Test drive Hyundai Tucson Full Hybrid: Ο τολμών νικά
- Εντυπωσιακό από έξω, εκθαμβωτικό από μέσα
- Υβριδικό για φίλημα
- Εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη στο δρόμο
- Καθηλωτικό επίπεδο εξοπλισμού
Από την πρώτη στιγμή που μάθαμε ότι θα έχουμε στα χέρια μας το νέο Hyundai Tucson για μερικές ημέρες προκειμένου να κάνουμε μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα στα βόρεια της χώρας δεν μπορούσαμε να κρύψουμε την ανυπομονησία μας. Βλέπετε, το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι ακόμα ένα SUV, είναι βραβευμένο με τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς και ταυτόχρονα, ότι και αν έχουμε διαβάσει για το μεγάλο Hyundai είναι εκθειαστικό. Οι προσδοκίες λοιπόν ήταν αναπόφευκτα πολύ υψηλές και επιβεβαιώθηκαν πριν καν μπούμε μέσα στο αυτοκίνητο.
Εντυπωσιακό από έξω, εκθαμβωτικό από μέσα
Το νέο Tucson είναι αδιαμφισβήτητα πολύ εντυπωσιακό από όπου και αν το κοιτάξεις. Δεν μοιάζει με τίποτα από αυτά που έχουμε συνηθίσει από τα υπάρχοντα SUV της αγοράς και ακολουθεί τον δικό του δρόμο με την Hyundai να ρισκάρει, αλλά να κερδίζει το στοίχημα της διαφορετικότητας. Στο εμπρός μέρος, η μάσκα είναι επιβλητική με τις μεγάλες γρίλιες στο κέντρο και φωτιστικά σώματα τα οποία είναι ενσωματωμένα μέσα στις γρίλιες. Τον συγκεκριμένο σχεδιασμό η Hyundai τον αναφέρει ως Parametric Hidden Lights και ουσιαστικά είναι ένα έξυπνο «καμουφλάζ» για τους εμπρός προβολείς.
Προχωρώντας στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου, εκείνο που σε κερδίζει οι γωνίες που δημιουργούνται από πόρτα σε πόρτα και η χαρακτηριστική χρωμιωμένη γραμμή, ενώ στο πίσω μέρος πάλι η φωτεινή υπογραφή στα φωτιστικά σώματα είναι πραγματικά μοναδική, με highlight τον κρυμμένο υαλοκαθαριστήρα στο κάτω μέρος του διακριτικού σπόιλερ. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπήρξε ούτε ένας στο δρόμο που να μην εντυπωσιάστηκε από το νέο Tucson με την Hyundai να έχει πετύχει ένα μείγμα πολυτέλειας και σπορ εμφάνισης που ξεχωρίζει με χαρακτηριστική άνεση στο δρόμο.
Τα πράγματα συνεχίζουν να σε εντυπωσιάζουν όταν μπαίνεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το νέο Tucson είναι απλά διαστημικό στο εσωτερικό του. Μπροστά στα μάτια του οδηγού υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες η οποία αλλάζει χρώμα όταν επιλέξεις την ανάλογη χαρτογράφηση στον κινητήρα, ενώ λίγο πιο δεξιά, στην κεντρική κονσόλα, συναντάς ακόμα μια έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών infotainment με ένα απίθανα φουτουριστικό ψηφιακό περιβάλλον. Η άνεση είναι σε πρώτο πλάνο στο εσωτερικό του Tucson, εύκολα μπορούν να βολευτούν πέντε επιβάτες και να ταξιδέψουν ξεκούραστα για πολλά χιλιόμετρα, απολαμβάνοντας ένα ευχάριστο και ήσυχο περιβάλλον. Στην κεντρική σήραγγα ο οδηγός βρίσκει με άνεση τους διακόπτες του αυτόματου κιβωτίου, του χειρόφρενου και των επιλογών οδήγησης, ενώ απλή είναι η πρόσβαση στα θερμαινόμενα καθίσματα και στο θερμαινόμενο τιμόνι! Κερασάκι στην τούρτα είναι η τεράστια πανοραμική οροφή η οποία ανοίγει με το πάτημα ενός κουμπιού και χαρίζει άλλη αίσθηση στους επιβάτες. Το βράδυ πάλι, μπορείς να προσαρμόσεις τον εσωτερικό κρυφό φωτισμό του αυτοκινήτου ανάλογα με τη διάθεσή σου. Συνολικά, το Hyundai Tucson όσον αφορά την εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση μπορεί να πει κάποιος ότι εύκολα κερδίζει μια θέση στην κορυφή κυρίως χάρη στις τολμηρές λύσεις των Κορεατών σε όλους τους τομείς.
