Formula 1: Καθυστερούν κι άλλο οι αλλαγές για το porpoising, ανεβαίνει το budget cup
Στο περιθώριο του Grand Prix Αυστρίας, ενδέκατου γύρου του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματός, πραγματοποιήθηκε η τρίτη κατά σειρά συνεδρίαση της Κομισιόν της F1. Σε αυτή συμμετείχαν οι διευθυντές και των δέκα ομάδων της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η διοίκηση της F1 μέσω του CEO Στέφανο Ντομενικάλι και του Ρος Μπρον και φυσικά εκπρόσωποι της FIA.
Παρόντες ήταν τόσο ο νέος πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ, όσο και ο τεχνικός υπεύθυνος μονοθεσίων, Νικόλας Τομπάζης. Εκεί συζητήθηκαν όλα τα «καυτά» ζητήματα και μάλιστα πάρθηκαν μερικές σημαντικές αποφάσεις.
Ο πρόεδρος της FIA, είπε σχετικά: «Βρισκόμαστε στα μισά μίας ιστορικής χρονιάς για τη Formula 1, με την εισαγωγή εντελώς νέων κανονισμών που βάσει όσων έχουμε δει έως τώρα, αποτελούν μεγάλη επιτυχία. Πράγμα που ήταν εμφανές στο Σίλβερστον όπου είδαμε τόσα μονοθέσια να μάχονται για τις πρώτες θέσεις μέχρι το τέλος του αγώνα. Θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε αυτούς τους κανονισμούς προς θετική κατεύθυνση αλλά και να ανεβάζουμε τον πήχη στον τομέα της ασφάλειας».
Ακολουθούν οι τέσσερις τομείς που συζητήθηκαν από την Κομισιόν της F1.
Οικονομικοί κανονισμοί
Η ταχεία άνοδος του επιπέδου του πληθωρισμού από το τέλος του 2021, έχει επηρεάσει τις ομάδες της Formula 1 και η F1 και η FIA συμφώνησαν πως αυτό δημιουργεί ρίσκο να μη τηρηθούν οι Οικονομικοί Κανονισμοί αν δεν υπάρξουν τροποποιήσεις.
Μετά από διαβουλεύσεις με την Οικονομική Συμβουλευτική Επιτροπή που έλαβαν χώρα τις τελευταίες εβδομάδες, η FIA υπέβαλε πρόταση στην Κομισιόν η οποία εγκρίθηκε από την απαιτούμενη πλειοψηφία, έχοντας την υποστήριξη της FIA, της F1 και εννέα εκ των δέκα ομάδων.
Η πρόταση αναγνωρίζει την απροσδόκητη αύξηση στα κόστη, επιτρέποντας την τιμαριθμική αναπροσαρμογή σε περιορισμένο ποσοστό 3,1% (που λαμβάνει υπόψη το αρχικό όριο πληθωρισμού 3% που έχει ήδη καθοριστεί στους κανονισμούς) και επιτρέποντας την αναπροσαρμογή αυτού του ποσοστού από το 2023. Αυτό θα διατηρήσει τη μακροπρόθεσμη ακεραιότητα των Οικονομικών κανονισμών.
Χειμερινές Δοκιμές Εξέλιξης 2023
Η Κομισιόν αποφάσισε κατά πλειοψηφία την επικαιροποίηση των κανονισμών ώστε να επιτρέπεται η διεξαγωγή χειμερινών δοκιμών εξέλιξης εκτός Ευρώπης, τέσσερις ημέρες πριν από τον πρώτο αγώνα του Πρωταθλήματος.
Τεχνικά Θέματα
Υπήρξε συζήτηση σχετικά με την προτεινόμενη Τεχνική Οδηγία που έρχεται να καλύψει τις ανησυχίες που υπάρχουν σχετικά με την ασφάλεια, βάσει της κάθετης ταλάντωσης των αυτοκινήτων (porpoising). Μετά από διαβουλεύσεις με τις ομάδες και προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες αναβαθμίσεις στα πατώματα των μονοθεσίων, που διασφαλίσουν δίκαιη εφαρμογή της διαδικασίας μέτρησης της ταλάντωσης σε όλα τα αυτοκίνητα, η εφαρμογή της Τεχνικής Οδηγίας που δόθηκε στις ομάδες πριν το Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας, θα τεθεί σε ισχύει από το Grand Prix Βελγίου.
Οι ενδελεχείς έλεγχοι από τη FIA που ξεκίνησαν από το Grand Prix Καναδά θα συνεχιστούν.
Συζητήθηκαν επίσης διάφορε προτεινόμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος στους Τεχνικούς Κανονισμούς του 2023, με σαφείς κατευθύνσεις που πρέπει να ληφθούν από την Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή.
Μονάδες Ισχύος 2026
Το θέμα των νέων κανονισμών σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα χρησιμοποιούνται από το 2026, συζητήθηκε και επιβεβαιώθηκε πως η τελική μορφή των κανόνων είναι κοντά σε οριστικοποίηση.
Φωτογραφίες: Twitter/Ben_Sulayem, Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!