Renault Austral: Ένας νέος αέρας πνέει στα SUV
- Πρώτον, το όνομα
- Από έξω εμφάνιση
- Από μέσα άνεση
- Και πολλή τεχνολογία
- Υβριδικά κινητήρια σύνολα
- Η επιστροφή της τετραδιεύθυνσης
- Ένας σοβαρός διεκδικητής
Η στρατηγική της Renault για τα επόμενα χρόνια, όπως έχει εκφραστεί από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Λούκα ντε Μέο, θα εστιαστεί σε μοντέλα των μεγαλύτερων κατηγοριών και όχι μόνο σε αυτοκίνητα πόλης, στα οποία λίγο-πολύ κυριαρχεί. Στο πλαίσιο αυτού του πλάνου, που ονομάζεται Renaulution, το νέο μοντέλο της Renault είναι το Austral: ένα C-SUV και έρχεται για να μπει δυναμικά στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της ευρωπαϊκής -και όχι μόνο- αγοράς.
Το ολοκαίνουργιο Austral θα αντικαταστήσει στην γκάμα της Renault το Kadjar και σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση του C-segment που ξεκίνησε από το Arkana και το -επίσης ολοκαίνουργιο- Megane E-TECH Electric, με μια σύγχρονη προσέγγιση. Μια «Nouvelle Vague» που στοχεύει να μετατρέψει τη μάρκα σε σημείο αναφοράς στην κατηγορία.
Πρώτον, το όνομα
Το 2005, η Renault κατοχύρωσε εμπορικά το «Austral» (προφέρεται Οστράλ), ένα όνομα που πληροί ορισμένα βασικά κριτήρια ονοματολογίας. Προέρχεται από τη λατινική λέξη «australis» και φέρνει στο νου τη ζωντάνια και τη ζέστη του νότου, την ήρεμη απόλαυση της φύσης, καθώς και τους ανοιχτούς χώρους. Το όνομα ακούγεται καλά σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών (που είναι σημαντικό για μια γαλλική μάρκα), ισπανικών, αγγλικών και ιταλικών. Ένα διεθνές όνομα είναι μια τέλεια επιλογή για ένα όχημα που θα πωλείται σε όλη την Ευρώπη αλλά και εκτός αυτής.
Το gMotion είχε την ευκαιρία να δει το νέο Austral από κοντά στο Παρίσι, ύστερα από πρόσκληση της Renault. Η παρουσίαση ήταν στατική, ωστόσο το αυτοκίνητο είχε την τελική του μορφή τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό.
Από έξω εμφάνιση
Το Austral είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που είναι «χτισμένο» πάνω στη νέα πλατφόρμα CMF-CD της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Οι σχεδιαστές του θέλησαν να του δώσουν ένα καθαρό SUV σχήμα, με μυώδες αμάξωμα, μεγάλους τροχούς και σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Το τελικό αποτέλεσμα τους δικαιώνει, καθώς είδαμε ένα αυτοκίνητο με ωραίες αναλογίες και σχεδιαστικά στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει.
Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μάσκα με το νέο σήμα της Renault στο κέντρο. Τα φωτιστικά σώματα έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα C της εταιρείας και χωρίζονται σε δύο επίπεδα, ενώ είναι Full LED. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι έντονες γραμμές και οι -επίσης χαρακτηριστικές- «εσοχές» χαμηλά. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα κλέβουν την παράσταση, με την πάνω πλευρά του σχήματος C να έχει «τραβηχτεί» και σχεδόν να ενώνονται. Αυτή είναι άλλωστε η τάση της εποχής.
Ακόμα και οι διαστάσεις που έχουν επιλεγεί για το Austral δείχνουν ότι στοχεύει ακριβώς στο κέντρο της κατηγορίας. Το μήκος είναι 4,51 μ., το πλάτος είναι 1,83 μ. και το ύψος φτάνει στα 1,62 μ., ενώ το μεταξόνιο είναι 2,67 μ. Η πρώτη εικόνα είναι εκείνη της ευρυχωρίας, ενώ το αμάξωμα δίνει και μια μικρή σπορτίφ αίσθηση. Στο συνολικό αποτέλεσμα, βέβαια, έπαιξε το ρόλο της και η αεροδυναμική.
