Ηλεκτρικά πατίνια: Οι κανόνες που ισχύουν από το 2021 και κανείς δεν τηρεί
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται - μετά από πολύμηνη καθυστέρηση - να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Αφού συζητηθεί και ψηφιστεί στη Βουλή, θα αρχίσει να εφαρμόζεται κάποια στιγμή εντός του 2025.
Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει, η φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ είναι να επιβάλλονται αυστηρές ποινές σε όσους επαναλαμβάνουν τις ίδιες τροχαίες παραβάσεις. Όπως δήλωσε ο αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, αν ένας αναβάτης μοτοσικλέτας πιαστεί για τρίτη φορά μέσα σε μία πενταετία να μην φορά κράνος, θα του αφαιρείται το δίπλωμα για πέντε χρόνια.
Αυστηρότερες θα γίνουν οι ποινές για αντικοινωνική συμπεριφορά, όπως η στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ και η κίνηση στη ΛΕΑ. Σχετικά με τα όρια ταχύτητας στις πόλεις, θα μειωθούν από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα μόνο σε ορισμένους δρόμους και όχι σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπως η Συγγρού, η Κηφισιάς και η Μεσογείων.
Όρια ταχύτητας και κράνος για τα ηλεκτρικά πατίνια
Νόμος που θέτει κανόνες στη χρήση των ΕΠΗΟ (Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων) έχει ψηφιστεί και ισχύει από τον Μάρτιο του 2021. Μόνο που δεν εφαρμόζεται στην ουσία, καθώς οι σχετικοί έλεγχοι είναι ελάχιστοι.
Ο νόμος για την μικροκινητικότητα προβλέπει την ελάχιστη ηλικία για τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών και τροχοπέδιλων, τα 12 και 15 έτη αντίστοιχα. Όσα ηλεκτρικά πατίνια έχουν ανώτατη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (απευθύνονται σε μικρά παιδιά) μπορούν να κυκλοφορούν όπου και οι πεζοί (π.χ. σε πεζόδρομους). Για τα υπόλοιπα ως ανώτατο όριο ταχύτητας ορίζονται τα 25 χλμ/ώρα.
Επίσης δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε δρόμους όπου το όριο ταχύτητας είναι μεγαλύτερο από 50 χλμ/ώρα. Π.χ. στην λεωφόρο Συγγρού ή στην Παραλιακή. Κράνος υποχρεούνται να φορούν οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών, ενώ συστήνεται η χρήση του και από τους αναβάτες ποδηλάτων.
Photo credits: Unsplash
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!