MotoGP: 3, 2, 1, GO!
Η αναμονή τελείωσε και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP του 2023 είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς είναι προ των πυλών (24-26 Μαρτίου), με το πρωτάθλημα φέτος να ξεκινά από την Πορτογαλία και την πίστα του Πορτομάο και όχι με το νυχτερινό αγώνα του Κατάρ, όπως έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια.
Σε αυτήν τη νέα σεζόν αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το αν θα συνεχιστεί η κυριαρχία της Ducati, που πέρυσι σάρωσε τους τίτλους στην κορυφαία κατηγορία, ή αν οι αντίπαλοί της θα βρουν τρόπο να σταματήσουν τις ιταλικές μοτοσικλέτες και τους ταλαντούχους αναβάτες τους.
Πριν από την έναρξη της σεζόν, ομάδες και αναβάτες είχαν την ευκαιρία να κάνουν μόνο πέντε ημέρες επίσημων δοκιμών σε Μαλαισία και Πορτιμάο. Σε αυτές τις δοκιμές η Ducati έδειξε ξανά παντοδύναμη ενώ ξεχώρισε και η Aprilia, ενώ την τελευταία ημέρα έδωσε καλά δείγματα και η νέα Yamaha.
Διαβάστε ακόμα
» Τι έγινε στις δοκιμές της Μαλαισίας
» Τι έγινε στις δοκιμές του Πορτιμάο
Η μεγάλη αλλαγή
Φέτος ξεκινάει μια νέα εποχή για το MotoGP, με το πρόγραμμα του αγωνιστικού 3ημέρου να αλλάζει δραστικά με την εισαγωγή των Αγώνων Σπριντ. Σε κάθε grand prix φέτος θα γίνεται το Σάββατο, περίπου την ώρα που γίνονταν μέχρι τώρα οι κατατακτήριες δοκιμές, ένας Αγώνας Σπριντ, που θα έχει τη μισή διάρκεια (σε γύρους) από τον κανονικό αγώνα.
Σε αυτόν τον Αγώνα Σπριντ θα βαθμολογούνται οι πρώτοι 9 αναβάτες, με τον νικητή να παίρνει 12 βαθμούς, τον δεύτερο να παίρνει 10 β. και τον τρίτο να παίρνει 8 βαθμούς. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα γίνονται το πρωί του Σαββάτου και από αυτές θα συνεχίσει να προκύπτει η σειρά εκκίνησης του κυρίως αγώνα της Κυριακής.
Το καλεντάρι
Φέτος το αγωνιστικό πρόγραμμα του MotoGP περιλαμβάνει 21 grand prix, αριθμός που είναι ρεκόρ στην ιστορία του. Μέσα σε αυτούς περιλαμβάνονται και κάποιοι εντελώς νέοι προορισμοί, όπως η Ινδία και το Καζακστάν.
Αναλυτικά το καλεντάρι του MotoGP για το 2023
Grand Prix | Ημερομηνία | |
1 | Πορτογαλία | 24-26 Μαρτίου |
2 | Αργεντινή | 31 Μαρτίου-2 Απριλίου |
3 | ΗΠΑ | 14-16 Απριλίου |
4 | Χερέθ (Ισπανία) | 28-30 Απριλίου |
5 | Γαλλία | 12-14 Μαΐου |
6 | Ιταλία | 9-11 Ιουνίου |
7 | Γερμανία | 16-18 Ιουνίου |
8 | Ολλανδία | 23-25 Ιουνίου |
9 | Καζακστάν | 7-9 Ιουλίου |
10 | Μ. Βρετανία | 4-6 Αυγούστου |
11 | Αυστρία | 18-20 Αυγούστου |
12 | Βαρκελώνη (Ισπανία) | 1-3 Σεπτεμβρίου |
13 | Μιζάνο (Σαν Μαρίνο) | 8-10 Σεπτεμβρίου |
14 | Ινδία | 22-24 Σεπτεμβρίου |
15 | Ιαπωνία | 29 Σεπτεμβρίου-1 Οκτωβρίου |
16 | Ινδονησία | 13-15 Οκτωβρίου |
17 | Αυστραλία | 20-22 Οκτωβρίου |
18 | Ταϊλάνδη | 27-29 Οκτωβρίου |
19 | Μαλαισία | 10-12 Νοεμβρίου |
20 | Κατάρ | 17-19 Νοεμβρίου |
21 | Βαλένθια (Ισπανία) | 24-26 Νοεμβρίου |
Ομάδες και αναβάτες
Η σημαντικότερη αλλαγή στο γκριντ του 2023 είναι η αλλαγή εργοστασίου για την ομάδα του Ραζλάν Ραζάλι. Η ομάδα που έως πέρυσι γνωρίζαμε ως δορυφορική της Yamaha, από φέτος θα ονομάζεται CryptoDATA RNF και θα είναι η δορυφορική ομάδα της Aprilia. Θα έχει και εντελώς νέους αναβάτες, με τους Μιγκέλ Ολιβέιρα και Ραούλ Φερνάντεζ.
