Gov.gr Wallet: Βήμα - βήμα η διαδικασία για το «ψηφιακό πορτοφόλι»
- Σε ποιους θα επιδεικνύονται τα ψηφιακά έγγραφα
- Ποια στοιχεία αποθηκεύονται στην ψηφιακή ταυτότητα
- Ποια στοιχεία αποθηκεύονται στην ψηφιακή άδεια οδήγησης
- Πώς θα γίνεται η ταυτοποίηση
- Τι θα γίνεται σε περίπτωση απώλειας ταυτότητας ή διπλώματος οδήγησης
Το απόγευμα της Τετάρτης 27 Ιουλίου ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, θα παρουσιάσει μία από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές μέσω του Gov.gr. Πρόκειται για το «ψηφιακό πορτοφόλι», το οποίο θα μπορούν να κατεβάσουν οι Έλληνες πολίτες στο smartphone ή σε άλλη συσκευή (π.χ. tablet), στα πρότυπα του Covid Free GR Wallet.
Το Gov.gr Wallet είναι ήδη διαθέσιμο στο Google Play για κινητά Android και στο App Store για iPhone.
Στην εκδήλωση θα δώσουν το «παρών» οι Υπουργοί Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, ενώ θα παραστεί και θα μιλήσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σε ποιους θα επιδεικνύονται τα ψηφιακά έγγραφα
Η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης θα χρησιμοποιούνται σε ελέγχους της τροχαίας στο δρόμο αλλά και για την ταυτοποίηση του φυσικού προσώπου σε διάφορες υπηρεσίες (π.χ. ΚΕΠ). Διευκρινίζεται ότι κάθε άτομο θα μπορεί να αποθηκεύει ταυτότητα και δίπλωμα σε μόνο μία συσκευή.
Για την είσοδο του φυσικού προσώπου στην εφαρμογή απαιτείται προηγούμενη αυθεντικοποίησή του σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184) και χρήση δεύτερου παράγοντα αυθεντικοποίησης.
Ποια στοιχεία αποθηκεύονται στην ψηφιακή ταυτότητα
- Ο αριθμός ταυτότητας,
- το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες,
- το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες,
- το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες,
- η ημερομηνία γέννησης,
- ο τόπος γέννησης,
- η ημερομηνία και η αρχή έκδοσης και
- η φωτογραφία του κατόχου
Ποια στοιχεία αποθηκεύονται στην ψηφιακή άδεια οδήγησης
- Ο αριθμός της άδειας οδήγησης,
- το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες,
- η ημερομηνία γέννησης,
- ο τόπος γέννησης,
- η ημερομηνία και η αρχή έκδοσης της άδειας οδήγησης,
- η ημερομηνία λήξης ισχύος της άδειας οδήγησης,
- ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.),
- ο κωδικός κατηγορίας οχήματος,
- η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος,
- η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος και
- η φωτογραφία του κατόχου.
Πώς θα γίνεται η ταυτοποίηση
Τα ανωτέρω στοιχεία εμφανίζονται σε μορφή εγγράφου που φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης και κωδικό QR.
Αφού θα σκανάρεται το QR Code, θα ζητείται από τον πολίτη να εισάγει τον τετραψήφιο αριθμό που θα λαμβάνει, για την επιβεβαίωση των στοιχείων του.
Τι θα γίνεται σε περίπτωση απώλειας ταυτότητας ή διπλώματος οδήγησης
Ο κ. Πιερρακάκης είχε ερωτηθεί τι θα γίνεται σε περίπτωση που χαθεί είτε κάποιο από τα δύο έγγραφα (ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης) είτε το κινητό τηλέφωνο: «Μόλις δηλωθεί η απώλεια έγχαρτου πιστοποιητικού, το ψηφιακό θα ακυρώνεται αυτόματα, χωρίς άλλη ενέργεια από τον πολίτη. Αντίστοιχα, θα υπάρχει η δυνατότητα ακύρωσης μόνο του ψηφιακού πιστοποιητικού, αν ο πολίτης χάσει τη συσκευή που το έχει αποθηκευμένο».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!