Ανασκόπηση Formula 1: Η αυγή μίας νέας εποχής
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2022 για την Formula 1, μπορεί να μην είχε το δραματικό φινάλε της προηγούμενης σεζόν αλλά έκρυβε και πάλι συγκινήσεις, ανατροπές και το κυριότερο: άφθονο θέαμα.
Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί πέτυχαν το βασικό τους στόχο: να επιτρέπουν στο ένα μονοθέσιο να ακολουθεί από κοντά το άλλο και ταυτόχρονα, να εμπλέκονται σε μάχη. Και είδαμε πολλές από δαύτες.
Σε μία χρονιά ανατροπής, που αλλιώς ξεκίνησε κι αλλιώς ολοκληρώθηκε. Σε μία σεζόν στην οποία η Ferrari ξεκίνησε υπερηχητικά αλλά στην πορεία την έπιασε υψοφοβία, με αποτέλεσμα να αφήσει γρήγορα τις κορυφές στις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών. Λάθη, προβλήματα αξιοπιστίας, κακές στρατηγικές, συνέθεσαν ένα παζλ που άνοιξε την πόρτα της ανατροπής για τη Red Bull Racing και τον Μαξ Φερστάπεν.
Πάμε να δούμε αυτή τη διαδρομή, αγώνα προς αγώνα, ακολουθώντας το καραβάνι της F1 σε κάθε του στάση με αφετηρία την πρεμιέρα του Μπαχρέιν και τελικό προορισμό το Άμπου Ντάμπι.
Grand Prix Μπαχρέιν
Η Ferrari επέστρεψε!
Pole Position: Σαρλ Λεκλέρ
Νικητής: Σαρλ Λεκλέρ
Το ξεκίνημα της νέας εποχής της F1 μας πρόσφερε ένα συγκλονιστικό αγώνα. Μία πρεμιέρα που μας άνοιξε την όρεξη για μία συναρπαστική σεζόν. Ξανά οδηγοκεντρική ξανά αλλά αυτή τη φορά με νέο δίδυμο μονομάχων: Σαρλ Λεκλέρ vs Μαξ Φερστάπεν. Με τις Ferrari και Red Bull Racing να παρουσιάζονται σχεδόν ισοδύναμες, οι δύο ταλαντούχοι ενεπλάκησαν σε μία φοβερή μάχη, άλλαξαν έξι φορές θέσεις και τελικά, με τα προβλήματα αξιοπιστίας να κόβουν τη φόρα και τελικά να σταματούν τις RB18, οι Ferrari έκαναν ένα ιστορικό 1-2. Στην πρώτη νίκη της ιταλικής ομάδας μετά από 910 ημέρες!
Grand Prix Σαουδικής Αραβίας
Πυροτεχνήματα
Pole Position: Σέρχιο Πέρεζ
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Εν μέσω έντασης και αβεβαιότητας μετά την πυραυλική επίθεση των ανταρτών Χούθι σε εγκαταστάσεις της Aramco που ήταν μόλις 11 χιλιόμετρα από την πίστα, οι οδηγοί της Formula 1 βγήκαν στην αρένα της Τζέντα και πρόσφεραν απλόχερα θέαμα. Ειδικά οι Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ, που μονομάχησαν ξανά, πάλι με τις Red Bull Racing RB18 και Ferrari F1-75 να αλλάζουν πολλάκις θέσεις. Σε μία μονομαχία σκληρή αλλά δίκαιη, από την οποία νικητής βγήκε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής! Έτσι μπήκε ξανά στο παιχνίδι βαθμολογικά, την ώρα που ο αντίπαλός του και η Scuderia προηγούνταν στις κατατάξεις οδηγών και κατασκευαστών αντίστοιχα.
