Audi urbansphere: Το όραμα για το μέλλον ολοκληρώνεται (vid)

Audi urbansphere: Το όραμα για το μέλλον ολοκληρώνεται (vid)

Κώστας Παστρίμας
Audi urbansphere: Το όραμα για το μέλλον ολοκληρώνεται (vid)
Η «Αγία Τριάδα» της Audi για το μέλλον της αυτοκίνησης συμπληρώθηκε με την παρουσίαση του τρίτου μέλους της.

Η Audi έχει εκφράσει το όραμά της για το μέλλον της premium αυτοκίνησης, το οποίο συμπυκνώνεται σε τρία βασικά πρωτότυπα μοντέλα: τα skysphere concept και grandsphere concept, που έχουν παρουσιαστεί ήδη, και το urbansphere concept που είναι το τελευταίο που βλέπει το φως της δημοσιότητας.

Το Audi urbanshpere concept ξεκίνησε αρχικά ως ένα project με επίκεντρο την κινεζική αγορά αλλά τελικά εξελίχθηκε σε ένα πρωτότυπο που αφορά το μέλλον της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα αυτοκίνητο ενός όγκου, που δίνει έμφαση στην εμπειρία των επιβατών του. Όπως λένε και στην ίδια την Audi, είναι σχεδιασμένο από μέσα προς τα έξω.

audi urbansphere

Βασικό χαρακτηριστικό της σειράς των sphere της Audi είναι η αυτόνομη οδήγηση. Ολόκληρο το concept βασίζεται στην τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων επιπέδου 4. Η Audi συνεργάζεται επί του παρόντος με την CARIAD, την επιχείρηση λογισμικού του Ομίλου Volkswagen, για την εισαγωγή αυτής της τεχνολογίας εντός του δεύτερου μισού της δεκαετίας που διανύουμε.

 

Διαστάσεις και χώροι «γηπέδου»

Το Audi urbansphere concept είναι το μεγαλύτερο μοντέλο στην οικογένεια των πρωτότυπων αυτοκινήτων Audi μέχρι σήμερα. Οι μεγάλες του διαστάσεις – 5,51 μέτρα μήκος, 2,01 μέτρα πλάτος και 1,78 μέτρα ύψος – το τοποθετούν στο άνω όριο του κόσμου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πιο σημαντική διάσταση, ωστόσο είναι το ασυναγώνιστο μεταξόνιο των 3,40 μέτρων.

audi urbansphere

Το εσωτερικό της «αστικής σφαίρας» της Audi δεν υπόκειται στη συμβατική αρχή της συμπίεσης όσο το δυνατόν περισσότερων καθισμάτων, αποθηκευτικών χώρων και λειτουργικών στοιχείων σε έναν χώρο που περιορίζεται από τους περιορισμούς της οδήγησης. Αντίθετα, δίνει προτεραιότητα στην ανάγκη των επιβατών να βιώσουν άφθονο χώρο ως παράγοντα άνεσης. Το τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και τα πεντάλ κρύβονται όταν το όχημα βρίσκεται σε αυτόνομη λειτουργία.

Τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα σε δύο σειρές προσφέρουν στους επιβάτες πολυτέλεια και άνεση πρώτης κατηγορίας. Τα καθίσματα στο πίσω μέρος προσφέρουν πολύ χώρο και μεγάλη γκάμα επιλογών ρύθμισης. Στις λειτουργίες Relax και Entertain, η πλάτη μπορεί να έχει κλίση έως και 60 μοίρες, ενώ τα στηρίγματα ποδιών εκτείνονται ταυτόχρονα. Τα κεντρικά τοποθετημένα υποβραχιόνια ενσωματωμένα στα πλαϊνά των καθισμάτων και τα αντίστοιχα στις πόρτες δημιουργούν μια ανακουφιστική αίσθηση ασφάλειας.

