes.
Oracle Red Bull Racing
#1 Μαξ Φερστάπεν
#11 Σέρχιο Πέρεζ
Μονοθέσιο: RB18
Κινητήρας: Red Bull Powertrains-Honda 001
GP: 326
Νίκες: 75
Pole: 73
Βάθρα: 206
Ταχύτεροι γύροι: 76
Τίτλοι κατασκευαστών: 4
Τίτλοι οδηγών: 5
Πρωταθλήτρια ξανά στους οδηγούς η Red Bull, τόνωσε για τα καλά το ηθικό του οργανισμού που είχε να πανηγυρίσει από το 2013. Με τους κινητήρες της Honda (κι ας μην είναι επίσημη πια η συνεργασία) να αναμένονται ανταγωνιστικοί, πως να ποντάρεις κόντρα στον Έντριαν Νιούι; Ο κορυφαίος αεροδυναμιστής στη σύγχρονη ιστορία της F1 είχε λευκό χαρτί και την ευκαιρία να δημιουργήσει μονοθέσιο-πρωταθλητή. Δεν ξέρουμε αν θα το καταφέρει αυτό η RB18 αλλά σίγουρα έχει άκρως ενδιαφέρουσα σχεδίαση και τα πρώτα δείγματα γραφής είναι εντυπωσιακά. Οι ταύροι θα είναι ξεκάθαρα ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου.
Scuderia Ferrari
#16 Σαρλ Λεκλέρ
#55 Κάρλος Σάινθ
Μονοθέσιο: F1-75
Κινητήρας: Ferrari 066/7
GP: 1032
Νίκες: 237
Pole: 230
Βάθρα: 773
Ταχύτεροι γύροι: 253
Τίτλοι κατασκευαστών: 16
Τίτλοι οδηγών: 15
Η F1-75 είναι μακράν το πιο τολμηρό μονοθέσιο που είδαμε το Χειμώνα, με διαφορετική φιλοσοφία στο ρύγχος αλλά και τα sidepods. Ενθουσίασε του tifosi και τράβηξε τα βλέμματα του ανταγωνισμού, τον οποίο ενδεχομένως και άγχωσε με όσα έδειξε στη Βαρκελώνη. Η Ferrari είχε ταχύτητα και αξιοπιστία, ιδανικός συνδυασμός. Και το κυριότερο, οι Ιταλοί δείχνουν ήρεμοι, σίγουροι, είδαν πως το κόκκινο μονοθέσιο βγάζει στην πίστα όσα περίμεναν δουλεύοντας σε αεροδυναμική σήραγγα, CFD και προσομοιωτή. Λέτε να είναι η χρονιά της επιστροφής της Ferrari;
McLaren F1 Team
#3 Ντάνιελ Ρικιάρντο
#4 Λάντο Νόρις
Μονοθέσιο: MCL36
Κινητήρας: Mercedes M13
GP: 906
Νίκες: 183
Pole: 156
Βάθρα: 493
Ταχύτεροι γύροι: 160
Τίτλοι κατασκευαστών: 8
Τίτλοι οδηγών: 12
Ξέρει καλά πως να λειτουργεί με περιορισμένους πόρους και αυτό ίσως είναι καθοριστικό φέτος, στην πρώτη χρονιά που θα δούμε το πραγματικό αντίκτυπο των budget caps. H MCL36 ήταν γρήγορη, δεν αντιμετώπισε προβλήματα και υπάρχει αισιοδοξία, δίχως βαρύγδουπες δηλώσεις. Έχει όλα τα φόντα να επιστρέψει στη μάχη από την οποία έχει τόσο λείψει τα τελευταία χρόνια.
BWT Alpine F1 Team
#14 Φερνάντο Αλόνσο
#31 Έστεμπαν Όκον
Μονοθέσιο: Α522
Κινητήρας: Renault E-Tech RE22
GP: 22
Νίκες: 1
Pole: -
Βάθρα: 2
Ταχύτεροι γύροι: -
Τίτλοι κατασκευαστών: -
Τίτλοι οδηγών: -
Στη Βαρκελώνη δεν έδειξε πολλά πράγματα αλλά είχε λόγους. Δεν δούλευε το DRS άρα οι χρόνοι ήταν πλασματικοί και γενικά οι Γάλλοι τονίζουν πως είναι σε καλύτερη μοίρα από ότι έδειξαν. Πάντως δεν δείχνει να μπαίνει στη νέα εποχή με πολύ υψηλούς στόχους, παρά το καλό οδηγικό δίδυμο. Σίγουρα την πονάει το γεγονός πως δεν έχει συνεργάτη που να χρησιμοποιεί τους κινητήρες της, ειδικά φέτος που αυτοί άλλαξαν φιλοσοφία.
