Χέρμπερτ Ντις στο Gazzetta: «Η Formula 1 χαρίζει τα πιο έντονα συναισθήματα»
Λίγο πριν αφήσει τον προεδρικό θώκο του Volkswagen Group, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του δεύτερου μεγαλύτερου ομίλου στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, Χέρμπερτ Ντις, μίλησε στο Gazzetta για δύο θέματα με πολύ έντονο ενδιαφέρον.
Το πρώτο αφορούσε στην Formula 1 και την επικείμενη είσοδο του VW Group στο σπορ από το 2026. Μία κίνηση που περιμέναμε επί… δεκαετίες και που τελικά, ειδικά μετά την επικύρωση των τεχνικών κανονισμών που θα ισχύουν στη νέα γενιά υβριδικών μηχανών, αναμένεται να επισημοποιηθεί τις επόμενες ημέρες.
Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στη συνεργασία της Porsche με τη Red Bull Racing που αναμένεται να είναι ενδελεχής και δεκαετής. Αντίθετα, θολό παραμένει το τοπίο σχετικά με τα πλάνα της Audi.
Όταν τον συναντήσαμε, δεν μπορούσαμε παρά να ρωτήσουμε σχετικά και παρότι δεν ήταν περίοδος που προσφερόταν για δημόσιες δηλώσεις σχετικά με κάτι που είναι ακόμα τόσο ρευστό, ο Γερμανός μάνατζερ μας είπε με νόημα και χαμόγελο: «Είναι το σπορ που χαρίζει τα πιο έντονα συναισθήματα, αν αφήσουμε στην άκρη το ποδόσφαιρο. Και είμαστε μία εταιρεία που αρέσκεται στο να χαρίζει έντονα συναισθήματα».
Όλα δείχνουν πως τουλάχιστον στην περίπτωση της Porsche θα έχουμε σύντομα εξελίξεις. Όμως αυτό δεν ήταν το μοναδικό θέμα της σύντομης συζήτησής μας. Τους τελευταίους μήνες, ο 63χρονος έχει βρει πολλές φορές στην Ελλάδα αφού στη χώρα μας «τρέχει» ένα από τα πιο φιλόδοξα project του ομίλου. Ο λόγος για το πρόγραμμα «Αστυπάλαια – Έξυπνο και Αειφόρο Νησί» που χρησιμεύει ως εργαστήριο για τη μελλοντική κινητικότητα και την ταχεία απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στην Ευρώπη.
Μία πρωτότυπη ιδέα που αναμφίβολα, λίγοι μπορούσαν να φανταστούν να υλοποιείται όταν γνωστοποιήθηκε για πρώτη φορά το πλάνο εξηλεκτρισμού του νησιού του Αιγαίου.
Ποια ήταν όπως η πρώτη αντίδραση του Χέρμπερτ Ντις όταν άκουσε για το project της Αστυπάλαιας; Παραδέχθηκε πως την υποδέχθηκε με σκεπτικισμό: «Μιλούσαμε για διάφορα βιομηχανικά projects με “πράσινο” χαρακτήρα στην Ελλάδα και τότε προέκυψε η ιδέα: “Γιατί να μην εξηλεκτρίσουμε ένα νησί”; Στην αρχή δεν ήμουν σίγουρος πως αυτή η ιδέα θα μπορούσε να δουλέψει αλλά επιστρέφοντας σπίτι, όσο το σκεφτόμουν, τόσο μου άρεσε το εγχείρημα. Δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ιδέα αυτή αφορούσε τη δημιουργία ολόκληρου ηλεκτρικού οικοσυστήματος. Και σε ένα νησί, θα μπορούσε να βρει ευκολότερα εφαρμογή, διότι είναι ένα κλειστό οικοσύστημα. Οι εμβέλειες για παράδειγμα, δεν αποτελούν τόσο μεγάλο πρόβλημα. Αφού λοιπόν προκρίναμε αυτή την ιδέα, συζητήσαμε εκτενώς με την ομάδα του κυρίου Πρωθυπουργού, ετοιμάζοντας τα επόμενα βήματα. Προτάθηκε η Αστυπάλαια και θα είμαι ειλικρινής, αναρωτηθήκαμε: “Που είναι η Αστυπάλαια”; Δεν ήταν από τα παγκοσμίως γνωστά νησιά της Ελλάδας. Όμως αποδείχθηκε μία εξαιρετική επιλογή στην οποία θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε αυτό το οικοσύστημα. Με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπηρεσίες κοινής χρήσης, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δίκτυο. Νομίζω πως είναι μία πολύ καλή περίπτωση, ένα πείραμα που έπρεπε να δοκιμάσουμε. Αρκετά μεγάλο για να έχει νόημα και αρκετά μικρό για να είναι βιώσιμο από οικονομικής πλευράς».
Το πρόγραμμα «Αστυπάλαια – Έξυπνο και Αειφόρο Νησί» αποτελεί κι ένα μεγάλο στοίχημα για την ελληνική πλευρά. Γι’ αυτό και σε όλες τις εκδηλώσεις που έχουν γίνει σχετικά, όπως για παράδειγμα την παρουσίαση που έγινε τον Ιούνιο στο νησί αναδεικνύοντας πόσα έχουν αλλάξει στον ένα χρόνο από την ανακοίνωση του, το «παρών» έδωσε και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο Χέρμπερτ Ντις στάθηκε στον τρόπο με τον οποίο η ελληνική κυβέρνηση «αγκάλιασε» το όλο εγχείρημα: «Με αιφνιδίασε η στήριξη που έχει αυτό το project. Ήμουν εξ αρχής εντυπωσιασμένος. Και το είδατε με την παρουσία του Πρωθυπουργού και των Υπουργών στις εκδηλώσεις στο νησί. Είναι πολύ σημαντικό το εξής: ένας Υπουργός, ένα Υπουργείο δεν θα μπορούσε μόνο του να προχωρήσει ένα τέτοιο project. Απαιτείται συνεργασία διάφορων πλευρών κι αυτό είναι εφικτό μόνο αν υπάρχει μία ηγετική παρουσία, όπως αυτή του κυρίου Μητσοτάκη, για να ενώσει όλα τα κομμάτια. Αυτό είδαμε και είναι κάτι καθοριστικό για να γίνονται πραγματικότητα ευφυείς ιδέες».
Η Αστυπάλαια λοιπόν εξηλεκτρίζεται και η Formula 1 που από το 2026 θα έχει πιο έντονη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ετοιμάζεται να υποδεχθεί το VW Group. Σε μερικές ημέρες ο Χέρμπερτ Ντις θα παρακολουθεί τις εξελίξεις και στα δύο μέτωπα ως θεατής, έχοντας όμως βάλει σε αμφότερα τους θεμέλιους λίθους.
Φωτογραφίες: VW, Sean Bull Design
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!