Test drive Suzuki Swace Hybrid: Προσγείωση στην πραγματικότητα (vid)

Test drive Suzuki Swace Hybrid: Προσγείωση στην πραγματικότητα (vid)

Κώστας Παστρίμας
Test drive Suzuki Swace Hybrid: Προσγείωση στην πραγματικότητα (vid)
Το νέο Suzuki Swace κοιτάζει στα μάτια τον ανταγωνισμό με όπλο του τον ρεαλισμό.

Τα τελευταία δύο χρόνια ο κόσμος της αυτοκίνησης τρέχει με φρενήρεις ρυθμούς με λέξεις όπως η βιωσιμότητα, ο εξηλεκτρισμός και η συνδεσιμότητα να έχουν γίνει συνθήματα στα χείλη των κατασκευαστών. Τα πράγματα έχουν ξεφύγει τόσο πολύ που πολλές φορές ο αγοραστής δεν μπορεί να ξεχωρίσει τι είναι αυτό που πραγματικά χρειάζεται από τα λαμπερά ηλεκτρονικά, ηλεκτρικά, τεχνολογικά στολίδια, με τα οποία έχουν ντυθεί πλέον τα περισσότερα νέα μοντέλα.

Στην περίπτωση του Suzuki Swace που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, ευτυχώς, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Το νέο wagon της ιαπωνικής φίρμας γεννήθηκε έπειτα από τη συνεργασία της Suzuki με την Toyota. Το Swace είναι βασισμένο στο Corolla Touring Sports και δανείζεται τόσο τη σχεδίαση, όσο και το υβριδικό σύστημα κίνησης του μοντέλου της Toyota, ακολουθούμενα φυσικά από τα υψηλά επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και αξιοπιστίας.

Έξυπνος σχεδιασμός με premium αισθητική

Κοιτάζοντας το λευκό Suzuki Swace αντιλαμβάνεται άμεσα πως πρόκειται για ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο με καθαρές γραμμές. Στο εμπρός μέρος η μάσκα είναι χαμηλή και αιχμηρή με τα LED φωτιστικά σώματα να προέρχονται από το Corolla. Η σιλουέτα όσο πηγαίνουμε προς τα πίσω γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα καθώς δεν είσαι σίγουρος ότι το αυτοκίνητο είναι τελικά station wagon. Ο έξυπνος σχεδιασμός το κάνει να δείχνει πιο μαζεμένο στο πίσω μέρος και πρέπει να καθίσεις στο πλάι για να αντιληφθείς ότι έχει πιο μακρύ πίσω μέρος. Οι λεπτομέρειες στην ασημένια σήραγγα στην οροφή και τα χερούλια που είναι βαμμένα στο χρώμα του αυτοκινήτου δίνουν μια αίσθηση πολυτέλειας στο μοντέλο.

suzuki swace

 

Μπαίνοντας μέσα στο Swace τα πράγματα είναι όπως θα περίμενες από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Πολύ άνετο τόσο στη θέση οδήγησης όσο και στους υπόλοιπους χώρους με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης. Το ταμπλό δείχνει συμπαγές με καλά υλικά, ενώ ο πίνακας οργάνων και το σύστημα infotainment δίνουν την τεχνολογική πινελιά που χρειάζεται κάθε εσωτερικό σύγχρονου αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπροστά στα μάτια του έχει ένα πάνελ με αναλογικούς δείκτες οι οποίοι συνεργάζονται με μια ψηφιακή οθόνη στο κέντρο του ταχυμέτρου.

suzuki swace

Λίγο πιο δίπλα υπάρχει οθόνη infotainment 8 ιντσών η οποία επιτρέπει τη συνδεσιμότητα με smartphone. Το σύστημα υποστηρίζει Apple CarPlay ή Android Auto, κάτι που θα φανεί πολύ χρήσιμο καθώς παρέχει σύστημα πλοήγησης και όλες τις λειτουργίες με εύκολο και άμεσο τρόπο. Η οθόνη, παρότι βρίσκεται ψηλά και κεντρικά δεν έχει κλίση προς τον οδηγό με αποτέλεσμα να μην έχεις την καλύτερη δυνατή ορατότητα. Παρόλα αυτά αυτό συνηθίζεται γρήγορα και μπορείς εύκολα να βρεις αυτό που χρειάζεσαι, όταν το χρειάζεσαι. Δεν είναι το πιο σύγχρονο σύστημα infotainment, αλλά έχει όλα όσα χρειάζεσαι στην πραγματική ζωή.

