Τζον ΜακΓκίνες στο Gazzetta: «Το TT είναι τόσο τρελό που θα έπρεπε να είναι παράνομο»
Υπάρχουν πολλοί σπουδαίοι αγώνες στο Παγκόσμιο Μηχανοκίνητο Αθλητισμό. Λίγα πράγματα συγκρίνονται με το να βλέπεις μονοθέσια της Formula 1 να ανεβαίνουν την Eau Rouge στο Σπα, πρωτότυπα να γυρνούν στο σκοτάδι στις 24h Le Mans, αγώνες με ιστορία όπως το Indy 500, πίστες που κόβουν την ανάσα όπως το Mount Panorama. Πραγματικές δοκιμασίες για ανθρώπους και μηχανές. Όμως όσο κι αν όλα τα παραπάνω συγκλονίζουν, κανένα από αυτά δεν μπορεί να συγκριθεί με το TT Isle of Man.
Την υπέρτατη πρόκληση, έναν αγώνα που αγγίζει τα όρια της παράνοιας. Σε μία αγωνιστική διαδρομή 60,7 χιλιομέτρων στο μαγικό νησάκι της Ιρλανδικής Θάλασσας, που περνάει μέσα από χωριά με τοίχους, φράκτες, σπίτια να στέκουν αμείλικτα και εφιαλτικά κοντά ενώ ατρόμητοι αναβάτες περνούν με 290 χιλιόμετρα/ώρα. Δίχως αύριο.
Ένας από αυτούς τους θεόμουρλους ήρωες είναι ο Τζον ΜακΓκίνες – ο σύγχρονος θρύλος του TT Isle of Man. Ο 50χρονος από το Μόρκαμπ που έχει στο ενεργητικό του 23 (!) νίκες στον πιο τρομακτικό αγώνα του κόσμου, μου μίλησε για τον μοναδικό χαρακτήρα του TT, τον φόβο, τον Βαλεντίνο Ρόσι και τα... @ρχίδι@ από ατσάλι, τον σοβαρό τραυματισμό που παραλίγο να ρίξει καρό σημαία στην καριέρα του. Σε μία εκ βαθέων εξομολόγηση που θα αγγίξει κάθε petrolhead.
Πως αποφασίσατε να γίνετε αναβάτης του TT;
Ήταν φυσική εξέλιξη για μένα. Ο πατέρας μου αγωνιζόταν εδώ. Όχι στη μεγάλη διαδρομή, έτρεχε σε ένα μικρότερο σιρκουί που λεγόταν Τζέρμπι. Ερχόμουν λοιπόν να τον δω να τρέχει, η πρώτη φορά ήταν το 1982 και ήμουν ακόμα 10 ετών τότε. Όλοι οι «μεγάλοι» ήταν παρόντες: ο Τζόι Ντάνλοπ, ο Γκριμ Κρόσμπι, μερικοί απίστευτοι αναβάτες. Από εκείνη την ημέρα, ήξερα πως ήθελα να γίνω αναβάτης του TT.
Βέβαια δεν ήξερα το πως, δεν υπήρχε συγκεκριμένο μονοπάτι. Έτρεξα σε κάποιους μικρότερους αγώνες όταν ενηλικιώθηκα και φτάνοντας στα 25, βρήκα και τον πρώτο μου χορηγό. Είχα πια μεγαλώσει λίγο και ένιωθα έτοιμος για το ΤΤ. Πριν από 25 χρόνια όλα αυτά αλλά μου φαίνεται σα να ήταν χθες! Εκείνη λοιπόν τη χρονιά έτρεξα για πρώτη φορά, σε έναν μόνο από τους αγώνες, με μία μικρή μοτοσυκλέτα 250cc. Τότε ξεκίνησε η ερωτική μου σχέση με το Isle of Man. Το 1997 ήρθε το πρώτο βάθρο, το 1999 η πρώτη νίκη, ήταν ένα ωραίο ταξίδι.
