Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός: Βιλντόζα vs Αταμάν όπως Σλούκας vs Μπαρτζώκα με ολίγη από... Βολκόφ!

Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός: Βιλντόζα vs Αταμάν όπως Σλούκας vs Μπαρτζώκα με ολίγη από... Βολκόφ!
Ο Αντώνης Καλκαβούρας σχολιάζει την διαφαινόμενη συμφωνία του Ολυμπιακού με τον 28χρονο Αργεντινό point guard που αναμένεται να αποτελέσει παρελθόν από τον Παναθηναϊκό και γυρίζει τον χρόνο τρεις δεκαετίες πίσω όταν οι «ερυθρόλευκοι» είχαν αποκτήσει πληρωμένο από τον «αιώνιο αντίπαλο» τον βετεράνο Ουκρανό power forward.

Από την μία πλευρά είναι η μακρά λίστα με τους παίκτες που έχουν παίξει και στις δύο ομάδες και η περιορισμένη με εκείνους που έχουν κάνει απευθείας την διαδρομή από το ένα στρατόπεδο στο άλλο και από τις δύο κατευθύνσεις.

Από την άλλη είναι η χρόνια αντιπαλότητα των δύο κορυφαίων ελληνικών ομάδων, που φέτος με την ενίσχυση και την εκτόξευση του Παναθηναϊκού, αναβίωσε μετά από αρκετά χρόνια σε πολύ υψηλούς τόνους!

Και από την τρίτη είναι η μεγάλη κόντρα που αναπτύχθηκε στην διάρκεια της σεζόν και κορυφώθηκε με την λήξη των τελικών, ανάμεσα στον απελθόντα από τον Ολυμπιακό, Κώστα Σλούκα, που πήρε με το καλημέρα το περιβραχιόνιο του αρχηγού στο «τριφύλλι» και στον πρώην προπονητή του, Γιώργο Μπαρτζώκα, ο οποίος δεν τον προόριζε για τον ρόλο που εκείνος επιθυμούσε στο λιμάνι!

Έχοντας ζήσει όλο αυτό το σασπένς των τελευταίων μηνών (καθόλου άσχημο, ας μην παραπονιόμαστε, αρκεί να διατηρείται σε υγιή και αθλητικά πλαίσια), πως σας φαίνεται η νέα “wannabe” ίντριγκα που δεν αποκλείεται καθόλου να προστεθεί στο σίριαλ της «αιώνιας» διαμάχης που κάθε χρόνο παίρνει παράταση επ’ αόριστον;

 

Ο λόγος για την διαφαινόμενη απόκτηση του Λούκα Βιλντόζα από τους «ερυθρόλευκους» με ελεύθερη μετεγγραφή, εφόσον ολοκληρωθεί και τυπικά η αποδέσμευσή του από τους «πράσινους»!

1

Η «φασαρία», φυσικά, δεν γίνεται επειδή ο 28χρονος διεθνής Αργεντινός playmaker πρόκειται να αποτελέσει άλλον έναν ξένο που θα κάνει την διαδρομή ΟΑΚΑ-ΣΕΦ (ή το αντίθετο), αλλά επειδή για δεύτερη διαδοχική σεζόν ένας παίκτης φεύγει από μία εκ των δύο ομάδων (και μάλιστα με εγγυημένο συμβόλαιο) επειδή δεν τον πιστεύει ο προπονητής του...

Η περίπτωση του πρώην παίκτη της Μπασκόνια, των Μπακς και του Ερυθρού Αστέρα δε, έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε σχέση με την αντίστοιχη του Σλούκα, γιατί ο Βιλντόζα είχε δύο ακόμη χρόνια κλειστό συμβόλαιο (ήταν η πρώτη περυσινή μετεγγραφή του «τριφυλλιού» πριν αναλάβει ο Αταμάν) και η αποδέσμευσή του συμφωνήθηκε μετά από απόφαση του Τούρκου τεχνικού, ο οποίος είχε ανάψει το «πράσινο φως»για να αναβαθμίσει το “back court” της ομάδας του με την απόκτηση του Λορέντζο Μπράουν.

Και επιπροσθέτως, αποχωρεί σε καλό κλίμα από το ΟΑΚΑ και χωρίς οι πρωταθλητές Ευρώπης να φέρουν βαρέως την πιθανή του κατάληξη στον μεγάλο τους αντίπαλο.

Ο Θεσσαλονικιός διεθνής point guard αντίθετα, ήταν ελεύθερος και απλά δεν τα βρήκε με την πρώην ομάδα του τον Ολυμπιακό, ο οποίος, όμως, ίσως να είχε διαφορετική διαχείριση της υπόθεσης, αν γνώριζε ότι θα κατέληγε τελικά στον Παναθηναϊκό! Και όχι στην Φενερμπαχτσέ με την οποία είχε πλησιάσει πολύ κοντά σε συμφωνία...