Αλλαγή ονόματος έχουμε και για την Tech3, που παραμένει δορυφορική ομάδα της ΚΤΜ αλλά πλέον ονομάζεται GasGas. Κι αυτή έχει νέους αναβάτες, με τον βετεράνο Πολ Εσπαργκαρό και τον ρούκι Αουγκούστο Φερνάντεζ.
O Ενέα Μπαστιανίνι πήρε τη μεγάλη προαγωγή και από την Gresini Ducati βρέθηκε στη σέλα της εργοστασιακής Lenovo Ducati, στο πλάι του πρωταθλητή Πέκο Μπανάια, σχηματίζοντας ένα δίδυμο που θα συζητηθεί. Ο Μπαστιανίνι πήρε τη θέση του Τζακ Μίλερ, ο οποίος πήρε μεταγραφή για την ΚΤΜ.
Η αποχώρηση της Suzuki από το MotoGP άφησε «άστεγους» τους Τζοάν Μιρ και Άλεξ Ρινς, που αμφότεροι εντάχθηκαν στο δυναμικό της Honda. Ο Μιρ πήγε στην εργοστασιακή Repsol Honda ενώ ο Ρινς πήρε τη θέση του Άλεξ Μάρκεθ, ο οποίος μετακόμισε στην Gresini Suzuki.
Παρακάτω ακολουθεί αναλυτική παρουσίαση των ομάδων και των αναβατών που θα πάρουν μέρος στο φετινό πρωτάθλημα.
Lenovo Ducati Team
Οι πρωταθλητές του 2022 είναι και το πρώτο φαβορί για τον τίτλο του 2023. Η φετινή μοτοσικλέτα της Ducati είναι η εξέλιξη της περσινής εξαιρετικής GP22 και τα πρώτα δείγματα ήταν δυσοίωνα για τους αντιπάλους της. Η εργοστασιακή ομάδα της Ducati διατήρησε στις τάξεις της τον πρωταθλητή Πέκο Μπανάια και τον πλαισίωσε με τον ελπιδοφόρο Ενέα Μπαστιανίνι, που εντυπωσίασε με τις εμφανίσεις του το 2022.
Φρανσέσκο Μπανάια
Ο Φρανσέσκο Μπανάια ξεκινάει το φετινό πρωτάθλημα MotoGP έχοντας το πολύτιμο νούμερο 1 τοποθετημένο στο εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας του. Ο 26χρονος Ιταλός απέδειξε το 2022 ότι μπορεί να αντέξει την πίεση, έχει μέταλλο πρωταθλητή και σίγουρα το 2023 αναμένεται να πρωταγωνιστήσει. Ο Μπανάια μετράει 21 νίκες, 18 pole positions και 43 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Ένεα Μπαστιανίνι
Ο Ένεα Μπαστιανίνι ήταν η μεγάλη αποκάλυψη του 2022 καθώς κατάφερε με την δορυφορική Gresini Ducati να κατακτήσει 4 νίκες και να τερματίσει στην 3η θέση του πρωταθλήματος. Ο 26χρονος Ιταλός επιλέχθηκε από την Ducati να οδηγήσει στην εργοστασιακή ομάδα το 2023 και σίγουρα αποτελεί την μεγαλύτερη απειλή για τον Μπανάια στο κυνήγι του τίτλου. Ο Μπαστιανίνι έχει 10 νίκες, 10 pole positions και 40 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Pramac Racing
Η δεύτερη τη τάξει ομάδα της Ducati, που όμως έχει μεγάλη δυναμική και ταλέντο, σίγουρα θα τραβήξει πολλά βλέμματα. Οι Ζοάν Ζαρκό και Χόρχε Μαρτίν θα έχουν στη διάθεσή τους τις φετινές μοτοσικλέτες του ιταλικού εργοστασίου και ιδιαίτερα ο Μαρτίν στις χειμερινές δοκιμές έδειξε για άλλη μία φορά την ταχύτητά του.