Ποια ήταν τα συναισθήματά σας την πρώτη φορά που τρέξατε στο ΤΤ;
Το πρώτο συναίσθημα ήταν ο φόβος! Τώρα ο αγώνας έχει μεγαλώσει, έρχεσαι εδώ, υπάρχει μεγάλη υποστήριξη, προετοιμασία, τότε δεν υπήρχε τίποτα. Αν γινόταν δεκτή η συμμετοχή σου, μπορούσες να κάνεις ένα γύρο με λεωφορείο, όπου υπήρχε ένας έμπειρος αναβάτης που σου έλεγε κάποια πράγματα για τη διαδρομή. Έπειτα σε άφηναν μόνο σου. Θυμάμαι τον πρώτο γύρο που έκανα: στεγνό οδόστρωμα, μετά βρεγμένο, έπειτα είχε ήλιο, δυνατούς ανέμους και ομίχλη. Όλα αυτά, σε έναν γύρο! Τότε υπήρχαν οι πρωτινές δοκιμές που ήταν στις… 5 το πρωί! Ήταν τρελό. Ήταν το βάπτισμα του πυρός για μένα. Δεν ήμουν πραγματικά προετοιμασμένος για όσα έπρεπε να αντιμετωπίσω αλλά ήμουν εκστασιασμένος που ήμουν εδώ. Ήταν δύσκολη εβδομάδα, με κακοκαιρία, ο καλύτερος φίλος μου σκοτώθηκε στις δοκιμές πράγμα που με επηρέασε πολύ και με έκανε να θέλω να επιστρέψω σπίτι μου αλλά τελικά συνέχισα. Τερμάτισα τον αγώνα, στη 15η θέση, ο ήλιος έλαμπε και η ηρεμία επέστρεψε μέσα μου. Βρέθηκα στην εκκίνηση και την επόμενη χρονιά και τα υπόλοιπα τα ξέρετε.
Οι θάνατοι είναι συχνό φαινόμενο σε αυτό τον αγώνα. Πως μπορείτε να αγνοείτε τον φόβο και να πηγαίνετε τέρμα γκάζι;
Γιατί να τον αφήσω να με επηρεάσει; Άλλοι τραυματίζονται κάνοντας ποδήλατο, ιππασία, ορειβασία, άλλοι ατυχήματα με αυτοκίνητο, άλλοι αντιμετωπίζουν αρρώστιες. Οι άνθρωποι πεθαίνουν. Είναι δύσκολο να εξηγήσω το πως σε επηρεάζει αυτό το μέρος. Είναι τόσο συγκλονιστικό να οδηγείς εδώ. Είναι ατελείωτη διαδρομή, συναρπαστική, την απολαμβάνω. Δεν σκέφτομαι τους κινδύνους, ποτέ δε σκέφτομαι έτσι. Ξέρεις, πάντα πιστεύεις πως δε θα συμβεί και σε εσένα. Έχουν γίνει τόσοι σπουδαίοι αγώνες εδώ, έχουν τρέξει τόσοι πρωταθλητές, υπάρχει τόση ιστορία, υποθέτω το κομμάτι των θανάτων το αποκλείουμε από τις σκέψεις μας. Είναι κάτι που μπορεί να συμβεί, ελπίζω να μη συμβεί σε εμένα!
Ποια ήταν η πιο τρομακτική στιγμή σας στο TT;
Το 2005 παραλίγο να έχω ατύχημα σε ένα σημείο που λέγεται Crosby. Στο ίδιο σημείο που ένας από τους καλύτερούς μου φίλους είχε σκοτωθεί μπροστά στα μάτια μου. Έχασα το εμπρός μέρος ενώ πήγαινα τέρμα γκάζι με μοτοσικλέτα Superstock. Τέντωσα το πόδι μου, η σόλα από την αγωνιστική μου μπότα έλιωσε αλλά με κάποιο άγνωστο τρόπο κατάφερα να “το σώσω” και να ανακτήσω τον έλεγχο. Αν και δεν “το έσωσα” εγώ, ήταν επέμβαση των Θεών του ΤΤ. Τρόμαξα τόσο πολύ που εγκατέλειψα τον αγώνα. Πάρκαρα στην άκρη του δρόμου. Είπα: «δεν μπορείς να τα έχεις όλα, αυτό άστο, μία άλλη φορά». Είχα χεστεί από το φόβο μου. Νόμιζα πως εκείνη την ημέρα θα συναντούσα Τον Δημιουργό μου. Τη γλίτωσα όμως, την απέφυγα τη σφαίρα.
Πως μπορείς να απομνημονεύσεις όλη τη διαδρομή; Είναι 60 χιλιόμετρα!
