Τελετή Έναρξης Ολυμπιακών: Η «μαγεία» του Παρισιού και η δύναμη της εικόνας «καμουφλάρισαν» το χάος!

Τελετή Έναρξης Ολυμπιακών: Η «μαγεία» του Παρισιού και η δύναμη της εικόνας «καμουφλάρισαν» το χάος!

bet365

Ο Αντώνης Καλκαβούρας καταθέτει τις εντυπώσεις του από την διαφορετικότητα που «ευαγγελίστηκαν» οι Γάλλοι για να «ανοίξουν» την μεγαλύτερη αθλητική γιορτή του πλανήτη, με τα λίγα συν και τα πολλά πλην.

Δεν ξέρω τι τηλεθέαση έκαναν τα σχεδόν 270 λεπτά του υπερθεάματος που επιμελήθηκε ο 42χρονος Νορμανδός καλλιτέχνης που σιχαίνεται την ατολμία, αλλά επειδή – ως μεγάλος fan των Ολυμπιακών Αγώνων αλλά και με προϋπηρεσία σε εργασία αλλά και σε κάλυψη της διοργάνωσης – δεν έχασα δευτερόλεπτο, μπορώ να σας πω ότι τα συναισθήματά μου ήταν ανάμικτα.

Κατ’ αρχάς, να αρχίσουμε από τα αδιαπραγμάτευτα, τα οποία έχουν να κάνουν με το ότι το Παρίσι είναι μία πόλη-μνημείο και από τις ομορφότερες του κόσμου. Καθώς επίσης και με το ότι η γαλλική ιστορία, η «γραμματοσύνη» των Γάλλων συγγραφέων αλλά και η συνολική κουλτούρα του τόπου, έχουν μεγάλη συνεισφορά στην ανθρωπότητα.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με την δύναμη της τηλεοπτικής εικόνας, έγιναν παιχνιδάκι στο μυαλό του Τομά Ζολί, αφότου φυσικά πήρε την έγκριση της κυβέρνησης και της οργανωτικής επιτροπής για να σχεδιάσει μία πρωτόγνωρη τελετή έναρξης (την πρώτη στην ιστορία εκτός Ολυμπιακού Σταδίου) κατά μήκος του Σηκουάνα.

Με τόση ομορφιά τριγύρω, με ανυπολόγιστη ιστορική, πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά, με την συνδρομή της τεχνολογίας και με την δική του καλλιτεχνική πινελιά, η προετοιμασία ενός μοναδικού τηλεοπτικού υπερθεάματος ήταν βούτυρο στο ψωμί του διακεκριμένου Γάλλου σκηνοθέτη, ειδικότερα μάλιστα από την στιγμή που το συνολικό project βασίστηκε σε πολύ έξυπνες ιδέες.

 

Ωστόσο, πέραν του ότι η συνεχής – μετά το πρώτο μισάωρο – βροχή χάλασε τα σχέδια των διοργανωτών και προκάλεσε πολλές δυσλειτουργίες, οι οποίες στην τηλεοπτική μετάδοση δεν πολυφάνηκαν αλλά και σε ένα μεγάλο βαθμό χάλασε και την διάθεση αρκετών εκ των θεατών που πλήρωσαν από 90 το φθηνότερο έως 2700 Ευρώ το ακριβότερο εισιτήριο για να την δουν από κοντά, ο συνολικός σχεδιασμός του show, μάλλον ξέχασε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αθλητικό event!

Σύμφωνοι, να κάνετε κάτι το διαφορετικό, να γράψετε ιστορία (γιατί μπορείτε) και να καθηλώσετε ενάμιση δισεκατομμύριο τηλεθεατές, αλλά να μην γράψετε στα παλαιότερα των υποδημάτων σας τους πραγματικούς πρωταγωνιστές που θα πάρουν μέρος στους Αγώνες!

