Citroen Aircross Concept

Γιώργος Βαρίνος
Citroen Aircross Concept
Λίγο πριν την επίσημη παρουσίασή του στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης, 22-29 Απριλίου, η Citroen αποκαλύπτει πρωτότυπο Aircross.

Η αρχή έγινε με το Cactus και όπως όλα δείχνουν, ή μάλλον όπως το Aircross δείχνει, η κατεύθυνση της «επιστροφής στις ρίζες» που έχει πάρει η Citroen θα συνεχιστεί. Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της, η γαλλική φίρμα πρέπει να επαναπροσδιορίσει την κατασκευή των μοντέλων της στη βάση της αισθητικής πρωτοτυπίας και την κορυφαίας άνεσης, που ήταν πάντα τα στοιχεία που ξεχώριζαν τα Citroen από τον ανταγωνισμό. Έτσι, με ένα μεσοπρόθεσμο πλάνο έως το 2020, η Citroen θα παρουσιάσει μια εντελώς νέα γενιά μοντέλων που θα φέρουν το DNA του Cactus και θα συνδυάζουν την αισθητική και την τεχνολογική πρωτοτυπία με την άνεση.

Ακριβώς αυτές τις αξίες επαναφέρει και το εντυπωσιακό Aircorss που μπορεί να δείχνει πολύ φουτουριστικό, ωστόσο πιστεύουμε ότι η βασική φόρμα δεν θα αλλάξει στο αυτοκίνητο παραγωγής. Με μήκος 4,58 μέτρα και πλάτος 2,1, στοχεύει στη μεσαία κατηγορία των SUV και Crossover όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος. Ωστόσο, με ένα τέτοιο σχήμα και τόσες τεχνολογικές καινοτομίες, είναι βέβαιο ότι το Aircross θα καταφέρει να ξεχωρίσει. Η επιλογή της Citroen να παρουσιάσει απευθείας από το πρωτότυπο μια plug in υβριδική εκδοχή, με ηλεκτρικό κινητήρα 95 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς και εσωτερικής καύσης 1.6 turbo 218 ίππων που κινεί τους εμπρός , δείχνει την διάθεσή της να πρωτοστατήσει και τεχνολογικά. Η συνδυαστική ισχύς 313 ίππων εξασφαλίζει εντυπωσιακά υψηλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 4,5 δλ.) και αντίστοιχα χαμηλή κατανάλωση (1,7 λ./100 χλμ. κατά μέσο όρο) και εκπομπές ρύπων (39 γρ./χλμ.).

Ταυτόχρονα, ο χρόνος πλήρους φόρτισης των μπαταριών του Aircross στο οικιακό δίκτυο δεν ξεπερνά τις 3,5 ώρες, ενώ μπορεί να καλύψει απόσταση περίπου 50 χιλιομέτρων, λειτουργώντας αποκλειστικά με τον ηλεκτρικό κινητήρα. Όλα αυτά θα τα δούμε και στην παραγωγή του μοντέλου, κατά πάσα πιθανότητα στην κορυφαία έκδοσή του, καθώς πιο χαμηλά σίγουρα θα υπάρχει ο diesel HDi της εταιρείας, με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Αυτό που σίγουρα δεν θα δούμε στην παραγωγή είναι οι εντυπωσιακοί τροχοί με διάμετρο 22 ιντσών και η τετραθέσια διάταξη του πολύχρωμου εσωτερικού. Οι δύο ψηφιακές οθόνες 12 ιντσών, εκ των οποίων η μια μετακινείται εγκάρσια κατά μήκος του ταμπλό, δεν θα είναι δύσκολο να παίξουν το ρόλο των οργάνων και των χειριστηρίων, καθώς αυτό βλέπουμε να κλιμακώνεται πλέον σε όλα τα νέα μοντέλα.

Φυσικά η Citroen δεν ανακοίνωσε ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το χρόνο έναρξης της παραγωγής του μοντέλου, αλλά βάσει τον πλάνων της δεν πρέπει να αργήσει περισσότερο από το 2016. Σε κάθε περίπτωση, από τη στιγμή που η Citroen αποφάσισε να μην ξαναπαίξει το ρόλο του «φτωχού συγγενή» παραγωγής συμβατικών μοντέλων, οτιδήποτε εξέρχεται πλέον από τη γραμμή παραγωγής θα είναι συναρπαστικό. Ακριβώς όπως το Aircross.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!