Από μέσα άνεση
Η εικόνα της ευρυχωρίας επιβεβαιώνεται στο εσωτερικό του Austral. Οι επιβάτες κάθονται πολύ άνετα τόσο εμπρός όσο και πίσω, έχοντας παραπάνω από ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Μέσα στο εσωτερικό θα βρουν πολύ χώρο για όσα κουβαλούν μαζί τους ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 500 λίτρα (430 στις Ε-Tech υβριδικές εκδόσεις) του υπόσχεται να χωρέσει και όλες τις αποσκευές τους. Πολύ σημαντική λεπτομέρεια, που αυξάνει κατά πολύ την πρακτικότητα, είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα, που μπορεί να μετακινηθεί κατά 16 εκατοστά. Αυτό μπορεί να αυξήσει το χώρο αποσκευών στα 575 λίτρα (525 στις Ε-Tech υβριδικές εκδόσεις).
Το εσωτερικό ενός τέτοιου αυτοκινήτου, όμως, δεν αρκεί να είναι ευρύχωρο. Οι σύγχρονες απαιτήσεις σε ποιότητα και τεχνολογία είναι υψηλές – και στη Renault το γνωρίζουν. Ονομάζουν τη φιλοσοφία του σχεδιασμού «sensual tech» και δίνουν σημασία στην αίσθηση που αποκομίζουν οι επιβάτες. Έτσι, καταρχάς έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικά υλικά, που περιλαμβάνουν μαλακά πλαστικά, δέσμα, αλκαντάρα και ξύλο, ανάλογα με την έκδοση.
Τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του εσωτερικού του Renault Austral είναι τρία. Το μάτι πέφτει πρώτα στο τιμόνι, που δεν έχει το «παραδοσιακό» στρογγυλό σχήμα αλλά μοιάζει πιο πολύ με τετράγωνο. Μετά είναι οι οθόνες. Υπάρχουν δύο: μία μπροστά από τον οδηγό που παίζει το ρόλο πίνακα οργάνων και μία στην κεντρική κονσόλα. Έχουν μέγεθος 12,3 ίντσες η κάθε μία, εκτός από τις βασικές εκδόσεις, στις οποίες η κεντρική οθόνη έχει μέγεθος 9 ιντσών. Το «εφέ» των Γάλλων είναι ότι οι οθόνες δείχνουν να ενώνονται, σε σχήμα ενός ανάποδου L, και να σχηματίζουν μια ενιαία επιφάνεια, που την ονομάζουν «OpenR».
Τέλος, στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ένα «arm rest», που ουσιαστικά είναι ένα σημείο για να ακουμπάει ο καρπός όταν χειρίζεται ο οδηγός την οθόνη. Το armrest αυτό μοιάζει με τα χειριστήρια που έχουν οι πιλότοι στα αεροπλάνα για να ρυθμίζουν την ισχύ των κινητήρων. Οι οθόνες δεν τελειώνουν εδώ. Συμπληρώνονται από το 9,3 ιντσών Head Up Display που προβάλλει μπροστά στα μάτια του οδηγού ταχύτητα οχήματος, ενεργό ADAS, προειδοποίηση ταχύτητας και ενδείξεις πλοήγησης.
Και πολλή τεχνολογία
Τα 32 ενεργά συστήματα υποβοήθησης οδηγού (Active Driver Assist - ADAS) στο ολοκαίνουργιο Austral χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Οδήγηση, Στάθμευση και Ασφάλεια. Σχεδιασμένα για να παρέχουν στον οδηγό το απόλυτο επίπεδο οδηγικής άνεσης, βοηθούν επίσης τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή, διασφαλίζοντας έτσι την ασφάλεια όσων βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο και άλλων ανθρώπων στο δρόμο. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται τα Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Centering (LC), Traffic sign recognition with speed alert (OSP).
Υπάρχει ακόμα μια χρήσιμη λειτουργία που λέγεται Predictive eco driving advice και λέει στον οδηγό πότε πρέπει να χαλαρώσει το γκάζι για εξοικονόμηση καυσίμου. Βρίσκουμε επίσης κάμερα 360 μοιρών, Lane Departure Warning (LDW), Blind Spot Warning (BSW), Lane Keeping Assist (LKA), Rear Autonomous Emergency Braking (Rear AEB), Rear Cross Traffic Alert (Rear CTA), Occupant Safe Exit (OSE).
