BMW i4: Την οδηγήσαμε στην Ελλάδα
- Δύο εκδόσεις με στάνταρ την οδηγική απόλαυση
- Στο δρόμο: i4 όπως λέμε BMW 4 Gran Coupe
- Τιμή που σε κάνει να το… σκεφτείς
Μετά το μεγάλο SUV iX, το BMW Group Ελλάς λανσάρει ένα ακόμη ηλεκτρικό μοντέλο που εφοδιάζεται με την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας eDrive. Η νέα BMW i4 είναι ένα ηλεκτρικό τετράθυρο μοντέλο στην μεσαία κατηγορία, όπου η γερμανική μάρκα προσφέρει – παραδοσιακά – ποιοτικά και απολαυστικά στην οδήγηση αυτοκίνητα. Με τη Gran Coupe σιλουέτα, η i4 ξεχωρίζει και αισθητικά, χωρίς παράλληλα να κάνει εκπτώσεις στον τομέα της πρακτικότητας.
Το αμάξωμα μήκους 4,78 μέτρων ενσωματώνει όλες τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν κάθε σύγχρονη δημιουργία με προέλευση το Μόναχο (όπως τα μεγάλα «νεφρά» στο εμπρός μέρος), ενώ παράλληλα υποδέχεται στο πάτωμά του μία εξαιρετικά λεπτή μπαταρία υψηλής τάσης, με ύψος κυψέλης μόλις 110 χιλ. Το ότι η πλατφόρμα της i4 δεν εξελίχθηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα επηρεάζει τους διαθέσιμους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών, όμως δεν επηρεάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ή την αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
Το κέντρο βάρους έχει διατηρηθεί ως 53 χιλ. χαμηλότερα από αυτό της Σειράς 3 σεντάν, ενώ η κατανομή βάρους πλησιάζει το ιδανικό 50:50, που συναντάμε μόνο σε σπορ μοντέλα. Επιπλέον, ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd: 0.24) συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας και το μακρύ μεταξόνιο (2,86 μ.) με τα φαρδιά μετατρόχια τονίζουν τόσο την άνεση όσο και την σπορ συμπεριφορά, για τις οποίες είναι γνωστή η BMW.
Κλασσικά οδηγοκεντρική είναι η καμπίνα της i4, με τον οδηγό να κάθε χαμηλά και να περιβάλλεται από το ψηφιακό ταμπλό με δύο κυρτές οθόνες σε ενιαίο πλαίσιο. Το Curved Display περιλαμβάνει τον πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και το οθόνη για το σύστημα πολυμέσων. Οι φυσικοί διακόπτες σπανίζουν, καθώς σχεδόν όλες οι λειτουργίες γίνονται είτε με την αφή ή με φωνητικές εντολές. Ακόμη και ο επιλογέας παραπέμπει σε συμβατικό μοντέλο της BMW με αυτόματο κιβώτιο, ώστε η εμπειρία για τον οδηγό να παραμένει ίδια.
Παράλληλα, η νέα γενιά του συστήματος iDrive που τοποθετείται για πρώτη φορά στην BMW i4 διευρύνει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος σε φυσικό διάλογο. Βασίζεται στο νέο BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με έμφαση στην λειτουργικότητα της οθόνης αφής και στην λεκτική επικοινωνία με τον ψηφιακό βοηθό - BMW Intelligent Personal Assistant.
Δύο εκδόσεις με στάνταρ την οδηγική απόλαυση
Το μεσαίο ηλεκτρικό Gran Coupe διατίθεται άμεσα σε δύο εκδόσεις. Και οι δύο εφοδιάζονται με μπαταρία εκμεταλλεύσιμης χωρητικότητας 81 kWh της Samsung. Ζυγίζει 576 κιλά, όμως το επιπλέον βάρος έναντι της συμβατικής 4άρας Gran Coupe είναι πολύ μικρότερο, λόγω του κέρδους από τα ελαφρύτερα μηχανικά μέρη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία υποστηρίζει ταχυφόρτιση έως 205 kW, μέσω της οποίας η μπαταρία φορτίζει από το 10% στο 80% εντός μόλις 30 λεπτών.
Η πισωκίνητη i4 eDrive 40 εξοπλίζεται με ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 340 ίππων και ροπής 430 Nm. Η μέγιστη αυτονομία αγγίζει τα 590 χλμ. στον κύκλο WLTP, επιτρέποντας μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Η διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ώρα διαρκεί 5,7 δλ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 190 χλμ/ώρα.