Θέλει πολύ χρόνο, πάρα πολύ χρόνο. Στην αρχή παρακολουθούσα βιντεοκασέτες. Ειδικά το «V for Victory» με Onboard γύρου του Τζόι Ντάνλοπ. Το έβλεπα ξανά και ξανά και ξανά. Στα 17 μου ήρθα εδώ με μία μικρή Yamaha 125cc και έκανα συνέχεια γύρους. Έβαζα βενζίνη και πάλι από την αρχή. Και ξανά βενζίνη. Έπειτα ήρθα ξανά, αυτή τη φορά με μία Kawasaki KR-1S και έκανα ασταμάτητα κι άλλους γύρους. Θέλει χρόνο λοιπόν, να μάθεις τη διαδρομή και να νιώσεις αυτοπεποίθηση. Χρειάζεται υπομονή. Κάποιοι μαθαίνουν πιο γρήγορα. Εγώ προσπάθησα σιγά-σιγά, με μοτοσυκλέτες 125 και 250cc, μετά ανέβηκα στα 500cc κι έπειτα, το 2000, στα SuperBikes. Είχα ήδη τρέξει σε 5 TT, προτού δοκιμάσω να το κάνω με SuperBike. Τώρα οι νέοι αναβάτες έρχονται και θέλουν με την πρώτη να τρέξουν με αυτές, πράγμα που είναι λίγο επικίνδυνο.
Τι κάνει έναν καλό αναβάτη TT;
Καλή ερώτηση. Εξαρτάται τι ονειρεύεσαι, τι κυνηγάς. Άλλοι θέλουν να γίνουν αναβάτες του MotoGP, άλλοι θέλουν να κατακτήσουν το TT, κάποιοι θέλουν να κάνουν και τα δύο! Ήμουν σε αυτή την κατηγορία στην αρχή. Ήμουν πρωταθλητής Μ. Βρετανίας και μετά νίκησα και στο ΤΤ αλλά δεν γινόταν να κάνω και τα δύο. Νομίζω οι αναβάτες με πιο ήπιο οδηγικό στιλ, αυτοί που σκέφτονται λίγο περισσότερο, σέβονται λίγο περισσότερο το ΤΤ, συνήθως γίνονται καλοί. Όμως οποιοσδήποτε αναβάτης μπορεί να έρθει και να τρέξει εδώ. Ο Βαλεντίνο Ρόσι θα μπορούσε να έρθει εδώ και να νικήσει – δεν έχω καμία αμφιβολία για αυτό. Όμως δεν θέλει και είναι κρίμα. Είμαι σίγουρος πως θα γινόταν πολύ καλός αναβάτης ΤΤ. Σε δύο-τρία χρόνια, θα ήταν άκρως ανταγωνιστικός.
Το γεγονός πως ο ακόμα κι ο Ρόσι θεωρεί τρελό αυτό που γίνεται εδώ, σας κάνει να νιώθετε πως είναι ακόμα πιο ξεχωριστός ο θρύλος του ΤΤ;
Ήταν εδώ το 2009, είχα κερδίσει τον αγώνα και μου έδωσε το τρόπαιο του νικητή. Νιώθει σεβασμό προς το πρόσωπο μας, πιστεύει πως έχουμε @ρχίδι@ από ατσάλι…
Δεν έχετε;
Δεν ξέρω, κανονικά μου φαίνονται… (γέλια). Είμαι ένας απλός άνθρωπος, έχω οικογένεια, δύο παιδιά και κάνω τη δουλειά μου. Το ίδιο κι ο Βαλεντίνο, απλά είναι πιο γρήγορος απ’ όλους! Ένας τεράστιος πρεσβευτής της μοτοσικλέτας παγκοσμίως. Όταν ήρθε εδώ, το απόλαυσε. Έκανε μάλιστα κι ένα γύρο. Το ίδιο κι ο Χόρχε Λορένθο αλλά και ο Νίκι Χέιντεν παλιότερα. Όλοι τους τελειώνουν το γύρο και μας βγάζουν το καπέλο για αυτό που κάνουμε. Κανένας τους δεν λέει πως είναι κάτι επικίνδυνο που πρέπει να απαγορευτεί. Όλοι ξέρουμε τι κάνουμε εδώ, όλοι ξέρουμε τους κινδύνους.
Σημαίνουν κάτι για σας οι αριθμοί και τα ρεκόρ;
Είμαι περήφανος, δεν μπορώ να το κρύψω. Ποτέ δε φανταζόμουν πως θα μπορούσα να νικήσω 23 φορές. Αν όταν ο 10χρονος εαυτός μου έβλεπε από τον πρώτο λόφο της διαδρομής τον Ντάνλοπ, ερχόταν ένα πουλάκι και μου έλεγε πως κάποτε θα είχα 23 νίκες στο ΤΤ, δε θα το πίστευα. Πάντα δούλευα σκληρά, πάντα προετοιμαζόμουν σωστά, πάντα φρόντιζα να έχω τη σωστή μοτοσυκλέτα, τα σωστά ελαστικά, έμπιστους μηχανικούς. Η νίκη δεν έρχεται μόνο από τον αναβάτη, υπάρχουν διάφορα ακόμα συστατικά που οδηγούν στην επιτυχία. Εκτός αγώνων είμαι ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Ίσως όταν φοράω το κράνος μου να γίνομαι κάποιος άλλος.