Υβριδικά κινητήρια σύνολα
Το Renault Austral εφοδιάζεται με την τελευταία γενιά υβριδικών κινητήρων E-TECH 400V, με απόδοση που φτάνει έως 200 ίππους και δύο βενζινοκινητήρες: έναν 130 ίππων 48V Mild Hybrid Advanced και έναν 140 ίππων και 160 ίππων ήπια υβριδικό 12V. Ο ολοκαίνουργιος υβριδικός κινητήρας στο Austral E-TECH συνδυάζει έναν νέο 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων 96 kW βενζίνης με 205 Nm ροπής με έναν ηλεκτροκινητήρα που διαθέτει περισσότερη ισχύ και περισσότερη ροπή (50 kW και 205 Nm), μια μπαταρία ιόντων λιθίου μεγαλύτερης χωρητικότητας (1,7 kWh / 400 V) και ένα κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων (δύο για ηλεκτρική λειτουργία και πέντε για υβριδική λειτουργία). Θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: νε συνολική ιπποδύναμη 160 ή 200 ίππων.
Ο κινητήρας Mild Hybrid Advanced κάνει το ντεμπούτο του στο Austral και λειτουργεί ως εναλλακτική του ντίζελ. Συνδυάζει τον πιο πρόσφατο 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V και μια ενισχυμένη μίζα, που βοηθά τον κινητήρα όταν χρησιμοποιεί την περισσότερη ενέργεια, δηλαδή κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση, για πρόσθετη ισχύ όταν χρειάζεται και περιορίζει ταυτόχρονα τη χρήση καυσίμου.
Ο Mild Hybrid είναι ένας 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1,3 λίτρων που είναι ήδη διαθέσιμος σε επιλεγμένα οχήματα της Renault. Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Daimler, ο κινητήρας υποβοηθείται από έναν κινητήρα εκκίνησης και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 V. Διατίθεται σε εκδόσεις 140 ή 160 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο X-TRONIC ή ως 140 HP με χειροκίνητο κιβώτιο.
Η επιστροφή της τετραδιεύθυνσης
Το νέο Austral θα ενσωματώνει και ένα σύστημα που δεν βρίσκουμε στην κατηγορία του. Πρόκειται για το τρίτης γενιάς σύστημα τετραδιεύθυνσης που ονομάζεται 4Control. Οι τροχοί στον πίσω άξονα, που έχει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, στυρίβουν αντίθετα από τους μπροστινούς τροχούς, σε γωνία μέχρι 5 μοίρες;. Έτσι το Austral έχει τώρα έναν κύκλο στροφής μόλις 10,1 μέτρα. Στις στροφές (ξεκινώντας από 50 km/h ανάλογα με τις επιλεγμένες ρυθμίσεις MULTI-SENSE), οι πίσω τροχοί μπορούν επίσης να στρίψουν έως και 1 μοίρα προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς, για να προσφέρουν στον οδηγό επιπλέον σταθερότητα.
Το Austral δεν θα διαθέτει έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς, παρότι η πλατφόρμα το υποστηρίζει. Αυτό είναι μια στρατηγική απόφαση των ανθρώπων της Renault, που θέλουν να εστιάσουν στις εντός δρόμου δυνατότητές του. Υπάρχει πάντως το σύστημα Multi-Sense, το κουπί για το οποίο είναι τοποθετημένο πάνω στο τιμόνι. Από εκεί ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Eco, Comfort και Sport αλλά και στις δύο έξτρα επιλογές Snow και All Roads.
Ένας σοβαρός διεκδικητής
Όταν το Renault Austral κυκλοφορήσει στους δρόμους της Ευρώπης και όλου του κόσμου, κάτι που θα γίνει προς το τέλος της χρονιάς, το C-Segment θα γίνει ακόμα πιο δύσκολο για όλους του ανταγωνιστές του. Ο σχεδιασμός και οι δυνατότητές του είναι τέτοια που επιβεβαιώνουν τη φιλοδοξία της Renault να έχει στην κατηγορία έναν πρωταγωνιστή. Αναμένουμε με ανυπομονησία να το δούμε και στη χώρα μας, αν και δεν είναι ακόμα γνωστός ο ακριβής χρόνος της άφιξής του, γιατί θα φέρει νέο αέρα στα πράγματα, όπως υπόσχεται το όνομά του.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!