BMW X1: H εποχή της ωριμότητας
Η 3η γενιά του «εισαγωγικού» μοντέλου στη σειρά X της BMW είναι και το πιο ολοκληρωμένο τόσο εμφανισιακά όσο και τεχνολογικά.
Η BMW με την παρουσίαση της 3ης γενιά της Χ1, του SUV που τοποθετείται στη βάση της σειράς Χ των premium «οχημάτων ελεύθερου χρόνου» των Βαυαρών, ανέβασε ακόμα πιο ψηλά τον πήχη. Η νέα Χ1 βασίζεται στη νέα ευέλικτη πλατφόρμα της BMW, που δίνει στην εταιρεία την ευκαιρία μαζί με τις συμβατικές εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης να παρουσιάζει ταυτόχρονα και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, την iX1.
Η πιο πλήρης γκάμα κινητήρων
Η νέα BMW X1 διατίθεται με μία γκάμα δύο βενζινοκινητήρων και δύο κινητήρων diesel. Αυτοί συνεργάζονται με ένα κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, στάνταρ, και η κινητήρια δύναμή τους διοχετεύεται στο δρόμο είτε μέσω των εμπρός τροχών, ή μέσω του συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive, ανάλογα με το μοντέλο.
Εξέχυσα θέση στην γκάμα των εκδόσεων έχει η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 xDrive30. Η iΧ1 είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία στην Ελλάδα, ενώ δικαιούται την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2». Η iX1 xDrive30 είναι το πρώτο τετρακίνητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που λανσάρει η BMW στην πολυτελή compact κατηγορία.
Η BMW iX1 xρησιμοποιεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, με μπαταρία χωρητικότητας 64,7 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 313 ίππους και η μέγιστη αυτονομία σε 438 χλμ. Μέσω φορτιστή AC 22 kW η πλήρης φόρτιση διαρκεί 3 ώρες και 45 λεπτά, ενώ σε ταχυφορτιστή DC 130 kW η φόρτιση 10-80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από μισή ώρα.
Τα στάνταρ χαρακτηριστικά των BMW iX1 και X1 περιλαμβάνουν Cruise Control με λειτουργία πέδησης και το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (front-collision warning system), το οποίο είναι πλέον σε θέση να εντοπίζει επερχόμενα οχήματα όταν στρίβουν αριστερά (σε χώρες όπου τα οχήματα κινούνται στη δεξιά πλευρά) και πεζούς και δικυκλιστές όταν στρίβουν δεξιά. Το Parking Assistant συμπεριλαμβανομένων των Reversing Assist Camera και Reversing Assistant αποτελεί επίσης μέρος της γκάμας του στάνταρ εξοπλισμού.
Η λίστα προαιρετικών χαρακτηριστικών περιλαμβάνει εν τω μεταξύ τα Steering & Lane Control Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Active Navigation, λειτουργία προειδοποίησης εξόδου και BMW Head-Up Display, καθώς και τα Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder και λειτουργίες Remote Theft Recorder. Οι υπάρχουσες λειτουργίες μπορούν να αναβαθμίζονται μέσω της δυνατότητας Remote Software Upgrades, που επίσης επιτρέπει την προσθήκη νέων λειτουργιών.
Η «βεντάλια» των εκδόσεων συμπληρώνεται από δύο plug-in υβριδικές X1, που διατίθενται με μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης και επομένως αποτελούν ιδανική πρόταση για εταιρικό αυτοκίνητο.
Δυναμική εξωτερική σχεδίαση
Η νέα γενιά της BMW Χ1 έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις σε σχέση με την προκάτοχό της, για να προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία και άνεση στους επιβάτες της. Το μήκος της έχει φτάσει στα 4,5 μέτρα (43 χλστ. μεγαλύτερο), το πλάτος των 1,844 μ. είναι μεγαλύτερο κατά 23 χλστ. και το ύψος είναι πλέον 1,64 μ. (43 χλστ. μεγαλύτερο). Το μεταξόνιο έχει επίσης αυξηθεί κατά 23 χιλιοστά και φτάνει πλέον στα 2,692 μ.
Μεγαλώνοντας και ωριμάζοντας, η BMW Χ1 δείχνει ακόμα περισσότερο τη συγγένειά της με τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς, την Χ3 και την Χ5, κυρίως στην πλαϊνή όψη. Στο εμπρός μέρος, η γρίλια με τα χαρακτηριστικά -τετράγωνου σχήματος εδώ- «νεφρά» της BMW είναι συγκρατημένη σε διαστάσεις και δένει αρμονικά με τους στενούς προβολείς. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζει η αεροτομή που έρχεται ως συνέχεια της οροφής και εκτείνεται πάνω από το σχετικά στενό πίσω τζάμι. Το αποτέλεσμα είναι ένα δυναμικό σχέδιο, που ταυτόχρονα είναι και αποδοτικό αεροδυναμικά, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας βρίσκεται μόλις στο 0,27.
Νέο, τεχνολογικά αναβαθμισμένο εσωτερικό
Μεγαλύτερη είναι η αλλαγή που παρατηρείται στο εσωτερικό της Χ1. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία των νέων μοντέλων της BMW, στο ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη κυρτή οθόνη, που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό και την οθόνη χειρισμού του συστήματος infotainment. Αυτό φυσικά είναι η νεώτερη γενιά iDrive 8.0 της BMW, με όλα τα τελευταία χαρακτηριστικά που αυτό περιλαμβάνει.
Οι αυξημένες διαστάσεις σημαίνουν και αυξημένη ευρυχωρία στο εσωτερικό της BMW X1, κυρίως για τους ώμους και τους αγκώνες των επιβατών. Τα νέα καθίσματα είναι υπερυψωμένα και έχουν νέες δερμάτινες επενδύσεις, για να προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση, κυρίως στις μεγάλες αποστάσεις. Οι διαιρούμενες (40:20:40) πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλώνονται ή να ρυθμίζονται σε διαφορετική γωνία για αύξηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών. Προαιρετικά διατίθεται η ρύθμιση κατά τον διαμήκη άξονα των πίσω καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών είναι 540 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί στα 1600 με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Με την νέα Χ1 -και την iΧ1- η BMW εδραιώνει την ηγετική θέση της στα premium SUV, προσφέροντας ένα μοντέλο που είναι υπερπλήρες από όλες τις απόψεις. Είναι σύγχρονο σχεδιαστικά, ιδιαίτερα ποιοτικό, ενσωματώνει υψηλή τεχνολογία και -το κυριότερο- στο δρόμο είναι μια πραγματική BMW. Το γεγονός μάλιστα ότι διαθέτει εκδόσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκών και των επιθυμιών, προσφέροντας βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητες, υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, εγγυάται την επιτυχία της.