Grand Prix Αυστραλίας
Ξέφυγε ο Λεκλέρ
Pole Position: Σαρλ Λεκλέρ
Νικητής: Σαρλ Λεκλέρ
Επιστροφή στο κόκκινο. Ο Μονεγάσκος πήρε την pole, κράτησε τα ηνία όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα κι όταν αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας μετά την εγκατάλειψη του Κάρλος Σάινθ και έκανε έναν υγιεινό περίπατο στο πάρκο. Ευνοούμενος κι από τη νέα εγκατάλειψη του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, με τη Red Bull να πληγώνεται ξανά από την τροφοδοσία καυσίμου. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Σέρχιο Πέρεζ (RBR) και ο Τζορτζ Ράσελ (Mercedes), σε ένα αποτέλεσμα που εδραίωσε Λεκλέρ στην κορυφή της βαθμολογίας, φέρνοντας αντίθετα τον Φερστάπεν με την πλάτη στον τοίχο και στους -46 βαθμούς!
Grand Prix Εμίλια Ρομάνια
Ίμολα Εάλω
Pole Position: Μαξ Φερστάπεν
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Η Scuderia ονειρευόταν εντός έδρας πάρτι στην Ίμολα αλλά λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο. Σε αυτό το ρόλο βρέθηκε η RBR, με ρεσεψιονίστ τον Μαξ Φερστάπεν και… αχθοφόρο τον Σέρχιο Πέρεζ! Οι ταύροι έκαναν το πρώτο τους 1-2 από το 2016, πλησίασαν στους 11 πόντους της Ferrari ενώ ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής πέρασε δεύτερος στη βαθμολογία, 27 πόντους πίσω από τον Σαρλ Λεκλέρ, κάνοντας το απόλυτο στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια. Πήρε 8 βαθμούς από τη νίκη στον Αγώνα Σπριντ, 25 από την επικράτηση στον κυρίως αγώνα και 1 από τον ταχύτερο γύρο. Όσο για τον Λεκλέρ, όπως παραδέχθηκε κι ο ίδιος, έπεσε «θύμα» της απληστίας του, αφού το παράκανε κυνηγώντας τον Πέρεζ με αποτέλεσμα την έξοδο που του στέρησε επιπλέον βαθμούς. Στο βάθρο βρέθηκε ο Λάντο Νόρις με τη McLaren να έχει σταθερά ανοδική πορεία μετά το εφιαλτικό ξεκίνημα ενώ ο τέταρτος Τζορτζ Ράσελ, είχε ένα πολύ καλύτερο τριήμερο από τον teammate του, Λοιύις Χάμιλτον, που έμεινε στο μηδέν και μακριά από τις βαθμολογούμενες θέσεις.
Grand Prix Μαϊάμι
Ο σκληρός του Μαϊάμι
Pole Position: Σαρλ Λεκλέρ
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Μετά την Ίμολα, ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε για δεύτερη συνεχόμενη φορά, σε ένα συναρπαστικό Grand Prix. Η παρθενική επίσκεψη του σπορ στο Μαϊάμι αποτέλεσε γιορτή, με φαντασμαγορικές εικόνες, celebrities από το πρώτο ράφι, επεισοδιακές ελεύθερες δοκιμές, συναρπαστικές κατατακτήριες κι έναν αγώνα που είχε ενδιαφέρον μέχρι τέλους. Υπό το βλέμμα θρύλων όπως ο Μάικλ Τζόρνταν και ο Τομ Μπρέιντι, o Φερστάπεν πέρασε τη Ferrari του Κάρλος Σάινθ στην εκκίνηση, την F1-75 του Σαρλ Λεκλέρ 9 γύρους μετά και όταν στο τέλος χρειάστηκε να παίξει άμυνα, έκλεινε πεισματικά την πόρτα στον Μονεγάσκο. Νίκησε και βρέθηκε πλέον σε απόσταση βολής – στους 19 βαθμούς!
