Test drive Ford Mustang Mach-E GT: Top Gun
- Είναι Mustang και φαίνεται
- Χώροι για όλους και για όλα
- «Απογειωτικές» επιδόσεις
- Καθαρόαιμο και στο δρόμο
Όταν η Ford παρουσίασε τη Mustang Mach-E, ανάγκασε όλο τον κόσμο της αυτοκίνησης να σταματήσει για μια στιγμή και να δώσει όλη την προσοχή του σε αυτό το project. Σχεδιάζοντας και εξελίσσοντας τη Mustang Mach-E, είναι ξεκάθαρο ότι είχαν στόχο να παίξουν -και να προσπαθήσουν να κερδίσουν- στο ίδιο γήπεδο με τον ηγέτη στα ηλεκτρικά αυτήν την εποχή.
Η επιλογή της Ford να παρουσιάσει ένα 5θυρο, crossover ουσιαστικά, αμάξωμα με το όνομα Mustang αντιμετωπίστηκε με αρκετό σκεπτικισμό. Υπήρξαν κάποιοι που το απέρριψαν μετά βδελυγμίας, ως προσβολή στην ιστορία του ονόματος. Υπάρχει όμως και η πλειοψηφία, που έσκυψε πάνω από το αυτοκίνητο με ενδιαφέρον, γιατί πραγματικά αξίζει να εξεταστεί αυτή η επιλογή.
Είναι Mustang και φαίνεται
Οι σχεδιαστές της Mach-E έχουν διατηρήσει τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, τη σχεδίαση των ώμων του αμαξώματος, τους επιθετικούς προβολείς και, το σήμα κατατεθέν, τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία. Με ένα πολύ έξυπνο τέχνασμα τονίζουν την κουπέ σχεδίαση, καθώς στο πίσω μέρος της οροφής ένα μικρότερης ακτίνας τόξο είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ το πάνω μέρος είναι μαύρο. Το αποτέλεσμα δείχνει την οροφή χαμηλότερη από ότι είναι στην πραγματικότητα και ταυτόχρονα εξασφαλίζει χώρο για τα κεφάλια των επιβατών.
Στο εσωτερικό συνεχίζεται η ίδια φιλοσοφία. Το ταμπλό αποτελείται από δύο επίπεδα, που παραπέμπουν στο γνώριμο εσωτερικό των Mustang, αλλά με μια τεράστια οθόνη αφής 15,5 ιντσών, με κατακόρυφο προσανατολισμό, στο κέντρο του. Υπάρχει άλλη μία, μικρότερη, οθόνη 10 ιντσων μπροστά από τον οδηγό, που του δίνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται.
Εδώ αρχίζει να φαίνεται πού ακριβώς στοχεύει η Ford με τη Mustang Mach-E. Τα στοιχεία είναι εμφανή: Λιτό εσωτερικό, με τις περισσότερες λειτουργίες να ελέγχονται από μια τεράστια κεντρική οθόνη και το λογισμικό να έχει τον πρώτο λόγο. Τα σημεία της διαφοροποίησης είναι εκείνα που τονίζουν τη διαφορά στην προσέγγιση, όπως το μεγάλο περιστροφικό κουμπί για τη ρύθμιση του ήχου στο κάτω μέρος της οθόνης και τα «παραδοσιακά» κουμπιά στο τιμόνι.
Χώροι για όλους και για όλα
Δίνοντας στη Mustang Mach-E ένα τέτοιο αμάξωμα, που φλερτάρει περισσότερο με τα SUV παρά με τα παραδοσιακά σπορ αμαξώματα των muscle car, το προφανές κέρδος είναι στους εσωτερικούς χώρους. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν με μεγάλη άνεση. Τόσο εμπρός όσο και πίσω υπάρχει άπλετος χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Το επίπεδο πάτωμα κάνει τη ζωή τους πολύ πιο εύκολη ενώ ειδικά οι πίσω κάθονται πολύ άνετα καθώς το πάτωμα δεν είναι πολύ υπερυψωμένο και τα πόδια τους έχουν πολύ φυσιολογικές γωνίες.
Για τις αποσκευές τους, ο χώρος πίσω από τα καθίσματα είναι 402 λίτρα, τιμή που δεν εντυπωσιάζει, αλλά το γεγονός ότι δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης δίνει άλλα 82 λίτρα στο εμπρός μέρος, στο frunk (αμερικανική σύντμηση του front trunk), κάτι που ανεβάζει σαφώς το επίπεδο πρακτικότητας. Ο εμπρός χώρος αποσκευών, μάλιστα, έρχεται με πρακτικά, αφαιρούμενα χωρίσματα αλλά και με τάπα αποστράγγισης.
Όλα αυτά όμως τα γνωρίζαμε από τις προηγούμενες φορές που οδηγήσαμε το αυτοκίνητο στις πιο «καθημερινές» εκδόσεις. Αυτήν τη φορά όμως έχουμε να κάνουμε με κάτι διαφορετικό. Αυτή η έντονα κίτρινη Mach-E έχει δίπλα στο όνομα του μοντέλου και δύο ακόμα γράμματα: GT. Και αυτό λέει πολλά.
«Απογειωτικές» επιδόσεις
Η διάταξη είναι παρόμοια με την τετρακίνητη Mach-E. Υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, και μια μεγάλη μπαταρία 91 kWh (ωφέλιμες 88 kWh). Η μεγάλη διαφορά όμως είναι η συνδυαστική απόδοση των ηλεκτροκινητήρων. Αυτή είναι 358 kW, που σε πιο οικείους όρους μεταφράζεται σε 487 ίππους, και 860 Nm ροπής. Τι σημαίνουν αυτά τα νούμερα αντικατοπτρίζεται εν μέρει στις επιδόσεις: 3,7 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα και 200 χλμ/ώρα μέγιστης (περιορισμένης) ταχύτητας.
