F1, Κίνα: Απορρίφθηκε η ένσταση της Aston Martin

Κώστας Παστρίμας
F1, Κίνα: Απορρίφθηκε η ένσταση της Aston Martin
Οι αγωνοδίκες της FIA δεν έκαναν δεκτή τη διαμαρτυρία της Aston Martin για τις κατατακτήριες του GP Κίνας και ο Σάινθ δεν χάνει τη θέση του.

Η ομάδα των αγωνοδικών της FIA απέρριψε τη διαμαρτυρία της Aston Martin σχετικά με τα αποτελέσματα των κατατακτήριων του Grand Prix της Formula 1 στην Κίνα. Η διαμαρτυρία είχε υποβληθεί μετά το ατύχημα του οδηγού της Ferrari Κάρλος Σάινθ, ο οποίος είχε βγει εκτός πίστας κατά τη διάρκεια του δεύτερου προκριματικού γύρου (Q2).

Ο Σάινθ έχασε τον έλεγχο της SF-24 στην τελευταία στροφή και ακούμπησε ελαφρά στον τοίχο των ελαστικών, προκαλώντας την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας, καθώς το μονοθέσιό του παρέμεινε ακίνητο για πάνω από ένα λεπτό. Παρά ταύτα, κατάφερε να ξεκινήσει ξανά, να επιστρέψει στο γκαράζ της Ferrari και μετά από γρήγορες επισκευές, πέτυχε ένα γύρο που τον προώθησε στον τρίτο προκριματικό γύρο (Q3), αφήνοντας εκτός τον οδηγό της Aston Martin Λανς Στρολ, ο οποίος πήρε την 11η θέση.

Οι κανόνες της F1 απαγορεύουν σε έναν οδηγό που το αυτοκίνητό του σταματά στην πίστα να συνεχίσει στην προκριματική διαδικασία, εκτός αν καταφέρει να ξαναξεκινήσει και να συνεχίσει με δικές του δυνάμεις, χωρίς εξωτερική βοήθεια. Ωστόσο, η ασάφεια της διατύπωσης του άρθρου 39.6 άνοιξε το δρόμο για την Aston Martin να υποβάλει τη διαμαρτυρία.

Παρά τις προσπάθειες της Aston Martin, οι αγωνοδίκες της FIA αποφάσισαν ότι η εφαρμογή του κανονισμού από τις ομάδες και την ίδια τη FIA στο παρελθόν δεν υποστηρίζει την αυστηρή εφαρμογή του κανόνα. Ανέφεραν παραδείγματα, όπως η επιστροφή του Άλεξ Άλμπον της Williams στις κατατακτήριες του Grand Prix του Καναδά το 2022, παρότι είχε σταματήσει για 40 δευτερόλεπτα.

Στην Κίνα ο Σάινθ έμεινε σταματημένος για 1 λεπτό και 17 δευτερόλεπτα, ωστόσο δεν υπάρχει ανώτατο όριο στο χρόνο που μπορεί κάποιος να μείνει σταματημένος μέχρι να ξαναξεκινήσει, παρότι η FIA το έχει ζητήσει, αφού οι ομάδες δεν έχουν καταφέρει να συμφωνήσουν. Η απόφαση υπογράμμισε ότι η διατύπωση του άρθρου 39.6 και η συνήθης πρακτική στο σπορ μέχρι σήμερα δεν δικαιολογούν την ανατροπή της αρχικής κρίσης των αγωνοδικών.

Έτσι, ο Κάρλος Σάινθ δεν χάνει την 7η θέση στην οποία κατατάχτηκε και θα εκκινήσει από αυτήν τον αγώνα της Κυριακής (10:00 π.μ. ώρα Ελλάδας).

Φωτογραφία: Scuderia Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!