Φέτος συμπληρώσατε 100 εκκινήσεις στο ΤΤ. Αν μπορούσατε να γυρίσετε το χρόνο πίσω, πριν από εκείνη, την πρώτη συμμετοχή, τι συμβουλή θα δίνατε στον νεαρό ΜακΓκίνες;
Να είναι ήρεμος, χαλαρός, να έχει υπομονή, να είναι καλά προετοιμασμένος, να εξασφαλίσει πως θα έχει τους κατάλληλους ανθρώπους γύρω του. Είναι δύσκολο αυτό και κανένας δε σου δίνει εγχειρίδιο χρήσης, πρέπει να κάνεις μικρά βήματα και να ανακαλύψεις το ΤΤ μόνος σου. Όπως λένε “η Ρώμη δε χτίστηκε σε μία ημέρα”. Θα μου έλεγα να προσέχω. Και το κυριότερο: να το απολαμβάνω. Γιατί οι περισσότεροι σήμερα έχουν ξεχάσει ποια είναι η ουσία των αγώνων. Υποτίθεται πως είναι διασκέδαση, αδρεναλίνη. Όχι χρήματα και συμβόλαια. Αυτό θα μου έλεγα: «Απόλαυσέ το μικρέ».
Τι κάνει αυτόν τον αγώνα τόσο ξεχωριστό;
Πως να μη τον λατρέψεις; Είναι μία διαδρομή 38 μιλίων με 219 στροφές, είναι ο πιο σκληρός, ο πιο απαιτητικός, ο μεγαλύτερος σε απόσταση, ο παλαιότερος και ένας από τους πιο φημισμένους αγώνες που υπάρχουν. Το βλέπεις στα πρόσωπα τον αναβατών, ακόμα κι αν τερματίσουν τελευταίοι, είναι πανευτυχείς. Αν δεν το κάνεις, αν δεν ολοκληρώσεις έναν αγώνα εδώ, είναι δύσκολο να καταλάβεις τι σημαίνει αυτό.
Κι αν έχεις την ευκαιρία να σταθείς στο βάθρο, να ακούσεις τον εθνικό ύμνο της πατρίδας σου, να σηκώσεις το τρόπαιο του νικητή… η νίκη είναι παντού σημαντική αλλά εδώ σημαίνει κάτι ακόμα περισσότερο. Λόγω του αυξημένου ρίσκου. Υπάρχουν 50 χιλιάδες θεατές περιμετρικά της διαδρομής. Ακόμα κι εκείνοι, νιώθουν την ένταση, το πάθος, την πίεση. Και υπάρχει ένας και μόνο λόγος που επιστρέφουν – το λατρεύουν. Πουθενά αλλού δεν θα περνάνε μοτοσυκλέτες ένα μέτρο μακριά σου με ταχύτητα 290 χιλιόμετρα/ώρα.
Δε μου αρέσουν οι μοτοσικλέτες, το παραδέχομαι. Όταν όμως ήρθα στο Isle of Man και σας είδα να αγωνίζεστε, ήταν ό,τι πιο τρελό έχω αντικρίσει! Μπορείτε να μου περιγράψετε το συναίσθημα για τον αναβάτη;
Είναι φοβερό, είναι κάτι ξεχωριστό. Κάτι που για πολλούς λόγους νιώθεις πως δεν θα έπρεπε να σε αφήνουν να κάνεις, πως θα έπρεπε να είναι παράνομο! Ίσως είναι ένα από τα τελευταία σημεία στον πλανήτη που σε αφήνουν ελεύθερο, σε μία διαδρομή 38 μιλίων με στενούς δρόμους, υψομετρικές διαφορές, σαμαράκια, ανάβαση σε πραγματικά βουνά. Βλέπεις το παλιό Νίρμπουργκρινγκ και λες: «Να ένα σιρκουί». Όχι. Είναι σαν πάρκινγκ αν πας να το συγκρίνεις με το ΤΤ. Στο Isle of Man είπαμε πως συναντάς τέσσερις εποχές σε ένα γύρο. Όχι ένα χρόνο – ένα γύρο. Πρέπει να υπολογίζεις την κατεύθυνση και τις ριπές του ανέμου, τον ήλιο που πέφτει και σε τυφλώνει, τις κλίσεις στο οδόστρωμα, συναντάς τα πάντα!
