Άσπρη άσφαλτος στην Κακιά Σκάλα: Το πρώτο λευκό τούνελ στην Ελλάδα

Άσπρη άσφαλτος στην Κακιά Σκάλα: Το πρώτο λευκό τούνελ στην Ελλάδα
Η Ολυμπία Οδός ολοκλήρωσε την ανοιχτόχρωμη επικάλυψη οδοστρώματος στη σήραγγα «Θησέας».

Στην κυκλοφορία έχει δοθεί εδώ και λίγες ημέρες η σήραγγα «Θησέας» στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας, το πρώτο τούνελ στην Ελλάδα με ανοιχτόχρωμη επικάλυψης οδοστρώματος. Η συγκεκριμένη σήραγγα είναι στο ρεύμα προς Αθήνα και αποτελεί μέρος πιλοτικού προγράμματος της Ολυμπίας Οδού, που διαχειρίζεται και συντηρεί τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Πατρών.

Τα οφέλη σε κατανάλωση ενέργειας και οδική ασφάλεια

Η συγκεκριμένη παρέμβαση έχει να κάνει τόσο με τη βιώσιμη κινητικότητα όσο και με την οδική ασφάλεια. Η εφαρμογή της ειδικής επιφανειακής επίστρωσης στο οδόστρωμα της σήραγγας έχει ως αποτέλεσμα τον ελαφρύ χρωματισμό του υφιστάμενου ασφαλτοτάπητα και συνεπώς τη μείωση του απαραίτητου επιπέδου λαμπρότητας στη σήραγγα από το φωτισμό, με θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο στη λειτουργία της.

Πέρα από την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, αποφεύγεται η αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα. Και τα δύο οφέλη μεταφράζονται σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και είναι σύμφωνα με την περιβαλλοντική πολιτική και τις δεσμεύσεις των μετόχων της Ολυμπίας Οδού (VINCI Concessions, Hochtief PPP Solutions, AVAX, TERNA, AKTOR) για το κλίμα και την κυκλική οικονομία.

Ολυμπία Οδός

 

Σημαντικά αποτελέσματα αναμένονται και στο επίπεδο οδικής ασφάλειας, όπου η πιο ανοιχτόχρωμη επιφάνεια οδοστρώματος αναμένεται να δημιουργήσει ένα πιο ξεκούραστο οδηγικό περιβάλλον. Επιπλέον θα τοποθετηθεί ανακλαστικός εξοπλισμός (μάτια γάτας) κάθε 10 μέτρα κατά μήκος του κρασπέδου και στις δύο πλευρές της σήραγγας, ενώ για να διατηρηθεί η αντίθεση διαγραμμίσεων στο νέο ανοιχτής απόχρωσης οδόστρωμα θα εφαρμοστεί ένας συνδυασμός μαύρου πλαισίου με διακεκομμένη λευκή γραμμή στο εσωτερικό του.

Τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας της σήραγγας με το νέο οδόστρωμα και προκειμένου οι οδηγοί να εξοικειωθούν στο νέο περιβάλλον, το όριο ταχύτητας θα διατηρηθεί στα 80χλμ./ ώρα. Στη συνέχεια, όταν επιβεβαιωθεί ότι σε αυτές τις συνθήκες χρώματος οδοστρώματος και διαγράμμισης, η καλή εμπειρία που διαπιστώθηκε στις Ευρωπαϊκές Πρακτικές ισχύει και στην περίπτωση της σήραγγας ΘΗΣΕΑΣ, τότε η νέα τεχνική θα επεκταθεί και θα εφαρμοστεί και σε άλλες σήραγγες της Ολυμπίας Οδού.

Πρόκειται για μια πρακτική, η οποία μέχρι σήμερα έχει εφαρμοστεί τόσο στην Γερμανία και την Αυστρία, σε σήραγγες μήκους μεγαλύτερου των 1.000 μέτρων, όσο και ευρέως στη Γαλλία, όπου η εφαρμογή επιφανειακών επικαλύψεων που κάνουν φωτεινότερη την επιφάνεια των σηράγγων έχει δώσει εδώ και πολλά χρόνια εξαιρετικά αποτελέσματα.

Φωτογραφίες: Ολυμπία Οδός

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!