Scuderia AlphaTauri
#10 Πιερ Γκασλί
#22 Γιούκι Τσουνόντα
Μονοθέσιο: AT03
Κινητήρας: Red Bull Powertrains-Honda 001
GP: 40
Νίκες: 1
Pole: -
Βάθρα: 2
Ταχύτεροι γύροι: 1
Τίτλοι κατασκευαστών: -
Τίτλοι οδηγών: -
Πέρυσι ήταν ίσως η έκπληξη της σεζόν, άσχετα αν η περιορισμένη συγκομιδή από τον Τσουνόντα δεν μετέφρασε τις δυνατότητές της στα αρμοστά αποτελέσματα. Και φέτος η ιταλική ομάδα δείχνει να έχει κάνει πολύ καλή δουλειά, έχοντας μάλιστα και περισσότερα μέρη της AT03 κοινά με τη «μεγάλη αδερφή», τη Red Bull RB18.
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team
#5 Σεμπάστιαν Φέτελ
#18 Λανς Στρολ
Μονοθέσιο: AMR22
Κινητήρας: Mercedes M13
GP: 28
Νίκες: -
Pole: -
Βάθρα: 1
Βαθμοί: -
Ταχύτεροι γύροι: -
Τίτλοι κατασκευαστών: -
Τίτλοι οδηγών: -
Γεμάτο πορτοφόλι και υψηλοί στόχοι για έναν οργανισμό που μέρα με την ημέρα μεγαλώνει. Ο Lawrence Stroll έχει βάλει ως στόχο την κορυφή και θα κάνει τα πάντα να φτάσει εκεί. Όχι φέτος όμως. Η AMR22 είναι πανέμορφη αλλά δεν έχει δείξει κάτι που να δικαιολογεί πως θα κάνει πρωταθλητισμό. Πάντως στις τάξεις της επικρατεί αισιοδοξία για αναρρίχηση στην κατάταξη.
Williams Racing
#6 Νίκολα Λατίφι
#23 Άλεξ Άλμπον
Μονοθέσιο: FW44
Κινητήρας: Mercedes M13
GP: 770
Νίκες: 114
Pole: 128
Βάθρα: 313
Ταχύτεροι γύροι: 133
Τίτλοι κατασκευαστών: 9
Τίτλοι οδηγών: 7
Μετά από πολλές κακές σεζόν, το 2021 η Williams έφερε χαμόγελα στο πρόσωπο των ρομαντικών. Με βάθρο, βαθμολογήσεις και άνοδο στην όγδοη θέση της βαθμολογίας. Είναι πλέον υγιής ομάδα αλλά σταδιακά απομακρύνεται από το πνεύμα του Σερ Φρανκ κι ας κρατά το όνομά του. Μπορεί να είναι πιο ανταγωνιστική, το πόσο, θα φανεί στην πίστα αν και σίγουρα θα της λείψει ο Ράσελ.
Alfa Romeo F1 Team Orlen
#77 Βάλτερι Μπότας
#24 Γκουάνγιου Ζου
Μονοθέσιο: C42
Κινητήρας: Ferrari 066/7
GP: 170
Νίκες: 10
Pole: 12
Βάθρα: 26
Ταχύτεροι γύροι: 14
Τίτλοι κατασκευαστών: -
Τίτλοι οδηγών: 2
Οι δοκιμές εξέλιξης δεν ξεκίνησαν καλά και η C42 αντιμετώπισε προβλήματα στη Βαρκελώνη. Παρ’ όλα αυτά, στην ελβετική ομάδα νιώθουν πως το νέο μονοθέσιο έχει δυνατότητες. Έχει πάντως κάποιες ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές κατευθύνσεις. Όσο για τους στόχους, φτάνουν μέχρι το midfield και γενικά, η C42 είναι γρήγορη αλλά ακόμα δεν είναι αξιόπιστη. Ο έμπειρος Μπότας θα αποτελέσει σημαντικό ατού αλλά στον αντίποδα, η απειρία του Ζου θα αποτελέσει τροχοπέδη.
Haas F1 Team
#20 Κέβιν Μάγκνουσεν
#47 Μικ Σουμάχερ
Μονοθέσιο: VF-22
Κινητήρας: Ferrari 066/7
GP: 122
Νίκες: -
Pole: -
Βάθρα: -
Ταχύτεροι γύροι: 2
Τίτλοι κατασκευαστών: -
Τίτλοι οδηγών: -
Έχοντας πετάξει στα σκουπίδια το 2021, ήλπιζε να φέτος να επιστρέψει στο midfield. Όμως οι δοκιμές ξεκίνησαν με προβλήματα και μετά ήρθαν και οι εξελίξεις στην Ουκρανία σαν κεραυνός. Τα ρούβλια της Uralkali αποτελούσαν το καύσιμο της ομάδας και το διαζύγιο τόσο με το χορηγό όσο και με τον Νικίτα Μάζεπιν, ανέτρεψε τα πάντα. Ωστόσο, η επιλογή του Μάγκνουσεν θα δώσει σημαντική ώθηση στην Αμερικανική ομάδα που στοχεύει στο να ξεκολλήσει από την τελευταία θέση.
Φωτογραφίες: Mercedes-AMG, Red Bull Content Pool, Scuderia Ferrari, McLaren Media Centre, Sauber Motorsport, Williams F1, Haas F1, Alpine F1, Aston Martin F1