Την Ελλάδα που «γέννησε» τον αθλητισμό κι ανοίγει την παρέλαση, την είδατε καλά ή ελάχιστα; Βλέπετε ότι δεν ρωτάω καν αν την χορτάσατε... Τον πρώτο σημαιοφόρο της τελετής τον είδατε πουθενά στους δέκτες σας; Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, του οποίου όλοι γνωρίζουμε την διαδρομή, έγραψε ιστορία ως ο πρώτος μαύρος αθλητής που σήκωσε την ελληνική σημαία σε Ολυμπιακούς Αγώνες και το γαλλικό επιτελείο της σκηνοθεσίας, όχι μόνο δεν τον έδειξε, αλλά αμέλησε να μεταδώσει τον υψηλό αυτό συμβολισμό του ρόλου που είχε ο “Greek Freak”.

Ευτυχώς, που λόγω του κραξίματος που έπεσε στα social media, η Δημόσια Τηλεόραση έδρασε άμεσα και ζήτησε από τους διοργανωτές να πάρουν μερικά πλάνα από την φορητή κάμερα της ΕΡΤ, που ήταν μέσα στο πλοιάριο της ελληνικής αποστολής. Αν δεν γινόταν αυτό, όσο απίστευτο κι αν σας ακούγεται, δεν θα βλέπαμε ούτε ένα frame από τον μεγαλύτερο πρεσβευτή του ελληνικού αθλητισμού παγκοσμίως.

Εδώ ολόκληρο ΛεΜπρόν Τζέιμς, τον έδειξαν ελάχιστα κι αυτό σε πλάγια λήψη χωρίς ούτε καν ένα κοντινό πλάνο! Γενικά, η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων συνιστά ένα τηλεοπτικό γεγονός παγκοσμίου ενδιαφέροντος κυρίως λόγω της αθλητικής του χροιάς.

Δεν ήμουν ενάντια στην διαφορετικότητα που επέλεξαν οι Γάλλοι, αλλά είμαι της άποψης ότι η ιδέα της μη χρήσης του Ολυμπιακού Σταδίου δεν βοηθά στην σωστή κάλυψη και το focus στα αθλητικά πρόσωπα, αφαιρεί τον παλμό του κόσμου, το συγκινησιακό στοιχείο και το αίσθημα ψυχικής ανάτασης που προκαλεί η θέα των σημαιοφόρων και των ευτυχισμένων συναθλητών τους.

Συν τοις άλλοις και εν προκειμένω στην γαλλική πρωτεύουσα, το θέαμα που παρουσιάστηκε ήταν αποκλειστικά τηλεοπτικό και αυτό με σοβαρές ελλείψεις. Γιατί μιλάμε για μία παρέλαση από σκάφη σε μία διαδρομή 6 χιλιομέτρων, όπου οι κερκίδες ήταν αρκετά μακριά και οι θεατές στις κερκίδες, έβλεπαν ή μάλλον διέκριναν αμυδρά τα δρώμενα των αθλητών μέσα στις βάρκες.

Οι δε διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι, που βρίσκονταν στα δημοσιογραφικά θεωρεία της κεντρικής αρένας στο Τροκαντερό, ήταν φύσει αδύνατον να πάρουν γεύση από το τι γινόταν κάποια χιλιόμετρα μακριά τους και να μεταφέρουν την ατμόσφαιρα μόνο μέσα από τα monitor που είχαν στην διάθεσή τους!

Κατά τα άλλα το πολιτιστικό, ιστορικό και πνευματικό κομμάτι του προγράμματος – αν εξαιρέσουμε την τεχνηέντως, υπερβολική προβολή της διαφορετικότητας στις σεξουαλικές προτιμήσεις του καθενός – ήταν ένα αριστούργημα!

Αλήθεια, πως αυτός ο λαός επέτρεψε στο φασιστικό πολιτικό μόρφωμα της Λεπέν έστω να πλησιάσει στο Μέγαρο Ελιζέ, είναι απορίας άξιο! Ευτυχώς που, τουλάχιστον στις επαναληπτικές εκλογές αποφάσισε να δώσει το παρών στις κάλπες, γιατί φαντάζεστε σε τι κλίμα θα διεξάγονταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες;

Η ανεκτίμητη γαλλική πολιτιστική κληρονομιά «παρέλασε» από τους δέκτες μας με πολύ όμορφο κι ευφάνταστο τρόπο, την ίδια ώρα που έπλεαν τα 85 πλοιάρια με τις αποστολές 204 χωρών.