Η ουσία της υπόθεσης είναι ότι οι Πειραιώτες «θωρακίζουν» την περιφερειακή τους γραμμή με έναν πολύ ποιοτικό κι έμπειρο παίκτη που γνωρίζει καλά την ευρωπαϊκή (αλλά πλέον και την ελληνική) πραγματικότητα και το πιο σημαντικό, διακατέχεται από άπλετη δίψα και τεράστιο κίνητρο να δείξει ότι δεν είναι ο παίκτης που φόρεσε πέρυσι την «πράσινη» φανέλα και με την αξία του οποίου δεν «ψήθηκε» ποτέ ο Εργκίν Αταμάν.

Το πως ακριβώς μπορεί να μεταφραστεί το κίνητρο να αποδείξει ένας παίκτης στον πρώην προπονητή του ότι «έσφαλλε μαζί του», φάνηκε περίτρανα στην περίπτωση του Κώστα Σλούκα. Από την άποψη ότι η ανάγκη αυτοεπιβεβαίωσης μαζί με την αμφισβήτηση μπορούν να γιγαντώσουν την επιθυμία και να εκτοξεύσουν την απόδοση σε σημείο που να έρθουν τα πάνω κάτω.

1

Όπως έγινε στο Final 4 και ειδικότερα στον τελικό της Euroleague και φυσικά στον 5ο τελικό των play off της Basket League, παιχνίδια στα οποία ο έμπειρος Έλληνας guard έγραψε ιστορία!

Μία ακόμη ειδοποιός διαφορά στην περίπτωση του νέου «διπλού πράκτορα» των «αιωνίων» (αν κι εφόσον οριστικοποιηθεί η μετακίνηση του Βιλντόζα στον Πειραιά), έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο Αργεντινός άσος θα πληρωθεί σχεδόν τις μισές αποδοχές του για την επόμενη σεζόν από την πρώην ομάδα του, μετά απο συμφωνία των δύο πλευρών για το 50% του ποσού που θα εισέπραττε στον 2ο χρόνο του συμβολαίου.

Το παραπάνω σενάριο παραπέμπει στην αλήστου μνήμης μετακόμιση του Σάσα Βολκόφ από το κλειστό της Γλυφάδας (όπου τότε έπαιζε ο Παναθηναϊκός) στο ΣΕΦ, το καλοκαίρι του 1994.

Έναν χρόνο νωρίτερα, ο παλαίμαχος μπασκετμπολίστας που ήταν διεθνής με την Σοβιετική Ένωση και μετέπειτα διετέλεσε υπουργός αθλητισμού της Ουκρανίας και πρόεδρος της ομοσπονδίας της χώρας του, είχε υπογράψει διετές παχυλό συμβόλαιο με τους «πράσινους», οι οποίοι όμως, έψαχναν με κάθε τρόπο να απαλλαγούν από τον δεύτερο χρόνο, ειδικότερα μετά την μέτρια πρώτη του σεζόν.

Όταν ο Παναθηναϊκός έμαθε για το υποτιθέμενο ενδιαφέρον των Νιου Τζέρσεϊ Νετς να τον τον εντάξουν στο δυναμικό τους, συμφώνησε να του καταβάλει το μισό συμβόλαιο και έστειλε έγγραφο στο ΝΒΑ ότι ο παίκτης είναι ελεύθερος. Πίσω από όλη αυτή την ιστορία ήταν ο ατζέντης του παίκτη και ο Ολυμπιακός, στον οποίο και υπέγραψε λίγες μέρες μετά με πολύ λιγότερα χρήματα.

Ήταν μία επικοινωνιακή απάντηση των Πειραιωτών προς τον μεγάλο τους αντίπαλο, σε μία προσπάθεια να απαντήσουν για το «διαζύγιο» με τον αναμορφωτή τους, Ζάρκο Πάσπαλι, ο οποίος είχε μόλις επιλέξει να ενταχθεί στην «πράσινη» οικογένεια και να τινάξει την μπάνκα της τοξικότητας στον «αέρα». To be continued...

@Photo credits: eurokinissi

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Αντώνης Καλκαβούρας
Αντώνης Καλκαβούρας

Στην συγκεκριμένη στήλη θα βρείτε αντικειμενικά καταγεγραμμένη άποψη γύρω από τα μπασκετικά δρώμενα και μπόλικη ανάλυση, ενίοτε σε συνδυασμό και με ρεπορτάζ. Το Gazzetta, άλλωστε, μπορεί να μπήκε στην καθημερινότητα μου στη μέση της έως τώρα δημοσιογραφικής διαδρομής (2008), ωστόσο, εδώ και 13 χρόνια αποτελεί την πιο σύγχρονη και ταχύτερη πλατφόρμα ενημέρωσης και ένα μέσο στο οποίο απολαμβάνω από την πρώτη μέρα να δουλεύω. Και σίγουρα το μόνο από τα πολυάριθμα στα οποία έχω εργαστεί και εργάζομαι (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδα, περιοδικό), το οποίο εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο, σε τέτοιο βαθμό ώστε να γίνεται ευχάριστη εμμονή για τους αναγνώστες αλλά και για όλους εμάς τους συντελεστές. Να χαιρόμαστε λοιπόν τη νέα του έκδοσή του και να το εξελίσσουμε συνεχώς!