Καραμανλής: Ο νέος ΚΟΚ θα τιμωρεί τον παραβάτη και όχι το όχημα

Καραμανλής: Ο νέος ΚΟΚ θα τιμωρεί τον παραβάτη και όχι το όχημα
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής στις αλλαγές που θα περιλαμβάνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Τη φιλοσοφία που θα διέπει το νέο ΚΟΚ και η οποία θα έχει ως στόχο την συμμόρφωση των παραβατών οδηγών, ανέλυσε ο Κώστας Καραμανλής. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε επίκαιρες ερωτήσεις βουλευτών για το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια και τις αλλαγές που περιλαμβάνει.

«Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης», ανέφερε για τον νέο ΚΟΚ ο κ. Καραμανλής. «Στο πλαίσιο αυτό μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο».

Κώστας Καραμανλής

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα: η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση, ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κ.α. Όπως είπε, στο παρελθόν γινόταν εξίσωση προς τα κάτω. Δηλαδή αυτές οι σοβαρές παραβάσεις τιμωρούνταν σχεδόν ανάλογα με λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε το φαινόμενο μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα τα όργανα της τάξης να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλλουν. «Εδώ χρειάζεται να βρούμε αυτό που σε αυτή τη χώρα το ανακαλύψαμε αλλά δεν το εφαρμόζουμε: Το μέτρο», σχολίασε ο κ. Καραμανλής.

 

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στο Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας. «Το Ταμείο αυτό θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και με τη σειρά του θα τα κατανέμει στους Δήμους της χώρας, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας. Και αν οι δήμοι δεν μπορούν να τα χρησιμοποιούν δε θα παίρνουν τα χρήματα αυτά».

Σχετικά με τις επεμβάσεις οδικής ασφάλεια μέσα στις πόλεις, σύμφωνα με τον Υπουργό εξετάζεται η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ/ώρα σε συγκεκριμένες κεντρικές αστικές περιοχές, η δημιουργία κυκλικών κόμβων, ο επανασχεδιασμός των διασταυρώσεων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού, η αναβάθμιση διαβάσεων πεζών, η δημιουργία υποδομών για κυκλοφορία ποδηλάτων και πατινιών, η πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 χλμ/ώρα έξω από όλα τα σχολεία, η υιοθέτηση Μέτρων Ήπιας Κυκλοφορίας όπως ισχύει στα ιστορικά κέντρα όλων των ευρωπαϊκών πόλεων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!