Ταξιδεύουμε με το Jeep Avenger 1.2T 100 PS στον αγώνα Baja Greece

Ταξιδεύουμε με το Jeep Avenger 1.2T 100 PS στον αγώνα Baja Greece

Κείμενο-Φωτογραφίες : Βασίλης Κωστάκος


Όταν το Jeep Avenger 1.2T ήρθε στην Ελλάδα, μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας δοκιμής του. Όταν ήρθε η ώρα λοιπόν να επιλέξουμε ένα αυτοκίνητο για ένα μεγάλο ταξίδι έως την Καστοριά ώστε να καλύψουμε τον αγώνα Baja Greece, το Jeep Avenger με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων -παρά το μικρό δέμας του (μήκος 4,08 μέτρα)- αποτέλεσε τον ιδανικό παρτενέρ.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps


Σαν δυο σταγόνες νερό


Σε σχέση με το ηλεκτρικό Jeep Avenger που επίσης έχουμε δοκιμάσει, το μοντέλο με τον θερμικό κινητήρα διαφοροποιείται αισθητικά μόνο από την αφαίρεση των σημάτων “e” από τη μάσκα και την πίσω πόρτα, καθώς και από την ύπαρξη εξάτμισης. Διατηρεί λοιπόν στο ακέραιο το σχήμα του ηλεκτρικού, με τη τετραγωνισμένη φόρμα της μάρκας αλλά και αρκετές λεπτομέρειες που το καθιστούν νεανικό και μοντέρνο, καθώς απευθύνεται σε ένα μικρότερο ηλικιακά κοινό, που επιθυμεί ένα SUV ικανό για αποδράσεις αλλά όχι δύσχρηστο στην οδήγηση μέσα στην πόλη.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps
Με βάση το βάρος και τις διαστάσεις του Jeep Avenger, επιλέχθηκε ο γνωστός τρικύλινδρος turbo κινητήρας των 1.200 κυβικών του ομίλου Stellantis με μέγιστη ισχύ τους 100 ίππους και μέγιστη ροπή τα 205 Nm. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής, ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps


Ούτε στο εσωτερικό θα βρει κανείς διαφορές, εκτός φυσικά από την κεντρική κονσόλα που έχει προστεθεί ο λεβιές ταχυτήτων, ενώ λίγο πιο κάτω παραμένουν αυτούσιοι οι διακόπτες του ηλεκτρικού χειρόφρενου και των προγραμμάτων λειτουργίας του κινητήρα (Eco, Normal, Sport, Sand, Mud, Snow). Παραμένουν οι δύο οθόνες 10,25 ιντσών, μια για τα όργανα (που μπορείς να παραμετροποιήσεις) και μια (αφής) στο κέντρο του ταμπλό με την απαραίτητη ασύρματη σύνδεση με smartphone. Σκληρά πλαστικά και καθίσματα δύο υλικών και την αναγραφή της εταιρίας δίνουν μια αίσθηση πολυτέλειας, χωρίς όμως υπερβολές. Είπαμε, το Avenger απευθύνεται σε νεανικό κοινό.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps


Πέρα από την εμφάνιση διαπιστώσαμε ότι και στον αυτοκινητόδρομο η συμπεριφορά του νέου Avenger είναι παρόμοια. Για Καστοριά ακολουθήσαμε τον Ε75 έως την Λαμία και από εκεί το κομμάτι του Α3 που πλέον φθάνει μέχρι την Καλαμπάκα (κάποια στιγμή θα φτάσει Γρεβενά και θα ενωθεί με την Εγνατία Οδό). Παρά την ύπαρξη του τρικύλινδρου κινητήρα, σε ρυθμούς cruising δεν έρχονται στο προσκήνιο σχεδόν καθόλου θόρυβοι ή κραδασμοί, ενώ και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps


