Έρευνα: 14.000 νέους φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρειάζεται κάθε εβδομάδα η Ευρώπη!

Κώστας Μπιτσικώκος
Έρευνα: 14.000 νέους φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρειάζεται κάθε εβδομάδα η Ευρώπη!
Ο ρυθμός ανάπτυξης του δικτύου φόρτισης είναι πολύ αργότερος από αυτόν που αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Μία τεράστια απόσταση ανάμεσα στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στα σημεία φόρτισης δημιουργείται τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη. Ενώ την τελευταία πενταετία οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν δεκαπλασιαστεί, οι δημόσιοι φορτιστές έχουν αυξηθεί κατά μόλις 2,5 φορές. Το γεγονός αυτό θέτει σε κίνδυνο το φιλόδοξο πλάνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Fit for 55», με στόχο την μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55 % έως το 2030.

Επικαλούμενη μία νέα έρευνα, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί τα κράτη-μέλη της ΕΕ να αυξήσουν άμεσα τις επενδύσεις για τις υποδομές φόρτισης αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων. Η έρευνα που βασίστηκε σε ανάλυση της εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών McKinsey, αναφέρει ότι απαιτούνται 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης στο έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως το 2030, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των εκπομπών ρύπων κατά 55%.

Άρα μέχρι το 2030 θα πρέπει να εγκαθίστανται κάθε εβδομάδα 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης στην ΕΕ, έναντι μόλις 2.000 σημείων που είναι αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος! Ο αριθμός των σταθμών φόρτισης που απαιτείται σύμφωνα με την έρευνα είναι σχεδόν διπλάσιος από αυτόν που κατέθεσε η Κομισιόν στην πρότασή της για τον Κανονισμό Ανάπτυξης Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) και ο οποίος βρίσκεται υπό συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

«Η μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές ρύπων είναι μαραθώνιος», δήλωσε ο Πρόεδρος του ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, Όλιβερ Τσίπσε. «Το κλειδί είναι να πείσουμε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ να ανεβάσουν ρυθμό για τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών. Χρειαζόμαστε μία φιλόδοξη κατάληξη στην πρόταση AFIR, τόσο όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα όσο και το στόχο που θέτει για κάθε χώρα της ΕΕ».

 

Η Ελλάδα βρίσκεται στην ουρά της κατάταξης όσον αφορά το δημόσιο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, με μόλις 0,2 φορτιστή ανά 100 χλμ. οδικού δικτύου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!