Ζοάν Ζαρκό
Ο Ζοάν Ζαρκό θεωρείται πλέον ένας από τους βετεράνους του MotoGP παρά το γεγονός ότι είναι μόλις 33 ετών. Ο Γάλλος πλέον αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της Ducati καθώς εκτός από την αναμφισβήτητη ταχύτητά του, παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της μοτοσικλέτας. Το 2023 ο Ζάρκο θα είναι ανάμεσα στους κορυφαίους και ίσως πανηγυρίσει την πολυπόθητη πρώτη νίκη του στη μεγάλη κατηγορία. Ο Γάλλος έχει 16 νίκες, 27 pole position και 56 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Χόρχε Μαρτίν
Ο 25χρονος Χόρχε Μαρτίν μας απασχόλησε αρκετά το 2022. Εκτός από τα πολύ καλά του αποτελέσματα και την απίστευτη ικανότητά του στις κατατακτήριες, ο Ισπανός ήταν υποψήφιος για την θέση στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati για το 2023, κάτι που τελικά δεν έγινε καθώς ο Ένεα Μπαστιανίνι προτιμήθηκε από την Ducati. Ο Ισπανός σίγουρα το 2023 θα είναι ένας από τους πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος θέλοντας να αποδείξει ότι εκείνος έπρεπε να έχει στα χέρια του την εργοστασιακή Ducati. Ο Μαρτίν έχει 11 νίκες, 30 pole positions και 36 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Mooney VR46 Ducati
Η ομάδα του θρύλου του MotoGP Βαλεντίνο Ρόσι μπαίνει στη νέα σεζόν πιο φιλόδοξη από ποτέ. Έχοντας φέρει μερικά πολύ καλά αποτελέσματα πέρυσι, η ομάδα έχει ωριμάσει και με «όπλο» την πολύ καλή μοτοσικλέτα της Ducati, ο στόχος είναι να ανέβει σε όσο περισσότερα βάθρα μπορέσει.
Λούκα Μαρίνι
Ο Λούκα Μαρίνι με την απόδοσή του το 2022 σταμάτησε πλέον να είναι ο «αδερφός του Βαλεντίνο Ρόσι» και να γίνει ο ταλαντούχος αναβάτης που αξίζει να βρίσκεται στο MotoGP. Το 2023 ο 26χρονος Ιταλός παραμένει στην ομάδα του Ρόσι, θα έχει στα χέρια του μια πιο ανταγωνιστική Ducati και με περισσότερη εμπειρία αναμένεται να δείξει ακόμα καλύτερο πρόσωπο. Ο Μαρίνι έχει 6 νίκες, 5 pole positions και 15 βάθρα.
Μάρκο Μπεζέκι
Ο Μάρκο Μπεζέκι έκανε πολλά βλέμματα να στραφούν πάνω του το 2022 με τις εξαιρετικές του εμφανίσεις. Το βάθρο στο Άσεν της Ολλανδίας του άνοιξε λογαριασμό στη μεγάλη κατηγορία και το 2023 αναμένεται να είναι ένας ακόμα πρωταγωνιστής. Ο 25χρονος Ιταλός θα οδηγήσει ξανά για την ομάδα του Βαλεντίνο Ρόσι και θα έχει στα χέρια του την περσινή Ducati. Ο Μπεζέκι έχει 6 νίκες, 5 pole positions και 25 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Aprilia Racing
Η έκπληξη της περσινής σεζόν συνέχισε να εντυπωσιάζει και στις χειμερινές δοκιμές. Το 2022 ήταν χρονιά ορόσημο για την ιταλική ομάδα, που σημείωσε την πρώτη της νίκη στο MotoGP, και κατά κάποιο τρόπο της «άνοιξε την όρεξη» για ακόμα περισσότερες επιτυχίες. Με το ίδιο έμπειρο και ταχύτατο οδηγικό δίδυμο και μια ακόμα καλύτερη -από ότι φάνηκε- μοτοσικλέτα, έχει όσα χρειάζεται για να κάνει κι άλλες εκπλήξεις.
