Mε το νέο Toyota Yaris στην Ολλανδία

Ο ηγέτης της κατηγορίας B που εμείς την ξέρουμε ως σουπερμίνι, είναι εδώ και χρόνια το Toyota Yaris. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι ένας συνδυασμός παραγόντων, όπως είναι η εξαιρετική ποιότητα και η φήμη που συνοδεύει κάθε Toyota, η εξαιρετική αξία μεταπώλησης και οι επιλογές που έχει το συγκεκριμένα μοντέλο σε κινητήρες και εξοπλισμό καθώς καλύπτει όλο το εύρος της αγοράς. Η επιτυχημένη ιστορία του Yaris συνεχίζεται με τη μεγαλύτερη γκάμα στην κατηγορία Β: ένας υβριδικός κινητήρας 1.5L, δύο βενζινοκινητήρες των 1.0 & 1.5 κ.ε., αλλά κι ένας diesel D-4D 1.4L συνθέτουν μια γκάμα επιλογών που δύσκολα κανείς προσπερνά.
Μάλιστα η υβριδική έκδοση παραμένει ένα μοναδικό εμπορικό ατού καθώς γνωρίζει τεράστια εμπορική επιτυχία αφού συγκεντρώνει πάνω από το 40% όλων των Ευρωπαϊκών πωλήσεων Yaris!
Εξωτερικά ο μη μυημένος δεν αντιλαμβάνεται τις αλλαγές καθώς η σχεδιαστική ταυτότητα της Toyota είναι πολύ ισχυρή. Ωστόσο το εμπρός τμήμα περιλαμβάνει τον νέο εμπρός προφυλακτήρα, που δημιουργεί ένα σχήμα «καταμαράν»με φαρδιά τμήματα να ρέουν κάτω από τις μονάδες των προβολέων, πλαισιώνοντας τη φαρδιά, τραπεζοειδή μάσκα.
Πίσω, έχουμε μια εντελώς νέα σχεδίαση πίσω πόρτας και πιο μοντέρνα πίσω φωτιστικά σώματα σε οριζόντια διάταξη. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν φως στοπ LED και πίσω φώτα με οδηγούς, επιβεβαιώνοντας την premium ποιότητα του Yaris ενώ, όπως τα εμπρός φώτα, παρουσιάζουν μία χαρακτηριστική νυχτερινή ταυτότητα.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ακόμα λιγότερες. Ο πίνακας οργάνων του οδηγού έχει νέα διάταξη δύο αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών - στάνταρ από την έκδοση Active και πάνω. Το νέο Yaris προσφέρει στους πελάτες περισσότερες επιλογές σε επίπεδο φινιρίσματος, με νέες ταπετσαρίες και ασορτί διάκοσμο και χρώματα που εναρμονίζονται με το εσωτερικό της καμπίνας.
Η βασική έκδοση συνδυάζει ένα γκρι ταμπλό με νέα, μαύρη υφασμάτινη ταπετσαρία με χαρακτηριστικό το καρό σχέδιο για την πλάτη και τα μαξιλάρια των καθισμάτων. Στη νέα έκδοση Active το ύφασμα έχει ένα κομψό μαύρο/γκρι γεωμετρικό μοτίβο και το ένθετο στο ταμπλό και τις πάνω επενδύσεις των θυρών έχουν μία σκούρα γκι απόχρωση με soft φινίρισμα μοτίβο animal print. Στις εκδόσεις Style χρησιμοποιείται η ίδια ταπετσαρία, με μαύρο ταμπλό και επένδυση θυρών.
Το νέο Yaris διαθέτει έναν νέο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5-L που αντικαθιστά τον κινητήρα 1.33-L. Ο νέος κινητήρας έχει προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission), ενώ υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης έως 12% σύμφωνα με τις παραμέτρους δοκιμών NEDC. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 111 ίππων και μέγιστη ροπή 136 Nm στις 4.400 στροφές. Η άμεση απόκρισή του υπόσχεται οδηγική άνεση στην πόλη αλλά και στον ανοιχτό δρόμο. Συγκριτικά με τον 1.33-L, είναι 0,8 δεύτερα ταχύτερος στην επιτάχυνση 0 – 100 km/h (11,0 έναντι 11,8), ενώ στην ταχύτητα προσπέρασης με 5η σχέση η βελτίωση είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, πετυχαίνοντας το 80 - 120 km/h σε 17,6 συγκριτικά με τα 18,8. Στην πράξη δεν εντυπωσιάζει και δείχνει αργός παρά την βελτίωση των επιδόσεων.
Ενδιαφέρον και ζωντανός δείχνει ο «μικρός» χιλιάρης 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 L, που δίνει έμφαση στη βελτίωση των επιδόσεων, τη μείωση των εκπομπών ρύπων καθώς και των επιπέδων θορύβων και κραδασμών. Πληροί τα πρότυπα Euro 6 και πετυχαίνει επίπεδο θερμικής απόδοσης – όπως ισχυρίζεται η Toyota– πάνω από 37%, που είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής.
Έκπληξη ήταν η παρουσίαση του 1.4 diesel κινητήρα που η Toyota παρουσίασε, παρά της φήμες για εγκατάληψη των diesel κινητήρων στην κατηγορία Β. Με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, πετυχαίνει τον ιδανικό συγκερασμό μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης. Το Yaris φτάνει στην τελική ταχύτητα των 175 χλμ./ώρα με θεωρητική κατανάλωση μικτού κύκλου 3.5 λίτρα/100 χλμ!
Και βέβαια το δυνατό χαρτί, δεν είναι άλλο από την υβριδική έκδοση. Η παγκόσμια εμπειρία της Toyota στην τεχνολογία υβριδικής κίνησης προσφέρει προχωρημένες τεχνικές λύσεις στο μικρότερο υβριδικό μοντέλο της γκάμας όπως, υψηλή αναλογία συμπίεσης 13.5:1, την υιοθέτηση ενός συστήματος ανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψυγείο (EGR) και την επέκταση της λειτουργίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VVT-iE, ώστε ο κινητήρας να μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες!
Ήδη έχουν ξεκινήσει οι προπαραγγελίες και θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τα τέλη του μήνα με τις τιμές να ξεκινούν από 12.000€ για την έκδοση 1.0 VVT-i, από 13.100€ για την 1.5 Dual VVT-ie, από 16.200€ για την 1.4 D-4D και από 16.690€ για το 1.5 Hybrid. Συμπερασματικά το νέο Yaris προσφέρει την μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων στην κατηγορία με πρόσθετα ατού, την κορυφαία ποιότητα, τις μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας, το κύρος, την εγγύηση και την φήμη που συνοδεύει το όνομα Toyota και τις εξαιρετικές τιμές μεταπώλησης.
Περισσότερα μόλις το πάρουμε για δοκιμή.
Οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
Έκδοση | Τιμή | |
1.0 VVT-i | Cool | €12.000 |
Live | €12.480 | |
Active | €13.590 | |
1.5 Dual VVT-iE | Live | €13.100 |
Active* | €14.390* | |
Style | €15.590 | |
Bi-Tone | €16.910 | |
1.4 D-4D | Live | €16.200 |
Live Plus | €16.690 | |
Active | €17.425 | |
1.5 Hybrid | Active | €16.690 |
Active Plus | €17.900 | |
Style | €18.700 | |
Bi-Tone | €19.360 | |
Chic | €19.300 |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!