ΒΟΑΚ: Από το τμήμα Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος αρχίζει η κατασκευή του οδικού άξονα

ΒΟΑΚ: Από το τμήμα Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος αρχίζει η κατασκευή του οδικού άξονα
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στην πρόοδο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Από το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλας, όπου ο υφιστάμενος δρόμος θα μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, αρχίζουν στα τέλη Σεπτεμβρίου οι εργασίες για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπως δήλωσε στη Βουλή ο Κώστας Καραμανλής.

Πρόκειται για τμήμα μήκους 14 χλμ. με συνολική δαπάνη 157 εκατ. ευρώ. Στον εν λόγω διαγωνισμό συμμετείχαν 4 εταιρείες, εκ των οποίων προσωρινός ανάδοχος ορίσθηκε ο Άκτωρ με ποσοστό έκπτωσης 7,10% χωρίς να σημειωθεί καμία προδικαστική προσφυγή. Στις 10 Ιουνίου το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε την έγκρισή του για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε στους 36 μήνες, οπότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2025.

Όπως είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κατά την τοποθέτησή του Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, στο έργο έχει προβλεφθεί - ως δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου - η βελτίωση της διατομής και γεωμετρίας της Παλαιάς Εθνικής οδού Νεάπολης – Αγ. Νικολάου, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα τμήματα του ΒΟΑΚ σημειώνοντας ότι το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, που θα γίνει με ΣΔΙΤ, έχει ενταχθεί κι αυτό στο Ταμείο Ανάκαμψης και υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος. Αναφερόμενος στα διόδια τόνισε: «Eμείς δεν πρόκειται να λαϊκίσουμε και να πούμε ότι δεν θα βάλουμε διόδια, διότι δεν υπάρχει Σύμβαση Παραχώρησης χωρίς διόδια σε καμία περίπτωση».

 

Όσον αφορά το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, του οποίου ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, αναμένεται η περιβαλλοντική μελέτη, προκειμένου να περάσει στην τελική φάση της υποβολής των προσφορών. «Στόχος μας είναι στις αρχές του 2023 να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος και στη συνέχεια να προχωρήσουμε στη σύμβαση παραχώρησης», είπε ο κ. Καραμανλής.

Σύμφωνα με την τελική του χάραξη, ο ΒΟΑΚ θα ενώνει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία. Θα έχει συνολικό μήκος 294 χλμ. και προϋπολογισμό που θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ. Το κόστος των διοδίων έχει υπολογιστεί έως 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Κώστας Καραμανλής

Από την πλευρά του ο αρμόδιος Υφυπουργός για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, δήλωσε ότι έχει σημειωθεί «σημαντική πρόοδοε» και τα τρία έργα, αναφέροντας αναλυτικά:
• Για το δημόσιο έργο του Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, υπογράφονται άμεσα οι εργολαβικές συμβάσεις.
• Για το μεγάλο έργο Χανιά – Ηράκλειο, μόλις τη προηγούμενη εβδομάδα ελήφθη η περιβαλλοντική αδειοδότηση, μια διαδικασία που κράτησε για περισσότερο από 1 χρόνο.
• Ενώ το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο και ως το τέλος του έτους θα δούμε εργοτάξια και εκεί.

«Οι μελέτες για το κομμάτι της προαίρεσης της Σύμβασης Παραχώρησης, το Κίσσαμος - Χανιά, ολοκληρώνονται και το φθινόπωρο θα είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε τη ΜΠΕ και εκεί. Οι μελέτες για τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου προχωρούν επίσης, με ορίζοντα ολοκλήρωσής τους το τέλους του 2022, ώστε να παρθούν τότε και οι τελικές αποφάσεις για τη χρηματοδότησή των έργων» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!