Test drive Mini John Cooper Works: Party Time
- Τα νούμερα δεν λένε τα πάντα
- Σύγχρονη τεχνολoγία
- Απόλαυση σε όλες τις συνθήκες
- Με το κατάλληλο soundtrack
Είκοσι ένα χρόνια μετά την αναβίωση του MINI από την BMW, το πάλαι ποτέ βρετανικό μοντέλο της BMC ως ξεχωριστή πλέον μάρκα, έχει βρει το δρόμο της και την παγκόσμια αναγνώριση. Μια ολόκληρη γκάμα μοντέλων με το χαρακτηριστικό γλυκό μουτράκι και τους κυκλικούς προβολείς, έχει δημιουργήσει ένα νέο trend που βασίζεται από την πρώτη στιγμή στην απολαυστική οδική συμπεριφορά.
Εξυπακούεται λοιπόν ότι το μοντέλο βρίσκει τον κατασκευαστικό του σκοπό στις πιο δυνατές εκδόσεις John Cooper Works, οι οποίες συνδυάζουν τα κοφτερά χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς και την ευελιξία όλων των σύγχρονων MINI με επαρκή ισχύ. Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για 231 ίππους και 320 Nm, που αποδίδονται από ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο turbo μοτέρ με χωρητικότητα κυλίνδρων 1.998 κ.εκ.
Τα νούμερα δεν λένε τα πάντα
Με τα νούμερα ισχύος στην κατηγορία των hot hatch να ξεπερνούν πλέον τους 300 ίππους και να φτάνουν έως και τους 400+, οι 231 ίπποι του John Cooper Works ίσως και να φαντάζουν λίγοι. Ωστόσο, το γεγονός ότι συνδυάζονται με ένα δίλιτρο μοτέρ, καθιστά την απόδοσή τους ακούραστη και μάλιστα σε συνδυασμό με υψηλή ροπή, η οποία παίρνει τη μέγιστη τιμή της μόλις από τις 1.450 σ.α.λ.
Παρότι το μοντέλο διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, στην έκδοση της δοκιμής είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε το 8 σχέσεων αυτόματο με την ονομασία Steptronic Sport. Οι δύο παραπάνω σχέσεις βελτιώνουν τόσο τις επιδόσεις, όσο και την οικονομία, ενώ η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών προσφέρει στον οδηγό την απόλυτη ελευθερία επιλογής. Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, αξίζει τις επιπλέον 2.000 ευρώ η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου, ειδικά υπό το πρίσμα ότι το MINI στην τρίθυρη εκδοχή του είναι πάντα ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης με μήκος 3,87 μέτρα και σε αυτή θα περάσει το πλείστο της ζωής του. Οπότε, η ευκολία του αυτόματου είναι εντυπωσιακή.
Σύγχρονη τεχνολoγία
Στην τελευταία εκδοχή του, το μοντέλο έχει πλέον ψηφιακά όργανα εμπρός από τον οδηγό, τα οποία, όπως και τα παλαιότερα αναλογικά, μετακινούνται κατά τη ρύθμιση του τιμονιού ανάλογα. Στο κέντρο του ταμπλό μια οθόνη 8,8 ιντσών ενσωματωμένη στο κυκλικό πάνελ παίζει το ρόλο του κέντρου χειρισμού του συστήματος πολυμέσων, με τα γνωστά χειριστήρια στη βάση της κονσόλας, ενώ ταυτόχρονα είναι και αφής.
Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες επαρκής και άνετος, στο πίσω κάθισμα όμως, αν οδηγός και συνοδηγός είναι άνω του 1,75, ενήλικας τρίτος δεν χωρεί. Μικρό είναι επίσης το πορτ μπαγκάζ, με μέγιστη χωρητικότητα 211 λίτρα. Αυτά, αν ενδιαφέρεστε για κάτι περισσότερο από ένα άτομο στο δεξί κάθισμα. Στην οδήγηση ωστόσο, το γεγονός ότι το Mini John Cooper Works δεν μπορεί να φιλοξενήσει πολλούς επιβάτες και αποσκευές, αποδεικνύεται θετικό. Διότι τα 6,1 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 245 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας δεν ενθουσιάζουν τις μεγάλες παρέες.
