ΠΑΟΚ: Ο ιδιοκτήτης του Αριστοτέλειου Κολλεγίου στο Gazzetta για Τζίμα, Κωνσταντέλια και τη μπασκέτα που είχε σπάσει ο έφηβος Κώστας Παπανικολάου

ΠΑΟΚ: Ο ιδιοκτήτης του Αριστοτέλειου Κολλεγίου στο Gazzetta για Τζίμα, Κωνσταντέλια και τη μπασκέτα που είχε σπάσει ο έφηβος Κώστας Παπανικολάου

Newsroom

Γράφουν οι Σταύρος Σουντουλίδης και Νότης Χάλαρης

Στον ΠΑΟΚ νιώθουν υπερήφανοι βλέποντας ουκ ολίγα παιδιά των «ασπρόμαυρων» ακαδημιών να συνδυάζουν την καριέρα τους με τη μόρφωση στο ανώτατο επίπεδο.

Έχουν βάλει τις βάσεις και δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη ή στη διάθεση των παιδιών. Από το 2013 στο οργανόγραμμα των ακαδημιών του «Δικεφάλου» υπάρχει η Ιωάννα Χαραλάμπους, κάτοχος του πτυχίου από το Φιλοσοφικό – Παιδαγωγικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, που είναι η «Υπεύθυνη φοίτησης των μαθητών».

Λίγες μόνο ώρες μετά από το ιστορικό γκολ που πέτυχε στην αναμέτρηση του ΠΑΟΚ κόντρα στον Ιωνικό, ο Στέφανος Τζίμας πήρε το δρόμο για το Αριστοτέλειο Κολλέγιο. Εκεί, οι συμμαθητές του υποδέχθηκαν τον ταλαντούχο επιθετικό του «Δικεφάλου» με ενθουσιασμό, το ίδιο και οι καθηγητές του. Μια φωτογραφία με τον καθηγητή του στον πίνακα έγινε viral.

Το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης κατά βάση είναι… «ασπρόμαυρο», το γνωρίζουν αθλητές άλλων ομάδων που φοίτησαν τα προηγούμενα χρόνια (Σχορτσιανίτης, Βέλλιος, Παπανικολάου, Λαγός, Πετκάκης, Χρυσικόπουλος, Χαντάβα κ.α.), ωστόσο πέραν των πειραγμάτων, εννοείται πως δεν συναντήσαν κανένα πρόβλημα.

Ο Στέφανος Τζίμας δεν είναι ο μοναδικός ποδοσφαιριστής των ακαδημιών του ΠΑΟΚ που έχει περάσει από το Αριστοτέλειο Κολλέγιο. Είχαν προηγηθεί ο Τζόλης, ο Κούτσιας, ο Κωνσταντέλιας, ο Κουλιεράκης, ο Τσαούσης, ο Παναγιώτου.

image

Η πρώτη μέρα του Τζίμα στο σχολείο ως... ρέκορντμαν

Το βράδυ της Κυριακής 5 Μαρτίου ο ΠΑΟΚ διέλυσε τον Ιωνικό με 6-0 αλλά στο συγκεκριμένο παιχνίδι, γράφτηκε ιστορία για τον Δικέφαλο. Ο Στέφανος Τζίμας ολοκλήρωσε το τελικό σκορ και έγινε αυτόματα ο νεότερος σκόρερ στα χρονικά του συλλόγου, κάνοντας... παρελθόν το ρεκόρ του σπουδαίου Γιώργου Κούδα μετά από 64 χρόνια. Λίγες ώρες μετά το πρώτο του επαγγελματικό γκολ και την κατάρριψη του... στοιχειωμένου ρεκόρ ο 17χρονος φορ έπρεπε να παραστεί κανονικά στο σχολείο την επόμενη μέρα. Όπως ήταν λογικό έγινε το... πρόσωπο της ημέρας και για το λύκειο αλλά και το γυμνάσιο του σχολείου, με τα παιδιά να βγάζουν φωτογραφίες μαζί του και εκείνος να μοιράζει αυτόγραφα.

