Το μεγαλύτερο ταξίδι της ηλεκτροκίνησης

Το μεγαλύτερο ταξίδι της ηλεκτροκίνησης

Πολλά λέγονται και ακόμα περισσότερα αναπαράγονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέσα σε αυτή τη μεγάλη συζήτηση το λόγο δεν έχουν μόνο όσοι είναι κάτοχοι ή χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και χιλιάδες ακόμα που απλώς προσθέτουν το «μακρύ και το κοντό τους».

Με αυτό τον τρόπο, η σύγχυση σχετικά με την πραγματικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται αντί να μειώνεται και κάθε ενδιαφερόμενη ή ενδιαφερόμενος συνεχίζει να πλέει μέσα σε πελάγη παραπληροφόρησης.

Υπάρχει όμως ο τρόπος να ξεκαθαρίζουν οι παρανοήσεις και αυτός είναι απλός και ένας: Τι γίνεται στην πράξη; Στην πράξη λοιπόν -και με το δυσμενέστερο καιρικό σενάριο στη χώρα μας για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο- ξεκινήσαμε στο gmotion το μεγαλύτερο ταξίδι ηλεκτροκίνησης. Δηλαδή το γύρο της ηπειρωτικής Ελλάδας, σε ένα χρονικό πλαίσιο λογικό, που δεν θα έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια τη δική μας αλλά και τον άλλων χρηστών του δρόμου.

Στο άκουσμα της πρόθεσής μας πολλοί μας ευχήθηκαν «καλή τύχη». Μια τέτοια απόφαση όμως δεν είναι θέμα τύχης, αλλά συνειδητοποίησης ότι πλέον το δίκτυο δημόσιας φόρτισης αυτοκινήτων στη χώρα μας είναι απόλυτα επαρκές για ένα τέτοιο εγχείρημα. Δεν το λέμε εμείς, το λένε τα στοιχεία. Πιο συγκεκριμένα, περισσότερα από 6.500 σημεία δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας, με την αναλογία φορτιστών προς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι 1:7. Στην Ευρώπη, η αναλογία κυμαίνεται από 1:5 έως 1:10. Και καθημερινά, προστίθενται νέα σημεία φόρτισης.

incharge
HPC φορτιστής του incharge, ισχύος 360 kW, στο πρατήριο της Shell στα ΣΕΑ Αταλάντης.

Το incharge της nrg, το δίκτυο με τους ισχυρότερους και περισσότερους φορτιστές επί των αυτοκινητοδρόμων της χώρας μας ήταν η προφανής επιλογή μας και με χαρά δέχθηκαν να μας παρέχουν τη βοήθειά τους σε αυτό το οδοιπορικό. Το incharge έχει μάλιστα σε λειτουργία 10 ταχυφορτιστές των 360 kW, που είναι οι ταχύτεροι που υπάρχουν στην Ελλάδα. Για να μπορέσουμε λοιπόν να αξιολογήσουμε τη δυναμική αυτών των φορτιστών, αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε το μεγάλο μας ταξίδι με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με δυνατότητα υπέρ-ταχείας φόρτισης και ηλεκτρικό κύκλωμα τάσης 800V, ώστε να δέχεται ρεύμα ισχύος πλέον των 250 kW.

Porsche Macan 4 2025
Η Porsche Macan 4 Electric, τετρακίνητη, με ισχύ 408 ίππων και δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 270 kW.

H νέα, αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan Electric ήταν μια από τις προφανείς επιλογές μας και με δεδομένη την άμεση ανταπόκριση του Porsche Center Athens στο αίτημά μας, βρεθήκαμε μέσα σε μια υπέροχη Macan 4. Η οποία, εκτός από 408 ίππους, τετρακίνηση, πνευματική ανάρτηση και ένα περιβάλλον κορυφαίας ποιότητας και υπερπλήρη εξοπλισμού, έχει τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως και 270 kW. Το εγχείρημα λοιπόν ξεκινούσε με τους καλύτερους όρους, εκτός...

image

Κρυφτούλι με τον καιρό

Κατά την έναρξη του μεγάλου οδοιπορικού ξεκινούσε και η εμφάνιση του κύματος κακοκαιρίας Coral, στα μέσα Φεβρουαρίου. Το οποίο μας συνόδευσε με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες αλλά ευτυχώς χωρίς άλλα απρόοπτα. Έτσι ξεκινήσαμε από την Αθήνα με 10 βαθμούς κελσίου, πέσαμε στου 5 κατά τη διάρκεια του οδοιπορικού στη βόρεια Ελλάδα και έκτοτε κινηθήκαμε σε αυτό το πλαίσιο, για να επιστρέψουμε στην Αθήνα με ελαφρά χιονόπτωση και περίπου 3 βαθμούς τη νύχτα.

