Το TransferRoom αλλάζει τα μεταγραφικά δεδομένα!
Των Πολύδωρου Παπαδόπουλου και Δημήτρη Τομαρά
Το TransferRoom δείχνει πως αποτελεί το παρόν αλλά και το μέλλον των μεταγραφών στο ποδόσφαιρο σε ευρωπαϊκό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Τόσο απλά και ξεκάθαρα.
Μία διαδικασία από την οποία έχουν γίνει χιλιάδες μεταγραφές και θα γίνουν άλλες τόσες (στο μέλλον). Από το ξεκίνημά του το 2017 έχει βοηθήσει στο να υλοποιηθούν περισσότερες από 3.000 μεταγραφές που αντιστοιχούν σε ποσά 500 εκατομμυρίων λιρών, ενώ συνεργάζεται με περισσότερες από 700 ομάδες στο παγκόσμιο στερέωμα (από 100 Λίγκες σε 60 χώρες).
Η σύνδεση με Ελλάδα και η κίνηση που αλλάζει τα δεδομένα για τους παίκτες
Φυσικά και η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση με τις μεγάλες ομάδες της χώρας μας, Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, ΑΕΚ και ΠΑΟΚ, να έχουν ενεργό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία και να χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο μεταγραφικό 'εργαλείο'. Το TransferRoom μέσα στην πορεία των ετών έχει αλλάξει και δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να γίνουν εκείνοι... κυρίαρχοι της ποδοσφαιρικής μοίρας τους σε ένα ακόμα... γεμάτο και πολυάσχολο μεταγραφικά καλοκαίρι.
Οι παίκτες μέσω της πλατφόρμας αυτής δεν βρίσκουν μόνο μάνατζερ αλλά μπορούν να τσεκάρουν την αξία τους στην αγορά και να συγκρίνουν τα stats τους, τα οποία φέρουν την υπογραφή του Wyscout, με αυτά άλλων παικτών. Οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε 300 και πλέον agents για την εκπροσώπησή τους μέσω του TransferRoom.
Παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία ακόμα και να βλέπουν τις μεταγραφικές ανάγκες των ομάδων. Μπορούν να έχουν πρόσβαση ακόμα και σε συστάσεις για τα πιο κατάλληλα Πρωταθλήματα για αυτούς ανάλογα με το τι θέλουν. Και βέβαια να κλείνουν τις μεταγραφές που θέλουν (υπάρχουν περιπτώσεις Ελλήνων παικτών που πήραν έτσι μεταγραφή όπως ο Σβάρνας).
Εκ μέρους του TransferRoom ο CEO και συνδημιουργός του, Γιόνας Άνκερσεν, εξήγησε σχετικά: «Είναι κομβικό για τους παίκτες το να μπορούν να βρουν τον σωστό agent και να πετύχουν τους στόχους τους και να εκπληρώσουν την προοπτική τους. Για πολύ καιρό υπήρχε ο... παλιός τρόπος με την πληροφορία να πηγαίνει στόμα με στόμα και μετά να παίρνει ο παίκτης τη μεγάλη απόφασή του.
Ένας παίκτης μπορεί να χάσει την ευκαιρία του εάν ο ατζέντης δεν έχει το κατάλληλο δίκτυο. Ή εάν δεν δίνει προτεραιότητα σε αυτούς. Η τεχνολογική επανάσταση δίνει την ευκαιρία στους ανθρώπους να κάνουν τις επιλογές τους μετά από πολύ καλή πληροφόρηση σε όλους τους τομείς της ζωής τους με το να τους δίνει άμεση πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες και τη δυνατότητα να επικοινωνούν απευθείας με όσους παρέχουν την υπηρεσία. Τώρα το TransferRoom δίνει στους παίκτες την ίδια δύναμη».
Το AgentFinder ως ένα πολύτιμο εργαλείο για τους παίκτες
Μία εκ των βασικών παραμέτρων του TransferRoom είναι το AgentFinder. Είναι αυτό το νέο 'εργαλείο' στα χέρια των παικτών. Με τα προηγούμενα δεδομένα οι ομάδες και οι μάνατζερ είχαν ενταχθεί στο TransferRoom αλλά τώρα έχει έρθει η ώρα των παικτών.