Αν και το σχολείο έχει κανόνες πάνω σε αυτά και δεν επιτρέπει να υπάρχει ειδική μεταχείριση για τους επαγγελματίες αθλητές, εκείνη η μέρα ανήκε στον 17χρονο φορ και γι' αυτό του δόθηκε το... ελεύθερο να το ζήσει. Βέβαια ο ίδιος διατήρησε τον χαρακτήρα που έχει και τις υπόλοιπες μέρες, παραμένοντας ταπεινός, δίνοντας την ίδια απάντηση σε όσους τον ρωτούσαν για τα συναισθήματά του. «Δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα» έλεγε, έχοντας ένα πλατύ χαμόγελο για αυτό που έχει καταφέρει.

Μάλιστα στο μάθημα των μαθηματικών, ο νεαρός επιθετικός σηκώθηκε στον πίνακα για να λύσει την άσκηση της ημέρας, κάτι το οποίο έγινε αντιληπτό και από άλλους καθηγητές, οι οποίοι έμπαιναν στην τάξη για να του δώσουν τα δικά τους συγχαρητήρια. Μάλιστα έγινε και ένα παράδειγμα για τα υπόλοιπα παιδιά, καθώς το προηγούμενο βράδυ έπαιζε σε επίσημο ματς πρωταθλήματος, σκόραρε, και το επόμενο πρωί ήταν προετοιμασμένος για το σχολείο.

image

«Αν κερδίσεις την ψυχή του παιδιού, μπορείς να κάνεις θαύματα»

Ιδιοκτήτης του Αριστοτελείου Κολλεγίου είναι ο Χρήστος Γκροζούδης που έχει περάσει από το Δ.Σ. της ΠΑΕ ΠΑΟΚ επί Γιώργου Μπατατούδη, ενώ υπήρξε και διευθυντής της «Δικέφαλος ΑΕ». Αποχώρησε μετά από επίθεση που δέχθηκε από αγνώστους λεωφορείο του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου. «Αδυνατώ να συμμετάσχω σε αυτόν τον ΠΑΟΚ. Ας έρθουν αυτοί που κάνουν αυτές τις ενέργειες να βρουν τη λύση για τον ΠΑΟΚ. Το σχολείο μου το προσέχω παραπάνω και από την οικογένειά μου», είχε δηλώσει εκείνη την εποχή.

Ο ίδιος μίλησε στο Gazzetta και αναφέρθηκε στον Στέφανο Τζίμα που λίγες ώρες μετά το γκολ ήταν στις αίθουσες του σχολείου για μάθημα, μοιράστηκε ιστορίες με αθλητές του ποδοσφαίρου και του μπάσκετ, εξήγησε και τη φιλοσοφία λειτουργίας του κολλεγίου.

- Πώς αισθάνεστε για τον Τζίμα και ποια είναι η φιλοσοφία του σχολείου σας;

«Για τον Τζίμα αισθανόμαστε περήφανοι όπως και με όλα τα παιδιά που διαπρέπουν σε οποιοδήποτε άλλο τομέα. Η φιλοσοφία του σχολείου μας είναι να είμαστε δίπλα στα παιδιά και να είμαστε... πλούσιοι. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να βοηθάει το παιδί. Μαθητές όπως ο Τζίμας, ο Τζόλης, ο Κουλιεράκης που έχουν διακριθεί στον αθλητικό τομέα, διαπρέπουν και στα μαθήματα τους. Όταν κερδίσεις την ψυχή του παιδιού μπορείς να κάνει θαύματα και εμείς είμαστε ένα τέτοιο σχολείο, δοτικό. Επίσης θεωρώ πως όλα αυτά τα παιδιά είναι εξίσου σκληρά εργαζόμενοι. Δουλεύουν σκληρά καθώς σηκώνονται από τις 6, κάνουν προπόνηση και μετά έρχονται σχολείο. Αυτό δεν μπορεί να το αντιληφθεί ο καθένας. Οπότε πρέπει ένας εκπαιδευτικός να είναι απέναντι στο παιδί; Να λέει ότι δεν τον νοιάζει; Δεν πάει έτσι. Είμαστε δίπλα στο παιδί και όταν χάσει κάποιο μάθημα είμαστε εδώ για να το αναπληρώσουμε με online μαθήματα. Αυτή η φιλοσοφία υπάρχει στις ΗΠΑ και έχουμε αρκετά στοιχεία από εκεί»