Εφόσον ο καιρός «ερχόταν πίσω μας» και δεν είχαμε έντονες καταιγίδες ή χιονοπτώσεις, που θα κατέστρεφαν κυρίως την φωτογραφική και κινηματογραφική κάλυψη του όλου εγχειρήματος, είμαστε απόλυτα τυχεροί. Ο προγραμματισμός ωστόσο των στάσεών μας άλλαξε, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν σημαντικά την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, για δύο κυρίως λόγους: Ο ένας είναι η ανάγκη θέρμανσης του χώρου επιβατών και ο δεύτερος είναι η διατήρηση της θερμοκρασίας των μπαταριών σε ένα εύρος από 15 έως και 30 βαθμών κελσίου. Αμφότεροι, απαιτούν σημαντικά ποσά ενέργειας.

incharge
Με 1.600 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και υπέρ - ταχείς φορτιστές 360 kW όπως αυτός στην Αταλάντη, το δίκτυο incharge είναι παντού.

Ακόμα όμως και αυτή η παράμετρος δεν μας πτόησε, καθώς το δίκτυο incharge είναι τόσο πυκνό, που είναι απίθανο να μην βρεις σε μια λογική απόσταση έναν φορτιστή. Πιο συγκεκριμένα, το incharge γιόρτασε τα 3 χρόνια λειτουργίας του το 2024 και στο ελάχιστο αυτό διάστημα έχει δημιουργήσει ένα πανελλαδικό δίκτυο με περισσότερες από 1.600 θέσεις φόρτισης, με 1.200 φορτιστές και ταχυφορτιστές σε περισσότερα από 760 σημεία. Μάλιστα, ο στόχος για το 2030 είναι ο αριθμός των σημείων φόρτισης να φτάσει τις 4.000.

image

Ημέρα πρώτη, Αθήνα – Αλεξανδρούπολη

Ο καιρός έχει ήδη αρχίσει να δείχνει τις άγριες διαθέσεις του αλλά μέσα στην Porsche Macan 4 όλα κυλούν ήρεμα και χαλαρωτικά. Παρότι το multimedia σύστημα του αυτοκινήτου υποστηρίζει ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay, επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, το οποίο αφενός δίνει στοιχεία της κίνησης σε πραγματικό χρόνο και αφετέρου μας ενημερώνει για το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας στο σημείο προορισμού.

Επιλέγουμε ως πρώτη στάση τα ΣΕΑ Αταλάντης με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, καθώς ξεκινάμε με περίπου 60% μπαταρία, οπότε δεν θα φτάσουμε πολύ μακριά, ενώ σε αυτό το σημείο θα βρούμε φορτιστή 360 kW του incharge. Στο δρόμο βλέπουμε ότι η άφιξή μας εκεί, θα γίνει με περίπου 10% ποσοστό φόρτισης μπαταρίας, οπότε «κλειδώνουμε» το εξαιρετικό σε λειτουργία adaptive cruise control στα 130 χλμ./ώρα -ταχύτητα η οποία είναι η μέγιστη επιτρεπόμενη στους αυτοκινητοδρόμους μας- και χωρίς χρονοτριβή, εξαιρουμένων των πολλών σταθμών διοδίων, φτάνουμε στο σημείο.

Φυσικά έχουμε στο κινητό μας τηλέφωνο της βραβευμένη εφαρμογή incharge για να ξεκινήσουμε τη φόρτιση, ωστόσο προτιμάμε την RFID κάρτα που μας έχει διαθέσει το incharge, έτσι ώστε να διαπιστώσουμε τη χρηστικότητά της. Επιλέγουμε σημείο φόρτισης, περνάμε την κάρτα και σε δευτερόλεπτα η Porsche Macan 4 ξεκινά να φορτίζει με ένα εύρος ισχύος 240 – 250 kW. Την ίδια στιγμή, η εφαρμογή στο τηλέφωνο εκκινεί για να έχουμε εικόνα του χρόνου φόρτισης και των χρεώσεων που τη συνοδεύουν. Εμείς, καθώς έχουμε το πρόγραμμα Premium, έχουμε τη δυνατότητα κράτησης φορτιστή από απόσταση, ενώ το κόστος της κιλοβατώρας, παρότι φορτίζουμε με εξαιρετικά γρήγορη ταχύτητα, είναι μόλις 0,56 ευρώ.

incharge
Στους φορτιστές των 360 kW του incharge, όπως αυτός στην Αταλάντη, η Porsche Macan 4 φόρτιζε με ισχύ από 240 - 250 kW, παρά τους 12 βαθμούς της εξωτερικής θερμοκρασίας.