Οι επικεφαλής του TrasnsferRoom θεωρούν πως το να βρεθεί ο σωστός agent για τον κάθε παίκτη είναι το κλειδί της επιτυχίας. Μία απόλυτα κομβική εξέλιξη, που ωφελεί όλους τους εμπλεκόμενους.
Τι κάνει το AgentFinder; Βοηθά τους παίκτες που δεν έχουν μάνατζερ ή που δεν είναι χαρούμενοι με τον agent τους να βρουν την καλύτερη δυνατή εκπροσώπηση και να πάνε μπροστά την καριέρα τους και βέβαια ανοίγει σαν... βεντάλια διάπλατα πολλές επιλογές σε επίπεδο ομάδων για τη συνέχεια της καριέρας τους. Αντί να περιμένει ένας παίκτης για το εάν θα τον προσεγγίζει ένας μάνατζερ ή να βασίζεται στα καλά λόγια συμπαικτών του, εντάσσεται σε ένα παγκόσμιο δίκτυο μάνατζερ και εντοπίζει αυτό που θέλει. Όλοι οι agents είναι πιστοποιημένοι και τα πάντα γίνονται με διαφάνεια. Έτσι λύνεται και το πρόβλημα που υπάρχει όταν άλλοι μάνατζερ επιχειρούν να εκπροσωπήσουν παίκτη άλλου agent.
Οι παίκτες δίνουν την πληροφορία για που θα ήθελαν να παίξουν και τι προφίλ ατζέντη θα επιζητούσαν. Η πλατφόρμα τούς παρουσιάζει τις επιλογές τους ανάλογα με τα κριτήρια που έβαλαν και έτσι οδηγούνται στην τελική τους απόφαση. Επίσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα φίλτρα στην αναζήτηση των αξιόπιστων agents (Trusted Agents όπως αναφέρεται σχετικά) που βρίσκονται στην πλατφόρμα και να τους βγάλει μία λίστα με τις πιο κατάλληλες επιλογές βάσει των όσων έβαλαν ότι θέλουν. Όταν οι παίκτες κάνουν τέτοια αναζήτηση δεν είναι ορατοί από τους άλλους agents στην πλατφόρμα για το τι ψάχνουν. Το δίκτυο αυτό μπορεί να συνδέσει τους παίκτες με πάνω από 100 Λίγκες ανά τον κόσμο από 60 χώρες.
Η προοπτική για έναν παίκτη είναι τεράστια. Επίσης οι agents που είναι μέλη του TransferRoom ενημερώνονται διαρκώς για ότι νέο υπάρχει και τις όποιες νέες ευκαιρίες για παίκτες. Με το που... χτυπήσει η αναζήτηση ενός club για συγκεκριμένους παίκτες οι agents έχουν ήδη επιλογές που αφορούν αυτά τα κριτήρια της ομάδας και προκύπτει η απαιτούμενη ενημέρωση μετά.
Υπάρχει ακόμα και real - time ενημέρωση αλλά και στοιχεία για το πώς πηγαίνει ένας παίκτης στην αγορά. Το τι κινητικότητα υπάρχει.
Οι agents είναι επίσης κερδισμένοι μέσα από αυτή τη διαφάνεια διότι 'χτίζουν' σχέσεις εμπιστοσύνης και με τους παίκτες και με τις ομάδες. Κάθε ενημέρωση πηγαίνει απευθείας στο κινητό του ενδιαφερόμενου / εμπλεκόμενου. Ο παίκτης επίσης ξέρει το τι κάνει ο agent για αυτόν.
Το TrasnferRoom γενικότερα λειτουργεί και σε επίπεδο διαδικτυακής πλατφόρμας / αγοράς που επιταχύνει την υλοποίηση μεταγραφών και των δανεισμών. Κάτι που κάνει όχι μόνο με ταχύτητα αλλά με διαφάνεια και εμπιστοσύνη όλων των εμπλεκόμενων μερών. Δεν είναι μόνο οι συνεδρίες και οι συναντήσεις αλλά και όλα όσα γίνονται διαδικτυακά.
