Formula 1: Ντομενικάλι: «Δεν χρειαζόμαστε νέες ομάδες»
Τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες στο παρασκήνιο ώστε νέες ομάδες να εισέλθουν στη Formula 1. Το πιο πρόσφατο εγχείρημα είναι αυτό της Andretti Autosport, που είναι ένας οργανισμός με τεράστια ιστορία σε πρωταθλήματα των ΗΠΑ και όχι μόνο. Μάλιστα, η αμερικανική ομάδα ανακοίνωσε πλάνο επένδυσης ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή νέου εργοστασίου στις ΗΠΑ, το οποίο θα αναλάβει τα αγωνιστικά της προγράμματα.
Από την πρώτη στιγμή, η επιθυμία της Andretti να εισέλθει στη Formula 1 δεν είχε την ανταπόκριση που ήθελε από τις άλλες ομάδες, που την αντιμετώπισαν με σκεπτικισμό. Η ίδια η FIA δεν άνοιξε τις αιτήσεις ώστε να γίνει επίσημο το αίτημα της αμερικανικής ομάδας, η οποία, όπως υποστηρίζει ο CEO Μάικλ Αντρέτι, έχει το κεφάλαιο για να στηρίξει την είσοδό της στο σπορ.
Στο πλαίσιο του Grand Prix Βελγίου, ο CEO της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι, μίλησε στα media και απαξίωσε την προσπάθεια της Andretti να μπει στην F1, λέγοντας πως το σπορ δεν χρειάζεται περισσότερες από 10 ομάδες: «Δεν υπάρχει ποσοτικό πρόβλημα στην F1 και βλέπουμε μια συνχή αύξηση στην αξία του σπορ. Ο Αντρέτι ήταν ιδιαίτερα εκδηλωτικός σχετικά με το αίτημά του, ενώ υπάρχουν άλλοι που έκαναν το ίδιο, αλλά με διαφορετικό τρόπο. Η εξέταση αιτήσεων δεν είναι μόνο για τον Αντρέτι. Υπάρχουν και άλλοι που σέβονται τη σιγή που χρειάζεται στην προσπάθεια να είναι πιο παραγωγικοί στο να αποδεικνύουν το ποιοι είναι και σέβονται το πρωτόκολλο που έχουμε θέσει. Πιστεύω, και αυτό το έχω ξαναπεί, πως σήμερα δεν είναι πρόβλημα να έχουμε περισσότερες ομάδες που θα δίνουν μεγαλύτερη αξία στο πρωτάθλημα. Αλλά υπάρχει ένα πρωτόκολλο που πρέπει να συμπληρωθεί και όλοι, συμπεριλαμβανομένου της Andretti, το ακολουθούν. Αυτή είναι η κατάσταση σήμερα».
Επιπλέον άφησε να εννοηθεί πως κανένας ενδιαφερόμενος προς το παρόν δεν έχει αυτό που χρειάζεται για να πάρει το πράσινο φως και να εισέλθει στη Formula 1: «Σήμερα μιλάμε για τους νέους κανονισμούς του 2026 και όλους τους κατασκευαστές που εμπλέκονται και λένε πως ο χρόνος κυλά πολύ γρήγορα. Έχουν τέσσερα χρόνια να φτιάξουν νέους κινητήρες. Πρέπει να είμαστε συνετοί γιατί όταν μιλάμε για τη Formula 1 πρέπει να έχουμε έναν οργανισμό, μία ομάδα, έναν κατασκευαστή που είναι πολύ δυνατός και έχει πλήρη δέσμευση στο σπορ για ένα λαμπρό μακροπρόθεσμο μέλλον. Αλλά σήμερα, δεν βλέπω ειλικρινά πώς η ανάγκη αύξησης του αριθμού των ομάδων θα έχει μεγάλο όφελος για τη Formula 1».
Ο Ντομενικάλι εξηγεί το σκεπτικό με το οποίο το σπορ είναι σε θέση να δεχθεί νέες ομάδες: «Η Formula 1 σήμερα προϋποθέτει ένα τρομερό επίπεδο επαγγελματισμού και επενδύσεις. Όχι μόνο για ένα χρόνο αλλά μακροπρόθεσμα. Υπάρχει το ενδιαφέρον πολλών κατασκευαστών αλλά και ομάδων επίσης. Μεταξύ τους μπορούν να συζητούν για πιθανές συνεργασίες κι αν ο κατασκευαστής πιστεύει πως η ομάδα είναι αδύναμη, τότε δεν έχει μέλλον. Πιστεύω πως αυτό δίνει επιπλέον αξία στις υπάρχουσες ομάδες, καθώς γνωρίζουν πως γύρω τους υπάρχουν κατασκευαστές ή άλλες ομάδες που θέλουν να είναι στην επιχείρηση. Αυτό είναι κάτι που κατά τη γνώμη μου ενισχύει την αξία της Formula 1».
Δείτε το video review του Gazzetta για το πρώτο… ημίχρονο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, με τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα να συζητούν για όσα είδαμε στα πρώτα 13 Grand Prix της σεζόν.
Φωτογραφίες: Alpine, Andretti Autosport, BMW
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!