Μόλις ένα τέταρτο αργότερα, η φόρτιση έχει φτάσει πολύ κοντά στο 80%, ωστόσο επειδή ο φωτογράφος πρέπει να αποτυπώσει όλες τις στιγμές του οδοιπορικού σε εικόνες και video, αφήνουμε το χρόνο να κυλήσει λίγο περισσότερο. Η φόρτιση κοντά στο 90% της χωρητικότητας της μπαταρίας συνεχίζεται με πολύ χαμηλή ισχύ, στα περίπου 40 kW. Αυτό συμβαίνει διότι το αυτοκίνητο μειώνει το ρυθμό φόρτισης, για να προστατεύσει τις μπαταρίες από υπερθέρμανση. Και φυσικά είναι κοινό χαρακτηριστικό όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αν λοιπόν βιάζεστε δεν αξίζει τον κόπο να περιμένετε έως την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, γιατί ο χρόνος αναμονής αυξάνεται εκθετικά. Σε περίπου 15-20 λεπτά μπορεί κανείς να φτάσει στο ποσοστό 80% φόρτισης της μπαταρίας και για το υπόλοιπο 20% να χρειαστεί επιπλέον 45 λεπτά.

Εμείς θέτουμε τον επόμενο προορισμό μας στα ΣΕΑ Κορινού, όπου επίσης υπάρχει υπέρ – ταχύς φορτιστής του incharge, 360 kW. Παρότι η κατανάλωση της Porsche Macan 4 έχει αυξηθεί στις 25,5 kWh/100 χλμ. λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας αλλά και των ταχυτήτων που μένουν σταθερά μεταξύ 120 και 130 χλμ./ώρα, η μεγάλη μπαταρία των 100 kWh μικτής χωρητικότητας, μας επιτρέπει με απόλυτη ασφάλεια να πραγματοποιήσουμε πλέον των 300 χιλιομέτρων πριν την επόμενη φόρτιση.

incharge
Η ύπαρξη δύο HPC φορτιστών 360 kW με πολλές θέσεις φόρτισης στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, εδώ αυτός στα ΣΕΑ Κορινού, μειώνει εκθετικά το χρόνο ταξιδιού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

Φτάνουμε λοιπόν στα ΣΕΑ Κορινού χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση και το σκηνικό επαναλαμβάνεται με πολύ υψηλή ισχύ φόρτισης, καθώς έχοντας ως προορισμό στο gps του αυτοκινήτου το συγκεκριμένο φορτιστή, το σύστημα θερμικής διαχείρισης της Porsche προετοιμάζει τη μπαταρία ώστε να δεχτεί το μέγιστο ρεύμα. Και πάλι λοιπόν, μέσα σε 15-20 λεπτά το αυτοκίνητο έχει φτάσει στο 80% της φόρτισης των μπαταριών του και αποφασίζουμε να ξεκινήσουμε χωρίς να περιμένουμε περαιτέρω, καθώς λόγω των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών θα χρειαστούμε σίγουρα μια ενδιάμεση φόρτιση πριν την Αλεξανδρούπολη.

incharge
Οι  καμάρες της Καβάλας, από όπου μπορείτε να ξεκινήσετε μια υπέροχη βόλτα -με τα πόδια- στην παλιά πόλη.

Η φόρτιση αυτή προγραμματίζεται στην Καβάλα, στην οποία αφενός θέλουμε να φωτογραφίσουμε και αφετέρου υπάρχει φορτιστής σε πρατήριο Shell στην παραλία της πόλης, δίπλα στον εμβληματικό φάρο του λιμανιού που χρειαζόμαστε ως φόντο. Μισή ώρα και έναν πολύ αρωματικό espresso από το καφέ του πρατηρίου μετά, ξεκινάμε για την Αλεξανδρούπολη.

Παρότι στην πόλη υπάρχει αλυσίδα ξενοδοχείων με φορτιστή incharge, εμείς επιλέγουμε για τη διαμονή μας ένα πολύ πιο κεντρικό, ζεστό και με vintage στοιχεία διακόσμησης κατάλυμα, το Sali Boutique Hotel.