Grand Prix Ισπανίας
Η (αν)αξιοπιστία πλήγωσε τη Scuderia
Pole Position: Σαρλ Λεκλέρ
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Πλήρης ανατροπή στο βαθμολογικό σκηνικό της F1 έφερε ο αγώνας του Μονμελό. Παρότι όλα έδειχναν Σαρλ Λεκλέρ, με τον Μονεγάσκο στην pole και έπειτα να είναι κυρίαρχος του αγώνα, η τύχη ή καλύτερα η αξιοπιστία του γύρισε την πλάτη. Η MGU-H (ο μικρός θερμικός ηλεκτροκινητήρας) και το Turbo της υβριδικής μηχανής της Ferrari παρέδωσαν πνεύμα, οδηγώντας τον 25χρνο σε οδυνηρή εγκατάλειψη. Τότε, ο Μαξ Φερστάπεν που είχε τα δικά του θέματα μιας και δεν δούλευε σωστά το DRS, εκμεταλλεύτηκε τη στρατηγική της ομάδας του για να περάσει τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ και την… εντολή της ομάδας του για να βρεθεί μπροστά κι από τον Τσέκο Πέρεζ. Μετά το δεύτερο φετινό 1-2 της Red Bull Racing, οι ταύροι βρέθηκαν να προηγούνται στους κατασκευαστές ενώ ο Μαξ ήταν 6 πόντους μπροστά στους οδηγούς!
Grand Prix Μονακό
Η πρώτη «αυτοκτονία» της Ferrari
Pole Position: Σαρλ Λεκλέρ
Νικητής: Σέρχιο Πέρεζ
Το Πριγκιπάτο του Μονακό μας επεφύλασσε έναν ακόμα συγκλονιστικό αγώνα. Βέβαια, έβαλε το χεράκι του κι ο καιρός, με τη βροχή να ξεκινά λίγο πριν την εκκίνηση, φέρνοντας καθυστέρηση στη δράση, εκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και μετά, διακοπή για περίπου μία ώρα. Η Ferrari ήταν στο 1-2 αλλά η κατάρα του Μονακό, «χτύπησε» ξανά τον τοπικό ήρωα Σαρλ Λεκλέρ. Αυτή τη φορά προδόθηκε από τη στρατηγική της ομάδας του και τη σύγχυση στα pit stop, που ουσιαστικά, έριξε τους οδηγούς της πίσω από εκείνους της Red Bull. Παρότι στους τελευταίους γύρους είχαμε ένα τρενάκι με μόλις 2 δευτερόλεπτα να χωρίζουν 4 μονοθέσια, δεν υπήρχε ούτε χρόνος ούτε χώρος να αλλάξει κάτι. Ο Σέρχιο Πέρεζ πήρε την 3η νίκη του, έκλαψε στο βάθρο και βούτηξε και στην πισίνα, ο Κάρλος Σάινθ έμεινε δεύτερος και ο τρίτος Μαξ Φερστάπεν, άνοιξε κι άλλο τη διαφορά του από τον Λεκλέρκ.
Grand Prix Αζερμπαϊτζάν
Νέο πλήγμα για τη Ferrari
Pole Position: Σαρλ Λεκλέρ
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Βίοι αντίθετοι για Red Bull Racing και Ferrari, για Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ. Για ένα ακόμα Grand Prix, ένας αγώνας που εξελισσόταν με σενάριο θετικό για τους κόκκινους, κατέληξε σε θρίαμβο των ταύρων. Στους δρόμους του Μπακού ο Λεκλέρ είχε πανηγυρίσει την έκτη pole position σε οκτώ αγώνες, όμως έχασε την πρωτοπορία όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, με τον Σέρχιο Πέρεζ να οδηγεί την κούρσα. Η Scuderia προσπάθησε να το γυρίσει τούμπα, εκμεταλλευόμενη μία άτυχη στιγμή της- την εγκατάλειψη του Κάρλος Σάινθ από κιβώτιο! Υπό καθεστώς Virtual Safety Car κάλεσε τον Μονεγάσκο οδηγό της για αλλαγή ελαστικών. Κίνηση που θα μπορούσε να είναι ματ αν και ποτέ δε θα το μάθουμε. Έντεκα γύρους μετά, ο κινητήρας του Λεκλέρ παρέδωσε πνεύμα, αφήνοντας διάπλατα ανοιχτό το δρόμο για τις Red Bull. Οι RB18 άλλαξαν θέσεις μεταξύ τους και ο Φερστάπεν άνοιξε κι άλλο τη διαφορά! Όσο για τις Mercedes, έκαναν το 3-4, μαζεύοντας πολύτιμους βαθμούς, την ώρα που οι πόνοι στην πλάτη του Λούις Χάμιλτον από τις αναπηδήσεις της W13, οδήγησαν σε μέτρα της FIA κατά του φαινομένου του porpoising.