- Ο ΠΑΟΚ τι είναι αυτό που ζητάει για τα παιδιά του μέσα από το σχολείο σας;

«Από την πλευρά του ο ΠΑΟΚ μάς στέλνει παιδιά από τις ακαδημίες του καθώς επενδύει ώστε ο κάθε αθλητής του να έχει μία ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Θέλει να έχουν πρόγραμμα και όχι να είναι απλά καλοί ποδοσφαιριστές. Πρέπει να υπάρχει ένα όριο και ένα πλαίσιο ώστε να μην ξεφεύγουν».

image

«Όταν ο Κωνσταντέλιας ήρθε από τον Βόλο στον ΠΑΟΚ, βρήκαν δουλειά στον πατέρα του στις ακαδημίες»

- Περιγράψτε μου την πρώτη μέρα του Τζίμα στο σχολείο μετά το ιστορικό γκολ;

«Ήρθε την τρίτη ώρα στο σχολείο. Τρελάθηκαν τα παιδιά, του ζητούσαν αυτόγραφα, ήθελαν φωτογραφία και εκείνος το χάρηκε και λογικό. Τον ρωτούσα και εγώ πώς ένιωθε και μου εξηγούσε ότι ακόμα δεν το έχει καταλάβει. Μου είπε ότι έχει βάλει τόσα γκολ αλλά αυτό είναι τελείως διαφορετικό από τα άλλα. Και μου είπε και για το φινάλε που πήγε στη Θύρα 4. Μου είπε ότι τον έσπρωχναν να μπει μπροστά και δεν ήξερε τι να κάνει, ότι ήταν αμήχανο αλλά το χάρηκε. Είναι ευγενικό παιδί και για να προχωρήσεις στον αθλητισμό χρειάζεται να έχεις ολοκληρωμένη προσωπικότητα».

- Ως χαρακτήρας πώς είναι ο Τζίμας;

«Του μιλάς και μόνο που δεν κοκκινίζει! Έχει το προτέρημα ότι ακούει, δεν απαντάει, παρότι στην εφηβεία τα περισσότερα παιδιά είναι έτσι. Επίσης φέρεται όπως είναι και στο προπονητικό κέντρο του ΠΑΟΚ. Σέβεται τον καθηγητή, μπαίνει στην ώρα του στο μάθημα στην τάξη, έχει την τσάντα του, είναι οργανωμένος. Σε αυτό το παιδί εμείς δεν κοιτάμε να του δώσουμε τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Στο μυαλό του είναι χίλια πράγματα αυτή την στιγμή και επειδή ο χώρος του αθλητισμού είναι ιδιαίτερος καθώς... ορμούν οι μάνατζερ, ακούει πολλά από γύρω-γύρω. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και από εμάς για να παραμείνει γήινος. Δεν είναι εύκολο να το διαχειριστείς. Το ίδιο συμβαίνει και με τον Κωνσταντέλια».

- Για τον Κωνσταντέλια τι έχετε να πείτε;

«Είναι επίσης ένα πολύ ευγενικό παιδί και εξαιρετικός χαρακτήρας, γι' αυτό πηγαίνει και μπροστά. Όταν ήρθε ο Κωνσταντέλιας από τον Βόλο στον ΠΑΟΚ έψαχναν να βρουν στον ΠΑΟΚ μια δουλειά στον πατέρα του στη Θεσσαλονίκη. Ήταν σεφ και τον προσέλαβαν για τα φαγητά στις ακαδημίες της ομάδας, κάτι που θέλει άγγιγμα ψυχής. Και για τη μητέρα του ψαχνόμασταν και εδώ τι μπορούμε να κάνουμε».

- Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας του ΠΑΟΚ στις ακαδημίες του;

«Θα σας πω κάτι που με εντυπωσιάζει στον ΠΑΟΚ. Εχουν έναν άνθρωπο που ασχολείται μόνο με την προόδο του παιδιού στα μαθήματα. Έχουν ειδικό άνθρωπο που τους βοηθά στο διάβασμα τους, τους βοηθούν όπου το χρειάζονται. Όπως και το παραπάνω που είχε κάνει για τον Κωνσταντέλια. Ο ΠΑΟΚ χρησιμοποιεί και την παιδεία ως δέλεαρ για τους γονείς καθώς αναφέρουν ότι το παιδί θα πηγαίνει σε ένα καλό σχολείο, θα το προσέχουν, θα υπάρχει λεωφορείο και γενικά θα είναι σε ασφαλές περιβάλλον. Ένα από τα πράγματα που με ρώτησαν οι γονείς του Τζίμα ήταν πώς τα πάει με το διάβασμα και τους είχαμε πει ότι διαπρέπει στα μαθηματικά και γενικά είναι έξυπνο παιδί και να θυμόμαστε όλοι πως είναι παιδί ακόμα. Είναι στη Β' Λυκείου».