Απόλαυση σε όλες τις συνθήκες
Είναι γεγονός ότι το John Cooper Works μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα και μάλιστα με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια, χάρη στο αυτόματο κιβώτιο και στην εξαιρετική ροπή και ελαστικότητα του κινητήρα. Φυσικά ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης, τα Green, Mid και Sport, με το τελευταίο να αποτελεί τη λογική επιλογή. Μέσα στην πόλη ωστόσο, το Green είναι μια χαρά, παρά τη μεγάλη μείωση της ισχύος και της ροπής του κινητήρα, για καλύτερη διαχείριση καυσίμου.
Για να γίνει πιο κατανοητή η οδηγοκεντρική κατεύθυνση του MINI, σημειώνουμε τη δυνατότητα της πλήρους απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς. Αναφορικά με την ανάρτηση, το ΜΙΝΙ είναι ένα από τα ελάχιστα μικρά αυτοκίνητα που διαθέτει άξονα πολλαπλώς συνδέσμων πίσω, που έχει ως αποτέλεσμα μια αρκετά ενδοτική και ταυτόχρονα πολύ σπορ ανάρτηση.
Ρυθμισμένο κατά βάση υπερστροφικά, αφήνει το πίσω μέρος να ανοίξει την τροχιά του στην απότομη μεταφορά βάρους. Αν ωστόσο οδηγεί κανείς με γραμμές, απολαμβάνει ένα εξαιρετικά ευέλικτο και αποτελεσματικό αυτοκίνητο. Το τιμόνι είναι διαβήτης, τα φρένα της Brembo ακούραστα και αν βρεθεί άσφαλτος με λελογισμένο δείκτη πρόσφυσης, μπορεί να αφήσει πίσω του πιο ισχυρούς συνδυασμούς.
Με το κατάλληλο soundtrack
Η μεγάλη ισχύς περνά στους εμπρός τροχούς χωρίς δράματα, τα οποία μόνο ακουστικά εξελίσσονται υπό τη μορφή σκασιμάτων από την εξάτμιση σε κάθε μείωση της ισχύος στο πρόγραμμα Sport. Έτσι το MINI John Cooper Works είναι απολαυστικό σε ορεινούς ή επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς στροφές, όπου η πρόσφυση από τους τροχούς των 17 ιντσών είναι επαρκέστατη.
Παρότι το MINI John Cooper Works δεν είναι ακραία σπορ, υπό την έννοια της ύπαρξης μιας άκαμπτης και κουραστικής ανάρτησης, θα μπορούσε να παίξει εξαιρετικά και το ρόλο του μικρού GT. Σε αυτό όμως τροχοπέδη αποτελεί ο θόρυβος από τον κινητήρα και το δρόμο, των οποίων ο συνδυασμός μετά τα 140 χλμ./ώρα αρχίζει να γίνεται κουραστικός. Πέραν τούτου, ο οδηγός του John Cooper Works θα απολαύσει τα ταξίδια, όπως και ο πρατηριούχος τις συχνές του εμφανίσεις, καθώς η μέση κατανάλωση δεν θα πέσει εύκολα κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ.
Είναι προφανές ότι το MINI John Cooper Works είναι ένα μονοσήμαντο αυτοκίνητο με έμφαση στις επιδόσεις και στόχο τη σπορ οδήγηση. Λόγω διαστάσεων η τρίθυρη εκδοχή του είναι αποτελεσματική και στις αστικές μετακινήσεις, ενώ λόγω επιδόσεων τα μεγάλα ταξίδια βρίσκονται στο μενού του, όχι όμως με την ανάλογη άνεση και ακουστική ηρεμία. Με δεδομένο το κόστος των περίπου 35.000 ευρώ για την αυτόματη έκδοση του αυτοκινήτου, είναι προφανές ότι υπάρχουν πολύ πιο οικονομικές προτάσεις αντίστοιχων επιδόσεων και μεγέθους, με καλύτερες μάλιστα χωροταξικές παροχές και ανάλογο fun to drive. Το MINI ωστόσο είναι γεμάτο από απολαυστικές αισθητικές λεπτομέρειες που σίγουρα κερδίζουν τις εντυπώσεις και έτσι η επιλογή του δεν υπόκειται σε χρηματοοικονομικά διλήμματα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!