Grand Prix Καναδά
Η μέρα της μαρμότας
Pole Position: Μαξ Φερστάπεν
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Η «Ημέρα της Μαρμότας» αποτελεί έθιμο των Βορείων Πολιτειών της Αμερικής. Βάσει του οποίου, κάθε 2 Φεβρουαρίου, αν το συμπαθές ζώο αναγνωρίσει τη σκιά του και επιστρέψει στη φωλιά του, τότε ο χειμώνας θα κρατήσει έξι ακόμα εβδομάδες. Μεταφέροντας την εν λόγω παράδοση σε αγωνιστικά δεδομένα, ο αγώνας αυτός θα έδειχνε αν ο Μαξ Φερστάπεν θα χανόταν στον βαθμολογικό ορίζοντα ή αν το παιχνίδι θα γινόταν ντέρμπι. Μετά από μία στρατηγική μάχη ανάμεσα σε Red Bull Racing και Ferrari, σκιά του Ολλανδού αποδείχθηκε ο Κάρλος Σάινθ. Όμως επί 15 γύρους, σκιά έμεινε, αρκούμενος στη δεύτερη θέση. Έτσι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής βρέθηκε στο +46 από τον Σέρχιο Πέρεζ και το +49 από τον Σαρλ Λεκλέρ, που άλλαξε κινητήρα, εκκίνησε από την ουρά και τελικά τερμάτισε πέμπτος, πίσω από τις δύο Mercedes που ήταν πάντα παρούσες, έτοιμες να μαζέψουν τα «αποφάγια» των Red Bull Racing και Scuderia Ferrari.
Grand Prix Μ. Βρετανίας
Η Ferrari πόνταρε σε λάθος άλογο
Pole Position: Κάρλος Σάινθ
Νικητής: Κάρλος Σάινθ
Το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας ήταν από τα πιο επεισοδιακά της σεζόν. Όλα ξεκίνησαν να πηγαίνουν στραβά από την εκκίνηση, με την καραμπόλα που είχε ως αποτέλεσμα την τρομακτική έξοδο του Ζου Γκουάνγιου, με την Alfa Romeo αναποδογυρισμένη να ξύνει την ασφάλτο. Ο αγώνας διακόπηκε, όμως ουδείς τραυματίστηκε. Στη δεύτερη πράξη, οι Red Bull βγήκαν από νωρίς εκτός κάδρου, ο Σέρχιο Πέρεζ με ζημιά από επαφή και ο Μαξ Φερστάπεν διότι ένα μεγάλο κομμάτι της AlphaTauri είχε κολλήσει στο πάτωμα της RB18, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κινηθεί ανταγωνιστικά. Έμοιαζε με ένα εύκολο 1-2 της Ferrari η οποία έδωσε ρεσιτάλ αναποφασιστικότητας. Ειδικά όταν στα τελικά στάδια του GP υπήρξε αυτοκίνητο ασφαλείας, το μετέτρεψε σε ρεσιτάλ λάθος προσανατολισμού. Επιλογές που δεν βοηθούσαν τον διεκδικητή του τίτλου Σαρλ Λεκλέρ και τελικά οδήγησαν στην παρθενική νίκη του teammate του, Κάρλος Σάινθ! Μία νίκη που έμοιαζε με ήττα.