Sali Boutique hotel
Vintage ατμόσφαιρα στους κοινόχρηστους χώρους αλλά και στα δωμάτια του υπέροχου Sali Boutique Hotel στην Αλεξανδρούπολη.

Η επιλογή μας αποδείχτηκε εξαίρετη, τόσο λόγω της ζεστής φιλοξενίας και του υπέροχου πρωινού που μας προσέφερε η Κα Χρύσα Αργυρακάκη, όσο και λόγω του γεγονότος ότι στον ελάχιστο χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας, είχαμε την ευκαιρία για μια βόλτα στην πόλη. Κοντά στο ξενοδοχείο, στη βόρεια έξοδο της πόλης, υπάρχει πρατήριο Avin με δύο σημείο φόρτισης 22kW, στο ένα εκ των οποίων αφήσαμε την Porsche για διανυκτέρευση υπό το άγρυπνο βλέμμα των πολύ εξυπηρετικών υπαλλήλων. Τη δική μας ενέργεια ανέλαβε να αποκαταστήσει η ψαροταβέρνα Ζουράφα, στο κέντρο της πόλης.

image

Ημέρα δεύτερη, Αλεξανδρούπολη – Ιωάννινα

Ο προγραμματισμός μας προβλέπει αρκετή κίνηση εκτός αυτοκινητοδρόμων σήμερα, καθώς θέλουμε να περάσουμε από Ξάνθη, Δράμα, Σέρρες και στη συνέχεια, στο ύψος της Θεσσαλονίκης, να μπούμε στην Εγνατία Οδό με προορισμό τα Ιωάννινα. Η κακοκαιρία Coral αγγίζει πλέον τη βόρεια Ελλάδα και η ημέρα ξεκινά με θερμοκρασία 4 βαθμών. Ευτυχώς η Porsche Macan 4 έχει γεμίσει με ενέργεια έως το 100% της μπαταρίας της στο φορτιστή του incharge και το σύστημα κλιματισμού με αντλία θερμότητας μας κρατά ζεστούς χωρίς αξιοσημείωτες απώλειες. Η αυτονομία είναι περίπου 450 χιλιόμετρα και η κίνηση στο επαρχιακό οδικό δίκτυο δίνει τη δυνατότητα ανάκτησης κατά την επιβράδυνση, οπότε είμαστε αισιόδοξοι ότι η κατανάλωση των 25,5 kWh θα είναι σημαντικά μειωμένη σήμερα.

Πρακτικά τίποτα δεν μας εμποδίζει να φτάσουμε ταχύτατα στις Σέρρες και στη συνέχεια στο πρώτο προγραμματισμένο σημείο φόρτισης, στα ΣΕΑ Πλατάνου εντός της Εγνατίας Οδού, ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια. Τίποτα, αλλά όχι και κανένας, καθώς ο φωτογράφος Βασίλης Κωστάκος θέλει να αποτυπώσει εικόνες στην Ξάνθη, στις Σέρρες αλλά και κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

inchagre
Στο δρόμο από Αλεξανδρούπολη προς Ιωάννινα. 

Η οδήγηση σήμερα, από βαρετή την προηγούμενη ημέρα, γίνεται εξαιρετικά απολαυστική, καθώς σε δευτερεύοντες δρόμους η Porsche Macan 4 ξεδιπλώνει όλη τη μαγεία της κατασκευαστικής της λογικής. Οι 408 ίπποι της μέγιστης ισχύος και τα 650 Nm της μέγιστης ροπής «απογειώνουν» το βαρύ αμάξωμα των 2,4 τόνων, καθώς η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 5,2 δλ. Αυτή όμως η μέτρηση δεν λέει πολλά κατά την οδήγηση στο δημόσιο δρόμο, σε αντίθεση με την επιτάχυνση εν κινήσει (ρεπρίζ), η οποία είναι επίσης καταιγιστική. Για να φτάσει από 80-120 χλμ./ώρα, η Porsche Macan 4 δεν χρειάζεται πάνω από 3,1 δλ. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ακαριαίες σχεδόν προσπεράσεις, οι οποίες συμβάλλουν στην ασφάλεια ειδικά στο δευτερεύον οδικό δίκτυο της χώρας.

Porsche Macan 4 2025
Η οδήγηση της Porsche Macan 4 είναι απολαυστική, αλλά ειδικά στο επαρχιακό δίκτυο ξεδιπλώνει το δυναμικό της χαρακτήρα και εντυπωσιάζει. 

