Skoda Fabia: Το οδηγήσαμε στην Ελλάδα
- Νέο Fabia σε… γερές βάσεις
- Βενζίνη, TSI και... DSG
- Άνεση και ποιότητα κύλισης σε πρώτο πλάνο
- Τιμές - εξοπλισμός
Όταν η Skoda παρουσίασε το νέο Fabia, το χαρακτήρισε ως «μεγαλύτερο, εξυπνότερο, πιο οικονομικό». Με αυτό τον τριπλό προσδιορισμό, θέλει να δείξει ότι στην τέταρτη γενιά του το δημοφιλές μοντέλο έχει ωριμάσει και ταυτόχρονα «απαντά» σε όσα ζητά το καταναλωτικό κοινό από ένα σύγχρονο σουπερμίνι: να είναι ευρύχωρο, να προσφέρει έξυπνες λύσεις όσον αφορά την πρακτικότητα αλλά και τις τεχνολογίες, και βεβαίως να είναι οικονομικό στην καθημερινή χρήση.
Με… προίκα τα 4,5 εκατ. πωλήσεων από τις τρεις προηγούμενες γενιές του, το Fabia δε χρειάζεται να συστηθεί στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα πάντως, όπου χάθηκε πολύτιμος χρόνος για την προηγούμενη γενιά, η Kosmocar-Skoda επαναλανσάρει το Fabia. Και το πράττει, τονίζοντας τα δυνατά σημεία του. Καταρχάς, τη δυναμική του σχεδίαση με τα έντονα «νεύρα» στο αμάξωμα και τις αρκετές γωνίες στα φωτιστικά σώματα, στοιχεία που το διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές του.
Επίσης, τις εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4,11 μέτρα και πλάτος 1,78 μ) που το τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας και προσφέρουν ένα ευρύχωρο εσωτερικό για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (+50 λίτρα, στα 380 λίτρα). Και τέλος, τη «simply clever» φιλοσοφία, η οποία μεταφράζεται σε σύγχρονη προσέγγιση, είτε αφορά πρακτικές λύσεις στο εσωτερικό, είτε το σύστημα infotainment ή τους κινητήρες.
Με αυτά τα «εφόδια», τα στελέχη της Kosmocar-Skoda έχουν εμπιστοσύνη στη δυναμική του νέου Fabia και στην… ανθεκτικότητά του απέναντι στα B-SUV, τα οποία «επελαύνουν» στην Ευρώπη. Ήδη η αντιπροσωπεία έχει δεχθεί αρκετές παραγγελίες, με τα πρώτα αυτοκίνητα να βρίσκονται στις εκθέσεις Skoda. Στόχος της Kosmocar είναι να εξασφαλίσει μερίδιο περίπου 6% της κατηγορίας Β.
Νέο Fabia σε… γερές βάσεις
Κάνοντας για πρώτη φορά χρήση της πλατφόρμας MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen, το Fabia έχει πρόσβαση σε τεχνολογίες που το αναβαθμίσουν συνολικά. Είναι μεγάλο και ευρύχωρο χωρίς να είναι βαρύ, έχει αεροδυναμικό σχήμα (ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,28), εφοδιάζεται με σύγχρονους κινητήρες βενζίνης (αν και δεν κάνουν χρήση υβριδικής τεχνολογίας), διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό συνδεσιμότητας και ασφάλειας. Με ενισχυμένη ακαμψία αμαξώματος και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως η τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης Travel Assist, το Fabia εξασφάλισε τα 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP.
Η σχεδίαση και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αναβαθμίζουν την αίσθηση που αποπνέει το εσωτερικό του νέου Fabia. Τέσσερις ή και πέντε επιβάτες θα βολευτούν άνετα, ενώ ο οδηγός έχει εύκολη πρόσβαση σε πλήθος πληροφορίες, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του. Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και το κορυφαίο σύστημα πολυμέσων Amundsen με οθόνη 9,2 ιντσών, που υποστηρίζει έλεγχο μέσω νευμάτων ή φωνητικών εντολών. Αλλά και το δεύτερο σύστημα (Bolero με οθόνη 8”) διαθέτει Bluetooth και ασύρματη σύνδεση κινητού μέσω SmartLink, Android Auto και Apple CarPlay.