Υβριδικό για φίλημα
Η Hyundai προσφέρει το νέο Tucson με τρεις επιλογές μηχανικών συνόλων. Την ήπια υβριδική έκδοση 48V, την Full Hybrid επιλογή και την Plug-In Hybrid έκδοση. Το μοντέλο δοκιμής ήταν το πλήρως υβριδικό σύστημα το οποίο αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα 1.6 λίτρων T-GDi τούρμπο και έναν ηλεκτροκινητήρα 44,2kW. Το σύνολο όταν συνδυαστεί αποδίδει 230 ίππους και 350Nm ροπής, δίνοντας πολύ δυνατές επιδόσεις στο αυτοκίνητο και παράλληλα διατηρώντας ένα απίθανο επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων. Ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιεί την τεχνολογία CVVD (Continuously Variable Valve Duration) η οποία βελτιστοποιεί την αποτελεσματικότητα του κινητήρα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας συνεργάζεται με μια μπαταρία Λιθίου 1,49kWh που αποθηκεύει την ενέργεια η οποία παράγεται από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και από τον θερμικό κινητήρα. Το σύνολο συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων τεχνολογίας Shift-by-Wire.
Το βασικό χαρακτηριστικό του υβριδικού συνόλου της Hyundai είναι η απόλυτα ομαλή μεταφορά της ισχύος στους τροχούς και η ποιοτική μετάβαση από την ηλεκτροκίνηση στην κίνηση με τον θερμικό κινητήρα. Με την μπαταρία φορτισμένη πάνω από το 50% το Tucson ξεκινάει να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και μπορείς να διανύσεις αρκετά χιλιόμετρα αν είσαι φειδωλός με το γκάζι. Σε περίπτωση που χρειαστείς περισσότερη ισχύ ή η μπαταρία αποφορτιστεί τότε επεμβαίνει ο κινητήρας για να εξομαλύνει την κατάσταση και να απολαύσεις μια γρήγορη προσπέραση ή μια πιο ροπάτη λειτουργία σε ένα ανηφορικό κομμάτι. Η συνεργασία των δύο συστημάτων είναι υποδειγματική στον τρόπο λειτουργίας και πέρα από τις ισχυρές επιταχύνσεις, την άμεση απόκριση στο γκάζι και την ομαλή μεταφορά της ισχύος, το σύνολο προσφέρει και τρομερή κατανάλωση. Το Tucson στα 2.000+ χιλιόμετρα που διανύσαμε σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακούς δρόμους και πόλη, «έγραψε» 6,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που μας εντυπωσίασε αν αναλογιστούμε τις επιδόσεις και τον όγκο του αυτοκινήτου.
Εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη στο δρόμο
Στο δρόμο το Tucson είναι πολύ σταθερό και με αυξημένη ποιότητα κύλισης. Στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί εύκολα την πορεία του με σταθερότητα, ενώ στις στροφές έχει εξαιρετική αίσθηση στο τιμόνι και πολύ καλό επίπεδο πρόσφυσης, με τις αναρτήσεις να μην επιτρέπουν στο αμάξωμα να παίρνει κλίσεις. Γνωρίζεις πάντα που βρίσκονται οι τροχοί σου και το επίπεδο πρόσφυσης της ασφάλτου κάτι που δεν συναντάς εύκολα σε SUV αυτού του μεγέθους. Τα φρένα είναι προοδευτικά με επαρκέστατη δύναμη, ενώ δείχνουν να είναι ακούραστα ακόμα και με πλήρες φορτίο σε κατηφορικό στροφιλίκι. Αν θέλεις να κινηθείς πιο σβέλτα το Hyundai δεν θα πει όχι. Επιλέγεις την Sport χαρτογράφηση και το μηχανικό σύνολο σου δίνει την απαραίτητη ισχύ, ενώ παράλληλα το αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζεται στις ανάγκες σου. Αν πάλι θέλεις ακόμα περισσότερο έλεγχο τότε υπάρχουν στο τιμόνι και paddle shifters για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων.
Μέχρι στιγμής το Hyundai Tucson έχει επιβεβαιώσει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, χωρίς καν να έχουμε μπει στο κομμάτι του εξοπλισμού όπου απλά δεν έχει αντίπαλο. Στα συστήματα υποβοήθησης η Hyundai έχει τοποθετήσει στο νέο Tucson σύστημα active cruise control (Highway Drive Assist) το οποίο χαρίζει επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2. Ενεργοποιώντας το σύστημα το αυτοκίνητο είναι σε θέση να μειώσει ή να αυξήσει αυτόματα την ταχύτητα ταξιδιού ανάλογα με τα εμπόδια που συναντά στο δρόμο, να στρίψει σε μια καμπή μόνο του ή να σε επαναφέρει στην λωρίδα κυκλοφορίας σου. Εντυπωσιακό και πολύ ξεκούραστο στα πολλά χιλιόμετρα.
Καθηλωτικό επίπεδο εξοπλισμού
Το Tucson διαθέτει προηγμένο σύστημα συνδεσιμότητας μέσω Bluetooth με το Smartphone, σύστημα φωνητικών εντολών, ασύρματη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου, ηχοσύστημα της KRELL, θύρες φόρτισης USB και πρίζα 12V, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, κλιματισμό τριών ζωνών με σύστημα Multi Air, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί και σύστημα απομακρυσμένου παρκαρίσματος και ξεπαρκαρίσματος. Εκτός από ηλεκτρονικά «καλούδια» το Hyundai προσφέρει και μεγάλο χώρο αποσκευών με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 616 λίτρα, κάτι που μεταφράζεται σε τρεις μεγάλες βαλίτσες ή τέσσερις μεσαίες βαλίτσες συν άφθονα μικροαντικείμενα. Άφθονοι χώροι υπάρχουν και στο εσωτερικό της καμπίνας για μικροαντικείμενα σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου.
Δεν χωράει αμφιβολία πως το Hyundai Tucson Full Hybrid είναι αν όχι το πιο ολοκληρωμένο, σίγουρα ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SUV που μπορεί να αγοράσει κάποιος. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι που να μην έχει αυτό το αυτοκίνητο, θέλεις δύναμη από τον κινητήρα, θέλεις εξηλεκτρισμό, θέλεις οικονομία στο καύσιμο, θέλεις υψηλού επιπέδου τεχνολογία στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, θέλεις άνεση, θέλεις πολυτέλεια, θέλεις ξεχωριστή εμφάνιση, θέλεις πλούσιο εξοπλισμό, θέλεις χώρους αποθήκευσης, θέλεις καλή συμπεριφορά στο δρόμο, θέλεις ασφάλεια, το Hyundai Tucson τα έχει όλα και μάλιστα τα έχει σε κορυφαίο επίπεδο. Τώρα που το κοιτάζουμε καλύτερα, το SUV από την Κορέα δίκαια είναι στην κορυφή με την Hyundai να έχει κερδίσει κατά κράτος τους αντιπάλους της. Η τιμή των εκδόσεων full hybrid ξεκινάει από 36.990€ (έκδοση Distinctive 39.490€).
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!