- Μιλάτε ακόμα με τον Τζόλη και τον Κούτσια;

«Μέσα από τα social media μιλάμε με τα παιδιά. Ακόμα και με τους πιο παλιούς όμως ο Βέλλιος που διακρίνεται στην Τσβόλε. Εξαιρετικό παιδί και εκείνος και με υποστήριξη από τον πατέρα του. Ήταν εδώ από τα νήπια και ακόμα και τώρα που έβαλε τα τέσσερα γκολ, του έστειλα για τα μπράβο και μου έστειλε τι κάνω και πώς είμαι. Αυτό εμένα με γοητεύει και καμαρώνω».

image

«Ο Παπανικολάου είχε σπάσει την μπασκέτα από τα καρφώματα»

- Ποιοι χαρακτήρες ήταν ιδιαίτεροι;

«Εκρηκτικό άτομο ήταν ο Σχορτσιανίτης, δεν μπορούσε να κρατήσει την αδρεναλίνη του. Όπως και ο Παπανικολάου, ο οποίος όμως του μιλούσες και έσκυβε το κεφάλι, σεβόταν πολύ και ο χαρακτήρας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Έχω τα δικά του οπαδικά συναισθήματα αλλά όταν θα δω ένα παιδί μας, όπως ο Παπανικολάου που είναι στον Ολυμπιακό, θα χαρώ φυσικά που τον δω. Όπως και για όλα τα παιδιά. Καμαρώνω για αυτά».

- Είχατε ποτέ κάποιο έντονο πρόβλημα με κάποιον μαθητή που ήταν στον χώρο του αθλητισμού;

«Έντονο πρόβλημα δεν είχαμε με κάποιον που είχε έρθει στο σχολείο μας αλλά όταν υπήρχε, τότε το παιδί δεν συνέχιζε εδώ. Δεν έχουμε ανοιχτή την πόρτα και λέμε σε όλους να περάσουν, έχουμε απορρίψει παιδιά γι' αυτό το λόγο. Υπήρχαν παιδιά που έλεγαν ότι δεν ήθελαν να έρχονται όσο προπονούνταν. Έχουμε απομακρύνει αθλητή γιατί δεν μπορούσε να ακολουθήσει το πρόγραμμα του σχολείου μας και δεν υπήρχε σεβασμός. Δεν θέλουμε εμείς τέτοια παιδιά αλλά και ο σύλλογος δεν θέλει κάτι τέτοιο».

- Ποιος ήταν αυτός;

«Δεν θα ήθελα να αναφέρω ποιος είναι».

- Τα παιδιά διατηρούν επαφές με το σχολείο; Έρχονται να σας δουν για παράδειγμα;

«Και βέβαια. Έρχονται από εδώ, μας χαιρετούν, είναι παρόντες στις αποφοιτήσεις, έχουν δεθεί με το σχολείο και όπως σας είπα, εμείς στοχεύουμε να κερδίσουμε την ψυχή του παιδιού. Το παιδί δεν ξεχνάει όσα προσφέρουμε και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι ακόμα έρχονται και μας χαιρετούν. Παλεύουμε να είμαστε δίπλα στο παιδί, να του συμπληρώνουμε τα μαθήματα».

- Όλα τα παιδιά που ακολουθούν επαγγελματική πορεία στον αθλητισμό ήταν αριστούχοι;

«Όπως είναι λογικό δεν ήταν όλοι αριστούχοι. Άλλοι ήταν καλύτεροι, άλλοι λιγότερο καλοί αλλά όλοι ακολουθούσαν τη φιλοσοφία του σχολείου και αυτό έχει σημασία. Θέλουμε να είναι μαθητής. Να κάνει τα βασικά πράγματα όπως να διαβάζει, να είναι σωστός στην τάξη, να είναι καλά με τους συμμαθητές του και στο διάβασμα, άλλοι είχαν καλύτερους βαθμούς, άλλοι όχι, όπως σε όλα τα σχολεία άλλωστε. Επίσης το σχολείο παίζει μεγάλο ρόλο και στον χαρακτήρα του παιδιού καθώς περνάμε τον περισσότερο χρόνο μαζί τους».

