Hi BYD Atto 3: Η ζωή με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Vol.3
- Συμπαγές, εύκολο και πρακτικό
- Το θέμα με τον Euro NCAP
- Η διάσταση της αισθητικής
- Ενδιάμεσος απολογισμός
Μετά την εμπειρία του Κώστα Μπιτσικώκου στο ταξίδι με το BYD Atto 3, ήρθε η σειρά και των υπόλοιπων συναδέλφων να πάρουν μια γεύση από το μικρομεσαίο SUV της κινεζικής μάρκας, το οποίο βρέθηκε στα χέρια μας για δοκιμή μεγάλης διάρκειας ενός περίπου μήνα.
Το αυτοκίνητο έχει ήδη διανύσει περισσότερα από 2.000 χιλιόμετρα κατά τις πρώτες 15 ημέρες της παραμονής του μαζί μας, καθώς δεν μένει για πολύ στο χώρο στάθμευσης του gmotion. Οι λόγοι που το προτιμούν όλοι είναι πολλοί.
Συμπαγές, εύκολο και πρακτικό
Με μήκος 4,45 μέτρα, το BYD Atto 3 είναι τόσο – όσο για εύκολη στάθμευση στην πόλη. Ταυτόχρονα έχει άνετους χώρους, πολύ καλή ορατότητα και φυσικά διευκολύνει την είσοδο και έξοδο τόσο για τους εμπρός, όσο και τους πίσω επιβάτες, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Ως ηλεκτρικό είναι αυτόματο, αθόρυβο και ένα ακόμα τεράστιο προσόν του στις αστικές μετακινήσεις, είναι η πολύ άνετη ανάρτησή του. Η ίδια ανάρτηση που στον επαρχιακό δρόμο δεν σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς πλήρως τη δυναμική του συστήματος κίνησης, μέσα στην πόλη αποτελεί μάννα εξ ουρανού. Μέσα στην πόλη η αυτονομία του ξεπερνά πάντα με άνεση τα 420 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να μην είμαστε συνέχεια σε αναζήτηση φορτιστή.
Ο κλιματισμός λειτουργεί συχνά, έχει πολύ καλή απόδοση και το μόνο που παρατηρήσαμε είναι ότι έχει μια ιδιαιτερότητα με τη βαθμονόμηση της θερμοκρασίας. Για να παραμένει ευχάριστο το εσωτερικό, στα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που οδηγούμε ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία του αυτόματου κλιματισμού σε ένα εύρος από 21 – 23 βαθμούς. Στην περίπτωση του BYD Atto 3 η κλίμακα είναι 23 – 25 βαθμούς, για το ίδιο αποτέλεσμα.
Κατά την κίνηση στην πόλη βοηθά πολύ ο εξαιρετικός φωνητικός χειρισμός του αυτοκινήτου, που ενεργοποιείται τόσο μέσω διακόπτη όσο και με την εντολή Hi BYD. Όπως αναφέρθηκε ήδη στην πρώτη επαφή μας, είναι ο πιο άμεσος, πλήρης και εύκολος βοηθός που έχουμε χρησιμοποιήσει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι χρηστικός, διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση του οδηγού με το αυτοκίνητο χωρίς να χρειάζεται να ψάχνει μενού στην -τεράστια και ευκρινή- οθόνη του συστήματος multimedia και να παίρνει το βλέμμα του από το δρόμο κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Ένα ακόμα σημείο που αξίζει μνείας στο BYD Atto 3 είναι η ποιότητα κατασκευής. Το αυτοκίνητο δεν τρίζει σε οποιαδήποτε οδική συνθήκη και όλα λειτουργούν άψογα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή σου αρκετές θήκες και θέσεις για να αποθηκεύει ασφαλώς τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης που μεταφέρει, ενώ και η απόδοση του ηχοσυστήματος είναι πολύ καλή. Μόνο μειονέκτημα η σχετικά κακή λήψη ραδιοφωνικών σταθμών, που γίνεται περισσότερο αισθητή εκτός νομού Αττικής.
Το θέμα με τον Euro NCAP
To BYD Atto 3 είχε αξιολογηθεί το 2022 από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP ως ένα από τα κορυφαία συμπαγή SUV στον τομέα της ασφάλειας, με 5 αστέρια. Ο οργανισμός επανήλθε φέτος με μια εξειδικευμένη αξιολόγηση στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης αρκετών μοντέλων, μεταξύ των οποίων και το BYD Atto 3. Σε αυτή τη διαδικασία, αξιολογήθηκαν συστήματα ADAS επιπέδου 2. Σύμφωνα με τον Euro NCAP αν ο οδηγός αφήσει το τιμόνι και δεν έχει τον έλεγχο, το Adaptive Cruise Control του BYD Atto 3 τον ειδοποιεί μεν, η λειτουργία Lane Centering απενεργοποιείται, αλλά η ταχύτητα διατηρείται σταθερή και δεν υπάρχει εναλλακτικό σενάριο για την ακινητοποίηση του οχήματος.