Και χρειάζεσαι πολύ χρόνο για να εξοικειωθείς με όλες τις παραμέτρους. Δεν μπορείς να το μάθεις σε έναν προσομοιωτή, όπως συμβαίνει στην F1. Πρέπει να μάθεις τη διαδρομή εμπειρικά, να τη νιώσεις. Χαίρομαι πολύ που ένιωσες έτσι, είναι αλήθεια πως όλοι μένουν άναυδοι. Αλλά και για τον αναβάτη, είναι κάτι επικό, κάτι απίστευτο. Διασκεδαστικό, αγχωτικό, επικίνδυνο, αλλά όταν βρεις ρυθμό… είναι πολύ δύσκολο να πετύχεις τον τέλειο γύρο, σχεδόν αδύνατο αλλά όταν ολοκληρώσεις ένα γύρο που σε ικανοποιεί, που έχεις πετύχει όλα τα apex, η ικανοποίηση είναι μεγάλη.
Αναφέρατε διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν ένα γύρο. Ποιος από αυτούς αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση, ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία στο ΤΤ;
Το ψυχικό στρες. Πιέζεις συνεχώς τον εαυτό σου κι αυτή η πίεση συσσωρεύεται και μεγαλώνει όσο προχωράει ο αγώνας. Αναγκάζεσαι να βρεις μέσα σου δύναμη που δεν ήξερες πως είχες. Αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι. Φυσικά είναι σωματικά απαιτητικός αγώνας. Πρέπει να παραμένεις δυνατός, συγκεντρωμένος, ο αγώνας κρατά πολύ. Σε μία ημέρα προπόνησης μπορεί να χρειαστεί να κάνεις 300 μίλια, είναι βαρύ φορτίο στους ώμους σου.
Ποιο είναι το καλύτερο σημείο της διαδρομής;
Η γραμμή του τερματισμού! Αν είμαι και πρώτος, ακόμα καλύτερα αλλά σημασία έχει να φτάσω στη γραμμή του τερματισμού. Υπάρχει και μία στροφή που έχει πάρει το όνομά μου, πράγμα που είναι πολύ cool! Είναι λίγο πριν συμπληρωθούν 12 μίλια στη διαδρομή, ένα σημείο με διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης. Είναι παράξενο να έχουν δώσει το όνομά σου σε μία στροφή ενώ είσαι ακόμα εν ζωή! Συνήθως το κάνουν όταν “φεύγεις”.
Πόσο δύσκολο είναι να αλλάζεται μοτοσικλέτες, τι πρέπει να κάνεις για να προσαρμοστείς;
Χρειάζονται 1-2 μίλια για να συνηθίσεις, αλλάζοντας από 600cc σε SuperStock και σε Superbike. Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα είναι διαφορετική. Όμως με την εμπειρία, είναι πιο εύκολη η γρήγορη μετάβαση. Είναι φυσική αίσθηση. Με τα 600cc πιέζεις, πιέζεις, ξεζουμίζεις τη μοτοσυκλέτα. Αντίθετα στα Superbike, μερικές φορές εκείνη ξεζουμίζει εσένα.
Αναφέρατε πολλάκις τους θεατές. Πόσο σημαντικοί είναι για εσάς;
Ήμουν κι εγώ παιδί, ήμουν κι εγώ θεατής, κυνηγούσα κι εγώ τον Τζόι Ντάνλοπ για ένα αυτόγραφο. Αν μου γύριζε την πλάτη και έφευγε, θα μου φαινόταν πολύ άσχημο. Κάποιοι το κάνουν, δεν έχουν χρόνο, όμως χωρίς τους θεατές, δεν είμαστε τίποτα. Ειδικά οι οπαδοί του ΤΤ είναι λίγο διαφορετικοί. Πιο ξεχωριστοί αν μπορώ να τους χαρακτηρίσω έτσι. Στα χρόνια που αγωνίζομαι έχω δει μικρά παιδιά να γίνονται έφηβοι και μετά ενήλικοι αλλά κάθε χρόνο να έρχονται εδώ.
