Suzuki Hayabusa: Ο υπερηχητικός μύθος
Όταν φτάνει στα αυτιά σου η λέξη ταχύτητα και συνδυάζεται με μοτοσικλέτα αμέσως ο συνειρμός σε πηγαίνει σε ένα μοντέλο - την Suzuki Hayabusa. Το θρυλικό ιαπωνικό μοντέλο έχει φτάσει πλέον στην 3η του γενιά και έχει αποκτήσει εκτός από απίστευτες επιδόσεις και πλούσια τεχνολογία η οποία το εκτοξεύει σε άλλα επίπεδα οδηγικής απόλαυσης και ασφάλειας.
Η καινούρια Hayabusa έκανε μεγάλο «θόρυβο» όταν παρουσιάστηκε πρώτη φορά στις αρχές του 2021 καθώς το περίμεναν αρκετοί φίλοι του μοντέλου αλλά και ένα μεγάλο μέρος του μοτοσικλετιστικού κόσμου.
Η Suzuki δεν θέλησε να προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές όσον αφορά την εμφάνιση της νέας Hayabusa επεμβαίνοντας μόνο σε λεπτομέρειες. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω έχουν καινούρια σχεδίαση και είναι τεχνολογίας LED με την ουρά της μοτοσικλέτας να έχει δεχτεί τη μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν. Η μορφή της υπόλοιπης μοτοσικλέτας είναι σχεδόν ίδια, κάτι που έχει το θετικό ότι με τίποτα δεν μπορείς να την μπερδέψεις με κανένα άλλο στο δρόμο.
Εκρηκτικό και απόλυτα ελεγχόμενο
Η Suzuki πειραματίστηκε πολύ όσον αφορά τον κινητήρα της νέας Hayabusa δοκιμάζοντας λύσεις όπως τούρμπο, 6κύλινδρο σύνολο και πολλά ακόμα. Τελικά, οι Ιάπωνες αποφάσισαν να διατηρήσουν το τετρακύλινδρο σύνολο των 1.340 κ.εκ. το οποίο έχει ραφιναριστεί για να περνάει τις προδιαγραφές ρύπων Euro5.
Η απόδοση του συνόλου είναι 190 ίπποι με τη ροπή να αγγίζει τα 150 Nm, επιδόσεις που διατηρούν το μύθο της «Busa» ζωντανό χαρίζοντας εκρηκτικές επιδόσεις στη μοτοσικλέτα. Η δύναμη και η ροπή είναι σε αφθονία και δύσκολα κάποιος θα παραπονεθεί ότι κάτι του λείπει όταν ανοίγει το ηλεκτρονικό γκάζι (Ride-by-Wire). Άλλωστε η αίσθηση που σου δίνει τις μεσαίες στροφές είναι πιο ισχυρή από ποτέ, ενώ η αναβαθμισμένη τροφοδοσία του έχει χαρίσει βελούδινη αίσθηση.
Μπορεί η οπτική της μοτοσικλέτας και ο κινητήρας να διατηρούν την ίδια συνταγή του παρελθόντος ωστόσο στο κομμάτι των ηλεκτρονικών η Suzuki έχει κάνει τεράστια βήματα. Η νέα Hayabusa έχει εξοπλιστεί με το σύστημα SIRS (Suzuki Intelligent Ride System) της Suzuki το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από βοηθήματα οδήγησης. Η μοτοσικλέτα διαθέτει σύστημα ελέγχου έξι αξόνων IMU το οποίο ελέγχει το traction control και το ABS στις στροφές, το σύστημα ελέγχου της σούζας, το σύστημα συγκράτησης στην ανηφόρα και το cruise control.
Ο αναβάτης έχει 6 επιλογές οδήγησης και όλα αυτά μπορείς να τα ρυθμίσεις και να τα ελέγξεις μέσω της TFT οθόνης ανάμεσα στα αναλογικά ρολόγια (ταχύμετρο / στροφόμετρο). Όλα τα ηλεκτρονικά λειτουργούν ποιοτικά και προσφέρουν στον αναβάτη την ευχέρεια να οδηγήσει και να απολαύσει τους 190 ίππους της μοτοσικλέτας χωρίς άγχος. Στο κιβώτιο ταχυτήτων η Suzuki έχει τοποθετήσει σύστημα quickshifter για γρήγορες αλλαγές σχέσεων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
Στις αναρτήσεις η Suzuki επέλεξε σίγουρες λύσεις με KYB πιρούνι 43mm εμπρός και μονό αμορτισέρ πίσω πλήρως ρυθμιζόμενα τα οποία λειτουργούν κάτι παραπάνω από τέλεια. Παρά τα 264 κιλά της η μοτοσικλέτα είναι ικανή να γύρει στην είσοδο της στροφής με χαρακτηριστική άνεση, να ξύσει τα μαρσπιέ στην άσφαλτο με το αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο να προσφέρει απίστευτη αίσθηση, μελετημένη ακαμψία και σταθερότητα που αρμόζει σε μια μοτοσικλέτα όπως η Hayabusa.
Πολύ δυνατά είναι τα φρένα της Brembo με τις δαγκάνες Stylema και τους δίσκους 320mm εμπρός να δημιουργούν ένα περιβάλλον ασφάλειας και σιγουριάς. Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι στα 264 κιλά, οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικό διάστασης 190/50/17 πίσω, ενώ το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 20 λίτρα.
Το νέο Suzuki Hayabusa μπορείτε να το βρείτε στο δίκτυο συνεργατών της Suzuki σε τρεις χρωματισμούς λευκό, ασημί και μαύρο. Η τιμή της μοτοσικλέτας διαμορφώνεται στα 22.295 ευρώ. Φυσικά υπάρχει και η δυνατότητα να αποκτήσετε την Hayabusa μέσω των προγραμμάτων χρηματοδότησης SUZUKI Credit (μπορείτε να ενημερωθείτε στο σύνδεσμο https://www.suzuki.gr/motos/hayabusa#sect566)