Τα πιο «hot» SUV του 2024
Στο επίκεντρο του μέλλοντος: Τα SUV που περιμένουμε με ανυπομονησία την επόμενη χρονιά.
Το 2024 αναμένεται να φέρει μια νέα γενιά από SUV που υπόσχονται να ανατρέψουν τα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με ανανεωμένο σχεδιασμό, πρωτοποριακή τεχνολογία και βελτιωμένες επιδόσεις, αυτά τα «καυτά» SUV αναμένεται να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των αγοραστών στην Ελλάδα. Σε αυτό το άρθρο, θα κάνουμε ένα ταξίδι στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξερευνώντας τις ενδιαφέρουσες προοπτικές που προσφέρουν αυτά τα νέα μοντέλα. Θα ρίξουμε μια ματιά στα κυριότερα χαρακτηριστικά, τις τεχνολογικές καινοτομίες, καθώς και τις επιδόσεις που θα καθιστούν αυτά τα SUV ανταγωνιστικά και αξιόλογα στη συγκεκριμένη αγορά. Είναι ένα ταξίδι προς το μέλλον της κινητικότητας που αξίζει να ανακαλύψουμε.
Ford Explorer
Το όνομα Explorer επέλεξε η Ford για το δεύτερο ηλεκτρικό της SUV, μετά την Mustang Mach-E. Το Explorer είναι ένα μεσαίο SUV μήκους 4,46 μέτρων, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ του Volkswagen Group. Η μονάδα παραγωγής του βρίσκεται στην Κολωνία, όπου θα κατασκευάζεται τόσο σε πισωκίνητη όσο και σε τετρακίνητη έκδοση. Η καμπίνα των επιβατών έχει θέσεις για 5, ενώ ο χώρος αποσκευών φθάνει σε όγκο τα 470 λίτρα.
H πισωκίνητη έκδοση θα συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 170 ή 286 ίππων, ενώ η τετρακίνητη (με δύο ηλεκτρικά μοτέρ) αγγίζει τους 340 ίππους. Η αυτονομία αναμένεται να ξεπερνά τα 500 χλμ. με την μεγάλη μπαταρία, ενώ μέσω ταχυφορτιστή η διαδικασία φόρτισης 10-80% ολοκληρώνεται σε 25 λεπτά.
Το αμιγώς ηλεκτρικό Explorer υπόσχεται εξαιρετική ψηφιακή εμπειρία, βοηθώντας οδηγούς και επιβάτες να παραμένουν συνδεδεμένοι διαρκώς. Διαθέτει μια ευμεγέθη οθόνη αφής SYNC Move2 διαγωνίου 15 ιντσών και ένα πλήρως συνδεδεμένο σύστημα infotainment με ηχοσύστημα προσαρμοσμένο στο εσωτερικό, ασύρματη ενσωμάτωση εφαρμογών και προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού.
Kia EV9
Το EV9, η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Kia, βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP, ίδια με αυτή του EV6. Θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων της Kia, τόσο από πλευράς διαστάσεων (το μήκος του πλησιάζει τα 5 μέτρα) όσο και τεχνολογίας. Εφοδιάζεται με σύστημα αυτόνομης οδήγησης AutoMode και δυνατότητες ταχυφόρτισης (100 χλμ. αυτονομίας μέσα σε 6 λεπτά).
Χτισμένο στην ηλεκτρική παγκόσμια αρθρωτή πλατφόρμα E-GMP, το μακρύ μεταξόνιο και η εντελώς επίπεδη αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών μοντέλων έχουν διευκολύνει τη δημιουργία γενναιόδωρου χώρου για όλους τους επιβάτες ώστε να συνδέονται και να χαλαρώνουν με άνεση lounge style και στις τρεις σειρές καθισμάτων. Προσφέρεται σε εξαθέσια και επταθέσια διάταξη, με χαρακτηριστικά καθισμάτων που διασφαλίζουν ότι το EV9 προσφέρει τον ίδιο χώρο και άνεση για όλους τους επιβάτες χωρίς να εστιάζει όλη του την προσοχή μόνο στον οδηγό.