Τι κάνει μία ομάδα που μετέχει στο TransferRoom;
Πώς είναι όμως μία ομάδα να μετέχει στο TransferRoom; Όπως περιγράφει - και - το Athletic υπάρχει σχετικός πίνακας που ενημερώνει για την αντίστροφη μέτρηση και το πόσο χρόνο έχουν οι εκπρόσωποι δύο ή περισσότερων ομάδων να μιλήσουν μεταξύ τους ή σε μία συνάντηση με agents. Μόλις ο χρόνος πέφτει κάτω από τα 2 λεπτά η συζήτηση... φουντώνει!!!
Οι εμπλεκόμενοι ερωτώνται το ποιοι παίκτες τους αρέσουν από μία ομάδα και μετά περιγράφουν λεπτομερώς τις θέσεις που πρέπει να καλύψουν και το πλάνο τους. Μετά κάνουν προσπάθεια να αποκτήσουν πληροφορίες ακόμα για τους χαρακτήρες των παικτών.
Το Athletic χρησιμοποιεί ένα παράδειγμα συζήτησης εκπροσώπων γερμανικών με αγγλικές ομάδες. Η ομάδα της Bundesliga ρωτά για συγκεκριμένο παίκτη ως εξής: «Πραγματικά μας αρέσει αυτός ο ποδοσφαιριστής. Κάθε φορά που τον βλέπουμε καταλαβαίνουμε πως είναι τρομερός παίκτης, γιατί όμως δεν έχει πάει στο επόμενο επίπεδο;». Οι Άγγλοι αξιωματούχοι - με την Premier League να δεσπόζει φυσικά σε επίπεδο εκπροσώπησης - εξηγούν την κατάσταση του συμβολαίου του και τα εμπόδια που υπάρχουν όμως η γερμανική εκπροσώπηση κρατάει την κουβέντα ρωτώντας εάν υπάρχουν άλλες αγγλικές ομάδες που να θέλουν τον παίκτη.
«Εάν δεν επεκτείνει το συμβόλαιό του και αρχίσουμε να δεχόμαστε προσφορές τότε θα είστε στο τραπέζι μας και θα κουβεντιάσουμε το καλοκαίρι», είναι η απάντηση. Οι δύο πλευρές ανταλλάζουν χειραψίες και μετά τσεκάρουν το επόμενο τραπέζι που θα βρεθούν. Στην ορολογία του TransferRoom αυτή είναι η διαδικασία του «φυτεύω τον σπόρο».
Τα συνέδρια και ο αριθμός των deals
Το TransferRoom εκτός των άλλων είναι σαν μία τεράστια online αγορά όπου πάνω από 600 ομάδες ανά τον κόσμο αγοράζουν, πουλούν ή προμοτάρουν παίκτες με διαφάνεια και σαφήνεια. Όπως τονίζουν οι άνθρωποι της πλατφόρμας στη μεταγραφική περίοδο του Γενάρη είχαν φτάσει στα 3.000 deals σε μία προσπάθεια που άρχισε έξι χρόνια πίσω. Δύο φορές τον χρόνο επίσης διοργανώνουν συνέδρια / συναντήσεις όπως αυτή η συνάντηση που είχε γίνει στο γήπεδο της Τσέλσι με την παρουσία πάνω από 235 ομάδων και 45 agents μαζί στον ίδιο χώρο.
Το Athletic μίλησε μάλιστα με εκπροσώπους ομάδων που έχουν παρουσία στα συνέδρια αυτά. Ομάδες όπως η γαλλική Αμιέν που έχει συγκεκριμένη στρατηγική και κατά καιρούς κάνει πολύ μεγάλες πωλήσεις. Συνέδρια με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για να μιλούν οι εκπρόσωποι των ομάδων και ακόμα και... καμπανάκι που να χτυπά όταν έχει μείνει ελάχιστος χρόνος.
Οι ομάδες έχουν κάνει πριν σχετικό αίτημα για να μπορούν να παραστούν στο TransferRoom και παίρνουν ειδικές κάρτες. Κάρτα που δεν ανταλάσσεται, δεν δίνεται αλλού και σκανάρεται. Κάρτα που είναι καθαρά ατομική και ελέγχεται φυσικά.