Grand Prix Αυστρίας
Εκτός έδρας νίκη για Ferrari
Pole Position: Μαξ Φερστάπεν
Νικητής: Σαρλ Λεκλέρ
Ο «πορτοκαλί στρατός» των οπαδών του Μαξ Φερστάπεν κατέκλυσε το Red Bull Ring ελπίζοντας σε επανάληψη των περυσινών θριάμβων στα GP Αυστρίας και Στυρίας. Χάρηκε με την pole την Παρασκευή, γιόρτασε τη νίκη στον Αγώνα Sprint αλλά το έργο εκτυλίχθηκε διαφορετικά στον Κυρίως Αγώνα. Η RB18 δεν είχε αρμονική συνεργασία με τα ελαστικά της, έτσι το πάνω χέρι το είχαν οι Ferrari. Παρά την προσπάθεια των «ταύρων» με εναλλακτική στρατηγική, ο Λεκλέρ πέρασε 3 φορές τον Φερστάπεν! Και ο Κάρλος Σάινθ τον ακολουθούσε, με τη Ferrari να οδεύει προς το 1-2 όταν… όλα άρχισαν να πηγαίνουν στραβά για τον Ισπανό. Η υβριδική μηχανή του Μαδριολένου παρέδωσε πνεύμα με την F1-75 να θυμίζει μπάρμπεκιου. Και την ίδια στιγμή, το πεντάλ του γκαζιού του Λεκλέρ άρχισε να κολλάει. Τελικά ο 25χρονος διαχειρίστηκε την κατάσταση, πήρε τη νίκη και ροκάνισε μέρος της διαφοράς από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή.
Grand Prix Γαλλίας
Η αρχή του τέλους
Pole Position: Σαρλ Λεκλέρ
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Ένας ακόμα αγώνας όπου η Scuderia Ferrari ήταν για… τα θηρία. Οδηγοί και pitwall. Ο Σαρλ Λεκλέρ είχε την pole position, έστριψε πρώτος και ενώ έπαιζε πεισματικά άμυνα στις επιθέσεις του Μαξ Φερστάπεν, όταν ο Ολλανδός μπήκε για αλλαγή ελαστικών αδειάζοντας τους καθρέφτες του Μονεγάσκου, ήρθε η καταστροφή. Το λάθος του Λεκλέρ τον έστειλε στον τοίχο της στροφής 11 και εκτός αγώνα. Ο Φερστάπεν πήρε με χαρά το δώρο και η νίκη τον έστειλε στο +63! Οι Mercedes συμπλήρωσαν το βάθρο με τον Λούις Χάμιλτον και τον Τζορτζ Ράσελ που εκμεταλλεύτηκε την αδράνεια του Σέρχιο Πέρες στο φινάλε του VSC ενώ την πεντάδα συμπλήρωσε ο Κάρλος Σάινθ, παρότι εκκίνησε από την τελευταία σειρά του grid! Ήταν ο αγώνας που σηματοδότησε την έναρξη της απόλυτης κυριαρχίας των «ταύρων», αφού ξεκινώντας από το Λε Καστελέ, πήραν 10 νίκες σε 11 αγώνες!
Grand Prix Ουγγαρίας
Πως να κερδίζεις/χάνεις με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά
Pole Position: Τζορτζ Ράσελ
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Στο Χανγκαρόρινγκ η Ferrari βρήκε για μία ακόμα φορά νέους τρόπους για να χάσει έναν αγώνα που είχε στα χέρια της. Αυτή τη φορά δεν έκαναν λάθη οι οδηγοί της, ούτε υπήρξαν προβλήματα αξιοπιστίας. Επέστρεψαν όμως τα λάθη στρατηγικής και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό, με αποκορύφωμα την επιλογή σκληρής γόμας ελαστικών στην F1-75 του Σαρλ Λεκλέρ, παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες. Ο Μονεγάσκος κατρακύλησε στην έκτη θέση και η Ferrari έμεινε εκτός βάθρου, την ώρα που ο Μαξ Φερστάπεν που είχε εκκινήσει μόλις δέκατος (!), σκαρφάλωνε με φόρα και τελικό προορισμό την πρώτη θέση. Ήταν πια 80 βαθμούς μπροστά στη βαθμολογία, την ώρα που η Red Bull Racing απολάμβανε προβάδισμα 97 πόντων έναντι της Scuderia.