Η πλατφόρμα E-GMP επιτρέπει στο EV9 να διατίθεται σε αρκετές εκδόσεις ηλεκτροκινητήρων και μπαταρίας. Η βασική έκδοση RWD (με κίνηση στους πίσω τροχούς) κάνει χρήση μπαταρίας 76,1 kWh, ενώ η RWD Long Range και η τετρακίνητη AWD εφοδιάζονται με μπαταρία 99,8 kWh. Η αυτονομία φθάνει έως τα 541 χλμ. στον κύκλο δοκιμών WLTP για την έκδοση RWD Long Range.
Hyundai Santa Fe
Η σιλουέτα του Hyundai Santa Fe θυμίζει αρκετά τα Range Rover, ενώ η κάθετη πίσω πόρτα έχει αυξήσει τον όγκο του χώρου αποσκευών και διευκολύνει τη διαμόρφωση της καμπίνας. Στη 5η του γενιά, το μεγάλο SUV απευθύνεται σε οικογένειες με αγάπη για τις εκδρομές και τις αποδράσεις στην ύπαιθρο. Μάλιστα όταν αναδιπλωθούν πλήρως η δεύτερη και η τρίτη σειρά των καθισμάτων, δημιουργείται ένας τεράστιος επίπεδος χώρος.
Στο εμπρός μέρος συναντάμε τη νέα γρίλια και τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «Η», που διαφοροποιούν το Santa Fe από τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Η λογική «Η» διατηρείται και στα πίσω φώτα, τα οποία είναι τοποθετημένα χαμηλά στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του SUV τονίζεται από τους μεγάλους τροχούς 21 ιντσών, ο μικρός εμπρός πρόβολος και το σχήμα που έχουν οι θόλοι των τροχών.
Το εσωτερικό δεν είναι μόνο άνετο αλλά και πολυτελές, με ποιοτικά υλικά σε όλες τις επιφάνειες. Οι οριζόντιες γραμμές δημιουργούν αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ το μοτίβο «Η» συνεχίζεται στους αεραγωγούς. Το ψηφιακό ταμπλό αποτελείται από το κυρτό Panoramic Curved Display (αποτελείται από τις οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment). Στη βάση της φαρδιάς κεντρικής κονσόλας υπάρχουν δύο θέσεις για ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων.
Renault Rafale
Η νέα στρατηγική της Renault εστιάζεται σε μοντέλα των μεγαλύτερων κατηγοριών και όχι μόνο σε αυτοκίνητα πόλης, στα οποία λίγο-πολύ κυριαρχεί. Στο πλαίσιο αυτού του πλάνου, που ονομάζεται Renaulution, το νέο μοντέλο της Renault είναι το Rafale: ένα Coupe SUV της κατηγορίας D, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει μια σειρά μοντέλων που ξεκίνησε με το Megane Ε-Τech και συνεχίστηκε με το Austral και το νέο Espace.
Κάτω από το καπό, το νέο Rafale είναι χτισμένο στην πλατφόρμα CMF-CD που μοιράζεται ο όμιλος Renault-Nissan-Mitsubishi. Ενώ μοιράζεται ομοιότητες με το Austral, ενσωματώνει μια αναθεωρημένη έκδοση με ελαφρώς εκτεταμένο μεταξόνιο παρόμοιο με το Espace. Το σύστημα ανάρτησης έχει ρυθμιστεί με ακρίβεια για αυτό το μοντέλο, με στάνταρ πίσω συνδέσεις πολλαπλών συνδέσμων και μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος διεύθυνσης 4Control Advanced στους τέσσερις τροχούς. Αυτό το καινοτόμο σύστημα επιτρέπει στους τροχούς να περιστρέφονται έως και 1 μοίρα προς την κατεύθυνση κίνησης σε ταχύτητες άνω των 50 km/h και έως 5 μοίρες στην αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς σε χαμηλές ταχύτητες. Το τελευταίο ενισχύει σημαντικά την ευελιξία του Rafale, παρά το μεγαλύτερο μέγεθός του, προσφέροντας αξιοσημείωτη ακτίνα στροφής 10,4 μέτρων, χαρακτηριστικό που συνδέεται συνήθως με τα αυτοκίνητα πόλης.
