Test drive Suzuki Across: Δάνειο με υπεραξία

Test drive Suzuki Across: Δάνειο με υπεραξία

Test drive Suzuki Across: Δάνειο με υπεραξία
Με βάση το Toyota RAV4 η Suzuki δημιούργησε ένα SUV, το οποίο συνδυάζει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου, με την υπεραξία του υπερπλήρους εξοπλισμού.

Η πρόκληση της νέας εποχής της ηλεκτροκίνησης δεν επιτρέπει πειραματισμούς με μεγάλο ρίσκο και αυτό το γνωρίζουν καλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που συνασπίζονται όπως ποτέ άλλοτε. Παρότι λοιπόν εδώ και χρόνια έχουμε συνηθίσει τη Suzuki να «δανείζει» τα ιδιαίτερα πετυχημένα συμπαγή της μοντέλα σε άλλες μάρκες, έφτασε η στιγμή που επιζητούσε ένα ιδιαίτερα προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο και με εγνωσμένη αξιοπιστία στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Οπότε ακολούθησε την αντίστροφη πορεία και επέλεξε τη λύση του δανείου της πρότασης της Toyota.

Το Across λοιπόν είναι ένα Toyota RAV4 σε όλα του -και αυτό μόνο ως θετικό μπορεί να εκληφθεί. Για λόγους αισθητικής διαφοροποίησης έχουν αλλάξει η μάσκα, ο προφυλακτήρας και τα φώτα εμπρός, ενώ για λόγους διατήρησης του κόστους σε λογικό επίπεδο, όλα τα υπόλοιπα παραμένουν ως έχουν.

Πληθωρικό σε διαστάσεις

Πολύ σοφά μάλιστα παραμένουν ως έχουν. Το Across είναι ένα μεγάλο SUV, με μήκος 4,635 μέτρα και πλάτος 1,855. Το μεταξόνιο μάλιστα φτάνει στα 2,69 μέτρα, ορίζοντας έτσι ένα, στα χαρτιά, πολύ άνετο αυτοκίνητο. Στην πράξη, τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα. Το Across έχει ένα σχεδόν επίπεδο πάτωμα, πόρτες με μεγάλο άνοιγμα και χώρο αποσκευών με όγκο 490 λίτρων έως την εταζέρα, ή 1.604 με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα και πλήρη εκμετάλλευση του εσωτερικού ύψους.

across

 

Πέντε άτομα κάθονται έως και αρχοντικά, ακόμα και αν προσεγγίζουν σε ύψος τα 2 μέτρα. Η άνεση ωστόσο δεν είναι θέμα χώρων, αλλά επίσης λειτουργίας της ανάρτησης και θορύβων. Suzuki Across και αντίπαλοι ηρεμίας και ευζωίας σημειώσατε 1, καθώς τόσο η αθόρυβη λειτουργία, όσο και η ενδοτική ανάρτηση με διπλά ψαλίδια πίσω και γόνατα εμπρός, εξασφαλίζουν ένα εντυπωσιακά χαλαρωτικό περιβάλλον στο εσωτερικό.

Αθροιστικά στα παραπάνω, η ποιότητα όλων των υλικών είναι πολύ καλή, η εργονομία επίσης, οι θέσεις για τοποθέτηση χρηστικών αντικειμένων πολλές και η ποιότητα συναρμογής εξαίρετη. Ο εξοπλισμός έχει σχεδόν «τα πάντα όλα», τόσο σε επίπεδο άνεση όσο και ασφάλειας. Η αναφορά και μόνο των διαθέσιμων στοιχείων, θα απαιτούσε πολλές ακόμα σελίδες σε αυτή τη δοκιμή. Το μόνο αρνητικό είναι ότι με μια εισαγωγική έκδοση λιγότερο πλούσια ή περισσότερες επιλογές, το κόστος θα μπορούσε να είναι πιο προσιτό και η πελατειακή βάση μεγαλύτερη. Ας είναι όμως, κάτι έπρεπε να κρατήσει και η Toyota ως άσσο για τις δικές της πωλήσεις.

Τεχνολογία που κερδίζει

Το Suzuki Across είναι μεγάλο χωροταξικά αλλά και τεχνολογικά. Η τεράστια εμπειρία της Toyota στην υβριδική τεχνολογία εκφράζεται ιδανικά σε αυτό το μοντέλο, όπου τα πάντα συνηγορούν σε ένα εξαίρετο αποτέλεσμα. Κατ' αρχάς, ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 2.5 λίτρων αποτελεί την «καρδιά» του συστήματος πρόωσης, το οποίο περιλαμβάνει δύο ακόμα ηλεκτρικά μοτέρ, ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 18,1 kWh. Συνολικά τα τρία μοτέρ αποδίδουν 306 ίππους ισχύος και 270 Nm ροπή, ενώ η μετάδοση, χάρη στο τρίτο ηλεκτρικό μοτέρ, περνά σε όλους τους τροχούς όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο.

across

Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες αντλούν ενέργεια από τις μπαταρίες, οι οποίες φορτίζονται τόσο από εξωτερική πηγή, όσο και από τον κινητήρα, τα φρένα κατά την πέδηση ή από τους ηλεκτρικούς κινητήρες, κατά το ρολάρισμα.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή σου έναν πληρέστατο πίνακα οργάνων με πλήθος ψηφιακών αλλά και αναλογικών ενδείξεων, ενώ μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη αφής 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, καταλαμβάνει το χώρο στο κέντρο του ταμπλό, πάνω από τους αεραγωγούς και τα ξεχωριστά χειριστήρια του ψηφιακού κλιματισμού δύο ζωνών. Με εύχρηστο και κατανοητό λειτουργικό σύστημα, έχει μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης και αποδεικνύεται πολύτιμος σύμμαχος στην καθημερινότητα.