Grand Prix Βελγίου
Οδοστρωτήρας
Pole Position: Κάρλος Σάινθ
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά του στο πλαίσιο του Grand Prix Βελγίου, που ήταν το πρώτο μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Η Red Bull RB18 «πετούσε» και ο Ολλανδός, παρότι εκκίνησε μόλις 14ος λόγω αλλαγής υβριδικής μηχανής, αναρριχήθηκε με εντυπωσιακό ρυθμό και χρειάστηκε μόλις 12 γύρους για να βρεθεί στην κορυφή. Έπειτα χάθηκε στα δάση των Αρδεννών και παράλληλα, χάθηκε και στη βαθμολογία αφού έχει πλέον προβάδισμα 93 πόντων. Δεύτερος έχει περάσει ο Σέρχιο Πέρεζ, που τον πλαισίωσε και στο τέταρτο φετινή 1-2 των «ταύρων». Το βάθρο συμπλήρωσε η Ferrari του Κάρλος Σάινθ. Κι όλα αυτά, στην πρώτη εφαρμογή της Τεχνικής Οδηγίας 39 που εφαρμόστηκε με στόχο να εξαλειφθεί το φαινόμενο των αεροδυναμικά παραγόμενων αναπηδήσεων και αναμενόταν να «φρενάρει» τη Red Bull. Τελικά συνέβη το αντίθετο.
Grand Prix Ολλανδίας
Πορτοκαλί πάρτι
Pole Position: Μαξ Φερστάπεν
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Όπως και το 2021, όταν το Ζάντβοορτ επέστρεψε στο καλεντάρι της F1, έτσι και φέτος ο Μαξ Φερστάπεν έκανε το απόλυτο: πήρε την pole position, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και είδε και πρώτος την καρό σημαία. Μόνο που φέτος δεν ήταν περίπατος στο πάρκο. Μπορεί η Red Bull Racing να είχε ξανά το πάνω χέρι έναντι της Scuderia Ferrari, όπως η απρόσμενη απειλή ήρθε από τις Mercedes. Εκκινώντας με μέση γόμα ελαστικών, επιμήκυναν το πρώτο stint και στο δεύτερο, με τη σκληρή γόμα, πραγματικά θύμιζαν «ασημί βέλη»! Χρειάστηκε ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για να δώσει (σχεδόν) τσάμπα pit stop στον Φερστάπεν κι ένα κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας όπου η Mercedes δεν κάλεσε τον Λούις Χάμιλτον για αλλαγή ελαστικών, για να έρθει το αποτέλεσμα που τόσο ήθελε ο «πορτοκαλί στρατός» στις κερκίδες!
Grand Prix Ιταλίας
Βόλτα στο πάρκο
Pole Position: Σαρλ Λεκλέρ
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Για πρώτη φορά στην καριέρα του στη Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε πέντε συνεχόμενες νίκες – με την τελευταία πράξη θριάμβου να είναι μέσα στο «σπίτι» της Ferrari, τη θρυλική Μόντσα. Ο Ολλανδός εκκίνησε έβδομος λόγω αλλαγής κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά χρειάστηκε μόλις 12 γύρους για να βρεθεί στην κορυφή. Και η Scuderia δεν είχε απάντηση στην ταχύτητά του. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes που σε 15 από τους 16 πρώτους αγώνες της σεζόν, είχε τερματίσει στο Top-5!