Αλέιξ Εσπαργκαρό
Ο «Καπετάνιος» της Aprilia Αλέιξ Εσπαργκαρό, πραγματοποίησε την καλύτερη σεζόν της καριέρας του το 2022, κατακτώντας την πρώτη του νίκη και διεκδικώντας στα ίσια τον τίτλο μέχρι τέλους. Ο 34χρονος Ισπανός είναι πλέον ο μεγαλύτερος σε ηλικία αναβάτης του grid, αλλά σίγουρα παραμένει ένας από τους ταχύτερους. Με την Aprilia έχει βρει τις κατάλληλες ισορροπίες για να παλεύει για νίκες και βάθρα, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2023. Ο Εσπαργκαρό έχει 1 νίκη, 4 pole positions και 9 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Μάβερικ Βινιάλες
Από την πρώτη στιγμή που ο Μάβερικ Βινιάλες έφυγε από την Yamaha και αναζήτησε την τύχη του στην Aprilia, τα πράγματα πάνε πολύ καλά για τον Ισπανό. Το 2022 κατάφερε να προσαρμοστεί πλήρως στη μοτοσικλέτα και ανέβηκε τρεις φορές στο βάθρο, ενώ το 2023 φαντάζει ως ένας από τους μόνιμους διεκδικητές του βάθρου. Ο 28χρονος Βινιάλες έχει 25 νίκες, 24 pole positions και 71 βάθρα στην καριέρα του στο MotoGP.
Monster Yamaha
Η Yamaha είναι μια ομάδα που έχει συνηθίσει να πρωταγωνιστεί στο MotoGP αλλά πέρυσι αναγκάστηκε να υποκύψει στην ανωτερότητα της Ducati, παρότι ο Φάμπιο Κουαρταραρό πάλεψε μέχρι την τελευταία στιγμή με μια όχι ιδιαίτερα ανταγωνιστική μοτοσικλέτα. Φέτος η M1 είναι ανανεωμένη σε όλους τους τομείς, αλλά οι χειμερινές δοκιμές δεν ξεκίνησαν καλά και μόνο την τελευταία ημέρα τους φάνηκε να υπάρχει σημαντική πρόοδος. Η παρουσία του Κουαρταραρό στη σέλα της μοτοσικλέτας, ωστόσο, εμπνέει εμπιστοσύνη.
Φάμπιο Κουαρταραρό
Ο Φάμπιο Κουαρταραρό ήταν με διαφορά ο καλύτερος αναβάτης της Yamaha το 2022 μένοντας στη μάχη του τίτλου μέχρι τον τελευταίο αγώνα. Ο 24χρονος Γάλλος ήταν ο μόνος που τα έβαλε με τις Ducati, ωστόσο δεν είχε τα κατάλληλα «εργαλεία» στα χέρια του προκειμένου να κατακτήσει την κορυφή για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Είναι σίγουρο ότι Κουαρταραρό θα κάνει τη ζωή δύσκολη στον Μπανάια και την παρέα του το 2023. Ο Γάλλος έχει 12 νίκες, 19 pole positions και 32 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Φράνκο Μορμπιντέλι
Η περίπτωση του Φράνκο Μορμπιντέλι είναι ίσως η πιο απογοητευτική των τελευταίων ετών στο MotoGP. Ο 29χρονος Ιταλός με βραζιλιάνικες ρίζες, από τότε που ανέβηκε στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha έχει πάρει την κάτω βόλτα με τα αποτελέσματά του να είναι απογοητευτικά. Το 2023 ίσως είναι η τελευταία ευκαιρία για τον Μορμπιντέλι να αποδείξει ότι αξίζει να βρίσκεται στο MotoGP. Ο Ιταλός έχει 11 νίκες, 8 pole positions και 27 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
CryptoDATA RNF Aprilia
Η ομάδα το Ραζλάν Ραζάλι άλλαξε «στρατόπεδο» για το 2023 και πέρασε από τη Yamaha στην Aprilia. Οι αποδεδειγμένα ανταγωνιστικές μοτοσικλέτες θα συνδυαστούν με δύο επίσης αποδεδειγμένα ταλαντούχους αναβάτες και δεν αποκλείεται να δούμε μερικές εκπλήξεις, κυρίως από τον Ολιβέιρα στους αγώνες που θα γίνουν στο βρεγμένο.