Προσαρμόσιμη απόδοση

Οι δυνατότητες διαμόρφωσης του προφίλ λειτουργίας του αυτοκινήτου είναι επίσης πολλές. Κατ' αρχάς, τα τρία βασικά προγράμματα απόδοσης είναι τα Eco, Normal και Sport. Δευτερευόντως, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις λειτουργίες EV, για αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, ή Auto για πέρασμα στην υβριδική λειτουργία όπως κρίνει ο ηλεκτρονικός έλεγχος του αυτοκινήτου. Τέλος υπάρχει και η επιλογή Trail, που κρατά στο παιχνίδι τον πίσω ηλεκτρικό κινητήρα κατά βούληση του οδηγού, για δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις.

across

Οι τελευταίες περιλαμβάνονται στις δυνατότητες του Suzuki Across, όχι μόνο λόγω της τετρακίνησης, αλλά και λόγω της απόστασης από το έδαφος που φτάνει στα 19 εκατοστά. Τα ελαστικά προφανώς δεν βοηθούν ιδιαίτερα καθώς είναι προσανατολισμένα στη μέγιστη απόδοση στην άσφαλτο, ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα των off road δυνατοτήτων είναι πολύ πιο extreme από αυτό που αφήνει να διαφανεί ο χαλαρωτικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου.

Εντυπωσιακές όμως είναι και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου. Παρά τους παρά τρίχα 2 τόνους του βάρους, το Suzuki Across επιταχύνει δυναμικά σε κάθε πάτημα του γκαζιού, θυμίζοντας περισσότερο ταχύτατο ηλεκτρικό παρά συμβατικό αυτοκίνητο. Πόσο δυναμικά, μπορείτε να αντιληφθείτε από τα μόλις 6 δλ. που απαιτούνται για την επίτευξη της ταχύτητας των 100 χλμ. από στάση. Ανάλογα άμεσες είναι και η ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ η μέγιστη ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα περιορίζεται για λόγους οικονομίας και μόνο -130 είναι στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.

across

Ο οδηγός έχει πάντα περίσσεια ισχύος στη διάθεσή σου, οι προσπεράσεις απαιτούν ελάχιστο χρόνο -στοιχείο που απογειώνει την ενεργητική ασφάλεια- και έτσι η οδήγηση είναι άκοπη αλλά και απολαυστική. Ακόμα πιο σημαντικό από τα παραπάνω και στοιχείο που αποδεικνύει την ωριμότητα της υβριδικής τεχνολογίας του μοντέλου, είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση. Ένα αυτοκίνητο 2 τόνων με 306 ίππους που «καίει» περίπου 2 λίτρα βενζίνης/100 χλμ. με γεμάτες μπαταρίες και μάξιμουμ 7,5 όταν αυτές είναι άδειες, είναι πραγματική αποκάλυψη.

Μεγάλη αυτονομία

Το νέο Suzuki Across είναι ταυτόχρονα κορυφαίο ανάμεσα στα ανταγωνιστικά PHEV μοντέλα και όσον αφορά στην εμβέλειά του ως αποκλειστικά ηλεκτρικό. Με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του και χαλαρή αστική οδήγηση καλύπτονται άνετα 80 χιλιόμετρα χωρίς την παραμικρή βοήθεια από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στον ανοιχτό δρόμο, τα 50 χιλιόμετρα είναι η μίνιμουμ εμβέλεια, ακόμα και κρύες ημέρες με το σύστημα θέρμανσης σε υπερωριακή απασχόληση.

across

Με αυτά τα δεδομένα, το Suzuki Across μπορεί να εκτελεί πολύ εύκολα τις αστικές του αποστολές με ελάχιστο κόστος και μηδενική κατανάλωση, κρατώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης εφεδρεία για μεγάλες αποστάσεις -όπως άλλωστε αρμόζει σε κάθε PHEV αλλά δεν συμβαίνει στην πράξη.

Στο ταμείο, το κόστος των 56.280 ευρώ μπορεί να ακούγεται έως και ανέκδοτο για ένα Suzuki, ωστόσο αυτό το αυτοκίνητο αξίζει και με το παραπάνω τα χρήματά του. Όπως όλα τα plug in hybrid αποκτά ιδιαίτερο νόημα ως εταιρικό αυτοκίνητο, ειδικά για όσους οδηγούς δεν έχουν την κοινωνική αγκύλωση της βαρύτητας του ονόματος να τους κατατρέχει. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι ένα εξαιρετικό οικογενειακό SUV και από τα σπάνια αυτά αυτοκίνητα που άπαξ και μπεις, δύσκολα επιλέγεις να βγεις.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!