Grand Prix Σιγκαπούρης
Αναβολή στη στέψη
Pole Position: Σαρλ Λεκλέρ
Νικητής: Σέρχιο Πέρεζ
Στο δεύτερο μισό του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, η Red Bull Racing έχτισε ένα εντυπωσιακό σερί, που όμως βασιζόταν και στους δύο οδηγούς της. Έτσι στη Σιγκαπούρη όπου ο Μαξ Φερστάπεν εκκίνησε μόλις όγδοος, ήταν ο Σέρχιο Πέρεζ αυτός που ύψωσε τη σημαία για την αυστριακή ομάδα. Στην καθυστερημένη λόγω βροχής εκκίνηση, δεν καθυστέρησε καθόλου όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, πήρε τα ηνία από τον pole man Σαρλ Λεκλέρ και δεν κοίταξε ξανά πίσω. Ούτε όταν μετά το πέσιμο της καρό σημαίας βρέθηκε υπό εξέταση επειδή δεν τηρούσε τις προβλεπόμενες αποστάσεις από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Τιμωρήθηκε μεν, δεν έχασε τη νίκη δε. Οι Ferrari τον πλαισίωσαν στο βάθρο ενώ ο έβδομος Φερστάπεν έχασε την ευκαιρία να κατακτήσει τον τίτλο στο μαγευτικό νυχτερινό σκηνικό της Σιγκαπούρης.
Grand Prix Ιαπωνίας
Πρωταθλητής σε σύγχυση
Pole Position: Μαξ Φερστάπεν
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του στη Formula 1, μετά από μία επιβλητική εμφάνιση στον αγώνα… Sprint της Σουζούκα. Γιατί λόγω της βροχής που προηγήθηκε, σε Sprint 28 γύρων εξελίχθηκε. Ολοκληρώθηκε το 52% του αγώνα, όλοι περίμεναν πως θα δοθούν μισοί βαθμοί άρα παρά την αλλαγή θέσεων ανάμεσα σε Σέρχιο Πέρεζ και Σαρλ Λεκλέρ λόγω της αδυναμίας του Μονεγάσκου να μείνει εντός πίστας, τον τίτλο δεν τον εξασφάλιζε. Δεν τον πανηγύριζε λοιπόν, ούτε η ομάδα του άνοιγε σαμπάνιες. Και χρειάστηκε να το του πουν τρεις φορές για να τον πείσουν πως είναι αλήθεια. Η ασάφεια των κανονισμών και το γεγονός πως ποτέ ξανά δεν είχε συμβεί μετά από διακοπή για κακοκαιρία, να έχουμε ξανά δράση, μας έφερε ενώπιον μίας πρωτόγνωρης κατάστασης που δημιούργησε κακές εντυπώσεις. Και δεν άφησε και τον Ολλανδό να το γιορτάσει όπως έπρεπε, όταν έπρεπε…
Grand Prix ΗΠΑ
Cowboy Double
Pole Position: Κάρλος Σάινθ
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Στη σκιά της απώλειας του ιδρυτή και συνιδιοκτήτη της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτζ, η Red Bull Racing πανηγύρισε την κατάκτηση του πρώτου της Παγκόσμιου Τίτλου στους κατασκευαστές στην υβριδική εποχή της Formula 1. Και το έκανε με στιλ, αφού έφτασε στην όγδοη συνεχόμενη και συνολικά δέκατη-πέμπτη νίκη της μέσα στη σεζόν. Ο συνήθως ύποπτος ήταν αυτός που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου αν και χρειάστηκε να ιδρώσει για να το πετύχει. Η σπάνια καθυστέρηση στο pit stop, έφερε τον Μαξ Φερστάπεν σε μειονεκτική θέση. Όμως, πέρασε τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ, πέρασε τη Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ, λύγισε και τον μαχητικό Λούις Χάμιλτον που έστω και για λίγο, ήλπιζε στην πρώτη φετινή του νίκη.
Grand Prix Μεξικού
Σιέστα!