Τεχνολογία και συνδεσιμότητα

Το urbansphere είναι χτισμένo στην πλατφόρμα τεχνολογίας PPE, η οποία είναι κοινή με την Porsche. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτό το μοντέλο διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα 800 volt και μπορεί να φορτιστεί έως και 270 kW. Η εκτιμώμενη αυτονομία είναι έως και 750 χιλιόμετρα, σύμφωνα με εκτιμήσεις, καθώς πρόκειται για πρωτότυπο όχημα, όχι για αυτοκίνητο παραγωγής.

Η Audi περιγράφει την ιδέα ως «ένα σαλόνι με ρόδες και ένα κινητό γραφείο, που χρησιμεύει ως τρίτος χώρος διαβίωσης κατά τη διάρκεια της κίνησης», ενώ καυχιέται ότι έχει τον περισσότερο εσωτερικό χώρο από οποιοδήποτε από τα μοντέλα της, βοηθούμενο τόσο από το σχήμα όσο και από την πλατφόρμα EV.

audi urbansphere

Οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε πολλές διαφορετικές ψηφιακές υπηρεσίες και λειτουργίες infotainment ορατές μέσω προβολής στο ταμπλό, οθονών που είναι τοποθετημένες στις πλάτες των καθισμάτων, γυαλιών VR ή μιας αναδιπλούμενης διαφανούς οθόνης OLED για τους πίσω επιβάτες. Το σύστημα αφής MMI στην πόρτα, που περιλαμβάνει περιστρεφόμενο δακτύλιο και κουμπιά, επιτρέπει στον οδηγό να έχει πρόσβαση σε πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις, ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί μέσω παρακολούθησης ματιών, χειρονομιών και φωνητικού ελέγχου όταν το κάθισμα είναι σε πλήρη ανάκλιση.

audi urbansphere

Οι πίνακες ελέγχου για όλους τους επιβάτες είναι ενσωματωμένοι στα υποβραχιόνια και παραμένουν κρυμμένοι όταν δεν χρησιμοποιούνται. Το όχημα υποστηρίζει επίσης τεχνολογία ανίχνευσης στρες χρησιμοποιώντας σαρώσεις προσώπου και φωνητική ανάλυση και προσφέροντας προτάσεις για χαλάρωση.

Μινιμαλιστικό εξωτερικό

Το σχήμα του urbasphere μοιάζει περισσότερο με minivan παρά με crossover. Υπάρχει ένα κεκλιμένο παρμπριζ που συνεχίζεται νοητά σε μια επίπεδη οροφή. Τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του είναι το εμπρός και το πίσω μέρος, όπου ξεχωρίζουν οι μεγάλες σειρές από τριγωνικά φώτα LED που μπορούν να φωτίζουν με πολύπλοκα μοτίβα και μπορούν να εμφανίζουν μηνύματα σε άλλους χρήστες του δρόμου, όπως να αναβοσβήνουν ένα μεγάλο, κόκκινο X ή να είναι ένα μεγάλο φλας.

audi urbansphere

Πολύ χαρακτηριστικές επίσης είναι οι πόρτες, που ανοίγουν αντικριστά. Καθώς δεν υπάρχει κεντρική κολόνα, η είσοδος των επιβατών διευκολύνεται σημαντικά. Όταν ανοίξουν οι πόρτες ένα κόκκινο φως προβάλλει στο έδαφος και τα καθίσματα περιστρέφονται προς αυτούς που μπαίνουν στο όχημα.

Το Audi urbansphere είναι ένα πρωτότυπο, που δεν έχει γίνει γνωστό από την Audi αν υπάρχει πρόθεση να μπει στην παραγωγή. Ένα τέτοιο όχημα θα είχε νόημα για την αγορά της Κίνας, όπου τα πολυτελή μίνιβαν κερδίζουν έδαφος στις συνθήκες ασφυκτικής κίνησης στις μεγαλουπόλεις. Πιο πολύ όμως το urbansphere εκφράζει ένα όραμα και μας δίνει την ευκαιρία να ρίξουμε κλεφτές ματιές στο μέλλον της αστικής κινητικότητας, τουλάχιστον όπως τη βλέπει η Audi.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!