Το show είχε χρώματα, μουσική, ρυθμό, ιδέες, σωστή σύνδεση των εποχών με το σήμερα, εντυπωσιακά εναέρια πλάνα, τα εφέ με τους ολυμπιακούς κύκλους πάνω στον Πύργο του Άϊφελ και φυσικά όλα αυτά, σε ένα περιβάλλον που αποτελεί ωδή στον πολιτισμό και τα γράμματα! Απλά ξέχασε ότι αναφέρεται σε μία κατά βάση αθλητική συνάντηση των λαών και το πήγε περισσότερο σε ένα multiethnic party!

Και στο τέλος κρέμασε αρκετά (σε τηλεοπτικό επίπεδο) παρά το εντυπωσιακό σκηνικό με την σιδερένια ιππέα που διέσχιζε τον Σηκουάνα αλλά και το πρωτοποριακό άναμμα του βωμού στον ιστορικό κήπο των Τιλερί, με την συνδρομή 24 κορυφαίων αθλητικών προσωπικοτήτων του γαλλικού αθλητισμού όλων των εποχών. Αλλά τουλάχιστον μας αποζημίωσε η συγκινητική Σελίν Ντιόν και το εναέριο φωτισμένο μπαλόνι έκανε την παριζιάνικη νύχτα να μοιάζει με μέρα.

Το 17ήμερο ταξίδι της ολυμπιακής φλόγας, με αερόστατο, στον ουρανό της «πόλης του φωτός» ξεκίνησε και σίγουρα επισκίασε την χαοτική κατάσταση που επικρατεί καθημερινά στις κεντρικές αρτηρίες του κατά τα άλλα άδειου Παρισιού!

Οι μαρτυρίες φίλων και συναδέλφων, απεσταλμένων δημοσιογράφων κάνουν λόγο για θλιβερή οργανωτική ανεπάρκεια και παντελή έλλειψη συντονισμού των αρμόδιων φορέων ώστε να κυκλοφορήσει ο κόσμος στους δρόμους αλλά και να ολοκληρωθεί ομαλά η προσέλευση των κατόχων εισιτηρίων στην τελετή έναρξης.

Οι 33οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν έχουν αρχίσει με τους καλύτερους οιωνούς. Ας ελπίσουμε το αθλητικό αποτέλεσμα να μας ικανοποιήσει περισσότερο.

@Photo credits: eurokinissi

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Αντώνης Καλκαβούρας
Αντώνης Καλκαβούρας

Στην συγκεκριμένη στήλη θα βρείτε αντικειμενικά καταγεγραμμένη άποψη γύρω από τα μπασκετικά δρώμενα και μπόλικη ανάλυση, ενίοτε σε συνδυασμό και με ρεπορτάζ. Το Gazzetta, άλλωστε, μπορεί να μπήκε στην καθημερινότητα μου στη μέση της έως τώρα δημοσιογραφικής διαδρομής (2008), ωστόσο, εδώ και 13 χρόνια αποτελεί την πιο σύγχρονη και ταχύτερη πλατφόρμα ενημέρωσης και ένα μέσο στο οποίο απολαμβάνω από την πρώτη μέρα να δουλεύω. Και σίγουρα το μόνο από τα πολυάριθμα στα οποία έχω εργαστεί και εργάζομαι (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδα, περιοδικό), το οποίο εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο, σε τέτοιο βαθμό ώστε να γίνεται ευχάριστη εμμονή για τους αναγνώστες αλλά και για όλους εμάς τους συντελεστές. Να χαιρόμαστε λοιπόν τη νέα του έκδοσή του και να το εξελίσσουμε συνεχώς!