Test Drive Jaguar Ι-Pace EV400 Vs Tesla Model Y Long Range: Different schools, same class
Τα πολυτελή και σπορ ηλεκτρικά SUV απολαμβάνουν δημοφιλίας εκ διαμέτρου αντίθετης από την υψηλή τιμή τους. Και αυτό διότι το κοινό στο οποίο απευθύνονται αφενός μπορεί να καλύψει το κόστος αγοράς τους, αφετέρου έχει τη δυνατότητα να τα φορτίζει στο χώρο εργασίας ή στο σπίτι. Από την άλλη, οι χώροι και η μοναδική εμπειρία επιτάχυνσης που τα συνοδεύει δεν μπορούν να αφήσουν αδιάφορο τον οικογενειάρχη και τον λάτρη της δυναμικής οδήγησης, αντίστοιχα.
Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Jaguar I-Pace και το Tesla Model Y, μοντέλα που εκφράζουν δύο διαφορετικές σχολές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τη μία η βρετανική άποψη για τα premium SUV και από την άλλη το αμερικάνικο… κατεστημένο στην ηλεκτροκίνηση. Τα δοκιμάζουμε παράλληλα για να δούμε ποιο κάνει την καθημερινότητα πιο εύκολη και ποιο προσφέρει περισσότερη απόλαυση στον οδηγό του.
Το μέγεθος μετράει
Τα δύο ηλεκτρικά SUV έχουν παραπλήσιες εξωτερικές διαστάσεις, με το Model Y να φθάνει σε μήκος τα 4,75 μέτρα και την I-Pace τα 4,68 μ. Το βρετανικό SUV έχει πάντως πιο δυναμική όψη, χάρη στην χαμηλότερη σιλουέτα και τις πιο ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες στο αμάξωμα. Εκεί όπου αποτυπώνεται σε μεγάλο βαθμό η διαφορετική φιλοσοφία τους, είναι στο εσωτερικό. Πλήθος διακοπτών, διαφορετικά επίπεδα στο ταμπλό, δύο οθόνες 12,3 και 10,1 ιντσών για πίνακα οργάνων και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων στην I-Pace (και μία μικρότερη για τον κλιματισμό), απλά μία τεράστια οθόνη 15 ιντσών που κάνει όμως τα πάντα στο λιτό εσωτερικό του Model Y.
Είναι η στιγμή κατά την οποία αντιλαμβάνεσαι ότι στην Tesla πρώτα εξασφάλισαν ένα πανίσχυρο επεξεργαστή και κορυφαίο λογισμικό που διαχειρίζεται κάθε λειτουργία και στη συνέχεια σχεδίασαν τα υπόλοιπα σημεία του αυτοκινήτου. Γενικότερα η αμερικάνικη μάρκα προσφέρει μία εμπειρία έξω από τα συνηθισμένα. Αφού περάσεις την ηλεκτρονική κάρτα-κλειδί πάνω από την κεντρική κονσόλα, το Model Y είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Δεν υπάρχει μπουτόν εκκίνησης των ηλεκτρικών μοτέρ, ούτε ηλεκτρονικό χειρόφρενο να απενεργοποιήσεις. Απλά επιλέγεις από το δεξί μοχλό πίσω από το τιμόνι τη θέση D.
Η τεχνολογία στο προσκήνιο
Επειδή πολλοί ρωτούν για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Autopilot που ταυτίστηκε με την Tesla στις ΗΠΑ, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα, καθώς δεν υποστηρίζεται ούτε από τις υποδομές της χώρας μας, ούτε από τη νοοτροπία των οδηγών.
Συνοψίζοντας, η ηλεκτρική Jaguar υπερτερεί στην πολυτέλεια, την ποιότητα των υλικών και λεπτομέρειες όπως ο ψηφιακός κεντρικός καθρέπτης, όμως το Tesla σε κερδίζει με την τεχνολογία της οθόνης που καθιστά λιτό οτιδήποτε γύρω της. Οι χώροι και στα δύο SUV είναι επαρκείς για 5 επιβάτες, όμως και εδώ το Model Y έχει την τελευταίο λόγο, χάρη στον αχανή χώρο αποσκευών 850 λίτρων (656 λίτρα στην I-Pace).
