Test drive DS 4 Cross 1.2 Puretech 130 EAT8 Trocadero: Έργο τέχνης

Test drive DS 4 Cross 1.2 Puretech 130 EAT8 Trocadero: Έργο τέχνης

Νίκος Γιαννούλας
Test drive DS 4 Cross 1.2 Puretech 130 EAT8 Trocadero: Έργο τέχνης
Η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου αλλά και η κάθε λεπτομέρεια της εμφάνισής του μπορούν να αποτελέσουν εγχειρίδιο βέλτιστων πρακτικών γλυπτικής τέχνης.

Αν μου ζητούσαν σήμερα να επιλέξω ένα αυτοκίνητο που ενσωματώνει ιδανικά την έννοια avant garde, αυτό θα ήταν σίγουρα το νέο DS 4. Δεν αποτυπώνεται απόλυτα στις εικόνες, αλλά το νέο δημιούργημα της DS μοιάζει στην κυριολεξία γλυπτό, υπό την έννοια της εξαιρετικής αρμονίας των γραμμών, της συνέχειας των όγκων αλλά και των σχεδόν ανύπαρκτων αρμών συναρμογής των διαφόρων μερών.

ds4

Όπως συνηθίζω να υποστηρίζω, η αποδοχή ή όχι μια αισθητικής προσέγγισης είναι πολύ προσωπική υπόθεση. Από την άλλη πλευρά δεν είναι σπάνιο να χαρακτηρίζεται ένα πρόσωπο ή ένα αντικείμενο όμορφο, σχεδόν καθολικά. Αυτό συμβαίνει, προφανώς, όταν συνδυάζονται αρμονία, κομψότητα, ισορροπία αλλά και στοιχεία σύγχρονης και κοινά αποδεκτής σχεδιαστικής προσέγγισης.

ds4

 

Tο νέο DS 4 ανήκει στην παραπάνω κατηγορία. Ένας μεγάλος αριθμός πολύ διαφορετικών ανθρώπων, χωρίς κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα αυτοκίνητα, ρώτησε αυθόρμητα «τι αυτοκίνητο είναι αυτό». Λογικό. Μια και μόνη ματιά στο συμπαγές, πεντάθυρο αμάξωμα του DS 4 αρκεί για να δημιουργηθεί ένας ποταμός οπτικών ερεθισμάτων. Ποταμός μεγέθους Δούναβη, όχι Κηφισού.

Κομψότητα από όλες τις πλευρές

Τα πιο έντονα στοιχεία που έλκουν αμέσως το βλέμμα είναι τα λεπτά και πολύ κομψά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί των 19'', τα μικρά πλευρικά «νεύρα» και οι κοντοί πρόβολοι. Αυτό που εντυπωσιάζει ωστόσο είναι ότι όλες οι πινελιές που έχουν προστεθεί παραμένουν «τόσο – όσο»: Αυξάνουν το ενδιαφέρον , χωρίς όμως να διαταράσσουν τη συνολικά συμπαγή εικόνα και να δημιουργούν την εντύπωση της αχρείαστης πληθωρικότητας.

ds4

Το μοντέλο έρχεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, την Performance Line και την CROSS. Η τελευταία ήταν και αυτή της δοκιμής μας. Οι δύο εκδόσεις διαφέρουν μόνο σε στιλιστικά και εξοπλιστικά στοιχεία, ενώ οι διαστάσεις, το βάρος και τα μηχανικά μέρη παραμένουν ταυτόσημα.

«Διαμαντένιο» εσωτερικό

Μόλις ολοκληρωθεί η παρατήρηση του περιβλήματος, η οποία χωρίς καμία διάθεση υπερβολής μπορεί να διαρκέσει ώρες, περιμένει το εσωτερικό για έναν ακόμα γύρο αισθητικής πρωτοτυπίας. Ευτυχώς, σε σχέση με το παρελθόν των DS, στο νέο 4 εκτός από την σχεδιαστική ιδιαιτερότητα δόθηκε βαρύτητα και στην εργονομία. Έτσι, οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα βρίσκονται σε σωστή θέση, υπάρχουν επαρκείς, τόσο σε αριθμό όσο και σε μέγεθος, θήκες και βάσεις για συσκευές και ποτήρια ή μπουκάλια, ενώ όλα τα χειριστήρια βρίσκονται σε ορατές και αναμενόμενες θέσεις.

