Test Drive: Porsche Taycan Sports Sedan 4S - Το πρελούδιο της οδήγησης
Με μήκος 4,963 μέτρα, πλάτος 1,966 μέτρα και βάρος 2.250 κιλά, η πρώτη σκέψη που περνά από το μυαλό σου όταν αντικρίζεις την Porsche Taycan Sports Sedan 4S είναι αυτή του ανοιχτού δρόμου. Δεν θες επ' ουδενί να βρεθείς με αυτή στα στενά της Πλάκας, ούτε φυσικά και στις φουρκέτες μιας ορεινής διαδρομής.
Όπως ωστόσο συμβαίνει πάρα πολλές φορές με την πρώτη εντύπωση, αυτή απέχει πόρρω από το να είναι απόλυτα αντικειμενική. "Τα φαινόμενα απατούν" υπερθεματίζει η σοφή λαϊκή ρήση και τα πράγματα είναι κάπως έτσι, στο τέλος της γραφής.
Αυτοκίνητο αναφοράς σε τεχνολογία
Η τεχνολογία που κομίζει η νέα γενιά της Porsche Taycan, η οποία παρουσιάστηκε εντός του 2024, αποτελεί την κορυφαία στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV). Πέραν των στιλιστικών στοιχείων που έχουν αλλάξει αλλά οδηγώντας ουδόλως σε απασχολούν, τα στοιχεία απόδοσης και αποδοτικότητας είναι πρωτόγνωρα για κάθε άλλο αυτοκίνητο του είδους.
Ας ξεκινήσουμε με την απόδοση, η οποία χάρη σε δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον εμπρός και ένα στον πίσω άξονα, φτάνει έως και τους 598 ίππους, με τη λειτουργία Overboost και τη συστοιχία μπαταριών Performance Battery Plus, ενώ η μέγιστη σταθερή απόδοση των κινητήρων ανέρχεται στους 544 ίππους. Η ροπή φτάνει στα 695 Nm, ενώ το κιβώτιο μετάδοσης είναι 1 σχέσης για τον εμπρός κινητήρα και 2 σχέσεων για τον πίσω, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να φτάνει σχετικά εύκολα τη μέγιστη ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα.
Με ηλεκτρικό κύκλωμα 800 Volt, η Porsche Taycan 4S μπορεί να αναπληρώνει ενέργεια έως 320 kWh σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος, ενώ η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση μπορεί να φτάσει έως και τις 400 kWh. Οι διαθέσιμες μπαταρίες είναι οι Performance Battery με ωφέλιμη χωρητικότητα 82,3 kWh και Performance Battery Plus με ωφέλιμη χωρητικότητα 97,0 kWh.
Σύμφωνα με την Porsche, η μέση κατανάλωση της Taycan 4S της δοκιμής μας με την Performance Battery Plus κυμαίνεται από 20,9 – 17,8 kWh/100 χλμ., με αποτέλεσμα η συνδυασμένη αυτονομία να ανέρχεται στα 549 – 642 χιλιόμετρα.
Για τη φόρτιση από 10%-80% της χωρητικότητας της μπαταρίας με το μέγιστο των 320 kW, απαιτούνται μόλις 18 λεπτά. Να σημειώσουμε επίσης ότι ο ενσωματωμένος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) του αυτοκινήτου της δοκιμής ήταν 22 kW.
Το κορυφαίο τεχνολογικό οπλοστάσιο των νέων Taycan περιλαμβάνει στάνταρ αερανάρτηση, η οποία προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί και με το σύστημα Active Ride στις τετρακίνητες εκδόσεις, όπως επίσης και με τετραδιεύθυνση. Η αερανάρτηση έχει τη δυνατότητα ανύψωσης του αυτοκινήτου κατά το δοκούν του οδηγού, αλλά και αυτόματα όταν ο οδηγός το ορίσει, μέσω του συστήματος GPS. Επίσης με το άνοιγμα της πόρτας του οδηγού το αμάξωμα ανυψώνεται στο μέγιστο επίπεδο, ώστε να είναι ευκολότερη η είσοδος και η έξοδος.
Στο ξεκάθαρα 4θέσιο εσωτερικό -αν και με 5θέσια διαμόρφωση στο αυτοκίνητο της δοκιμής- πέντε συνολικά ψηφιακές οθόνες αναλαμβάνουν χρέη μονάδων χειρισμού και ενημέρωσης για τον οδηγό, τον συνεπιβάτη αλλά και τους πίσω επιβάτες. Η εργονομία του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική αλλά απαιτεί και συνήθεια, με τόσες δεκάδες λειτουργιών που προσφέρονται.
Εννοείται φυσικά ότι υπάρχει μια πλήρης σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, προγράμματα οδήγησης τα οποία είναι στάνταρ διαμορφωμένα αλλά επιδέχονται και την παρέμβαση του οδηγού, ενώ το πακέτο Sport Chrono συνοδεύεται με το κουμπί push to pass στο τιμόνι, που σου εξασφαλίζει για 10 δευτερόλεπτα έξτρα ισχύ 70 kW (95 ίππους) για ταχύτατες προσπεράσεις.
Αποκάλυψη τώρα
Με όλα αυτά τα τεχνολογικά καλούδια υπόψη σου, προσδοκάς ότι η οδήγηση της Porsche Taycan 4S θα είναι κατ' ελάχιστο συναρπαστική. Ωστόσο αυτή είναι μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις της πραγματικής ζωής, όπου η πράξη ξεπερνά τις προσδοκίες. Η Porsche αναφέρει επιτάχυνση 3,7 δλ. από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα και 12,0 δλ. έως τα 200 χλμ./ώρα. για τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου της δοκιμής. Δεν έχουμε κανένα λόγο να την αμφισβητήσουμε, καθώς ο τρόπος και η ένταση με την οποία περνούν οι 598 ίπποι στην άσφαλτο είναι καταιγιστικός.