Pole Position: Μαξ Φερστάπεν
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Οι χιλιάδες Μεξικανοί που κατέκλυσαν τις κερκίδες του Autodromo Hermanos Rodriguez ήλπιζαν σε… φιέστα νίκης για τον τοπικό ήρωα, Σέρχιο Πέρεζ, όμως αντί αυτού είχαμε… σιέστα, αφού ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη «σβηστά». Σε ένα Grand Prix που υστέρησε όσων προηγήθηκαν αφού δεν είχε ανατροπές και μάχες στην κορυφή, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής συνέχισε το βιολί του σπάζοντας το ρεκόρ των περισσότερων νικών μέσα σε μία σεζόν (14) αλλά και των περισσότερων κερδισμένων βαθμών μέσα σε μία σεζόν (416). Το ίδιο και η ομάδα του, η Πρωταθλήτρια κατασκευαστών Red Bull Racing, που ισοφάρισε το δικό της ρεκόρ συνεχόμενων νικών μέσα σε μία σεζόν (9). Η Mercedes δοκίμασε με διαφορετική στρατηγική ελαστικών αλλά δεν είχε απάντηση, με τον Λούις Χάμιλτον να αρκείται στη δεύτερη θέση, ανάμεσα στους δύο «ταύρους», σε βάθρο πανομοιότυπο με το περυσινό. Όσο για τη Ferrari, όποια δυναμική της χάθηκε στο μεγάλο υψόμετρο και οι οδηγοί της έμειναν πολύ πίσω από τον τέταρτο Τζορτζ Ράσελ.
Grand Prix Βραζιλίας
Για όλα υπάρχει η πρώτη φορά
Pole Position: Κέβιν Μάγκνουσεν
Νικητής: Τζορτζ Ράσελ
To Grand Prix Βραζιλίας ήταν ένα τριήμερο με… πρωτιές! Την Παρασκευή, υπό μεικτές συνθήκες, ο Κέβιν Μάγκνουσεν πανηγύρισε την παρθενική του pole position στην F1 (στην 140η προσπάθεια) που παράλληλα ήταν η πρώτη και της Haas! Ένα 24ωρο μετά, ο Τζορτζ Ράσελ επιβλήθηκε του Μαξ Φερστάπεν εντός πίστας και είδε πρώτος την καρό σημαία στον Αγώνα Sprint. Κι αν αυτή η νίκη δεν μετρούσε στατιστικά, έκανε το νταμπλ επικρατώντας και στον Κυρίως Αγώνα, σπάζοντας κι αυτός το ρόδι! Παράλληλα, ήταν η πρώτη φετινή νίκη της Mercedes, το πρώτο της φετινό lock out στο grid αλλά και το πρώτο 1-2, αφού παρά τη σύγκρουση με τον Φερστάπεν στον πρώτο γύρο, ο Λιούις Χάμιλτον άντεξε και στο τέλος, πλαισίωσε τον νεαρό συμπατριώτη του!
Grand Prix Άμπου Ντάμπι
Εμίρης Μαξ
Pole Position: Μαξ Φερστάπεν
Νικητής: Μαξ Φερστάπεν
Μία εβδομάδα μετά τον αγώνα στο Ιντερλάγκος όπου οι RB18 υστερούσαν σε ταχύτητα και οι Μαξ Φερστάπεν-Σέρχιο Πέρεζ υστερούσαν σε συνεννόηση (ο Ολλανδός δεν έδωσε την 6η θέση στον Μεξικανό, προκαλώντας την έκρηξή του και… τσουνάμι δημοσιευμάτων και hate speech στα social media), είχαμε επιστροφή στην κανονικότητα. Οι οδηγοί της αυστριακής ομάδας «τα βρήκαν», η Red Bull βρήκε τη γνώριμη ταχύτητά της και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκλεισε τη σεζόν με στιλ. Pole #7, νίκη #15, σε μία σεζόν όπου ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος. Όσο για τη μάχη της δεύτερης θέσης, η στρατηγική ενός pit stop έφερε τον Charles Leclerc μπροστά από τον Sergio Perez. Έτσι, ο οδηγός της Ferrari επικράτησε του Μεξικανού και στη βαθμολογία. Ταυτόχρονα, η ιταλική ομάδα κρατήθηκε τουλάχιστον μπροστά από τη Mercedes στην κατάταξη κατασκευαστών. Εκεί όπου η Alpine επιβλήθηκε της McLaren χάρη στο καλύτερο δεύτερο μισό της σεζόν. Όσο για τη «στιγμή» στα Εμιράτα, δεν ήταν άλλη από το «αντίο» του Σεμπάστιαν Φέτελ που αποχώρησε από την ενεργό δράση.