Test Drive SEAT Arona 1.0 TSI 110 PS: Για πάντα νέο
Το «πείραμα» της SEAT όταν παρουσίασε την πρώτη γενιά του Arona το 2017 ήταν σαφώς επιτυχημένο, καθώς το compact SUV κέρδισε αμέσως το κοινό με τη νεανική του εμφάνιση και τα οδηγοκεντρικά του χαρακτηριστικά. Από τότε πέρασαν λίγα χρόνια, ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των B-SUV αυξήθηκε ακόμα περισσότερο και οι Ισπανοί φρόντισαν να φρεσκάρουν το μοντέλο τους για να παραμείνει «μέσα στα πράγματα».
Η ανανέωση, επόμενος, στόχευσε περισσότερο στην αναβάθμιση του τεχνολογικού υποβάθρου του μοντέλου, αλλά δεν παραλείφθηκαν και οι επεμβάσεις στα σημεία τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Ο γνώμονας ήταν να διατηρηθεί το νεανικό στιλ και να παραμείνει αναλλοίωτος ο -πολύ καλός- οδηγικός του χαρακτήρας.
Αέρας ανανέωσης μέσα και έξω
Ας ξεκινήσουμε όμως από το εξωτερικό. Στο εμπρός μέρος η μάσκα και ο προφυλακτήρας έχουν ανασχεδιαστεί για να δώσουν μια πιο δυναμική εικόνα. Τα φωτιστικά σώματα είναι LED σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου και συνδυάζονται με τους στρογγυλούς «χωνευτούς» προβολείς ομίχλης. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι λιγότερες, με το νέο «διαχύτη» και τη επίσης νέα αεροτομή να ξεχωρίζουν. Πιο χαρακτηριστική ωστόσο είναι η γραμματοσειρά, που μοιάζει με χειρόγραφη, με την οποία είναι γραμμένο το όνομα του μοντέλου στο κάτω μέρος της πίσω πόρτας. Το νεανικό χαρακτήρα του Arona ενισχύει και η διχρωμία ανάμεσα στην οροφή και το υπόλοιπο αμάξωμα.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι πιο διακριτές και εκφράζουν την προσπάθεια της SEAT να αναβαθμίσει τόσο τεχνολογικά όσο και αισθητικά το περιβάλλον μέσα στο αυτοκίνητο. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αναβαθμισμένα, με μοναδική παραφωνία τα πλαστικά φωτιζόμενα περιγράμματα στους αεραγωγούς, που σε αίσθηση είναι κάπως κατώτερα από ό,τι βρίσκεται στις υπόλοιπες επιφάνειες του ταμπλό, που στο πάνω μέρος έχουν ευχάριστα στην αφή μαλακά πλαστικά.
Το κέντρο της τεχνολογικής αναβάθμισης του SEAT Arona είναι η οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό. Ανάλογα με την έκδοση η διάμετρός της ξεκινά από τις 8,25 ίντσες και φτάνει μέχρι τις 9,25”. Η ίδια η οθόνη είναι ευανάγνωστη ενώ τα γραφικά του συστήματος είναι όμορφα και η χρήση του απλή και κατανοητή. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει και το Digital Cockpit των 10,25 ιντσών, που φέρνει την εμπειρία του ψηφιακού πίνακα οργάνων και στο Arona.
Οι επιβάτες του Arona θα εκτιμήσουν το ευχάριστο περιβάλλον στο εσωτερικό του και θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στα άνετα καθίσματα. Οι χώροι δεν είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία αλλά είναι επαρκείς για τη μετακίνηση τεσσάρων ενήλικων. Κανένα πρόβλημα δεν θα υπάρξει και με τις αποσκευές, που θα τακτοποιηθούν εύκολα στα 400 λίτρα του χώρου αποσκευών.
Ο οδηγός στο επίκεντρο
Το SEAT Arona της δοκιμής μας παίρνει κίνηση από τον γνωστό 1000άρη τρικύλινδρο τούρµπο κινητήρα της VW, που σε αυτήν τη διαµόρφωση αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο συνδυασμός αποδεικνύεται ότι λειτουργεί άψογα, καθώς υπάρχει αρκετή δύναµη για να κινήσει το αµάξωµα χωρίς κανένα πρόβληµα, ακόµα και όταν είναι φορτωµένο στο όριο του ωφέλιµου βάρους του.
Οι τιµές των επιδόσεων άλλωστε το επιβεβαιώνουν (10,6 δευτερόλεπτα για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 190 km/h). Όλα αυτά συµβαίνουν χωρίς η κατανάλωση καυσίµου να εκτοξεύεται. Στη διάρκεια της δοκιµής µας καλύφθηκαν σχεδόν 1000 χλµ σε κάθε είδους διαδροµές (τα περισσότερα εκτός αυτοκινητοδρόµων), και η µέση τιµή όταν το αυτοκίνητο επιστράφηκε ήταν 6,8 λίτρα/100 km, τιμή που κρίνεται ως απολύτως ικανοποιητική για το χαρακτήρα και τη χρήση του αυτοκινήτου.
Στο δρόµο το Arona δεν θυµίζει σχεδόν σε τίποτα SUV, πέρα ίσως από την πιο ψηλή θέση οδήγησης. Οι αναρτήσεις είναι σφικτές και ελέγχουν πολύ καλά τις κινήσεις του αµαξώµατος ενώ η συµπεριφορά στο όριο είναι προβλέψιµη, όπως έχουµε συνηθίσει από τα αυτοκίνητα της SEAT. Το τιµόνι παρέχει επαρκή πληροφόρηση και τα φρένα είναι δυνατά και θετικά. Παρά τις σφικτές αναρτήσεις η άνεση στο εσωτερικό δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα. Ακόµα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες το Arona παραµένει ακλόνητο και ταυτόχρονα ήσυχο, καθώς ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό δεν είναι σε καµία περίπτωση ενοχλητικός.
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, αυτός ακριβώς ο χαρακτήρας είναι το στοιχείο του Arona που στη SEAT πρόσεξαν να διαφυλάξουν. Με προσεγμένες, μικρές επεμβάσεις στη ρύθμιση της ανάρτησης και στο σύστημα διεύθυνσης κατάφεραν να διατηρήσουν όλη την οδηγική ευχαρίστηση και ταυτόχρονα να κάνουν το αυτοκίνητο πιο ραφιναρισμένο σε όλες τις συνθήκες.
Οι τιμές του SEAT Arona ξεκινούν από 18.690 ευρώ για τη βασική έκδοση των 95 ίππων. Οι εκδόσεις των 110 ίππων ξεκινούν από 19.490 ευρώ ενώ υπάρχουν και εκδόσεις με τον μεγαλύτερο κινητήρα του 1,5 λίτρου και των 150 ίππων, Υπάρχουν επίσης και οι εκδόσεις TGI, που καίνε φυσικό αέριο , οι τιμές των οποίων ξεκινούν από 19.290 ευρώ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!