Οι επιδόσεις όμως είναι η μια παράμετρος της «υπερφυσικής» σχεδόν Macan 4. Οι υπόλοιπες είναι εξίσου εντυπωσιακές και έχουν να κάνουν με το πως αυτές οι επιδόσεις περνούν στο δρόμο -και πόσο εύκολα. Η τετρακίνηση, η άψογη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, η ενεργητική πνευματική ανάρτηση, η γεωμετρία του πλαισίου και φυσικά οι (προαιρετικοί) θηριώδεις τροχοί με διάμετρο 21 ιντσών και πλάτος 255 χλστ. εμπρός και 295 χλστ. πίσω, κρατούν το αυτοκίνητο «βιδωμένο» στην άσφαλτο, ακόμα και σε ταχύτητες που οι αισθήσεις ενός κοινού ανθρώπου αρχίζουν να χτυπούν συναγερμό. Τα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport, Sport Plus και Offroad επενεργούν στην απόδοση τον κινητήρα, στο κιβώτιο, στην υποβοήθηση του τιμονιού, στο ύψος και στη σκληρότητα της ανάρτησης και τέλος στα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, ώστε ο οδηγός να απολαμβάνει τον ιδανικό συνδυασμό απόδοσης ανάλογα με τη διαδρομή και τις συνθήκες.

Έτσι, είτε κινείσαι νωχελικά είτε αντλείς ευχαρίστηση σε δρόμους όπως αυτοί που βρεθήκαμε εμείς, η Porsche Macan 4 προσαρμόζεται απόλυτα. Ακόμα και σε κάποια σημεία που βγήκαμε εκτός δρόμου για φωτογραφικούς σκοπούς, η αύξηση του ύψους από το έδαφος στο πρόγραμμα off road εξασφαλίζει κινητικότητα και σε δύσκολες συνθήκες.

Porsche Macan 4 2025
Η υπέροχη Porsche Macan 4 στην πανέμορφη λίμνη Κερκίνη στις Σέρρες. 

Με στάσεις σε Ξάνθη, ενδιάμεσα στη διαδρομή και στις Σέρρες, έχει πάει πια μεσημέρι και αποφασίζουμε να πάρουμε ένα σνακ και, καθώς ένα σημείο φόρτισης incharge είναι κοντά μας, να φορτίσουμε. Έχουμε όμως χάσει αρκετό χρόνο και έτσι, αρπάζουμε κάτι στο χέρι και συνεχίζουμε προς τα ΣΕΑ Πλατάνου. Εκεί πρέπει να φορτίσουμε σχεδόν στο 90%, καθώς η απόσταση μέχρι τα Ιωάννινα είναι 223 χιλιόμετρα, όλα στην Εγνατία Οδό, με πολύ χαμηλή θερμοκρασία και πολλή ανηφόρα, οπότε δεν ρισκάρουμε να ποντάρουμε στο κατηφορικό κομμάτι μετά τη διασταύρωση του Μετσόβου και θέλουμε τουλάχιστον 350 χιλιόμετρα αυτονομία.

Porsche Macan 4 2025
Παραδοσιακή αρχιτεκτονική στην παλιά πόλη της Ξάνθης, που αξίζει να επισκεφθείτε για έναν πανέμορφο περίπατο, σε αντίστιξη με την υπερσύγχρονη Porsche Macan 4.. 

Μέχρι τώρα έχουμε σταματήσει σε πέντε σημεία φόρτισης, εκ των οποίων τα δύο 360 kW και τα υπόλοιπα 50 ή 60 kW. Σε όλα η φόρτιση ήταν άμεση, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα και με ισχύ κοντά στο όριο είτε του αυτοκινήτου, είτε του φορτιστή. Παρότι το incharge έχει ένα πολύ άμεσο κέντρο εξυπηρέτησης πελατών διαθέσιμο 24/7, δεν χρειάστηκε να επικοινωνήσουμε μαζί του για το παραμικρό. Έτσι και στο ΣΕΑ Πλατάνου η φόρτιση ξεκινά άμεσα, κυμαίνεται ανάμεσα στα 49 και στα 50 kW σε φορτιστή με μέγιστη ισχύ τα 50 kW και όλα εξελίσσονται ιδανικά για έκτη φορά. Η RFID κάρτα είναι πολύ εξυπηρετική καθώς δεν χρειάζεται κάθε φορά να καταφεύγεις στην εφαρμογή, η οποία ωστόσο ενεργοποιείται αυτόματα με το πέρασμα της κάρτας στο πάνελ του φορτιστή και μέσω αυτής λαμβάνεις και τα απαραίτητα παραστατικά χρέωσης.

incharge
Στα ΣΕΑ Πλάτανου για μια ενδιάμεση φόρτιση πριν τον τελικό προορισμό της δεύτερης ημέρας.