Δοκιμασμένη λύση στο υβριδικό σύστημα

Το Suzuki Swace, σε αντίθεση με το Toyota Corolla, είναι διαθέσιμο μόνο με ένα μηχανικό - υβριδικό σύνολο. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός τετρακύλινδος των 1.798 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και 142Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. Το σύνολο συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα (72 ίππους και 164Νμ ροπής) και η συνδυαστική ισχύς είναι 122 ίπποι. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο CVT, συνεχούς εμπλοκής (μία σχέση), ενώ η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς.

suzuki swace

Δύο πράγματα μπορούν να χαρακτηρίσουν το συγκεκριμένο υβριδικό σύνολο. Το πρώτο είναι η πολύ ομαλή του λειτουργία σε συνθήκες κίνησης σε πόλη και μεσαίες ταχύτητες. Το δεύτερο είναι η οικονομία του η οποία είναι παροιμιώδης. Σε κάθε περίπτωση, με οποιοδήποτε τρόπο κι αν οδηγείς η κατανάλωση δεν πέρασε ποτέ τα 5,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, νούμερο άκρως εντυπωσιακό για αυτοκίνητο με κινητήρα 1.8 λίτρων και βάρος 1.420 κιλά. Η απόδοσή του είναι αρκετά ικανοποιητική και παρότι τα νούμερα μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, οι επιταχύνσεις είναι πολύ καλές και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180Km/h.

Το υβριδικό σύστημα δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να κινηθεί για κάποια μέτρα αποκλειστικά με τη βοήθεια της ηλεκτροκίνησης. Στις εκκινήσεις, στο παρκάρισμα και στις πολύ χαμηλές ταχύτητες, αν είσαι ευγενικός με το γκάζι θα κινηθείς ηλεκτρικά. Μόλις το αυτοκίνητο αντιληφθεί ότι χρειάζεται περισσότερη δύναμη ή η μπαταρία δεν είναι αρκετά φορτισμένη, τότε ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας και αναλαμβάνει δράση.

suzuki swace

Ο κινητήρας παίζει και το ρόλο της φόρτισης της μπαταρίας, ενώ το Swace διαθέτει και πολύ αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Μέσω του συστήματος πέδησης η μπαταρία φορτίζει ώστε να έχει ο οδηγός ανά πάσα στιγμή διαθέσιμη την πολύ χρήσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα του συστήματος το οποίο εκτός από την απίστευτη συνέπειά του, είναι πολύ ομαλή στις διάφορες μεταβάσεις.

Έμφαση στην άνεση και την ασφάλεια στο δρόμο

Στο δρόμο το μοντέλο της Suzuki είναι ευχάριστο στην οδήγηση με καλή συμπεριφορά και άνεση. Σε λογικό ρυθμό το Swace είναι σταθερό, στρίβει με ακρίβεια και το τιμόνι δίνει καλή αίσθηση στον οδηγό. Το αμάξωμα δεν παίρνει ενοχλητικές κλίσεις, ενώ τόσο στις απότομες επιταχύνσεις όσο και στις απότομες επιβραδύνσεις το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό χωρίς απρόσμενες αντιδράσεις.

Όταν πιεστεί θα σου δείξει ότι δεν είναι φτιαγμένο για ειδικές διαδρομές και παρότι θα διατηρήσει με αξιοπρέπεια τους τροχούς του καρφωμένους στην άσφαλτο, δεν θα αισθανθεί άνετα σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ή σε γρήγορες εισόδους στις στροφές. Το Swace είναι φτιαγμένο για να σε κρατάει άνετο στην κίνησης της πόλης, να σε ταξιδέψει με ασφάλεια και σταθερότητα και με σύμμαχο το πολύ καλό του τιμόνι θα στρίψει με ακρίβεια σε κάθε στροφή.

Εξοπλισμός από το πάνω ράφι

Στον εξοπλισμό το Swace τα πηγαίνει περίφημα καθώς εκτός από το σύστημα infotainment διαθέτει μερικά χρήσιμα αξεσουάρ. Στην βασική έκδοση θα βρει κανείς θερμαινόμενο τιμόνι και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, σύστημα παρκαρίσματος με βοήθεια οθόνης οπισθοπορείας, επιλογές οδήγησης (ECO, Normal, Sport), φωτιστικά σώματα Bi-LED, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, Cruise Control, ασύρματη φόρτιση του smartphone και κλιματισμό διπλής ζώνης. Οι χώροι αποθήκευσης είναι επίσης αρκετά μεγάλοι με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 596 λίτρα - χωράνε άνετα τέσσερις μεγάλες βαλίτσες - ενώ αν πέσουν τα καθίσματα ο χώρος μεγαλώνει στα 1.232 λίτρα!

suzuki swace

Το Suzuki Swace είναι ένα γνήσιο οικογενειακό αυτοκίνητο το οποίο δεν προσπαθεί να παραστήσει κάτι άλλο. Είναι ένα αυτοκίνητο για τις πραγματικές ανάγκες του οδηγού ο οποίος θέλει ένα απροβλημάτιστο όχημα με άνεση, ασφάλεια και οικονομία. Το επίπεδο ποιότητας είναι εξαιρετικό, η αξιοπιστία απαράμιλλη, ενώ ο εξοπλισμός κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός για να καλύψει όλες τις ανάγκες του καθημερινού οδηγού. Δεν λέω, καλά τα γκάτζετ, καλές οι φουτουριστικές τεχνολογίες και η ηλεκτροκίνηση, αλλά όταν έρθει η ώρα να επιλέξει κάποιος το οικογενειακό του αυτοκίνητο θα καταλήξει στη λύση του Suzuki Swace hybrid γιατί πολύ απλά είναι πραγματικό αυτοκίνητο, με τιμή 25.180 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!