Μιγκέλ Ολιβέιρα
Η απόφαση του Μιγκέλ Ολιβέιρα να εγκαταλείψει την εργοστασιακή ομάδα της KTM για την δορυφορική ομάδα της Aprilia δείχνει περίτρανα το κλίμα που επικράτησε στην αυστριακή ομάδα το 2022. Ο Πορτογάλος ήταν ο πιο επιτυχημένος αναβάτης της KTM και ένας από τους ταχύτερους του grid έχοντας αποδείξει ότι όταν βρεθεί στη μέρα του είναι ικανός για τη νίκη. Ο 28χρονος Πορτογάλος αναμένεται να βάλει δύσκολα στους εργοστασιακούς αναβάτες της Aprilia το 2023. Ο Ολιβέιρα έχει 17 νίκες, 5 pole positions και 41 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Ραούλ Φερνάντεζ
Ο Ραούλ Φερνάντεζ ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP με πολλές φιλοδοξίες, ωστόσο τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα είχε φανταστεί. Η σχέση του με την KTM και την RC16 από την αρχή δεν ήταν η ιδανική με αποτέλεσμα η απόδοσή του να είναι φτωχή και κατώτεροι των δυνατοτήτων του. Ο 23χρονος Ισπανός πήρε την μεγάλη απόφαση να εγκαταλείψει την KTM για την Aprilia και έχει την ευκαιρία να δείξει ότι δεν είναι τυχαία στη μεγάλη κατηγορία. Ο Φερνάντεζ έχει 10 νίκες, 13 pole positions και 16 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
LCR Honda
Η δεύτερη ομάδα της Honda προέρχεται από μια δύσκολη χρονιά για τον ιαπωνικό κολοσσό αλλά με «φρέσκο αίμα» στις τάξεις της, τουλάχιστον κατά το ήμισυ, ελπίζει για το καλύτερο. Ο ταχύτατος Άλεξ Ρινς ήρθε στην ομάδα από τη Suzuki και ο Τακάκι Νακαγκάμι συνεχίζει για μία ακόμα σεζόν.
Άλεξ Ρίνς
Η αποχώρηση της Suzuki από το MotoGP στο τέλος του 2022 άφησε ελεύθερο στην αγορά τον Άλεξ Ρίνς. Ο 28χρονος Ισπανός δεν δυσκολεύτηκε φυσικά να βρει θέση στο πρωτάθλημα καθώς είναι ένας από τους ταχύτερους αναβάτες στο grid και μάλιστα με αρκετές νίκες. Ο Ρίνς πέρυσι ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικός και κατάφερε να κερδίσει σε πολλές περιπτώσεις, ενώ ήταν στην κορυφή της βαθμολογίας στους πρώτους πέντε αγώνες της χρονιάς. Το 2023 τον βρίσκει στη σέλα της δύστροπης Honda και η πρόκληση θα είναι μεγάλη για τον ταλαντούχο αναβάτη. Ο Ρίνς έχει 17 νίκες, 17 pole positions και 57 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Τακαάκι Νακαγκάμι
Η Honda έδωσε ακόμα μια ευκαιρία στον Τάκα Νακαγκάμι να συνεχίσει στο MotoGP το 2023. Ο Ιάπωνας αναβάτης είχε μια ακόμα πολύ δύσκολη χρονιά πέρυσι καθώς εκτός από τα μέτρια αποτελέσματα ταλαιπωρήθηκε και από τραυματισμούς. Το 2023 παραμένει στην LCR Honda με σκοπό να βοηθήσει στην εξέλιξη της μοτοσικλέτας και να δείξει ότι έχει θέση ανάμεσα στους κορυφαίους. Ο Νακαγκάμι έχει 2 νίκες, 6 pole positions και 14 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Red Bull KTM Racing
Η εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ συνεχίζει το ταξίδι της στο MotoGP, φιλόδοξη όπως πάντα. Αλλαγμένη κατά 50% σε σχέση με πέρυσι, αφού ήρθε ο Τζακ Μίλερ στη θέση του Μιγκέλ Ολιβέιρα, δεν εντυπωσίασε στις χειμερινές δοκιμές αλλά παρουσιάζεται αισιόδοξη για τη νέα χρονιά.