Ο μόνος ήχος στην καμπίνα προέρχεται από τα ελαστικά, αλλά μπορεί να αντιμετωπιστεί εύκολα από το πολύ καλό ηχοσύστημα της JBL. H οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο είναι βαρετή αλλά το μικρό Jeep χάρη στο adaptive cruise control μας βοηθά να βγάλουμε με μεγαλύτερη ευκολία τα τριακόσια και κάτι χιλιόμετρα μέχρι τη Καλαμπάκα.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps


«Μικρό» μόνο στο μάτι


Στην ορεινή διαδρομή Καλαμπάκα - Γρεβενά το βενζινοκίνητο Avenger μας επιφύλασσε μια έκπληξη. Την ίδια έκπληξη που βίωσε και ο οδηγός ενός μικρομεσαίου ευρωπαϊκού hatchback αυτοκινήτου που όσο και εάν πατούσε το γκάζι, όσο και εάν προσπαθούσε να κινηθεί γρήγορα σε αυτό το στροφιλίκι, η χαρακτηριστική σιλουέτα του Jeep Avenger στον καθρέπτη του οδηγού δεν μίκραινε.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps


Στον αυτοκινητόδρομο το Avenger μας είχε προϊδεάσει με τη σφικτή ανάρτησή του αλλά πραγματικά δεν περιμέναμε τέτοια συμπεριφορά. Ειδικά από ένα αυτοκίνητο με 1.200άρη κινητήρα και απόδοση τους 100 ίππους. Παρά ότι πρόκειται για ένα SUV το μικρό Jeep θα πάρει τις στροφές σαν διαβήτης, χωρίς υποστροφή ή διαμαρτυρίες από τα ελαστικά, παρότι δεν πρόκειται για sport μοντέλο.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps
Παρά το κάπως ουδέτερο τιμόνι το Avenger θα ακολουθήσει την τροχιά που θα του ορίσεις, χωρίς τις κλίσεις ενός SUV που απέχει 20 ολόκληρα εκατοστά από το έδαφος. Πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το setup της ανάρτησης, καθώς οι μηχανικοί της Jeep πολύ σωστά επέλεξαν μια σχετικά σφικτή λειτουργία. Σε αυτή την εξαιρετική οδική συμπεριφορά συνηγορούν οι compact διαστάσεις και το σχετικά μικρό βάρος, καταλυτικοί παράγοντες στο στρίψιμο που ουσιαστικά δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σε διαφορετική περίπτωση ακόμα και με πληθώρα ηλεκτρονικών.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps
Με άριστα θα βαθμολογήσουμε και τα ελαστικά της Goodyear, αφού κατάφεραν να αντεπεξέλθουν πλήρως στην ελληνική άσφαλτο. Με τέτοιες επιδόσεις στις στροφές, ο οδηγός μοιραία αναζητά μια καλύτερη πλευρική στήριξη από τα άνετα κατά τα άλλα καθίσματα. Η σβέλτη οδήγηση σε αυτή τη διαδρομή έχει δύο άσχημα αποτελέσματα όμως: Δεν καταφέρνεις να απολαύσεις το καταπράσινο τοπίο από τα κατάκοπους δασύλλια από βελανιδιές, αλλά και ρισκάρεις να σε βάλει στο στόχαστρο το ραντάρ που συχνά υπάρχει στο χωριό Άγιοι Θεόδωροι.


Η άφιξη στην πόλη των Γρεβενών σηματοδότησε την επιστροφή στη βαρετή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο καθώς από αυτό το σημείο ακολουθούμε την Εγνατία Οδό έως τη διασταύρωση της Σιάτιστας, και από εκεί έως την Καστοριά, όπου για 4 ημέρες -στα γύρω βουνά- χτυπούσε η καρδιά του Baja Greece.