- Θυμάστε κάποια ιστορία με κάποιον μαθητή σας που τώρα είναι επαγγελματίας αθλητής;

«Θυμάμαι ένα γεγονός με τον Παπανικολάου. Είχε τόσο αδρεναλίνη και θυμάμαι ότι ήταν εδώ και περίμενε να έρθουν να τον πάρουν. Νομίζω από τον Άρη που έπαιζε τότε. Είχε την μπάλα και κάρφωνε στην μπασκέτα. Του φώναζα εγώ να ηρεμήσει μην χτυπήσει να μην καρφώνει. Εκείνος συνέχιζε και μία, δύο, τρεις, την γκρέμισε την μπασκέτα (γέλια). Ακούω ένα μπαμ, βγαίνω έξω έντρομος, τον βλέπω με την μπασκέτα γκρεμισμένη και μου λέει 'μια χαρά είμαι' και τον ρώτησα αν χτύπησε και μου λέει 'εντάξει έχω σπάσει πολλές».

image

«Έχουμε ειδική ομάδα ψυχολόγων για όλα τα παιδιά»

- Υπάρχουν μάνατζερ που σας έχουν προσεγγίσει για να μιλήσουν σε κάποιο παιδί;

«Πολύ παλιά είχαμε τέτοια κρούσεις. Βέβαια το σχολείο δεν επιτρέπει τέτοιες επαφές μέσα στο κτίριο. Μιλάμε μόνο με τους γονείς και δεν πρόκειται να μπαίνει ο καθένας για τέτοιους λόγους. Ό,τι είναι να γίνει εκτός του σχολείου αλλά εδώ όχι».

- Είχατε ποτέ προβλήματα με γονείς παιδιών;

«Πιο παλιά και σ' αυτό είχαμε κάποια θέματα. Αλλά θα σας πω κάτι. Για να δουλεύει αρμονικά ένα παιδί πρέπει να τηρηθεί ένα χρυσό... τρίγωνο που λένε οι Αμερικάνοι. Είναι η θέληση του παιδιού, η συνεργασία του σπιτιού και ένα σχολείο που θα συνεργαστεί με όλους τους παράγοντες. Δεν δίνουμε τέτοια δικαιώματα στους γονείς και τους το δίνουμε να το καταλάβουν. Έχουμε άριστη συνεργασία με τους γονείς όπως του Τζίμα ή του Κωνσταντέλια ή του Βέλλιου. Ξαναλέω ότι πρέπει να είμαστε πλούσιοι για το παιδί. Αυτή είναι η φιλοσοφία μας που δεν αλλάζει για τίποτα και για αυτό τους καμαρώνουμε κιόλας γιατί το Αριστοτέλειο Κολλέγιο έχει βάλει το λιθαράκι του».

- Θυμάστε κάποιο παιδί που ασχολείται επαγγελματικά με ένα άθλημα, να είχε θέματα συμπεριφοράς λόγω της πίεσης που ένιωθε από τη φήμη που έχει; Και αν ναι, πώς το αντιμετωπίζατε ως σχολείο;

«Σε όλα τα παιδιά προσπαθούμε να τους μιλήσουμε και να τα στηρίξουμε. Έχουμε ειδική ομάδα ψυχολόγων για οτιδήποτε πρόβλημα έχει ένα παιδί και να ξέρετε ότι εμείς οι άνθρωποι κάνουμε τη διαφορά. Ο τρόπος διαχείρισης του κάθε παιδιού είναι μεγάλη υπόθεση και προσπαθούμε να σταθούμε δίπλα τους και να διαχειριστεί την πίεση που μπορεί να έχει. Μην ξεχνάμε ότι πολλά ταλέντα έμειναν... ταλέντα. Οπότε χρειάζεται συνεχώς δουλειά».

@Photo credits: INTIME, eurokinissi