BMW R18: Η επιτομή της ελευθερίας
Υπάρχει μια σημαντική αγορά μοτοσικλέτας την οποία μέχρι τώρα δεν είχαν αγγίξει τα μεγάλα ευρωπαϊκά εργοστάσια. Ο λόγος για την κατηγορία των μεγάλων cruiser μοντέλων η οποία είναι εξαιρετικά σημαντική, ιδιαίτερα στην Αμερική, με πωλήσεις δεκάδων χιλιάδων μοντέλων ετησίως. Η BMW έχοντας την τεχνογνωσία και την κληρονομιά αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με την κατηγορία των cruiser κατασκευάζοντας ένα απίστευτα εντυπωσιακό μοντέλο το οποίο στοχεύει ξεκάθαρα να μπει στα χωράφια των θρυλικών αμερικανικών εταιρειών και να τους κοντράρει στα ίσια προσφέροντας το εμβληματικό R18.
Αν είναι κάτι το οποίο γνωρίζει να κάνει πάρα πολύ καλά η BMW είναι να σχεδιάζει άνετες τουριστικές μοτοσικλέτες και στην περίπτωση της R18 έβαλε όλη της την τεχνογνωσία να δημιουργήσει ένα cruiser το οποίο θα σε κρατήσει άνετο και ξεκούραστο. Κοιτάζοντας την R18 δεν μπορείς να μην εντυπωσιαστείς από το μέγεθος της μοτοσικλέτας.
Μπορείς να ξεχωρίσεις τον σχεδιασμό την μάσκα στο εμπρός μέρος (στις εκδόσεις B και Transcontinental), τα άφθονα χρωμιωμένα εξαρτήματα, τον θηριώδη boxer κινητήρα και τις μακριές, χαμηλά τοποθετημένες εξατμίσεις. Η μοτοσικλέτα παρά τον όγκο της, διαθέτει τόσες πολλές λεπτομέρειες που μπορείς να καθίσεις ώρες για να τις ανακαλύψεις, ενώ το φινίρισμα και η ποιότητα ξεπερνούν κατά πολύ τον μέσο όρο των μοτοσικλετών που συναντάμε στις καθημερινές μας διαδρομές.
Αστείρευτη ροπή, κορυφαία λειτουργία
Ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του παζλ της R18 είναι ο κινητήρας. Ο δικύλινδρος boxer κινητήρας των 1.802 κ.εκ. είναι ο μεγαλύτερος boxer που βγήκε από το γερμανικό εργοστάσιο και πραγματικά κλέβει την παράσταση. Η απόδοσή του είναι 90 ίπποι στις 4.750 σ.α.λ. και 158Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. με την τροφοδοσία να έχει αναλάβει εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού BMS-O της BMW με ηλεκτρονικό γκάζι.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό έξι σχέσεων, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω άξονα στον πίσω τροχό. Συνοδεύεται από τρεις επιλογές οδήγησης, Rock, Roll και Rain, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και έξυπνο ABS στροφής (Integram ABS). Η ροπάτη λειτουργία του σε συνδυασμό με τον απίθανο ήχο από τον boxer κινητήρα κάνουν την οδήγηση πραγματική απόλαυση.
Στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς η BMW έχει φροντίσει αν τοποθετήσει ποιοτικές λύσεις σε αναρτήσεις και φρένα. Οι τροχοί είναι 19 ιντσών εμπρός και 16 ιντσών πίσω, ενώ οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός των 49mm και το μονό αμορτισέρ πίσω τα οποία συνεργάζονται πολύ καλά με το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο.
Τα φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 300mm εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες και έναν δίσκο 300mm πίσω επίσης με 4πίστονη δαγκάνα τα οποία συνεργάζονται με έξυπνο σύστημα ABS Integral. Το σύστημα πέδησης έχει δύναμη να σταματήσει εύκολα το βαρύ σύνολο, ενώ η αίσθηση στη μανέτα είναι εξαιρετική.
Το R18 είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις, την απλή R18, την R18 Classic, την R18 Bagger και την R18 Transcontinental. Στις R18 και R18 Classic οι ζάντες είναι ακτινωτές και έχουν καθαρές cruiser γραμμές.
Στις εκδόσεις B και Trqanscontinental ο εξοπλισμός είναι πάρα πολύ δυνατός με τις μοτοσικλέτες να διαθέτει μεγάλη οθόνη infotainment 10.25 ιντσών με προηγμένο σύστημα συνδεσιμότητας, θερμαινόμενη σέλα και γκριπ, σύστημα adaptive cruise control με τη βοήθεια ραντάρ, σύστημα προβολέων στροφής, ηχοσύστημα της Marshall, βαλίτσες και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί.
Την οικογένεια των R18 μπορείτε να τη βρείτε στο δίκτυο συνεργατών της BMW Motorrad Hellas. Οι τιμές των εκδόσεων R18 ξεκινούν από τα 26.490€ και φτάνουν μέχρι την κορυφαία έκδοση τις 40.400 ευρώ.