Όσον αφορά τους κινητήρες, αρχικά το Rafale θα προσφέρεται με μία μόνο επιλογή: ένα υβριδικό σύστημα 200 ίππων που χρησιμοποιείται ήδη στα μοντέλα Austral και Espace. Στον πυρήνα του βρίσκεται ένας τρικύλινδρος κινητήρας 1,2 λίτρων απόδοσης 130 ίππων, που λειτουργεί σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 70 και 34 ίππων αντίστοιχα. Αυτά τα εξαρτήματα συμπληρώνονται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 2 kWh/400V. Το σύστημα συνδυάζεται με το κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών της Renault, μεγιστοποιώντας τη συνέργεια μεταξύ των κινητήρων. Ως αποτέλεσμα, το Rafale μπορεί να βασίζεται μόνο στην ηλεκτρική ενέργεια για έως και το 80% των διαδρομών οδήγησης στην πόλη. Επιπλέον, το σύστημα ενσωματώνει ρυθμιζόμενο αναγεννητικό φρενάρισμα, με τέσσερα επίπεδα που μπορούν να ελεγχθούν εύκολα μέσω χειριστηρίων ταχυτήτων στο τιμόνι. Στη δεύτερη φάση, η Renault σχεδιάζει να εισαγάγει μια πιο ισχυρή έκδοση στη σειρά Rafale, που θα διαθέτει ένα plug-in υβριδικό σύστημα απόδοσης 300 ίππων. Αυτή η αναβαθμισμένη έκδοση θα ενσωματώσει έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, μετατρέποντας ουσιαστικά το Rafale σε τετρακίνητο όχημα.
Peugeot 3008
Η τρίτη γενιά του Peugeot 3008 παρουσιάστηκε επίσημα από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, επτά χρόνια μετά την προηγούμενη έκδοση που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη. Το νέο μοντέλο σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για το best-seller της μάρκας όσον αφορά την ηλεκτρική κίνηση και την τεχνολογία του εσωτερικού. Παρουσιάστηκε πρώτα η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, που ονομάζεται E-3008 ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις σε επιλεγμένες αγορές. Το ολοκαίνουργιο crossover είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium που αναπτύχθηκε από τη Stellantis, τον όμιλο που κατέχει τη Peugeot, και θα προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού - Allure και GT - με τρία πακέτα επιλογών και τρεις επιλογές ηλεκτρικών κινητήρων.
Η πρώτη εκδοχή κίνησης αποτελείται από μια μπαταρία 400 βολτ (NMC) 73 kWh (ωφέλιμων) και έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα που παράγει 210 ίππους (157 kW) και 343 Nm ροπής, ενώ η εκτιμώμενη αυτονομία είναι 525 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση. Στη συνέχεια υπάρχει έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες, που χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία 73 kWh και τον ίδιο εμπρός κινητήρα όπως η προηγούμενη έκδοση, αλλά προσθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 111 ίππων (83 kW) / 166 Nm στον πίσω άξονα για συνολική ισχύ 320 ίππων (240 kW). Η εκτιμώμενη αυτονομία για αυτήν την έκδοση είναι επίσης 525 χιλιόμετρα, τα ίδια με την έκδοση με μονό κινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι ο πίσω κινητήρας διαθέτει σύστημα αποσύνδεσης σε ορισμένες συνθήκες οδήγησης.
Τέλος, υπάρχει μια έκδοση με μια μεγαλύτερη μπαταρία 98 kWh, για μεγαλύτερη αυτονομία, και έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα που παράγει 230 ίππους (170 kW) και 343 Nm ροπής, επιτρέποντας μέγιστη αυτονομία 700 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση. Δεν υπάρχει επιλογή διπλού κινητήρα για αυτό το μέγεθος μπαταρίας.