Επιδόσεις από άλλο κόσμο
Σε αυτή την κατηγορία μεγέθους και κόστους, η παρουσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ που χαρίζουν τετρακίνηση είναι μονόδρομος. Στην I-Pace EV400 έχουμε στη διάθεσή μας 400 ίππους και 696 Nm ροπής, στην έκδοση Long Range του Model Y 351 ίππους και 527 Nm. Και μόνο αυτοί οι αριθμοί είναι αρκετοί για να περιγράψουν τις επιδόσεις που συνοδεύουν τα δύο ηλεκτρικά SUV: 0-100 χλμ/ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα για το μοντέλο της Jaguar, σε 5 δευτερόλεπτα για το Tesla. Το Model Y υπερέχει πάντως σε μέγιστη ταχύτητα, με 217 χλμ/ώρα έναντι της περιοριζόμενης στα 200 χλμ/ώρα της I-Pace.
Πατώντας με δύναμη το πεντάλ του γκαζιού, το σώμα σου κολλάει κυριολεκτικά στην πλάτη του καθίσματος και στα δύο ηλεκτρικά μοντέλα. Οι επιταχύνσεις είτε από στάση είτε εν κινήσει είναι εντυπωσιακές, χαρίζοντας αστραπιαίες προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Η αίσθηση πάντως που σου δίνει το Model Y είναι πιο ακραία, ίσως λόγω της καλύτερης διαχείρισης της ενέργειας. Από την πλευρά της, η Jaguar I-Pace προσφέρει καλύτερη ποιότητα κύλισης, εξαιρετική ηχομόνωση και υποδειγματική οδική συμπεριφορά.
«Χορταστική» αυτονομία
Η αυτονομία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ίσως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό, καθώς επηρεάζει τόσο την ρουτίνα της καθημερινότητας (κάθε πότε δηλαδή απαιτείται φόρτιση) όσο και τα Σαββατοκύριακα των επιβατών του. Η βάρους άνω 2,1 τόνων I-Pace εφοδιάζεται με μπαταρία εκμεταλλεύσιμης χωρητικότητας 84,7 kWh, ενώ το 2.000 κιλών Model Y με μπαταρία 75 kWh. Και ενώ υπάρχει αυτή η διαφορά, η μεν Jaguar ανακοινώνει αυτονομία 470 χλμ. στον κύκλο WLTP, η δε Tesla άνω των 530 χλμ!
Φαντάζει οξύμωρο, οδηγώντας όμως επί μέρες και τα δύο ηλεκτρικά SUV έγινε άμεσα αντιληπτό το πόσο μπροστά από τον ανταγωνισμό είναι η Tesla σε αυτόν τον τομέα. Έχει επιτύχει την άριστη διαχείριση της ενέργειας, με αποτέλεσμα να καθίσταται μη υποχρεωτική η φόρτιση της μπαταρίας κάθε εβδομάδα, ακόμη και αν στον προγραμματισμό βρίσκεται κάποια κοντινή εκδρομή. Από την άλλη, το επίπεδο φόρτισης πέφτει πιο γρήγορα στην μπαταρία της I-Pace, καθιστώντας αναγκαία την επίσκεψη στον ταχυφορτιστή.
Για το φινάλε κρατήσαμε τον… λογαριασμό. Οι τιμές της Jaguar I-Pace αρχίζουν από τα 83.774 ευρώ, του δε Tesla Model Y από τα 62.990 ευρώ για την έκδοση Long Range της δοκιμής μας και τα 66.990 ευρώ για την κορυφαία Performance των 457 ίππων. Η διαφορά των 20.000 ευρώ δεν είναι αμελητέα, ακόμη και αν βάλουμε στη ζυγαριά την πολυτέλεια στο εσωτερικό και την ποιότητα κύλισης που χαρακτηρίζουν την I-Pace. Σύντομα το αμερικάνικο ηλεκτρικό SUV θα κυκλοφορήσει και σε 7θέσια διάταξη εσωτερικού, δίνοντας και στις πολυμελείς οικογένειες το «εισιτήριο» για τον μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!