Test drive Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 200 PS DSG7 4x4: Ο φονέας των SUV
Πριν από -όχι πολλά- χρόνια, το αγαπημένο θέμα των ημών των «ειδημόνων» περί της αυτοκίνησης ήταν τα SUV, που τότε έκαναν δυναμικά την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή και κατ’ επέκταση στην ελληνική αγορά. Το βασικό επιχείρημα τότε, τόσο στα κείμενα όσο και στα «πηγαδάκια» ήταν ότι για οποιαδήποτε δουλειά ήθελε κάποιος ένα SUV, μπορούσε να την κάνει το ίδιο καλά με ένα «συμβατικό» μοντέλο, χωρίς να χρειάζεται τον έξτρα όγκο και βάρος.
Η πραγματικότητα φυσικά δεν υπολογίζει τους «ειδήμονες» κάθε είδους και όλοι ξέρουμε αν τα SUV κατάφεραν να επικρατήσουν. Ωστόσο, οι λύσεις εκτός αυτής της κατηγορίας δεν λείπουν, και ένα από τα λαμπρότερα παραδείγματα είναι το Skoda Octavia Sport Wagon και μάλιστα στην έκδοση Scout. Η Skoda, μια εταιρεία που ποτέ δεν σνόμπαρε τα station wagon αμαξώματα, συνεχίζει αυτήν την παράδοση και μας προσφέρει ένα αυτοκίνητο που μπορεί να αποτελέσει τον ορισμό του all around.
Scout σημαίνει αυξημένες δυνατότητες
Μπαίνοντας η λέξη Scout στο όνομα του μοντέλου, αυτόματα το μήκους 4,7 μέτρων στέισον αμάξωμα σηκώνεται κατά 15 χιλιοστά και έτσι η απόσταση από το έδαφος ξεπερνά για λίγο τα 16 εκατοστά. Ταυτόχρονα, προστίθενται πλαστικά χαμηλά στο αμάξωμα και στους θόλους των τροχών που προστατεύουν από μικροεπαφές με το έδαφος αλλά δίνουν και μια offroad ταυτότητα.
Κι αν το εξωτερικό θέλει να δείχνει λίγο σκληροτράχηλο, στο εσωτερικό κυριαρχούν η ποιότητα και η εργονομία. Και πάλι χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, που δεν χρειάζονται άλλωστε, η προσεγμένη ποιότητα των υλικών και η παραδοσιακά στιβαρή κατασκευή αμέσως σε κερδίζουν. Το ίδιο και η τεχνολογία, με τον πίνακα οργάνων να είναι ψηφιακός και άλλη μία μεγάλη οθόνη 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το χειρισμό του εύκολου στη χρήση infotainment. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, από συστήματα ασφάλειας αλλά και λύσεις συνσεδιμότητας.
Και φυσικά, μια και μιλάμε για ένα Skoda Octavia και μάλιστα Sport Wagon, υπάρχουν χώροι. Μεγάλοι χώροι, άπλετοι, τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν άνετα, όποια θέση και αν διαλέξουν. Αν ο μεσαίος της πίσω σειράς είναι μίζερος θα γκρινιάξει για το τούνελ μετάδοσης, που όμως είναι απλή λεπτομέρεια. Όσο για τις αποσκευές, θα βρουν 640 λίτρα, που αν πέσουν τα καθίσματα φτάνουν στα 1.600, ενώ υπάρχει και μια σειρά από έξυπνες και πρακτικές λύσεις της Skoda για να γίνει η ζωή τους ευκολότερη.
All time classic diesel
Την κίνηση έχει αναλάβει ο δίλιτρος τετρακύλινδρος ντίζελ του Γκρουπ, που αποδίδει 200 ίππους και 400 Νm ροπής. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, η δύναμη δεν λείπει. Η δύναμη αυτή περνάει στο δρόμο μέσα από ένα 7τάχυτο DSG (διπλού συμπλέκτη) κιβώτιου ταχυτήτων, που είναι ρυθμισμένο ακριβώς όπως πρέπει για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, και φτάνει και σε όλους τους τροχούς. Εδώ υπάρχει η τετρακίνηση Haldex 4ης γενιάς, που φροντίζει οι τροχοί να βρίσκουν πάντα πρόσφυση, σε οποιαδήποτε επιφάνεια κι αν πατούν.
Σύμμαχος βέβαια και η τεχνολογία, με τα ηλεκτρονικά, να συμπληρώνουν την εικόνα. Υπάρχουν τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport και Individual, αλλά και άλλο ένα, το Offroad, που επεμβαίνει στις ρυθμίσεις του ABS, του ESC και άλλων συστημάτων, ώστε να τα φέρνει στα μέτρα πιο ολισθηρών εδαφών. Προσθέστε και το σύστημα hill descent και οι εκτός δρόμου δυνατότητες που υπόσχεται το όνομα Scout επαληθεύονται.
Στο δρόμο όλα γίνονται ομαλά και με ασφάλεια. Αυτό το Octavia δεν είναι φυσικά φτιαγμένο για να σημειώνει χρόνους σε Ειδικές Διαδρομές και κανείς δεν θα το χρησιμοποιήσει για κάτι τέτοιο. Εκεί που βρίσκεται στο στοιχείο του είναι οι ανοιχτοί δρόμοι και κυρίως οι αυτοκινητόδρομοι. Με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την ήσυχη καμπίνα, καμία απόσταση δεν είναι αρκετά μεγάλη για να τρομάξει τον οδηγό, που ξέρει ότι θα φτάσει ατσαλάκωτος όσο μακριά κι αν πηγαίνει. Σύμμαχος και η καλή κατανάλωση καυσίμου, που χωρίς καμία προσπάθεια κρατιέται στην περιοχή των 7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και αν κάποιος το προσπαθήσει μπορεί να τη ρίξει πιο χαμηλά.
Αν κάποιος κοιμόταν τα τελευταία 10 χρόνια και ξαφνικά ξυπνούσε και συνέχιζε να ψάχνει απαντήσεις στο -άκυρο πλέον- ερώτημα για τις εναλλακτικές λύσεις στην «επίθεση» των SUV, το Skoda Octavia Sport Wagon Scout θα ήταν η απάντηση που έψαχνε. Έχει τους χώρους και τις ικανότητες να ανταπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες, χωρίς να μένει πίσω. Μαζί με αυτά έχει και την τιμή. Ως η κορυφαία έκδοση των στέισον της Skoda, ξεκινάει από 42.700 ευρώ, που μπορεί να μην είναι λίγα, ωστόσο αντιστοιχούν σε ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά δεν έχει αντίπαλο σε αυτήν την κατηγορία τιμής, γιατί οι προτάσεις με αντίστοιχα χαρακτηριστικά κοστίζουν πολύ περισσότερο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!