Αλλαγή πλεύσης για το Jeep Cherokee

Γιάννης Καλογερόπουλος
Αλλαγή πλεύσης για το Jeep Cherokee
Εντελώς νέο σε σχεδίαση και φιλοσοφία κατασκευής και κίνησης το Cherokee θα κάνει πρεμιέρα στην Έκθεση της Γενεύης.
Από τη φιλοσοφία του προηγούμενου μοντέλου το νέο Cherokee δείχνει να κρατά αποστάσεις υποστηρίζοντας πλέον ένα νέο μότο που το θέλει πιο προσιτό σε ευρύτερο κοινό. Αλλαγή πλεύσης λοιπόν για τον αμερικάνικο θρύλο, που αφήνει πίσω το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του προηγούμενου μοντέλου και γίνεται πιο εκλεπτυσμένο σε όλα τα επίπεδα. Σχεδιαστικά δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχό του, ακολουθώντας μια πιο σύγχρονη προσέγγιση με ευρωπαϊκές επιρροές, αλλά εκτέλεση που έρχεται πιο κοντά στα αμερικάνικα πρότυπα. Αναμφίβολα ξεχωρίζει στο δρόμο με τη δυναμική του παρουσία, τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και τις χαρακτηριστικές για την Jeep γρίλιες, χαράσσοντας παράλληλα μια νέα πορεία όσον αφορά το μέλλον της φίρμας σε αυτόν τον τομέα. Αλλαγές σε βάθος έχουν γίνει και στο εσωτερικό του μοντέλου, το οποίο είναι πιο φιλικό στο χρήστη με υλικά ανώτερης ποιότητας, καλύτερη εργονομία και περισσότερη άνεση, με τα επίπεδα εξοπλισμού και διαμόρφωσης να είναι τρία, Longitude, Limited και Trailhawk. Στις δυο πρώτες εκδόσεις Longitude και Limited η τετρακίνηση είναι αυτόματη (Jeep Active Drive I) με τη ροπή να μεταδίδεται σε κανονικές συνθήκες στους εμπρός τροχούς, -γεγονός που συμβάλει και στη μείωση της κατανάλωσης- ενώ όταν το σύστημα διαπιστώσει ότι υπάρχει ανάγκη για εμπλοκή του πίσω άξονα στέλνει ροπή σε αυτόν ανεξαρτήτως της ταχύτητας που κινείται το αυτοκίνητο. Επιπλέον στην έκδοση Limited είναι διαθέσιμο το (Jeep Active Drive II) το οποίο περιλαμβάνει δυο ταχύτητες και κοντές σχέσεις. Το 4-Low mode κλειδώνει το εμπρός και πίσω διαφορικό σε χαμηλές ταχύτητες αυξάνοντας την ελκτική ικανότητα του μοντέλου. Στον στάνταρτ εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης Trailhawk περιλαμβάνεται το Jeep Active Lock το οποίο έχει όλα τα χαρακτηριστικά του Jeep Active Drive II ενώ προσφέρει επιπλέον τη δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και πολύ δύσκολες καταστάσεις. Το νέο σύστημα τετρακίνησης του Jeep Cherokee προσφέρει στον οδηγό τέσσερις επιλογές, Auto, Snow, Sport και Sand/Mud, στις εκδόσεις Longitude και Limited και μια επιπλέον, την Rock, στην κορυφαία εκδοχή Tailhawk. Για πρώτη φορά σε αυτή την κατηγορία χρησιμοποιείται για τη μετάδοση ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με εννέα σχέσεις! Η Jeep υποστηρίζει ότι με αυτό τον τρόπο κατάφεραν να αξιοποιήσουν καλύτερα τις δυνατότητες του κινητήρα σε επίπεδο επιδόσεων, κρατώντας παράλληλα χαμηλά τα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων. Το νέο αυτό κιβώτιο θα συνδυάζεται με τη βασική έκδοση του μοντέλου με τον 2λιτρο turbodiesel κινητήρα MultiJet ο οποίος αποδίδει 170 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 350 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. Επιπλέον, ο ίδιος κινητήρας αλλά με διαφορετικές ρυθμίσεις που αποδίδει 140 ίππους είναι διαθέσιμος, αλλά σε συνδυασμό με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Την γκάμα των κινητήρων συμπληρώνουν δυο βενζίνης στα 3,2 και 2,4 λίτρα με απόδοση 272 και 177 ίππους και ροπής 315 και 229 Nm αντίστοιχα. Με την έγκριση του EuroNCAP και τα πέντε αστέρια στις αποσκευές του το νέο Jeep Cherokee θα κάνει το ταξίδι πάνω από τον ατλαντικό για να βρεθεί στην Έκθεση της Γενεύης και λίγο αργότερα, μέσα στο καλοκαίρι, στις εκθέσεις των αντιπροσώπων της αμερικάνικης φίρμας ανά την Ευρώπη.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!