Test drive Alfa Romeo Giulia Sprint: Αειθαλής γοητεία
Τα μοντέλα της Alfa Romeo είχαν στο παρελθόν για βασικό όπλο, εκτός φυσικά από την τεχνολογία και τις επιδόσεις, την επίκληση στο συναίσθημα των οδηγών τους. Τα να οδηγείς μια Alfa Romeo δεν ήταν απλώς μια ενέργεια μετακίνησης από το ένα σημείο στο άλλο αλλά μια συνολική εμπειρία, που άφηνε σε δεύτερο πλάνο τον προορισμό και έφερνε στο επίκεντρο την απόλαυση της διαδρομής.
Αυτή ακριβώς η -χαμένη- επαφή της Alfa Romeo με το συναισθηματικό κόσμο των οδηγών είναι κάτι που η ιταλική μάρκα προσπαθεί να αποκαταστήσει. Και η παρουσίαση της νέας γενιάς Giulia πριν από μερικά χρόνια ήταν το πρώτο και αποφασιστικό βήμα. H Alfa Romeo εισήγαγε στην αγορά ένα αυτοκίνητο που μπορούσε ταυτόχρονα να είναι σύγχρονο και ποιοτικό αλλά να έχει το χαρακτήρα και την προσωπικότητα που αρμόζει σε μια Giulia.
Έχουν περάσει λίγα χρόνια από την αρχική παρουσίαση αλλά η Giulia παραμένει το ίδιο σαγηνευτική και επιθυμητή. Κι αυτός είναι ο λόγος που οι άνθρωποι της Alfa Romeo δεν της έκαναν ένα δραστικό face lift αλλά επικεντρώθηκαν σε λεπτομέρειες που κάνουν τη Gulia πιο πρακτική και οικονομική στην καθημερινότητα. Αναβαθμισμένη είναι η αεροδυναμική με ανασχεδιασμένα καλύμματα στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με τους βελτιωμένους κινητήρες Euro 6D-Final και το κιβώτιο με μειωμένες τριβές, είναι στοιχεία που συμβάλλουν στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.
Ομορφιά, ποιότητα και τεχνολογία
Οι πιο ορατές αναβαθμίσεις αφορούν το εσωτερικό της Giulia και κυρίως το σύστημα πολυμέσων, που μέχρι σήμερα δεν είχε οθόνη αφής. Πλέον, το infotainment έχει οθόνη αφής 8,8 ιντσών με καλύτερα γραφικά και λογισμικό που παρέχει και τη δυνατότητα παρακολούθησης λειτουργιών του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, όπως την πίεση του turbo, τη ροπή και την ιπποδύναμη που αποδίδεται εκείνη τη στιγμή και με τις συγκεκριμένες συνθήκες. Μια ακόμα έγχρωμη οθόνη 7,7 ιντσών βρίσκεται ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα που απεικονίζουν τις στροφές του κινητήρα και την ταχύτητα. Βελτιωμένη είναι και η πρακτικότητα, με προσθήκη επιπλέον θέσεων για μικροαντικείμενα και μία θέση για ασύρματη φόρτιση του κινητού.
Το εσωτερικό της Giulia παραμένει τόσο σπορ όσο και ποιοτικό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κι αυτά αναβαθμισμένα, όπως διαφορετικός είναι και ο επιλογές του κιβωτίου ταχυτήτων. Την παράσταση κλέβουν τα εντυπωσιακά, σταθερά και αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι, που κι αυτό είναι ελαφρώς αλλαγμένο. Η εργονομία είναι αρκετά καλή, ενώ και οι χώροι είναι μεγάλοι για τέσσερις επιβάτες και τα 480 λίτρα του πορτ μπαγκάζ είναι ικανοποιητικά για τις αποσκευές.
Όσο για την εξωτερική εμφάνιση της Giulia, τα χρόνια που έχουν περάσει από την εμφάνισή της δεν την έχουν ακουμπήσει. Παραμένει το ίδιο φρέσκια και εντυπωσιακή, με τους τρεις όγκους της να δένουν αρμονικά μεταξύ τους και να δημιουργούν ένα σύνολο που με τίποτα δεν περνά απαρατήρητο στο δρόμο.
Κάτω από το καπό της Giulia Sprint βρίσκεται ο 2.0TB με τους 200 ίππους και τα 330 Nm ροπής, που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Αυτή είναι η «βασική» έκδοση κινητήρων της ιταλικής μπερλίνας των 4,64 μ. και βάρους 1.429 κιλών. Με τη μετάδοση να περνάει στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων (και ενός άξονα από ανθρακονήματα) επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 230 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο βρίσκεται η πραγματική γοητεία
Οδηγώντας την Giulia, αντιλαμβάνεσαι την αμεσότητα και την πλούσια πληροφορία που προσφέρει απλόχερα, χωρίς καθόλου να υπάρχει κανένας συμβιβασμός στην ποιότητα κύλισης που είναι επίσης σε πολύ καλό επίπεδο. Πρωταγωνιστής σε αυτό είναι η στιβαρή πλατφόρμα «Giorgio» και η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς σύνδεσμους πίσω. Προσθέστε και την ιδανική αναλογία βάρους 50/50 σε κάθε άξονα και η Giulia Sprint έχει την τέλεια συνταγή για να σε συναρπάσει οδηγικά. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο είναι εξαιρετικά σβέλτο στις αλλαγές, ειδικά όταν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα ‘D’ στο διακόπτη με τα προφίλ οδήγησης D.N.A. (Dynamic, Natural και Advanced Efficiency) που κάνει ακόμα πιο άμεση την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου.
Η... άλλη όψη του νομίσματος είναι ότι χρειάζεται αρκετή προσπάθεια για να κρατηθούν οι τιμές της κατανάλωσης κάτω από τα 10 λίτρα/100 χιλιόμετρα και αυτό γίνεται ακόμα δυσκολότερο όταν η Giulia οδηγηθεί με τον τρόπο που σε προδιαθέτει. Σε ξεπληρώνει όμως με την άπλετη ευχαρίστηση που σου προσφέρει. Οι πιο «σκληροπυρηνικοί» ίσως γκρινιάξουν που δεν απενεργοποιείται το ESP, ωστόσο οι περιορισμοί που θέτουν τα ηλεκτρονικά δεν αρκούν για να χαλάσουν μια τόσο ευχάριστη εμπειρία.
Οι τιμές της Alfa Romeo Giulia Sprint ξεκινούν από τις 47.000 ευρώ αλλά με αυτό το αντίτιμο αποκτά κανείς ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει, όχι μόνο για την εμφάνισή του, αλλά και για την ποιότητα, την τεχνολογία, τις επιδόσεις και κυρίως για την οδική του συμπεριφορά. Ναι, αυτή είναι είναι μια γνήσια Alfa.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!