Kymco AK550 Premium: Golden Boy
Για αρκετά χρόνια η Kymco είχε ρίξει στη μάχη των maxi scooters ένα μοντέλο το οποίο κοίταζε στα μάτια τον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας. Το AK550 δεν ήταν απλά ένα μεγάλο scooter με σπορ οδηγική συμπεριφορά και ισχυρό κινητήρα. Κατάφερε με την συνολική του ποιότητα και τις τεχνολογικές καινοτομίες να ανεβάσει συνολικά το επίπεδο της κατηγορίας, πιέζοντας τον ανταγωνισμό σε τέτοιο σημείο που τον ανάγκασε να πάρει δραστικά μέτρα.
Φτάσαμε λοιπόν στο 2023 και η Kymco αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να κάνει το επόμενο βήμα στο κορυφαίο AK550 παρουσιάζοντας μια αναβαθμισμένη έκδοση Premium με την οποία μπαίνει για μια ακόμα φορά σε θέση οδηγού στην κατηγορία. Δεν χρειάζεσαι παρά μόλις μερικά λεπτά για να αντιληφθείς ότι κάτι καινούριο συμβαίνει στο Kymco AK550 Premium καθώς οι επεμβάσεις έχουν ξεκινήσει από το αισθητικό κομμάτι.
Πολυτέλεια και τεχνολογία
Ο σχεδιασμός της ναυαρχίδας της Kymco γέρνει ξεκάθαρα προς την πλευρά της πολυτέλειας με βασικό χαρακτηριστικό τις λείες επιφάνειες, το ποιοτικό φινίρισμα και την άκρως αεροδυναμική προσέγγιση στη μάσκα. Το AK550 Premium διατηρεί ως ένα βαθμό την σπορ εμφάνιση του παρελθόντος, αλλά πλέον εκπέμπει κάτι το αρχοντικό που δικαιολογεί τον όρο Premium που έχει προστεθεί στο λογότυπο του μοντέλου.
Το μεγάλο scooter στο κομμάτι του κινητήρα συνεχίζει να χρησιμοποιεί τον αποτελεσματικό δικύλινδρο κινητήρα των 550 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 51 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 52,3 Nm ροπής στις 5.750 σ.α.λ. Ο ποιοτικός ψεκασμός και το σύγχρονο σύστημα διαχείρισης παραδίδουν μαθήματα γραμμικότητας και βελούδινης λειτουργίας με τις επιδόσεις να είναι δυναμικές και να χαρίζουν στο scooter τελική ταχύτητα που ξεπερνάει τα 160 χλμ./ώρα.
Η Kymco έχει φροντίσει να εξοπλίσει το AK550 Premium με σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (TCS). Παράλληλα, το γκάζι είναι ηλεκτρονικό (Ride by Wire) και υπάρχουν διαθέσιμες δύο επιλογές οδήγησης, ενώ ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του και σύστημα Cruise Control για ξεκούραστες μεγάλες αποστάσεις.
Ίσως όμως το πιο σημαντικό σύστημα ασφάλειας του AK550 είναι το Cornering ABS στα φρένα. Για πρώτη φορά σε scooter τοποθετείται ένα τόσο εξελιγμένο σύστημα το οποίο λειτουργεί με τη βοήθεια αδρανειακής μονάδας μέτρησης ΙΜU (Inertia Measurement Unit). Στο εσωτερικό της μονάδας βρίσκονται επιταχυνσιόμετρα και γυροσκόπια που καταγράφουν όλες τις δυνάμεις που ασκούνται στο όχημα (κλίσεις, επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις) σε 6 άξονες. Όλα τα δεδομένα περνάνε μέσα από έναν επεξεργαστή, ο οποίος στη συνέχεια δίνει τις ανάλογες εντολές στα συστήματα ασφαλείας και προσαρμόζει τη διαχείριση της ισχύος.
Ανέκαθεν το AK550 ήταν ένα scooter που ξεχώριζε για την εξαιρετική του οδηγική συμπεριφορά κάτι που ευτυχώς δεν έχει αλλάξει στην έκδοση Premium. Το ενισχυμένο ατσάλινο πλαίσιο συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41mm εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ οριζόντια τοποθετημένο πίσω, ενώ τα πανίσχυρα φρένα με τις δαγκάνες της Brembo υπόσχονται δυνατές επιβραδύνσεις με απόλυτη ασφάλεια.
Για να δικαιολογήσει τον τίτλο του Premium, η Kymco έχει δημιουργήσει για το AK550 και ένα δυνατό πακέτο εξοπλισμού. Στην κορυφαία λοιπόν έκδοση του scooter συναντάμε ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, τρεις ψηφιακές οθόνες υψηλής ευκρίνειας με δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω της πλατφόρμας Kymco Noodoe το οποίο εκτός της ψυχαγωγίας προσφέρει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης Στροφή/Στροφή, θερμαινόμενα grip και χώρο για ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα.
Η Kymco με το AK550 είχε τοποθετήσει τον πήχη ψηλά πριν μερικά χρόνια και οι ανταγωνιστές αναγκάστηκαν να αντιδράσουν. Τώρα, η εταιρεία χαράσσει και πάλι νέα γραμμή στα όρια της κατηγορίας φέρνοντας στο προσκήνιο την έκδοση Premium. Η νέα ναυαρχίδα της Kymco είναι διαθέσιμη σε τρεις χρωματισμούς -μπλε, γκρι και μαύρο- με την τιμή να έχει οριστεί στις 11.990 ευρώ.