ds4

Το μοτίβο του ρόμβου ή διαμαντιού, αν προτιμάτε, αναπαράγεται και εδώ με πολύ εμφατικό τρόπο, χωρίς όμως να κουράζει ή να δημιουργεί την αίσθηση της υπερβολής. Η πολυτέλεια που θέλει να προάγει η μάρκα έναντι της «μαμάς» Citroen εξυπηρετείται από ποιοτικά και μαλακά στην αφή υλικά σχεδόν σε όλο το ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, χωρίς να λείπουν και επιφάνειες που συντίθενται από σκληρό πλαστικό. Αυτές όμως βρίσκονται μακριά από την εμβέλεια τόσο των ματιών, όσο και των χεριών του οδηγού.

ds4

Οι πόρτες κλείνουν με ένα πολύ πειστικό ήχο αεροστεγούς εφαρμογής, ενώ τριγμοί δεν ακούγονται από κανένα σημείο του αυτοκινήτου παρότι αυτό, όπως μας ενημέρωσαν, ήταν προ- παραγωγής. Αν κάτι θα μπορούσε να είναι καλύτερο, αυτό είναι η αίσθηση ευρυχωρίας. Λόγω της σχεδίασης η οροφή είναι σχετικά χαμηλή, το ταμπλό αρκετά ογκώδες και οι γυάλινες επιφάνειες, ειδικά για τους πίσω, μικρές. Έτσι νιώθεις έναν περιορισμό που δεν είναι μεν αντικειμενικός, αν οι επιβάτες δεν ξεπερνούν τους τέσσερις, ωστόσο ενυπάρχει στο υποσυνείδητο. Ο χώρος αποσκευών έχει πολύ καλό σχήμα και άνοιγμα, ενώ ο όγκος του ανέρχεται στα 430 λίτρα. Χωρίς ρεζέρβα, με κιτ επισκευής ελαστικού.

Έμφαση στην άνεση

Με μήκος αμαξώματος 4,4 μέτρα, το νέο DS 4 κατατάσσεται στα πλέον συμπαγή πεντάθυρα μοντέλα της κατηγορίας C. Οπότε είναι προφανές πως, παρά το μεγάλο πλάτος των 1,83 μέτρων και το μεταξόνιο των 2,675, η έμφαση δεν έχει δοθεί στην ευρυχωρία. Έχει όμως δοθεί στην άνετη και χαλαρωτική μετακίνηση. Ο κινητήρας, ακόμα και στο όριο των στροφών του ελάχιστα ενοχλεί, ενώ τόσο ο αεροδυναμικός όσο και ο θόρυβος κύλισης βρίσκονται στο παρασκήνιο - τουλάχιστον στο εύρος των νόμιμα υψηλών ταχυτήτων στον αυτοκινητόδρομο.

ds4

Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημάκαμπτο άξονα πίσω, ισορροπεί αριστοτεχνικά ανάμεσα στην πλήρη απορρόφηση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος και στην καλό έλεγχο του αμαξώματος, ενώ οι αντιδράσεις στο όριο είναι πολύ γραμμικές. Οι κλίσεις στις πολύ κλειστές καμπές δεν λείπουν, δεν ενοχλούν όμως. Η πρόσφυση είναι εξαιρετική από τους μεγάλους τροχούς και απαιτείται πολύ προσπάθεια ή κολοσσιαίο λάθος για να χαθεί, σε στεγνό οδόστρωμα.

Κινητήρας γνώριμος από παλιά

Όντας η εισαγωγική έκδοση κινητήρα για το μοντέλο, ο τρικύλινδρος PureTech των 130 ίππων είναι μεν επαρκής, αλλά και οριακός με βάση τις δυνατότητες του πλαισίου. Λογικό, καθώς το DS 4 έχει κατασκευαστεί για να διαχειρίζεται άλλους τόσους ίππους, περίπου. Η ροπή του είναι αρκετή, 230 Nm και αποδίδεται σε χαμηλές στροφές, στις 1.750 μόλις.