Οι Ακαδημίες, η Premier League 2, οι προσεγγίσεις των ομάδων και το περιεχόμενο των συζητήσεων
Υπάρχουν και πρωταθλήματα με μεγάλη ζήτηση που μπορεί να... ξενίζουν σε ορισμένους όπως η Premier League 2. Η Σουόνσι για παράδειγμα σε τέτοιες συναντήσεις στέλνει τους υπευθύνους των Ακαδημιών της καθώς τα νέα της ταλέντα έχουν ζήτηση. Οι εκπρόσωποι των ομάδων στις συζητήσεις τους φτάνουν στο να συγκρίνουν ακόμα και δεδομένα των ρόστερ τους αλλά και τα μπάτζετ τους.
Ο εκρόσωπος της Αμιάν μιλώντας στον Athletic επισήμανε: «Ποτέ δεν στέλνουμε αίτημα για συνάντηση (εννοεί στα συνέδρια). Οι ομάδες ξέρουν πως η Αμιάν είναι ένα club που πουλάει. Δεν ζητάμε μη ρεαλιστικά πράγματα οπότε θέλουμε να δούμε ποιες ομάδες θέλουν πραγματικά τους παίκτες μας και έρχονται σε εμάς». Οι γερμανικές και αγγλικές ομάδες κατά καιρούς ασκούν πάντως μεγάλο πρέσινγκ στην Αμιάν για παίκτες της.
Οι ομάδες βέβαια πληρώνουν τη συνδρομή τους στο TransfeRoom. Είναι ένα ποσό τον χρόνο από 10.000 έως και 60.000, ανάλογα με το τι θέλουν. Εάν θέλουν VIP πρόσβαση τότε το κόστος ανεβαίνει. Μέσω του TransferRoom έχουν γίνει μεταγραφές αρκετών εκατομμυρίων. Τον Γενάρη υπήρξαν τουλάχιστον τρία deals της τάξεως των 10 εκατ. και πάνω.
Και βέβαια οι πληροφορίες που διοχετεύονται σε τέτοιες συζητήσεις είναι... άπειρες και αφορούν μέχρι και μετρήσεις / εργομετρικά και... ενδεκάδες αγώνων Ακαδημιών. Το TransferRoom έχει τραβήξει και το μεγάλο ενδιαφέρον των ομάδων του MLS, όπως και Ευρωπαίων για παίκτες από την αμερικανική Λίγκα.
Από παραδείγματα συζητήσεων; Ένα σωρό. Από έναν agent που θέλει να κλείνει δικαιώματα νεαρών ταλέντων πριν φτάσουν στο peak τους από την Ανατολική Ευρώπη μέχρι μία ειλικρινέστατη συζήτηση ενός μάνατζερ με ολλανδική ομάδα. «Σε τέσσερις από τις θέσεις που ζητάτε δεν έχω παίκτες για εσάς. Και για τη θέση του μεσοεπιθετικού ο παίκτης που έχω δεν είναι έτοιμος για τέτοιο βήμα.
Δεν θέλω να σας πω ότι έχουμε παίκτη στο προφίλ που θέλετε και μετά να σας πω δεν έχουμε. Δεν θέλω ποτέ μία ομάδα να γυρίσει και να μου πει 'α ναι είναι αυτός που μας πρότεινε έναν παίκτη που δεν κάνει», τονίζει ο agent και η ομάδα από την Ολλανδία μέσω του εκπροσώπου της τον ευχαριστεί για την ειλικρίνειά του.
Υπάρχουν και διαδικτυακές συνεδρίες για τις ομάδες που τις ζητούν και τις θέλουν ενώ θα προστεθεί και ένα τρίτο συνέδριο μέσα στον χρόνο για τη Λατινική Αμερική. Υπάρχουν ομάδες που έχουν ταξιδέψει από πολύ μακριά όμως σε ένα συνέδριο μπορούν να κάνουν ακόμα και 25 συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο με ομάδες ή agents. Συναντήσεις που μπορεί να ήθελαν ένα διάστημα 3 εβδομάδων για να τα καταφέρουν.