Θέλοντας να δούμε κατά πόσο ισχύουν τα παραπάνω πραγματοποιήσαμε με απόλυτη προσοχή το ίδιο σενάριο σε αυτοκινητόδρομο. Το BYD Atto 3 έχει ένα πολύ χρηστικό και αποτελεσματικό σύστημα Adaptive Cruise Control, με σύστημα ειδοποίησης για την εγκατάλειψη λωρίδας και παραμονής στο κέντρο αυτής. Το σύστημα ειδοποίησης εγκατάλειψης λωρίδας λειτουργεί σε όλες τις ταχύτητες, το σύστημα παραμονής στο κέντρο της λωρίδας μόνο μέχρι τα 120 χλμ./ώρα. Επίσης, αν ο οδηγός αφήσει το τιμόνι και δεν αντιδράσει στην ηχητική και οπτική ένδειξη να ανακτήσει τον έλεγχο, τότε όλα τα συστήματα βγαίνουν εκτός, πλην αυτού της διατήρησης σταθερής ταχύτητας. Έτσι, το αυτοκίνητο συνεχίζει όντως με την δεδομένη ταχύτητα.
Άλλα συστήματα που έχουμε δοκιμάσει, στην περίπτωση που οδηγός δεν έχει τον έλεγχο βγαίνουν εκτός λειτουργίας, ενώ ορισμένα έχουν και σενάριο αυτόματης ακινητοποίησης του οχήματος στη δεξιά λωρίδα.
Να σημειώσουμε ότι η πληρότητα και η λειτουργικότητα όλων των υπόλοιπων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και της στάθμευσης του BYD Atto 3 είναι εξαιρετική και ότι τα πέντε αστέρια της αξιολόγησης του Euro NCAP παραμένουν, καθώς συνολικά το αυτοκίνητο προστατεύει επαρκώς όλους του επιβάτες αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Η διάσταση της αισθητικής
Κατά κοινή ομολογία των συναδέλφων του gmotion το αμάξωμα του BYD Atto 3 αποπνέει αρμονία και κομψότητα. Επίσης είναι εύκολα αποδεκτό από μεγάλο αριθμό ερωτώμενων. Δεν εντυπωσιάζει αλλά ούτε και απωθεί, με αποτέλεσμα να είναι ευρέως αποδεκτό.
Το εσωτερικό είναι ομολογουμένως πιο πρωτότυπο σχεδιαστικά, πολύ φωτεινό και ένα από τα ελάχιστα διαθέσιμα σήμερα όπου το μαύρο χρώμα δεν κυριαρχεί ολοκληρωτικά. Από την άλλη πλευρά υπάρχει μια διχογνωμία σχετικά με την αρμονία των πολλών διαφορετικών επιφανειών και των γραμμών που το διατρέχουν. Του προσφέρουν μια πλαστικότητα μεν, η οποία όμως από ορισμένους χαρακτηρίζεται υπερβολική.
Ενδιάμεσος απολογισμός
Μέχρι σήμερα το BYD Atto 3 δεν μας έχει χαλάσει κανένα χατήρι, ούτε μας απασχόλησε με κάποιο λειτουργικό καπρίτσιο. Η πληρέστατος εξοπλισμός του στον οποίο περιλαμβάνονται σχεδόν τα πάντα από τη βασική έκδοση μας έχει κακομάθει, όπως και η ευκολία οδήγησης. Εξαιρετικά πρακτικό αυτοκίνητο στην καθημερινότητα, αθόρυβο, στιβαρό και άνετο, αποτελεί την πρώτη επιλογή για αστικές μετακινήσεις και σύντομα ταξίδια.
Καθώς σε λίγες ημέρες φτάνει η στιγμή του αποχωρισμού μας, ελπίζουμε να μην προκύψει τίποτα που να αμαυρώσει την εξαιρετική εικόνα. Συνεχίζουμε τα ευχάριστα χιλιόμετρα μαζί του, αλλά και τις συγκρίσεις με μοντέλα του ανταγωνισμού που θα διαβάσετε σύντομα.
Photo Credit: Αιμίλιος Βελία / Γιώργος Καραγιωργάκης
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!