Η i4 M50 φέρει τη σφραγίδα της BMW M, σε κάθε τομέα. Από την απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων (ένας σε κάθε άξονα) που χαρίζουν τετρακίνηση και αποδίδουν συνδυαστικά 544 ίππους και 795 Nm, έως την ρυθμιζόμενη ανάρτηση, την πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα M Sport, τους τροχούς των 20 ιντσών. Μέχρι και ο τεχνητός ήχος είναι διαφορετικός, ακόμη και αν αναφερόμαστε σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όσο τα χιλιόμετρα αυξάνονται, τόσο πιο έντονος γίνεται, «ικανοποιώντας» την αίσθηση της ακοής.
Επιπλέον, το BMW IconicSounds Electric επιτρέπει την ενσωμάτωση νέων εκδόσεων ήχου που δημιουργούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας της μάρκας με τον βραβευμένο με Όσκαρ συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Χανς Ζίμερ. Στην Μ50 η μέγιστη ταχύτητα ανεβαίνει στα 225 χλμ/ώρα, ενώ ο χρόνος για το 0-100 υποχωρεί στα 3,9 δλ. Φυσιολογικά η αυτονομία είναι μικρότερη, χωρίς όμως να δημιουργεί σημαντικούς περιορισμούς (521 χλμ).
Στο δρόμο: i4 όπως λέμε BMW 4 Gran Coupe
Σε σύντομες αλλά στριφτερές διαδρομές στην Πεντέλη, μας δόθηκε η πρώτη ευκαιρία να καθίσουμε πίσω από το τιμόνι της i4. Αρχικά με την eDrive 40 και στη συνέχεια με την κορυφαία Μ50. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται οι διακόπτες για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Eco, Comfort και Sport είναι εκεί για να επιλέξεις αυτό που ταιριάζει περισσότερο στη διαδρομή ή απλά στη διάθεσή σου.
Με το Eco κάνεις εξοικονόμηση ενέργειας στο αστικό περιβάλλον, με το Comfort απολαμβάνεις την άνεση από την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και με το Sport λαμβάνεις το μέγιστο από τις δυνατότητες του πλαισίου, του συστήματος διεύθυνσης και του (ή των) ηλεκτροκινητήρων.
Οδηγικά και παρά το επιπλέον βάρος, η i4 είναι πολύ κοντά στην αίσθηση που σου δίνει η Σειρά 4 Gran Coupe. Η παρουσία της μπαταρίας χαμηλώνει το κέντρο βάρους, προσφέροντας αξιοσημείωτη σταθερότητα σε στροφές ακόμη και με υψηλές ταχύτητες. Η κατανομή του βάρους είναι 45:55 στην i4 eDrive 40 και 48:52 στην i4 M50. Η πιο αισθητή διαφορά στην ισχυρότερη έκδοση – πέρα από την τετρακίνηση – είναι η εντυπωσιακή ισχύς και ροπή. Οι 544 ίπποι και τα 795 Nm μεταφράζονται σε αστραπιαίες επιταχύνσεις, ακόμη και αν εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά σε βάρος κατά πολύ τους 2 τόνους. Τα φρένα είναι όμως εκεί, δυνατά και αξιόπιστα κάθε φορά που θα τα χρειαστείς.
Τιμή που σε κάνει να το… σκεφτείς
Για ένα αυτοκίνητο με την πολυτέλεια, την τεχνολογία και τις επιδόσεις της i4, οι τιμές του ηλεκτρικού Gran Coupe κάθε άλλο παρά αποθαρρύνουν όσους κινούνται στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ακόμη και αν δεν υπολογίσουμε τα 8.000 ευρώ κρατικής επιδότησης στον – αναμενόμενο – δεύτερο κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η νέα ηλεκτρική BMW είναι κατά πολύ φθηνότερη από premium μοντέλα με αντίστοιχες δυνατότητες.
Η i4 eDrive κοστίζει στη χώρα μας από 54.850 ευρώ και η i4 M50 από 69.750 ευρώ. Ήδη η BMW Ελλάς έχει δεχτεί αρκετές παραγγελίες, με την περίοδο αναμονής – τη δεδομένη χρονική στιγμή – να είναι στους 6 μήνες. Μάλιστα το μείγμα παραγγελιών ανάμεσα στην βασική και την i4 M50 είναι στη χώρα μας στο 70-30%.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει – στάνταρ ή προαιρετικά – περίπου 40 λειτουργίες υποστήριξης του οδηγού. Ανάμεσά τους το Active Cruise Control με αυτόματο Speed Limit Assist, η παρακολούθηση διαδρομής, η λειτουργία ανίχνευσης φωτεινού σηματοδότη (διατίθεται στη Γερμανία), και τα Steering και Lane Control Assistant.
Στο βασικό εξοπλισμό είναι η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, το Speed Limit Info, το Lane Departure Warning, το Park Distance Control και το Reversing Assist Camera. Προαιρετικά διατίθενται τα Parking Assistant με Reversing Assistant, και Parking Assistant Plus με Surround View και Remote 3D View.
(Φωτογραφίες: BMW Ελλάς)
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!