Βενζίνη, TSI και... DSG
Το μέλλον των πετρελαιοκινητήρων στην κατηγορία Β όπου… δραστηριοποιείται το Fabia δεν είναι λαμπρό, οπότε στη Skoda επέλεξαν να προσφέρουν μόνο σύνολα βενζίνης. Η αρχή για την ελληνική αγορά γίνεται με δύο κινητήρες, τον ατμοσφαιρικό 1.0 MPI με 80 ίππους και τον τούρμπο 1.0 TSI με 110 ίππους. Και ενώ ο πρώτος περιορίζει το Fabia εντός πόλης, ο δεύτερος (διαθέσιμος είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη DSG) χαρίζει στο μοντέλο της Skoda έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Μελλοντικά θα προστεθεί ο ισχυρότερος 1.5 TSI με 150 ίππους, ο οποίος ταιριάζει περισσότερο στη σπορ-lifesyle έκδοση Monte Carlo.
Οι βενζινοκινητήρες του νέου Fabia δεν εφοδιάζονται με ήπια υβριδική τεχνολογία όπως συμβαίνει με ανταγωνιστικά μοντέλα, όμως η Skoda επιτυγχάνει τον αναγκαίο περιορισμό κατανάλωσης και ρύπων μέσω άλλων… οδών, όπως η εξέλιξη των μηχανικών μερών, η σχεδίαση του αυτοκινήτου και λύσεις όπως οι αεροδυναμικές πλαστικές επενδύσεις στους τροχούς.
Άνεση και ποιότητα κύλισης σε πρώτο πλάνο
Οδηγώντας το νέο Fabia 1.0 TSI 110 PS DSG τόσο στον αστικό ιστό όσο και στην παραλιακή λεωφόρο προς Σούνιο, αντιληφθήκαμε γρήγορα τη δουλειά που έχει κάνει η Skoda στους τομείς της ποιότητας κύλισης, της ηχομόνωσης και της άνεσης. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας είχε το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Style και τροχούς 16 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 195/55.
Ο συγκεκριμένος συνδυασμός είναι μάλλον ο ιδανικός για το ελληνικό οδικό δίκτυο, καθώς αφενός προσφέρει άνεση ακόμη και όταν το αυτοκίνητο περνά από έντονες ανωμαλίες, αφετέρου δίνει αυτοπεποίθηση στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα σε διαδρομή με στροφές. Σε μεικτές συνθήκες, η μέση κατανάλωση διατηρείται εύκολα κάτω από τα 7 λίτρα ανά 100 χλμ.
Τιμές - εξοπλισμός
Αν και τα αυτόματα κιβώτια κερδίζουν έδαφος και στη χώρα μας, η δημοφιλέστερη επιλογή για το νέο Skoda Fabia αναμένεται να είναι το 6άρι μηχανικό κιβώτιο με τον 1.0 TSI 110 PS. Η διαφορά τιμής στα δύο μοντέλα με το πλούσιο επίπεδο Style είναι στα 1.660 ευρώ (18.990 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο και 20.650 ευρώ με αυτόματο), όμως επιπλέον η πρώτη έκδοση συνοδεύεται από μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και καθημερινά ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο.
Οι τιμές του νέου Fabia αρχίζουν από τα 14.990 ευρώ για το 1.0 MPI 80 PS στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού Active, πρόκειται όμως για ένα συνδυασμό που απευθύνεται περισσότερο σε εταιρείες με στόλους οχημάτων και λιγότερο σε πελάτες λιανικής. Στο μεσαίο επίπεδο Ambition, το Fabia με τους 80 ίππους κοστίζει 16.600 ευρώ και αυτό με τους 110 ίππους 17.500 ευρώ.
Έκδοση Active
Φώτα πορείας και προβολείς LED
Speed limiter
Front Assist με προστασία πεζών
Lane Assist
Driver Alert System
6 αερόσακοι
Air Condition
Αισθητήρας φώτων
Ηχοσύστημα Swing με οθόνη 6,5 ιντσών, Bluetooth και λειτουργία Smart Link
Ατσάλινοι τροχοί 14’’
Έκδοση Ambition (επιπλέον της Active)
Cruise Control
Δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
Οθόνη πολλαπλών ενδείξεων υπολογιστή on board “Maxi Dot”
Διαιρούμενη (60/40) πλάτη πίσω καθίσματος
Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
Έκδοση Style (επιπλέον της Ambition)
Ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit
Αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών
Κάμερα οπισθοπορείας
Keyless Entry
Προβολείς ομίχλης
Light & Rain Assist
Ατμοσφαιρικός φωτισμός στο εσωτερικό
Σύστημα πολυμέσων Bolero με οθόνη αφής 8’’
Λειτουργία Smart Link wireless
Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Με επιπλέον κόστος 200 ευρώ μπορεί να παραγγελθεί το σπορ τιμόνι με τρεις ακτίνες (και paddles για το κιβώτιο DSG), ενώ 90 ευρώ κοστίζει το σύστημα με προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Individual).
Φωτογραφίες: Skoda / Γ. Καραγιωργάκης
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!