Σε συνεργασία με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων εξασφαλίζει καλές επιδόσεις και συγκεκριμένα μέγιστη ταχύτητα 208 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 10,8 δλ. Τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport προσφέρουν αυτό που λέει το όνομά τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο sport, το κιβώτιο μπορεί να κατεβάσει έως και 4 σχέσεις ταυτόχρονα, αν ο οδηγός ζητήσει πλήρη επιτάχυνση. Η μέση κατανάλωση με χαλαρή αλλά όχι αργή οδήγηση είναι περίπου στα 7.0 λίτρα/100 χλμ., ενώ υπό μέγιστη πίεση ανεβαίνει κοντά στα 10. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει μέση κατανάλωση περίπου στα 6.0 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 132 έως 154 γρ./χλμ.

ds4

Συνολικά το DS 4 είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, με καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, γρήγορες αλλαγές στο κιβώτιο και δυνατά φρένα. Το ιδανικό του περιβάλλον είναι η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, λόγω όμως του αυτόματου κιβωτίου και των συμπαγών διαστάσεων, οι μετακινήσεις στην πόλη είναι ανάλογα απολαυστικές. Η έκδοση Cross της δοκιμής διαθέτει επιπρόσθετα το σύστημα Grip Control, το οποίο μέσω του Traction control εξασφαλίζει καλύτερη πρόσφυση σε χώμα, χιόνι και λάσπη, μέσα από τις αντίστοιχες επιλογές sand, snow και mud στο σχετικό χειριστήριο. Επίσης, υπάρχει διαθέσιμο σύστημα κατάβασης Hill Assist Descent Control. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ως προ - παραγωγής που ήταν, δεν διάθετε το Grip Control. Οι εκδόσεις CROSS ωστόσο που θα διατίθενται προς πώληση, θα το περιλαμβάνουν.

Ασφάλεια και τεχνολογία

Σε επίπεδο ασφάλειας η DS δείχνει και πάλι τον premium χαρακτήρα του 4, καθώς το εξοπλίζει με 7 αερόσακους, από τους οποίους ο ένας κεντρικός μεταξύ των εμπρός επιβατών. Επίσης, το μοντέλο διαθέτει μια πλειάδα πολύ σημαντικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Από αυτά ξεχωρίζουν το ενεργό Cruise Control, το σύστημα αυτόματης πέδησης σε περίπτωση κινδύνου, το 360 view στην κάμερα οπισθοπορείας και το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας.

ds4

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο εξοπλισμός είναι πραγματικά πληρέστατος -παρότι η Trocadero δεν είναι η κορυφαία έκδοση του μοντέλου. Ξεχωρίζουν το Extended Head Up Display, η ψηφιακή οθόνη οργάνων με δυνατότητα παραμετροποίησης, το touch pad για τη λειτουργία του συστήματος πολυμέσων που η DS ονομάζει Smart Touch και φυσικά ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός με περσίδες αερισμού και για τους πίσω επιβάτες.

Το σύστημα πολυμέσων Iris System διαθέτει GPS και σύστημα φωνητικού χειρισμού --το οποίο όμως δεν αναγνωρίζει την ελληνική γλώσσα, Mirror Screen με Android Auto και Apple CarPlay. Φυσικά υποστηρίζεται από μια ευρεία ψηφιακή οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 10 ιντσών, με αρκετά κατανοητό και εύχρηστο interface. Ταυτόχρονα, ειδικά για τον κλιματισμό, υπάρχουν και κάποιοι πιεστικοί διακόπτες, ακριβώς κάτω από την οθόνη. Λίγο χαμηλότερα, υπάρχει και θήκη επαγωγικής -ασύρματης- φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

ds4

Ως premium μικρομεσαία επιλογή του γαλλικού PSA Group, το DS 4 κοστολογείται ανάλογα. Η έκδοση της δοκιμής εκτιμάται ότι θα βρίσκεται στη σφαίρα των 30.000 ευρώ, ενώ η βασική από άποψη εξοπλισμού με τον ίδιο κινητήρα, λίγο κάτω από από αυτό το όριο. Σε σχέση με τις κλασικές εκ Γερμανίας πολυτελείς προτάσεις της κατηγορίας, αυτή της DS έχει περίπου τις ίδιες τιμές αλλά επίσης τα πλεονεκτήματα της ιδιαιτερότητας, του χαρακτήρα και της πληρότητας του εξοπλισμού. Σίγουρα ξεχωρίζει. Το πόσο, είναι ζήτημα μιας μελλοντικής συγκριτικής δοκιμής.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!