Το Jeep Avenger πάει και στα βουνά


Στο διάστημα αυτό καλύψαμε αρκετά χιλιόμετρα επαρχιακού δρόμου αλλά και χωματόδρομου, παρακολουθώντας τα αγωνιστικά τετράτροχα και ανακαλύπτοντας μοναδικά μέρη όπως το εγκαταλελειμμένο χωριό Κρανιώνας.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps


Ο όμορφος αυτός οικισμός από πλινθόκτιστα διώροφα σπίτια μοιάζει να έχει «παγώσει» σε ένα μακρινό παρελθόν, τότε που οι κάτοικοί του το εγκατέλειψαν για να μεταστεγαστούν σε ένα νέο οικισμό που έφτιαξε η πολιτεία τη δεκαετία του ’70. Αντίστοιχη περίπτωση και ο οικισμός Γάβρος, μερικά χιλιόμετρα πιο μακριά. Πάντως οι εικόνες που ταξίδεψαν σε όλη τον κόσμο από τους αρκετούς ξένους φωτογράφους που ήρθαν στη χώρα μας για το Baja Greece είναι μοναδικές, με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και φόντο τα σπίτια του χωριού.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps


Φυσικά οι διαδρομές των 100 και πλέον χιλιομέτρων του αγώνα περιλάμβαναν σχεδόν τα πάντα -ποτάμια, χωματόδρομους με αφράτο χώμα, δασικούς- που βοηθούσαν στη λήψη εντυπωσιακών φωτογραφιών. Το καλύτερο κομμάτι της διαδρομής σίγουρα ήταν αυτό που διάσχιζε το όρος Βέρνο (ή Βίτσι) με το εντυπωσιακό δάσος από οξιές και τους ομαλούς χωματόδρομους, στους οποίους κινηθήκαμε αρκετά γρήγορα με το μικρό Jeep.


Στα κομμάτια που υπήρχαν μεγάλες ανωμαλίες η σφικτή ανάρτηση δεν βοηθούσε, αλλά παρ όλα αυτά κρατούσε αρκετά από τα τραντάγματα έξω από την καμπίνα. Έτσι και αλλιώς σε ένα δύσκολο χωμάτινο τερέν την ταχύτητα την ορίζουν τα ελαστικά (η ευπάθειά τους δηλαδή).

Jeep Avenger 1.2T 100 ps


Για όσους θελήσουν να κινηθούν εκτός δρόμου, το Jeep Avenger διαθέτει προγράμματα για χιόνι, λάσπη, άμμο που σε συνδυασμό με το ύψος των 20 εκατοστών μπορούν να σε γλυτώσουν από περιπέτειες παρά την έλλειψη τετρακίνησης. Εμείς θεωρούμε ότι η λειτουργία της ανάρτησης είναι εξαιρετική και απλά, εάν κάποιος αναζητά μεγαλύτερη ενδοτικότητα στο χώμα, τότε του ταιριάζουν οι 16άρες ζάντες της έκδοσης Longitude (ελαστικά 215/65) ή οι 17άρες της Altitude (ελαστικά 215/60) επιλέγοντας παράλληλα ελαστικά με πιο κατάλληλο πέλμα.


Πραγματικό Jeep, πραγματικά οικονομικό και προσιτό


Μετά από 4 ημέρες στο Baja Greece, απολαμβάνοντας τα rally cars και buggy (για την ιστορία ο νικητής του αγώνα ήταν Ιάπωνας Akira MIURA με το εργοστασιακό TOYOTA HILUX OVERDRIVE) αλλά και τα εκπληκτικά τοπία της περιοχής, το να γυρίσεις στην πρωτεύουσα και τους ρυθμούς της φάνταζε αρκετά δύσκολο, αλλά το Jeep Avenger με την πολύ καλή απόδοσή του έκανε την επιστροφή τουλάχιστον άνετη.

Jeep Avenger 1.2T 100 ps
Με μια ακόμα θετική έκπληξη για την τσέπη μας, καθώς η μέση κατανάλωση στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. μετά από 1.400 χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο, δύσκολα επιτυγχάνεται ακόμα και με υβριδικά σύνολα. Βάλτε -τέλος- στην εξίσωση το λογικό κόστος αγοράς των 23.990 ευρώ και την εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών (ή 160.000 χλμ) για τα μηχανικά μέρη και θα αντιληφθείτε γιατί το Jeep Avenger μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις. Στην περίπτωσή του ισχύει απόλυτα το κλισέ ότι «τα καλά αρώματα μπαίνουν σε μικρά μπουκάλια».