Μπραντ Μπίντερ
Το 2023 βρίσκει τον Μπράντ Μπίντερ πρώτο οδηγό της εργοστασιακής ομάδας της KTM στο MotoGP. Ο ταχύτατος Νοτιοαφρικανός έχει αποδείξει ότι όταν βρεθεί στη μέρα του μπορεί να κάνει θαύματα, ωστόσο ακόμα η KTM δεν του έχει δώσει το ιδανικό πακέτο για να παλεύει σταθερά για βάθρα. Ο 28χρονος το 2023 θα είναι το πρώτο βιολί της KTM και αναμένεται να κάνει την υπέρβαση. Ο Μπίντερ έχει 17 νίκες, 7 pole positions και 40 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Τζακ Μίλερ
Ίσως η πιο ηχηρή μεταγραφή του 2022 ήταν η μετακόμιση του Τζακ Μίλερ από την εργοστασιακή Ducati στην εργοστασιακή KTM. Ο 28χρονος Αυστραλός, ιδιαίτερα πέρυσι κατάφερε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να βρεθεί ακόμα και να διεκδικεί τον τίτλο μέχρι ένα σημείο του πρωταθλήματος, δείχνοντας ότι μπορεί να πρωταγωνιστήσει όταν η μοτοσικλέτα έρθει στα μέτρα του. Το 2023 θα είναι χρονιά προσαρμογής στην KTM και πρώτος στόχος είναι η βελτίωση της μοτοσικλέτας. Ο Μίλερ έχει 10 νίκες, 10 Pole positions και 32 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Repsol Honda
Η εργοστασιακή ομάδα της Honda αντιμετωπίζει φέτος μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της ιστορίας της. Προερχόμενη από ένα καταστροφικό 2022, χρονιά στην οποία τερμάτισε στην τελευταία θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, πρέπει να καταφέρει να βγει από το τέλμα και να επιστρέψει όσο πιο κοντά μπορεί στην κορυφή. Θα έχει τη βοήθεια δύο πρωταθλητών για να το καταφέρει: του Μαρκ Μαρκέθ, ο οποίος θα είναι 100% έτοιμος σωματικά, και του Τζοάν Μιρ.
Μαρκ Μαρκέθ
Ο κορυφαίος αναβάτης της τελευταίας δεκαετίας τα έχει βρει σκούρα τις τρεις προηγούμενες χρονιές. Ο σοβαρός τραυματισμός του σε συνδυασμό με τη μη ανταγωνιστική Honda RC213V τον έχουν αφήσει μακριά από το βάθρο και τις νίκες με το 2022 να είναι η χειρότερη χρονιά του από τότε που βρέθηκε στο MotoGP. Ο Μαρκ Μάρκεθ ξεκινάει το 2023 έχοντας ξεπεράσει τους τραυματισμούς του, αλλά με μια όχι τόσο ανταγωνιστική Honda. Ο 30χρονος Ισπανός είναι ίσως το μεγαλύτερο ερωτηματικό του 2023. Ο Μάρκεθ έχει 85 νίκες, 91 pole positions και 139 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Τζοάν Μιρ
Το φλερτ του Τζοάν Μιρ με τη Honda είχε ξεκινήσει από το 2020 όταν ο Ισπανός στέφθηκε πρωταθλητής MotoGP. Ο 26χρονος αναβάτης από την πρώτη στιγμή που έμαθε ότι η Suzuki φεύγει από το MotoGP ξεκίνησε να συζτηάει με τους ανθρώπους της Honda και τελικά οι δύο πλευρές συμφώνησαν. Το 2023 λοιπόν ο ταλαντούχος Μιρ θα οδηγήσει την εργοστασιακή Repsol Honda με στόχο να βάλει ξανά το HRC σε τροχιά νίκης. Δε θα έχει δύσκολο έργο, αλλά με την εμπειρία του ίσως δώσει στη Honda αυτό που της λείπει. Ο Μιρ έχει 12 νίκες, 2 pole positions και 33 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Gresini Racing
Η ομάδα του αείμνηστου Φάουστο Γκερεσίνι, αφού «έστερξε» τον Ενέα Μπαστιανίνι και τον έδωσε έτοιμο στη δορυφορική ομάδα της Ducati, ανέλαβε να υποδεχτεί τον προερχόμενο από τη Honda Άλεξ Μάρκεθ και με τον Ισπανό ευελπιστεί ότι θα συνεχίσει να ακούγεται το όνομά της στις θέσεις της πρώτης 10άδας και -γιατί όχι- ακόμα ψηλότερα.