Έναν καφέ αργότερα ξεκινάμε για τα Ιωάννινα, με διαστήματα βροχής, πυκνής ομίχλης, ελαφράς χιονόπτωσης αλλά και ξαστεριάς. Από όλα είχε η διαδρομή, το μόνο που μας στεναχωρεί είναι ότι από την πανοραμική ηλιοροφή του αυτοκινήτου μόνο οι πίσω επιβάτες έχουν θέα ουρανό, ενώ οι εμπρός επωφελούνται μόνο από το φυσικό φως που διαχέεται στην καμπίνα τις ανάλογες ώρες. Αστέρια, φεγγαράδες και ωραίοι σχηματισμοί νεφών ψηλά στο στερέωμα, μόνο για τους πίσω.

Παρά τις εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες της διαδρομής, η οποία πραγματοποιείται επιπρόσθετα νύχτα, τα LED προσαρμοζόμενα φώτα της Porsche Macan 4 μετατρέπουν τη νύχτα σε ημέρα για εμάς, χωρίς ταυτόχρονα να τυφλώνουν τα εμπρός κινούμενα ή αντιθέτως ερχόμενα οχήματα. Τεράστιο πλεονέκτημα τα φωτιστικά αυτής της τεχνολογίας, τα οποία αποτελούν κεφαλαιώδες ζήτημα ασφάλειας κατά την οδήγηση τη νύχτα.

Porsche Macan 4 2025
Στο μώλο της λίμνης Παμβώτιδας των Ιωαννίνων.

Στα Ιωάννινα φτάνουμε κατά τις 20:30 μετά από μια πολύ μεγάλη μέρα οδήγησης αλλά και παραγωγής εικόνων και video. Αφήνουμε γρήγορα τα πράγματά μας στο Lake Spirit Boutique Hotel στο κέντρο των Ιωαννίνων και σπεύδουμε να απολαύσουμε τις υπέροχες πίτσες και την κορυφαία ιταλική κουζίνα του Il Pazzo. Αφού όμως έχουμε αφήσει το αυτοκίνητο σε φορτιστή incharge στο πρατήριο Shell στη Λ. 8ης Μεραρχίας ώστε να φορτίζει, όσο εμείς απολαμβάνουμε το δείπνο μας.

Περίπου στις 23:00 επιστρέφουμε στο Lake Spirit Boutique Hotel, σταθμεύουμε την Macan ακριβώς εμπρός από την είσοδο και κατάκοποι κάνουμε έναν από τους πιο χαλαρωτικούς ύπνους. Νωρίς το πρωί μας βρίσκει στο λόμπι του ξενοδοχείου όπου μας σερβίρουν ένα πλουσιότατο πρωινό με τοπικά υλικά. Ταυτόχρονα, έχουμε τη χαρά να γνωρίσουμε την ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου, που μας μυεί στην ιστορία του κτιρίου πριν αποκτήσει τη σημερινή του χρήση.

incharge
To "καταφύγιό" μας τη δεύτερη ημέρα, το υπέροχο Lake Spirit Boutique Hotel στο κέντρο των Ιωαννίνων.

Η Κα Νόρα Τσόγκα εκτός από ευγενέστατη και εξυπηρετική είναι επίσης ευρυμαθής και αυτό μας «παρέσυρε» σε συζήτηση μιας και πλέον ώρας, η οποία απειλούσε να τινάξει στον αέρα τον προγραμματισμό της ημέρας, που προέβλεπε επιστροφή στην Αθήνα μεν, μέσω... Καλαμάτας δε. Η απολαυστική διαμονή στο Lake Spirit Boutique Hotel μας ώθησε να υποσχεθούμε ότι δεν θα είναι η τελευταία, καθώς τα Ιωάννινα είναι ένας αγαπημένος προορισμός τόσο δικός μου, όσο και του συνταξιδιώτη μου φωτογράφου Β. Κωστάκου.

image

Ημέρα τρίτη (και τελευταία), Ιωάννινα – Αθήνα (μέσω Καλαμάτας)