Ομοίως όμως πρωτόγνωρος είναι και ο τρόπος που το αυτοκίνητο διαχειρίζεται όλο αυτό το σφυροκόπημα της ισχύος, ειδικά από στροφή σε στροφή. Δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι ένα τεράστιο σε μέγεθος αυτοκίνητο με αυτό το βάρος εισέρχεται ακλόνητο σε κλειστές στροφές με 120 ή 130 χλμ./ώρα, εκτοξεύεται στη μικρή ευθεία μέχρι τα 160 χλμ.ώρα και φρενάρει πάλι για να επαναλάβει τη διαδικασία δεκάδες και εκατοντάδες φορές με την ίδια ακρίβεια και αποτελεσματικότητα.
Το τιμόνι δίνει με απόλυτο 1:1 λόγο τις εντολές των χεριών στους τροχούς, ο οδηγός έχει πάντα τον απόλυτο έλεγχο και μόλις συνειδητοποιήσει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, οτιδήποτε παράγεται σε περισσότερες από 500 μονάδες στον κόσμο της αυτοκίνησης δύσκολα μπορεί να ακολουθήσει την Taycan σε δρόμο με στροφές.
Η ικανότητα της Porsche να καμουφλάρει μια 911 στη μορφή μιας λιμουζίνας είναι άξια συγχαρητηρίων και η Taycan είναι το δίχως άλλο το μοναδικό αυτοκίνητο σε αυτό τον κόσμο που μπορεί να συνδυάζει τόσο ισορροπημένα την σπορ οδήγηση με την άνετη μετακίνηση υψηλών ταχυτήτων.
Με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και της δυναμικής συμπεριφοράς εκτός, το αυτοκίνητο παραμένει απόλυτα ελεγχόμενο και λόγω της rear biased μεταφοράς της ισχύος, προσφέρει ποιότητες πισωκίνητου στον έλεγχο της εισόδου του αμαξώματος στη στροφή και ευελιξία μοναδική. Τοποθετείται με απόλυτη ακρίβεια και δεν σε τρομάζει ακόμα και σε ασύλληπτες για άλλο αυτοκίνητο ταχύτητες, σε οδόστρωμα με μέτρια ή κακή ποιότητα ασφάλτου. Τέλος να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε τις προαιρετικές ζάντες με διάμετρο 21 ιντσών και ελαστικά Hankook iON Evo.
Οτιδήποτε άλλο έχουμε οδηγήσει σε αυτό το μέγεθος και με αυτή την ισχύ, μένει αρκετά πίσω από την Porsche Taycan 4S τόσο σε επίπεδο αίσθησης, όσο και αποτελεσματικότητας. Το αυτοκίνητο θέτει τον πήχη σε όλους τους τομείς της δυναμικής συμπεριφοράς. Μόνη εξαίρεση τα φρένα, τα οποία σε μια φρενήρη κατάβαση Πεντέλης - Διονύσου "μύρισαν" και δεν έδιναν την απαιτούμενη ακρίβεια προς το τέλος της διαδρομής. Επίσης, ο οδηγός θα πρέπει να έχει πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού του το μεγάλο βάρος. Διότι αν αυτό το αυτοκίνητο ξεκολλήσει από την άσφαλτο με τις ταχύτητες που επιτυγχάνει, θα το βρουν σίγουρα σε άλλο δήμο, ίσως και νομό.
Σε κάτι τέτοιες στιγμές παροξυσμού -στις οποίες με χαρά σε παρασύρει η Taycan- πρέπει να σημειώσουμε ότι η κατανάλωση έφτασε στις 55 kWh/100 χιλιόμετρα. Ευτυχώς αυτή η ένδειξη δεν είναι η συνήθης. Μέσα στην πόλη είδαμε αυτονομία που ξεπερνούσε τα 600 χιλιόμετρα, ενώ μια μέση κατανάλωση των 25 kWh/100 χλμ. είναι εύκολα επιτεύξιμη, με σβέλτο ρυθμό σε μικτές συνθήκες κίνησης πόλης και αυτοκινητόδρομου.
Η αξία και η ανεκτίμητη συνεισφορά
Ας ξεκινήσουμε από την πρώτη, η οποία μπορεί να αρχίζει από τις 130.000 ευρώ και να φτάνει έως και κοντά στις 200.000 ευρώ, με αρκετά από τα έξτρα που μπορεί κανείς να προσθέσει, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Να σημειώσουμε επίσης ότι αυτά τα χρήματα είναι αρκετά λιγότερα από οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένης και της Panamera.
Πάμε τώρα στην ανεκτίμητη συνεισφορά, που δεν είναι άλλη από αυτή της δημιουργίας του αυτοκινήτου αναφοράς, στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Η Taycan μπορεί να μην έχει μεγάλους χώρους σε σχέση με το μέγεθός της ή να είναι ακριβή σε σχέση με την ισχύ της. Σε σχέση με την απόδοσή της σε ένα τεράστιο εύρος σεναρίων οδήγησης όμως, δεν έχει αντίπαλο. Θέτει τον πήχη σε πολύ μεγάλο ύψος και για να γίνει η αντιληπτή η συνεισφορά της με αθλητικούς όρους, είναι ο Άρμαν Ντουπλάντις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων -και όχι μόνο αυτών.
Image Credit: Αιμίλιος Βελία/Porsche
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!