Απουσιάζατε από τους αγώνες του 2017 και του 2018 λόγω τραυματισμού κι τα δύο τελευταία χρόνια το ΤΤ δεν πραγματοπ
Ακριβώς όπως το θέτεις ήταν! Ανυπομονούσα, έτρωγα τα σωθικά μου. Μου έλειψε, σε όλους μας έλειψε. Στους αναβάτες, στον κοινό, σε όλους. Υπήρχε άγχος, μετά από 1-2 χρόνια μακριά, με τις μοτοσικλέτες λίγο πιο γρήγορες.
Πόσο δύσκολο ήταν να ανακάμψετε από το σοβαρό τραυματισμό σας; Τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά;
Ήταν μία πολύ δύσκολη περίοδος. Είχα πολλά νεύρα, πονούσα πολύ. Είχα χτυπήσει την πλάτη μου, στα πλευρά μου, είχα ζημιά πόδι αλλά όλο αυτό μου έδωσε ξανά κίνητρα. Γνωρίζοντας το πόσο ήθελα να αγωνιστώ ξανά, έβρισκα δύναμη, να ξεπερνάω τον πόνο, να κάνω τις φυσιοθεραπείες μου. Δεν ήξερα αν θα κατάφερνα να επιστρέψω στο ΤΤ αλλά έλεγα συνέχεια στον εαυτό μου πως πρέπει να τρέξω έστω μία ακόμα φορά. Ήταν δύσκολα. Ήμουν ήδη 46 ετών τότε και χρειάστηκε χρόνος και μεγάλη προσπάθεια για να αναρρώσω. Δεν ήταν ωραία περίοδος, σε διαβεβαιώνω για αυτό. Εθίστηκα στα παυσίπονα και τη μορφίνη, ήμουν σε ένα σκοτεινό μέρος. Βγήκα από αυτό χάρη στην οικογένεια και τους φίλους μου, με βοήθησαν να σταθώ ξανά στα πόδια μου. Κι όταν φεύγει ο πόνος, μετά το μόνο που θες είναι να ανέβεις στη μοτοσικλέτα (γέλια).
Έχετε ήδη 23 νίκες, απίστευτος αριθμός. Η ανάκαμψη από αυτό τον σοβαρό τραυματισμό ήταν η 24η;
Καλή ερώτηση. Ναι, φυσικά ήταν μία μεγάλη νίκη. Να σηκωθώ πάλι στα πόδια μου, να ανέβω στη μηχανή, να τρέξω στον αγώνα. Το πόδι μου είχε συντριπτικό κάταγμα, η πλάτη μου ακόμα με πονά, σχεδόν καθημερινά. Αλλά έχεις 100% δίκιο. Ήταν μία νίκη για μένα.
Πως νιώσατε την πρώτη φορά που ανεβήκατε ξανά στη σέλα;
Είχα πολύ άγχος. Ήταν με τη Norton πάνω στην οποία δεν ένιωσα ποτέ άνετα. Ένιωθα ευάλωτος. Όμως έκανα έναν αγώνα στο Makau το 2019, με μία εργοστασιακή Ducati και ήμουν ταχύτερος από ποτέ. Ήταν η πρώτη φορά που ένιωσα ξανά πως δεν είχα ξεχάσει πως να οδηγώ. Δεν είχα κινηθεί ποτέ τόσο γρήγορα εκεί. Εκείνη η εμφάνιση που έδωσε το κίνητρο για να επιστρέψω και στο TT.
Αν είχατε τη δυνατότητα να γυρίσετε το χρόνο πίσω, θα κάνατε κάτι διαφορετικά; Αν και νομίζω πως οι 23 νίκες μαρτυρούν πως μάλλον δεν θα έπρεπε…
Δε θα άλλαζα τίποτα. Σίγουρα θα ήθελα να αποφύγω τους τραυματισμούς, να μην είχα χάσει τόσους φίλους σε δυστυχήματα κατά τη διάρκεια του ΤΤ, να μπορούσα να τους φέρω όλους πίσω. Όμως στη δική μου πορεία, δε θα άλλαζα τίποτα. Έκανα κι εγώ τα λάθη μου, πήρα μερικές ανόητες αποφάσεις όμως κι αυτά σε διαμορφώνουν. Κοιτώντας συνολικά την καριέρα μου, είναι φανταστική αυτή η πορεία. Και τη χάραξα μόνος μου, δεν είχα ποτέ μάνατζερ, καθοδηγητές, έκανα τα πάντα με τον δικό μου τρόπο και νιώθω περηφάνια για όσα πέτυχα.
Φωτογραφίες: Monster Energy