Μπαίνουμε στην Ιόνια οδό και -πέρα από ασφάλεια- αισθανόμαστε τη σιγουριά των αρκετών σημείων φόρτισης του δικτύου incharge σε όλο το μήκος της. Η διαδρομή είναι απολαυστική και λόγω των πολλών σημείων με θέα τον Αμβρακικό και τη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου. Το πλάνο φόρτισης σήμερα περιλαμβάνει μια μικρή στάση στα ΣΕΑ Ευηνοχωρίου λίγο πριν το Αντίρριο, ακόμα μια στα ΣΕΑ Αρφαρών λίγο πριν την Καλαμάτα και μια τελευταία στα ΣΕΑ Σπαθοβουνίου, καθώς θέλουμε να φτάσουμε Αθήνα με αρκετά φορτισμένη μπαταρία.

incharge
Τρίτη ημέρα, πρώτη στάση από Ιωάννινα προς Αθήνα μέσω Καλαμάτας για φόρτιση στο incharge, στα ΣΕΑ Ευηνοχωρίου.

Η ταχύτητά μας στην Ιόνια οδό δεν έπεσε σχεδόν πουθενά κάτω από τα 130 χλμ./ώρα. και έτσι φτάσαμε πολύ σβέλτα στο πρώτο προορισμό φόρτισης, όπου χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση φορτίζουμε για περίπου 20 λεπτά στον ταχυφορτιστή των 50 kW του incharge. Συνεχίζουμε αλλά μέσω ενός Γολγοθά, του δρόμου Πάτρας – Πύργου, Λόγω των έργων για την επέκταση της Ολυμπίας οδού και τη δημιουργία ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, η ταχύτητά μας πέφτει πολύ, ενώ σε αρκετά σημεία μετά την Πάτρα και πριν την Κάτω Αχαΐα, συναντάμε μποτιλιάρισμα λόγω παρακάμψεων.

Όταν ανοίγει ο δρόμος η προσοχή που απαιτείται είναι ακόμα μεγαλύτερη, καθώς υπάρχουν άπειρες «παγίδες» μέχρι να φτάσει κανείς στην Καλαμάτα. Με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, άπειρες ισόπεδες διασταυρώσεις και πέρασμα από δεκάδες χωριά, το κακό δεν αργεί να γίνει. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το GPS μας έδινε ως ενδεδειγμένη διαδρομή από Πάτρα προς Καλαμάτα την κατεύθυνση προς Αθήνα επί της Ολυμπίας οδού και μετά, πριν την Κόρινθο, την είσοδό μας στον αυτοκινητόδρομο Μορέας, προς Καλαμάτα μέσω Τρίπολης. Εμείς όμως προτιμήσαμε τον παλιό δρόμο μέσω Πύργου, που εξυπηρετούσε καλύτερα το σχέδιό μας για «Γύρο της Ελλάδας», παρότι το πληρώσαμε ακριβά τόσο σε χρόνο, όσο και σε ταλαιπωρία.

incharge
Ακόμα ένα κομβικό σημείο με φορτιστή HPC 360 kW του incharge, στα ΣΕΑ Αρφαρών, στον αυτοκινητόδρομο Μορέας λίγο πριν την Καλαμάτα.

Με σημαντική καθυστέρηση φτάνουμε στο ΣΕΑ στα Αρφαρά με κατεύθυνση προς Καλαμάτα, όπου ο φορτιστής των 360 kW του incharge μας επιτρέπει να ανακτήσουμε ενέργεια σε λίγα λεπτά. Έτσι προλαβαίνουμε το φως για μια σύντομη φωτογράφιση στην παλιά πόλη της Καλαμάτας και συνεχίζουμε, σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο πλέον όπως ο Μορέας, την επιστροφή μας στην Αθήνα. Ο καιρός, ο οποίος ήταν ανοιξιάτικος όταν ξεκινήσαμε από τα Ιωάννινα, έχει αρχίσει να δείχνει τα δόντια του στην κεντρική Πελοπόννησο και έτσι φτάνουμε στα ΣΕΑ Σπαθοβουνίου με θερμοκρασία 5 βαθμούς και μια έντονη πείνα. Συνδέουμε την Porsche Macan 4 στον ελεύθερο φορτιστή του incharge των 360 kW και ώσπου να ολοκληρώσουμε μια επίσκεψη στην τουαλέτα και την παραγγελία δύο σάντουιτς, το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας έχει ξεπεράσει το 80% και ξεκινάμε άμεσα.