Άλεξ Μάρκεθ
Μπορεί η σχέση του Μαρκ Μάρκεθ με την Honda να είναι εξαιρετική, ωστόσο δεν μπορεί να πει κανείς το ίδιο για τον αδερφό του Άλεξ. Ο 26χρονος Ισπανός, με ελάχιστες εξαιρέσεις, είχε μια μέτρια πορεία τα τελευταία χρόνια με την Honda κατηγορώντας τη μάλιστα ότι ποτέ δεν του έδωσε τα κατάλληλα «εργαλεία» για να παλέψει για καλά αποτελέσματα. Ο Μάρκεθ πήρε λοιπόν την απόφαση να εγκαταλείψει το HRC και να μετακομίσει στην Ducati παίρνοντας τη θέση του Ένεα Μπαστιανίνι στην Gresin Racing. Το 2023 είναι η μεγάλη ευκαιρία του Ισπανού να δώσει απαντήσεις προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο Άλεξ Μάρκεθ έχει 12 νίκες, 15 pole positions και 40 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο
Το 2022 ήταν χρονιά ρόλερκόστερ για τον Ντι Τζιαναντόνιο με πολλές καλές, αλλά και κακές στιγμές. Ο 25χρονος Ιταλός ξεκίνησε δυναμικά το πρωτάθλημα και κατάφερε να δημιουργήσει πρωτοσέλιδα με την pole position που πήρε στο Ιταλικός GP στο Μουτζέλο. Πολλές πτώσεις και μέτριες εμφανίσεις όμως τον έφεραν αρκετά πίσω στη βαθμολογία κλείνοντας τη χρονιά με ανάμεικτα συναισθήματα. Ο Ιταλός παρέμεινε στην Gresini Ducati και θέλει το 2023 να κάνει το επόμενο βήμα μπαίνοντας στη μάχη του βάθρου. Ο Ντι Τζιαναντόνιο έχει 3 νίκες, 2 pole positions και 22 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
GasGas Factory Tech3
Η δορυφορική ομάδα της ΚΤΜ άλλαξε όνομα, αναβάτες και χρώματα για τη νέα χρονιά. Η ομάδα του Ερβ Πονσαράλ πλέον θα λέγεται GasGas, για να προωθήσει τη μάρκα που ανήκει στον όμιλο, αλλά θα τρέχει με τις γνωστές RC16. Ο Πολ Εσπαργκαρό επέστρεψε στα παλιά λημέρια και στην άλλη μοτοσικλέτα θα βρίσκεται ο μοναδικός ρούκι της φετινής σεζόν, ο ταχύς Αουγκούστο Φερνάντεζ.
Πολ Εσπαργκαρό
Ο Πολ Εσπαργκαρό λυτρώθηκε όταν υπέγραψε το νέο του συμβόλαιο με την GasGas Tech3 καθώς τα δύο τελευταία χρόνια που πέρασε με την Repsol Honda ήταν δραματικά. Ο 32χρονος Ισπανός δεν κατάφερε να πετύχει τίποτα στην εργοστασιακή ομάδα της Honda και σίγουρα ανακουφίστηκε όταν δέχτηκε την πρόταση της ΚΤΜ να επιστρέψει στην Tech3. Πρώτος στόχος του Ισπανού είναι να ξαναβρεί το χαμόγελό του το οποίο είχε χάσει τα τελευταία χρόνια. Ο Εσπαργκαρό έχει 15 νίκες, 20 pole positions και 52 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.
Αουγκούστο Φερνάντεζ
Ο μοναδικός νεοφερμένος αναβάτης στο grid του 2023 για το MotoGP είναι ο Αουγκούστο Φερνάντεζ. Ο 26χρονος Ισπανός, φρέσκος από τον τίτλο του στην κατηγορία Moto2 το 2022 θα οδηγήσει για την έμπειρη ομάδα Tech3 τη μοτοσικλέτα της KTM με τα λογότυπα της GasGas. Στόχος είναι η προσαρμογή στην κορυφαία κατηγορία και απόκτηση εμπειριών. Ο Φερνάντεζ έχει 7 νίκες, 3 pole positions και 20 βάθρα στην καριέρα του στα Grand Prix.