Πιο πολύ όμως από τα «ξερά» νούμερα των επιδόσεων, όσο εντυπωσιακά κι αν είναι, την παράσταση κλέβει ο τρόπος που η δύναμη αυτή βγαίνει στο δρόμο. Πρώτον, η αμεσότητα. Πατώντας το γκάζι βαθιά η επιτάχυνση είναι καταιγιστική και ξεσπάει χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση. Πρέπει να «καλιμπράρεις» το μυαλό σου για να μπορέσεις να αντιληφθείς τι συμβαίνει. Είτε από στάση είτε εν κινήσει, νιώθεις σαν το αυτοκίνητο να ήταν στην άκρη μιας τεντωμένης σφεντόνας και ξαφνικά απελευθερώθηκε.
Έπειτα, είναι η σταθερότητα. Η τετρακίνηση δουλεύει άριστα, με το λογισμικό της Ford να ελέγχει τη λειτουργία της και να μπορεί να τη ρυθμίσει σε ελάχιστο χρόνο. Έτσι, δεν υπάρχουν σπιναρίσματα ούτε άλλα ανεπιθύμητα κουνήματα. Η Mach-E GT «εκτοξεύεται» προς την κατεύθυνση που θέλει ο οδηγός χωρίς να δημιουργεί αμφιβολίες ότι μπορεί να «ξεστρατίσει».
Καθαρόαιμο και στο δρόμο
Στο δρόμο, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης, τα Whisper, Active, Untamed και Untamed Plus. Το Whisper κάνει το τιμόνι ελαφρύτερο και την απόκριση του γκαζιού πιο ήπια. Το Active συνδυάζει την αθόρυβη λειτουργία με τις επιδόσεις και το Untamed απελευθερώνει όλες τις δυνατότητες της Mustang Mach-E ενισχύοντας την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού.
To Untamed Plus ενεργοποιείται εφόσον ικανοποιούνται συγκεκριμένες παραμέτροι. Σε αυτό το πρόγραμμα, γίνονται πιο άμεσο το σύστημα διεύθυνσης και η απόκριση του γκαζιού, σφίγγει η ανάρτηση και ενισχύεται ο τεχνητός εσωτερικός ήχος του προγράμματος Untamed. Παράλληλα, ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να προσφέρει σταθερότητα όσον αφορά την παροχή ισχύος και ροπής σε διαδοχικούς γύρους σε μία πίστα. Το προφίλ αυτό ρυθμίζει επίσης και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας για ελάχιστη παρέμβασή τους κατά την οδήγηση σε πίστα.
Στις καθημερινές συνθήκες η Mustang Mach-E GT είναι πολύ ήσυχη και άνετη, ενώ δείχνει έτοιμη να «καταβροχθίσει» τις μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει καθόλου τους επιβάτες. Όταν όμως ζητηθεί από τον οδηγό, τα γονίδια Mustang ενεργοποιούνται και το αυτοκίνητο δείχνει πρόθυμο να τον ακολουθήσει σε πολύ πιο γρήγορο ρυθμό. Πράγματι, η Mach-E GT είναι πιο σφικτή και πιο απόλυτη από τις «απλές» εκδόσεις, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Πρόκειται βέβαια για αυτοκίνητο που ξεπερνά τους 2 τόνους σε βάρος, και χρειάζεται προσοχή στα παιχνίδια με το όριο, ωστόσο το χαμηλά τοποθετημένο βάρος βοηθάει σημαντικά στην αίσθηση. Σημαντική βοήθεια σε αυτήν την αίσθηση είναι η επιλογή της Ford να κατεβάσει κατά 10 χιλιοστά το ύψος του αμαξώματος από το δρόμο. Ενισχυμένα είναι φυσικά και τα φρένα της Brembo, με δίσκους 385 χιλιοστών.
Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό όλων των Mustang Mach-E είναι η διαχείριση ενέργειας. Στην καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη μπορεί σχετικά εύκολα να πετυχαίνει τιμές κατανάλωσης γύρω στις 20 kWh/ 100 χλμ, τιμή που για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, βάρους και επιδόσεων είναι εντυπωσιακή. Στον αυτοκινητόδρομο, όπως με όλα τα ηλεκτρικά, θα πρέπει να κινείται με μεγάλο σεβασμό στα όρια ταχύτητας για να πετυχαίνει καλές τιμές αυτονομίας. Σημαντικός σύμμαχος σε αυτόν τον τομέα είναι η δυνατότητα ταχείας φόρτισης 150 kW, που σημαίνει ότι μπορούν να προστεθούν 120 χιλιόμετρα αυτονομίας μόλις σε 10 λεπτά. Συνολικά η αυτονομία της GT μπορεί να φτάσει θεωρητικά στα 500 χιλιόμετρα (κατά WLTP).
Η Mustang Mach-E GT είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, ακόμα και με τα μέτρα των έτσι κι αλλιώς ξεχωριστών ηλεκτρικών Mustang. Μπορεί να προσφέρει επιδόσεις και συγκινήσεις που βρίσκονται στον αστερισμό των supercar και ταυτόχρονα να είναι το καθημερινό οικογενειακό commuter με την ίδια ακριβώς ευκολία. Μπορεί να κοστίζει σχεδόν 85.000 ευρώ (84.692), έχει όμως την αύρα που έχουν τα αυτοκίνητα που η τιμή τους δεν συνδέεται απαραίτητα με την αξία τους.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!