Λόγω καθημερινής και νύχτας δεν συναντάμε πουθενά κίνηση και μέσω Αττικής οδού, με ψιλόβροχο, φτάνουμε στο Κρυονέρι για την αποβίβαση του φωτογράφου μας, όπου η θερμοκρασία είναι 3,5 βαθμοί, από τις χαμηλότερες που συναντήσαμε στο ταξίδι. Καθώς δεν έχουμε δει καθόλου τηλεόραση και οι ειδήσεις που ακούσαμε στο ραδιόφωνο ήταν αποσπασματικές, δεν γνωρίζαμε ότι η Αττική ήταν ένας από τους νομούς της Ελλάδας στον οποίο η κακοκαιρία Coral θα έκανε την εμφάνισή της. Το διαπιστώσαμε όμως στην πράξη.

image

Τι μάθαμε από τον «Γύρο της Ελλάδας» με ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το μεγάλο ταξίδι της ηλεκτροκίνησης δεν είναι πλέον βερμπαλισμός, ούτε «πομφόλυγας». Είναι μια πραγματικότητα που διαπιστώσαμε στην πράξη, πραγματοποιώντας 2.200 χιλιόμετρα σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα. Κάτι ακόμα που διαπιστώσαμε στην πράξη είναι ότι ένας αξιόπιστος πάροχος υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως το incharge, είναι αρκετός για να κάνει αυτό το ταξίδι πραγματικότητα. Η ύπαρξη 1.600 σημείων φόρτισης σε όλη την επικράτεια μηδενίζει το άγχος της αυτονομίας ενώ οι φορτιστές μεγάλης ισχύος έως και 360 kW σε κομβικά σημεία των αυτοκινητόδρομων δίνουν μεγάλο πλεονέκτημα στο ταξίδι. Η κάρτα RFID που προσφέρει το incharge αποτελεί μια επιπρόσθετη ευκολία, όπως και η δυνατότητα κράτησης φορτιστή στο πρόγραμμα Premium, που συνδυάζεται και με σημαντικά χαμηλότερη χρέωση κιλοβατώρας.

incharge

Από τις 10 φορτίσεις που χρειάστηκε να πραγματοποιήσουμε στο δίκτυο του incharge σε όλη την Ελλάδα, εν μέσω ψύχους και άστατου καιρού, σε κανέναν φορτιστή δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα. Ταυτόχρονα, επιτυγχάνονταν οι ρυθμοί φόρτισης στο μέγιστο της δυνατότητας είτε του φορτιστή, είτε του αυτοκινήτου. Έτσι δεν χρειάστηκε να αξιοποιήσουμε και την 24ωρη υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών του incharge, η οποία ωστόσο είναι πάντα εκεί για οτιδήποτε προκύψει, με εκπροσώπους πρόθυμους να δώσουν λύσεις και να λύσουν κάθε απορία.

in

Πλέον ένα μεγάλο ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το ίδιο εύκολο, συγκριτικά με αυτό ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επίσης, το ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ πιο ήσυχο, ασφαλές και ενίοτε απολαυστικό.

Porsche Macan 4 2025
Μετά από 2.204 χιλιόμετρα στις πιο κρύες συνθήκες του φετινού χειμώνα, το μεγάλο ταξίδι της ηλεκτροκίνησης έγινε πραγματικότητα χάρη στο incharge και στην Porsche Macan 4

Το μόνο που απαιτεί είναι έναν προγραμματισμό των σημείων φόρτισης ανάλογα με την αυτονομία αλλά και την ισχύ φόρτισης του κάθε αυτοκινήτου. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι σε περιόδους μεγάλων εξόδων όπως αυτές του τριημέρου της Καθαρής Δευτέρας ή του Πάσχα που έπονται, καλό είναι να επιλέγει κανείς σημεία φόρτισης στον αυτοκινητόδρομο όπου υπάρχουν περισσότεροι του ενός φορτιστές, όπως αυτά του incharge και ώρες όπου δεν παρατηρείται το μέγιστο της αιχμής.

Για την Porsche Macan 4 τα λόγια περισσεύουν και μακάρι να μπορούσαν να μεταδώσουν την αίσθηση ασφάλειας, στιβαρότητας και αυτοπεποίθησης που προσφέρει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. «Εξωτική» για τους περισσότερους από εμάς, υπάρχει για να αποδεικνύει ότι η τεράστια τεχνογνωσία από τους αγώνες και την κατασκευή κορυφαίων σπορ αυτοκινήτων, μπορεί να φανεί εξόχως χρήσιμη και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ώστε να μην λείπουν τα συναρπαστικά αυτοκίνητα. Η Macan 4 είναι ένα ηλεκτρικό SUV που δείχνει το δρόμο προς το μέλλον, τόσο με τις τεχνολογικές της καινοτομίες, όσο και με την κορυφαία απόδοσή της σε όλες τις συνθήκες.