Test drive Suzuki S-Cross 1.4 HYBRID 48V 2WD: Ready to roll

Test drive Suzuki S-Cross 1.4 HYBRID 48V 2WD: Ready to roll

Test drive Suzuki S-Cross 1.4 HYBRID 48V 2WD: Ready to roll
Χαρη στη δυναμική σχεδίαση και στο αποτελεσματικό υβριδικό σύστημα 48v, ανοίγεται ένας νέος, πολλά υποσχόμενος δρόμος για το S-Cross τρίτης γενιάς.

Το 2006, όταν πρωτοκυκλοφόρησε στην Ευρώπη, το S-Cross (τότε γνωστό ως SX4) ήταν μία ακόμη πρόταση της Suzuki στα μικρά crossover/SUV. Η ιαπωνική εταιρεία διέθετε ήδη την φήμη αλλά και την τεχνογνωσία για την παραγωγή ικανών εκτός δρόμου μοντέλων, χωρίς φανταχτερά στολίδια που θα εκτόξευαν την τιμή τους. Στα χρόνια που ακολούθησαν, το SX4 εμπορικά τα πήγε μια χαρά, αν και το όνομά του δεν ήταν τόσο ισχυρό όσο το Vitara ή το μικρότερο Jimny. Τα προτερήματά του δεν μπορούσαν να αφήσουν αδιάφορο το κοινό: προσιτό, πρακτικό για αυτοκίνητο μήκους 4,15 μέτρων, αξιόπιστο, διαθέσιμο και σε τετρακίνητη έκδοση.

suzuki s-cross

Κατά το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του – το 2013 – ο ανταγωνισμός στα compact SUV ήταν ήδη αρκετά πιο έντονος. Έχοντας πλέον το S-Cross στο όνομά του, μεγάλωσε σημαντικά σε διαστάσεις ώστε να καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μίας μέσης οικογένειας. Και με την προαιρετική τετρακίνηση AllGrip, προσέφερε αξιόλογες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, χαρακτηριστικό άγνωστο για τα περισσότερα μικρά SUV. Αν και πιο πρακτικό από το Vitara, εξακολουθούσε όμως να «ζει» στη σκιά του, ίσως και λόγω της άτολμης σχεδίασης του εμπρός μέρους. Κάτι που δεν βελτιώθηκε ούτε όταν ανανεώθηκε το 2016.

Πλήρως ανανεωμένο

Παίρνοντας ως βάση το προηγούμενο S-Cross, η Suzuki λανσάρει στην Ευρώπη και την Ελλάδα την τρίτη γενιά του μοντέλου. Με τη γραμμή παραγωγής να βρίσκεται σταθερά επί ουγγρικού εδάφους, το νέο και αποκλειστικά υβριδικό S-Cross δείχνει να κόβει κάθε δεσμό με τον προκάτοχό του. Το μήκος του παρέμεινε ακριβώς ίδιο στα 4,3 μέτρα (στο άνω άκρο της κατηγορίας των B-SUV), όμως με την πρώτη ματιά σου δημιουργείται η εντύπωση ότι έχεις μπροστά σου ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Κάτι που οφείλεται ξεκάθαρα στη σχεδίασή του.

 

s-cross

Το μυώδες εμπρός μέρος περιλαμβάνει την μεγάλη κάθετη γρίλια με την οριζόντια μπάρα χρωμίου, η οποία αποτελεί τη… συνέχεια των λεπτών φωτιστικών σωμάτων LED. Η εικόνα ενισχύεται από το φουσκωμένο καπό και τα ένθετα για τους προβολείς ομίχλης, χαμηλά στον προφυλακτήρα. Πιο απαλές είναι οι γραμμές στο πλάι, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μία μαύρη λωρίδα. Οι ράγες οροφής, οι προστατευτικές ποδιές και οι μεγάλοι θόλοι των τροχών τονίζουν τον off road χαρακτήρα του S-Cross, ακόμη και στις προσθιοκίνητες εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής μας.

Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό

Το νέο S-Cross… ανεβαίνει κατηγορία και στην καμπίνα των επιβατών. Ο οδηγός και οι επιβάτες του νέου Suzuki απολαμβάνουν ποιοτικότερα υλικά (όπως οι μαλακές επενδύσεις στο πάνω μέρος του ταμπλό και στο εσωτερικό των θυρών), αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και σύγχρονο σύστημα infotainment. Στα πίσω καθίσματα θα φιλοξενηθούν άνετα δύο ενήλικες, ένας τρίτος όμως ανάμεσά τους θα δυσκολευτεί να βολευτεί, λόγω του περιορισμένου πλάτους. Ομοίως, ικανοποιεί και ο χώρος αποσκευών, με όγκο 430 λίτρων (με κιτ επισκευής ελαστικού κάτω από το πάτωμά του).

suzuki s-cross

Στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού GLX, όπως αυτό στο S-Cross της δοκιμής μας, η μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών χαρακτηρίζεται από υψηλή ευκρίνεια, καλά γραφικά και ευκολία στη διαχείριση ακόμη και εν κινήσει. Το σύστημα πολυμέσων είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ φιλοξενεί τους χάρτες πλοήγησης και πλήθος πληροφοριών σχετικά με το ιστορικό κατανάλωσης καυσίμου και τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος 48V.

s-cross

Στην κεντρική κονσόλα, δίπλα στο κουμπί για τα φώτα αλάρμ υπάρχει ένας διακόπτης με ένδειξη VIEW, με το πάτημα του οποίου ενεργοποιούνται οι κάμερες 360ο. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του εικόνα περιμετρικά του αυτοκινήτου, κάτι εξαιρετικά βολικό είτε για μανούβρες στο ασφυκτικό περιβάλλον της πόλης, είτε για πέρασμα από δύσβατα σημεία εκτός δρόμου.

