Νέο Audi A8: Στην Ελλάδα την άνοιξη, διαθέσιμο και ως plug-in υβριδικό
Τον Νοέμβριο του 2021 η Audi είχε παρουσιάσει την ανανεωμένη έκδοση της ναυαρχίδας της. Τώρα και ενόψει του λανσαρίσματος του Α8 στην ευρωπαϊκή αγορά, η μάρκα με έδρα το Ίνγκολσταντ έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες. Ανάμεσα στις εκδόσεις ξεχωρίζει η 60 TFSI e quattro, η οποία ενσωματώνει τεχνολογία plug-in hybrid (PHEV). Το νέο Audi A8 αναμένεται στην Ελλάδα την άνοιξη, όταν θα ανακοινωθούν οι τιμές του και θα ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών.
Το Α8 τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας της Audi όχι μόνο λόγω μεγέθους (φθάνει σε μήκος τα 5,19 μέτρα) αλλά και τεχνολογίας. Οπτικά, το ανανεωμένο αυτοκίνητο ξεχωρίζει από τη νέα μάσκα και τα φώτα τελευταίας γενιάς. Για την κατασκευή του αμαξώματος έχει χρησιμοποιηθεί αλουμίνιο σε ποσοστό 58%, με όφελος στο βάρος και κατ’ επέκταση στην κατανάλωση. Οι εμπρός προβολείς Digital Matrix LED είναι τεχνολογίας DMD (digital micromirror device), με 1,3 εκατ. μικροκαθρέπτες να διαμοιράζουν το φως σε ελάχιστου μεγέθους pixel, κάτι που επιτρέπει τον έλεγχο της δέσμης με εξαιρετικά μεγάλη ακρίβεια.
Τεχνολογία OLED συναντάμε στα πίσω φώτα του Α8. Παρέχεται μάλιστα η δυνατότητα παραγγελίας του αυτοκινήτου με επιλογή ανάμεσα σε δύο φωτεινές υπογραφές. Όταν ένα άλλο όχημα πλησιάσει από πίσω το μεγάλο Audi – τη στιγμή που αυτό είναι σταματημένο – τότε τα πίσω φώτα ανάβουν αυτόματα, ώστε να προειδοποιήσουν τον οδηγό του οχήματος που πλησιάζει.
Ψηφιακό τοπίο στο εσωτερικό
Η σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών έχει ως προσανατολισμό να κάνει ακόμη πιο έντονη την αίσθηση της ευρυχωρίας. Νέος είναι ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, με τους πίσω επιβάτες να αισθάνονται προνομιούχοι: έχουν στη διάθεσή τους φώτα ανάγνωσης Matrix LED, αλλά και καθίσματα που προσφέρουν κορυφαία άνεση (ειδικά στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο A8 L). Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει καθίσματα με δυνατότητα μασάζ πλάτης σε 18 σημεία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα προσκέφαλα, ειδικά σχεδιασμένο υποπόδιο που προσφέρει μασάζ για τον επιβάτη πίσω από τον συνοδηγό, τετραζωνικό αυτόματο κλιματισμός, ψυγείο στις πίσω θέσεις με mini-bar.
Το infotainment του Α8 υποστηρίζεται από δύο οθόνες, με αντίστοιχη διαγώνιο 10,1 και 8,6 ιντσών. Με τη φράση «Hey Audi!» ενεργοποιείται ο προσωπικός βοηθός, ενώ στάνταρ είναι το σύστημα πλοήγησης MMI Navigation plus. Προαιρετικά διατίθενται δύο οθόνες 10,1 ιντσών για τους πίσω επιβάτες, ώστε να απολαμβάνουν ταινίες ή άλλο περιεχόμενο (συνδυάζονται με προηγμένο σύστημα ήχου Bang & Olufsen με ενισχυτή 1.920 Watt και 23 ηχεία).
Βενζίνη, ντίζελ, plug-in hybrid και S8
Όλοι οι κινητήρες του ανανεωμένου Audi A8 διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία (MHEV), με ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Με καύσιμο τη βενζίνη, υπάρχει η επιλογή του 3.0 TFSI V6 ή του οκτακύλινδρου 4.0 TFSI, με τεχνολογία cylinder on demand. Το Audi A8 55 TFSI quattro με τρίλιτρο κινητήρα έχει ισχύ 340 ίππων και ροπή 500 Nm, με αποτέλεσμα η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 5,6 δευτερόλεπτα. Τα αντίστοιχα νούμερα για το A8 60 TSFI quattro με τον 4.0 TFSI είναι 460 ίπποι, 660 Nm ροπής και 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα. Ο 3.0 TDI πετρελαιοκινητήρας εξοπλίζει το A8 50 TDI quattro, με ισχύ 286 ίππους και ροπή 600 Nm. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ ηλεκτρονικά περιορίζεται η τελική ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα, όπως σε όλα τα μοντέλα A8.
Το A8 60 TFSI e quattro είναι το plug-in υβριδικό μοντέλο (PHEV) της γκάμας, με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα να υποστηρίζει τον 3.0 TFSI. Η μπαταρία ιόντων λιθίου στο πίσω μέρος έχει εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα 14,4 kWh. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος ανέρχεται σε 462 ίππους και η ροπή σε 700 Nm. Το υβριδικό Α8 χρειάζεται 4,9 δλ. για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα.
Στην κορυφή της γκάμας είναι το Audi S8 TSFI quattro, με τον V8 biturbo να παράγει ισχύ 571 ίππων και ροπή 800 Nm. Η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 3,8 δευτερολέπτων, ενώ τα flaps στο σύστημα εξάτμισης χαρίζουν έναν μπάσο ήχο.
Για τις αλλαγές ταχυτήτων του Audi A8 φροντίζει ένα γρήγορο tiptronic οκτώ σχέσεων. Η τετρακίνηση quattro με το μπλοκέ κεντρικό διαφορικό είναι στάνταρ, με προαιρετικό το σπορ διαφορικό (στάνταρ στο S8) με ενεργή κατανομή της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών.
Στον τομέα της ανάρτησης, εκτός του Audi drive Select και των προγραμμάτων οδήγησης που προσφέρει, άξια αναφοράς είναι η ενεργή ανάρτηση που προβλέπει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Μπορεί να φορτίσει ή να αποφορτίσει κάθε τροχό με πρόσθετη ισχύ ξεχωριστά μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, ρυθμίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ενεργά τη θέση του πλαισίου σε οποιαδήποτε κατάσταση οδήγησης. Η ενεργή ανάρτηση ανυψώνει την πλευρά του πλαισίου στο εξωτερικό της καμπής και χαμηλώνει την αντίθετη πλευρά, με κλίση έως και τρεις μοίρες. Την ίδια στιγμή, με τη βοήθεια μπροστινής κάμερας αναγνωρίζονται οι ανομοιομορφίες στον δρόμο. Τέλος, για την εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, το αμάξωμα ανεβαίνει και χαμηλώνει έως και 50 χιλ..
Σε επίπεδο ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, διαθέσιμα είναι περίπου 40 συστήματα, είτε στον βασικό είτε στον προαιρετικό εξοπλισμό. Ενδεικτικά, στάνταρ είναι τα Audi pre sense basic και Audi pre sense front, ενώ για ευκολία στην επιλογή πολλά ομαδοποιούνται σε πακέτα. Το Park προσφέρει εξ αποστάσεως στάθμευση του Α8, χωρίς ο οδηγός να είναι εντός του οχήματος, το City περιλαμβάνει όλα τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης εντός πόλης, ενώ το Tour (στάνταρ στη Γερμανία), προσφέρει λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!