Το νέο Mazda 3 (pics)

Πέτρος Πιτσίνης
Το νέο Mazda 3 (pics)
Μετά το λανσάρισμα στην Ευρώπη του Mazda CX-5 και της νέας σειράς 6 ακολουθεί τώρα το Mazda 3 της επόμενης γενιάς με τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό Kodo.

Σήμα κατατεθέν του αποτελούν οι γρίλιες του ψυγείου σε σχήμα φτερών, ενώ ταυτόχρονα χαμήλωσε το αμάξωμα κατά 20 χιλιοστά και έγινε 40 χιλιοστά πλατύτερο από εκείνο του σημερινού μοντέλου.

Για υψηλότερη ευστάθεια φροντίζει το μακρύτερο μεταξόνιο (+60 χιλιοστά), ενώ το μήκος του αυτοκινήτου παρέμεινε αναλλοίωτο στα 4,46 μ. Ελάχιστη ήταν η αύξηση του χώρου αποσκευών, του οποίου ο όγκος φτάνει πλέον τα 350 λίτρα, δηλαδή μόνον 10 λίτρα επιπλέον σε σύγκριση με την απερχόμενη σειρά 3.

Η νέα γενιά του ιαπωνικού μοντέλου θα αποκαλυφθεί επίσημα τον Σεπτέμβριο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και θα λανσαριστεί αμέσως μετά το φθινόπωρο. Βεβαίως για τη χώρα μας δεν ισχύουν αυτές οι προθεσμίες, καθώς η ελληνική αντιπροσωπεία είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη και εδώ και αρκετό καιρό κυκλοφορούν φήμες, ότι θα περάσει σε άλλα χέρια.

Η γκάμα των κινητήρων απαρτίζεται από τρεις βενζίνης και έναν πετρελαίου. Στη βασική έκδοση προβλέπεται ένας βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων με 100 ίππους, ενώ οι απαιτητικότεροι θα πρέπει να στραφούν σε δίλιτρες εκδόσεις βενζίνης με 120 και 165 άλογα. Ο μοναδικός ντιζελοκινητήρας της γκάμας αποδίδει 150 ίππους και καλύπτει ήδη τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6.

 

Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις θα είναι ένα χειροκίνητο σαζμάν έξι σχέσεων, αλλά και το σύστημα Start-Stop. Η βενζινοκίνητη έκδοση των 120 ίππων και η ντιζελοκίνητη μπορούν να συνδυαστούν και με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Μεγάλες αλλαγές εμφανίζει το κόκπιτ. Εδώ προβλέπεται μία μεγαλύτερη οθόνη αφής 7 ιντσών, που τοποθετήθηκε πάνω από την κεντρική κονσόλα, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Επίσης, αντί για την οθόνη αφής μπορεί να χρησιμοποιήσει ο οδηγός για τη ρύθμιση του προηγμένου συστήματος πολυμέσων τον νέο περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Ένα σύστημα προβολής των σημαντικότερων πληροφοριών στο παρμπρίζ πίσω από το τιμόνι (head up display) φροντίζει να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.

Υπάρχει εξάλλου η δυνατότητα online σύνδεσης με το Ιντερνετ και με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter, κατεβάζοντας συγκεκριμένες εφαρμογές από τα Smartphones. Το νέο Mazda 3 μπορεί επίσης να προβάλει και να διαβάζει μηνύματα, να στέλνει e-mails και βέβαια διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης.

Πολλή μεγάλη είναι και η γκάμα των συστημάτων ασφαλείας. Ανάμεσά τους συναντούμε το σύστημα που προειδοποιεί έγκαιρα για ενδεχόμενα εμπόδια και φρενάρει αυτόματα το όχημα, όποτε δεν αντιδρά σωστά ο οδηγός του.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!