Με υβριδική καρδιά

Η Suzuki εφοδιάζει το νέο S-Cross με το ήπια υβριδικό σύστημα (mild hybrid) 48V, το οποίο συνδράμει τον 1.4 Boosterjet. Τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (Dual VVT), ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει ισχύ 129 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 235 Nm από τις 2.000 έως τις 3.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται στάνταρ με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά υπάρχει η επιλογή αυτόματου κιβωτίου, ίδιου αριθμού σχέσεων.

s-cross

Σε σχέση με το 12V που είχε παρουσιάσει η Suzuki το 2016, το πιο ισχυρό σύστημα 48V είναι πιο αποτελεσματικό στην μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, προσθέτοντας στο συνολικό βάρος του S-Cross λιγότερα από 15 κιλά βάρους. Το σύστημα αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου, μίζα-γεννήτρια ISG και μετατροπέα τάσης 48V-12V (DC/DC), για συστήματα που απαιτούν λιγότερα volt, όπως τα φώτα, το ραδιόφωνο και ο κλιματισμός. Η μπαταρία αποθηκεύει ενέργεια κατά το φρενάρισμα (ή όταν το αυτοκίνητο ρολάρει) και είναι τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Η ISG λειτουργεί και ως μίζα, ενώ βοηθά τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση, προσθέτοντας ισχύ 14 ίππων.

s-cross

Λειτουργώντας στο… παρασκήνιο, το σύστημα mild hybrid 48V αποδεικνύεται αποτελεσματικό σε καθημερινή χρήση, όπου στην πλειονότητά τους οι μετακινήσεις γίνονται σε αστικές διαδρομές με χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Η κατανάλωση στην πόλη διατηρείται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια κάτω από τα 7 λίτρα ανά 100 χλμ, ενώ σε μεικτές συνθήκες ο οδηγός μπορεί να δει στον υπολογιστή ταξιδίου ένδειξη κοντά στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. Με τις εκπομπές CO2 για το προσθιοκίνητο S-Cross με το χειροκίνητο κιβώτιο να είναι 120 γρ/χλμ, ο ιδιοκτήτης του γλιτώνει την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ενώ έχει και καθημερινά ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο.

Άνετο στο ασφαλές

Ελαφρά ταχύτερο στις επιταχύνσεις από το S-Cross με την τετρακίνηση AllGrip, το προσθιοκίνητο μοντέλο βάρους μόλις 1.235 κιλών κινείται σβέλτα (0-100 χλμ/ώρα σε 9,5 δλ), με τον οδηγό να αντιλαμβάνεται την παρουσία επαρκών αποθεμάτων ροπής από χαμηλά. Πάντως η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και η μέτρια πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης στέλνουν το «μήνυμα» ότι το S-Cross είναι προσανατολισμένο για άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης και όχι για οδήγηση σε σπορ ρυθμούς.

suzuki s-cross

Όσοι δε, αναζητούν την περιπέτεια σε δύσβατες off road διαδρομές, θα πρέπει να επιλέξουν την τετρακίνητη έκδοση. Μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα: Auto για οικονομία καυσίμου, Sport για δυναμική οδήγηση σε ασφάλτινες διαδρομές με στροφές, Snow για επιφάνειες με χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης και Lock για πέρασμα από δύσκολα σημεία, με τη βοήθεια διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 17,5 εκατοστά, τόσο στο 2WD όσο και στο 4WD S-Cross.

suzuki s-cross

Οι τιμές του νέου S-Cross αρχίζουν από τα 20.670 ευρώ (περιλαμβάνεται όφελος 750 ευρώ μέσω του προγράμματος Hybrid For U) για την έκδοση 1.4 GL Hybrid 48V. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού GLX κοστίζει 26.390 ευρώ, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις του S-Cross από 26.420 ευρώ (στο επίπεδο εξοπλισμού GL+), με το επιπλέον κόστος για αυτοκίνητα με το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού να ανέρχεται σε περίπου 3.000 ευρώ.

Πλούσια εξοπλισμένο

Στα προτερήματα του νέου S-Cross πρέπει να προσθέσουμε και τον εξοπλισμό, που ικανοποιεί από τη βασική κιόλας έκδοση GL. Περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων - ζάντες αλουμινίου 17”, κλιματισμό, έγχρωμη οθόνη 4,2” στον πίνακα οργάνων, οθόνη πολυμέσων 7” με κάμερα οπισθοπορείας, ρυθμιζόμενο cruise control, περιοριστή ταχύτητας, 7 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης και ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, Hill hold control.

suzuki s-cross

Στην έκδοση GL+ προστίθενται ράγες οροφής, αισθητήρες φώτων και βροχής, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες με ενσωματωμένο φλας, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ρυθμιζόμενο cruise control με λειτουργία Stop & Go (διαθέσιμο στο αυτόματο κιβώτιο), σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, σύστημα οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αισθητήρες παρκαρίσματος (εμπρός / πίσω). Τέλος, η κορυφαία έκδοση GLX περιλαμβάνει δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17”, οθόνη πολυμέσων 9’’, καθίσματα με επένδυση σε δέρμα/δερματίνη, πανοραμική ηλιοροφή (προαιρετικά), κάμερα 360°.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!