Volvo EX30
Το πιο πρόσφατο μοντέλο της της σουηδικής Volvo είναι το αμιγώς ηλεκτρικό SUV ΕΧ30, στο οποίο τα μόνα «μικρά» στοιχεία είναι οι διαστάσεις και το κόστος. Αποκαλύφθηκε στο Μιλάνο της Ιταλίας και είναι το πρώτο compact premium SUV της Volvo με μήκος μόλις 4,24 μέτρα, αλλά προδιαγραφές που εντυπωσιάζουν. Το EX30 ενσωματώνει όλες τις σχεδιαστικές αξίες της Volvo σε μικρότερη δυνατή μορφή. Το μακρύ μεταξόνιο και οι μεγάλοι τροχοί δημιουργούν ισορροπία και φινέτσα στο αμάξωμα, τα φωτιστικά σώματα εμπρός σε σχήμα «σφυριού του Θορ» δίνουν το στίγμα της καταγωγής του, ενώ η κλειστή μάσκα καθιστά άμεσα κατανοητό ότι πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό.
Το EX30 θα διατίθεται με τρεις επιλογές κινητήρων και δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών.Η μπαταρία τυπικής εμβέλειας LFP στη βασική έκδοση, η οποία χρησιμοποιεί χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, είναι πιο οικονομική και λιγότερο απαιτητική σε πόρους στην παραγωγή, πράγμα που σημαίνει ότι είναι η καλύτερη επιλογή εάν δεν απαιτείται η μέγιστη εμβέλεια, η οποία σε αυτή την περίπτωση περιορίζεται στα 340 χιλιόμετρα.
Η παραλλαγή επαυξημένης εμβέλειας μονού κινητήρα με μπαταρία NMC (λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο) παράγει την ενέργειά της πιο αποτελεσματικά από την παραλλαγή LFP. Αυτή η επιλογή εκτεταμένης εμβέλειας εξασφαλίζει αυτονομία έως και 480 χλμ. μεταξύ των φορτίσεων. Και στις δύο περιπτώσεις, η ισχύς του κινητήρα είναι 270 ίπποι. Τέλος, εάν η απόδοση είναι προτεραιότητα, η έκδοση Twin Motor Performance στην οποία συνδυάζεται η μπαταρία NMC με έναν επιπλέον δεύτερο ηλεκτρονικό κινητήρα, η ισχύς φτάνει στους 428 ίππους και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 3,6 δευτερόλεπτα – καθιστώντας την έκδοση αυτή το ταχύτερο σε επιτάχυνση Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ.
Toyota C-HR
Η δεύτερη γενιά του ρηξικέλευθου SUV της Toyota ήρθε για να τονίσει τα χαρακτηριστικά που το έκαναν τόσο επιτυχημένο. Σχεδιαστικά, διατηρεί τη γενική φιλοσοφία του C-HR με την χαρακτηριστική κουπέ-σπορ σιλουέτα να παραμένει και με ελάχιστες αλλαγές στην κατανομή των όγκων. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι έχει γίνει ακόμα πιο σύγχρονο και δυναμικό, με πιο αθλητική εμφάνιση και ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που καταφέρνουν να αποφεύγουν τον άνευ λόγου εντυπωσιασμό.
Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, το C-HR είναι διαθέσιμο σε -παραδοσιακά- υβριδικές εκδόσεις. Αυτές περιλαμβάνουν την υβριδική διάταξη των 1,8 λίτρων με 142 ίππους, την έκδοση των 2 λίτρων με 190 ίππους (σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση) και την plug-in υβριδική διάταξη των 223 ίππων που εισήχθη πρώτη φορά στο Prius. Σε αυτή την κατηγορία, το C-HR προσφέρει την πλέον πλήρη γκάμα υβριδικών επιλογών. Η Toyota έχει επενδύσει πολλές και κρίσιμες βελτιώσεις, όπως τη μείωση του μεγέθους και του βάρους της μπαταρίας, την αναδιάταξη του συστήματος μετάδοσης και την περαιτέρω εξέλιξη του συστήματος τετρακίνησης.
Επιπλέον, η PHEV έκδοση του C-HR προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 66 χιλιομέτρων και εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας με τρία επίπεδα έντασης. Έχει επίσης ένα αυτόματα προσαρμοζόμενο σύστημα επιλογής του συνδυασμού κινητήρων με βάση το GPS και τον προγραμματισμό της διαδρομής από τον οδηγό, επιτυγχάνοντας έτσι τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.